Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Hei Burpen.

Takk for hyggelig besøk i dagboken min, innom og hilsen på jeg da.

Grattis med halvveis i svangerskapet! :hoppe:

Jeg leste de første innleggene hvor legen mente du var 10 uker på vei mens du visste at det bare var 5. Du har vel hatt UL nå så hva sa den i forhold til de to terminene?

:klem:

Takk for :hoppe:'ing og gratulasjon, Havfrua! :)

Hyggelig å se nye fjes her!

Jeg hadde rett, var ca. 5 uker på vei, da legen mente jeg var ca. 10! Han hadde rett mtp siste mens, men jeg hadde helt håpløse sykluser, i tillegg til at det hadde vært komplett umulig å være 10 uker på vei. Det ville isåtilfelle blitt det nye Jesus-barnet... :ler:

NOEN ting har jeg hvertfall bedre kontroll på enn legen ;) Heldigvis!

Jeg hadde regna meg fram til en termin 8. mars, etter bruk av el-tester og mtp aktuelle samleier. Ble flytta fire dager tilbake på ul, og har nå termin 12. mars!

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få legge igjen så mange hilsner og innlegg du vil hos meg! Neste gang du bestemmer deg for å slå deg ned her, skal jeg servere kake! ;)

Kake? du må ikke friste med kake vet du, for da slår jeg opp lavvoen og blir her for bestandig! :ler:

Jeg og sambo så også det programmet om premature i går. Det var helt forferdelig å se synes jeg! Særlig den lille gutten som skulle få dø i armene på sine foreldre var hjerteskjærende! :grine: Jeg ble sååå glad for at godjenta mi ville være inne helt til termindato da jeg så på det..

Ømme pupper ja.. det var noe som kom og gikk hos meg også! :) Jeg var egentlig bare glad for det jeg, følte meg skikkelig gravid da de var ømme! :ler:

...det kan ha vært meg som har tatt motivasjonen din.. Men jeg har ikke brukt den til å lese med da, jeg bare lånte den litt så jeg fikk unna litt husarbeid.. :sjenert: Du kan få den tilbake nå hvis du vil! :ler:

Håper du får en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så litt av det programmet om premature barn i går jeg også... Men orket ikke å se hele. Jeg er glad mine barn har holdt seg i magen til termin, og vel så det kan man jo si... :ler: - men heller det enn den usikkerheten det er å få for tidlig fødte barn.

Da Lillegutt ble født lå vi jo på nyfødt-intensiven et par dager... og der var det barn som hadde blitt født i uke 24. Jeg snakket så litt med moren - og barnet var da ennå ikke 40 +2 uker gammelt, for å si det sånn. Ganske skremmende og fantastisk på samme tid at de overlever og at mange bli helt uten varige mèn...

(En liten avsporing: Tenk at abortgrensa i GB er 24 uker! :overrasket: )

Ellers legger jeg igjen en diger :klem:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kake? du må ikke friste med kake vet du, for da slår jeg opp lavvoen og blir her for bestandig! :ler:

Jeg og sambo så også det programmet om premature i går. Det var helt forferdelig å se synes jeg! Særlig den lille gutten som skulle få dø i armene på sine foreldre var hjerteskjærende! :grine: Jeg ble sååå glad for at godjenta mi ville være inne helt til termindato da jeg så på det..

Ømme pupper ja.. det var noe som kom og gikk hos meg også! :) Jeg var egentlig bare glad for det jeg, følte meg skikkelig gravid da de var ømme! :ler:

...det kan ha vært meg som har tatt motivasjonen din.. Men jeg har ikke brukt den til å lese med da, jeg bare lånte den litt så jeg fikk unna litt husarbeid.. :sjenert: Du kan få den tilbake nå hvis du vil! :ler:

Håper du får en fin dag! :klem:

God plass på tomta vår til en lavvo! Vi tenkte på å slå opp telt der, siden det tar sånn tid med bygginga... :ler:

Ja, det var vondt å se han gutten :tristbla: Det er da man må prise seg lykkelig for at alt har gått bra med med sitt eget svangerskap og fødsel! (Gleder meg sånn til vi kommer til mars...)

Jeg har tenkt på de ømme puppene som noe gæli, jeg,- at de ble ømme pga hormonforandring da jeg ble gravid, og er ømme igjen nå pga hormorforandring (pga abort)... Men jeg må kanskje slutte og skremme meg selv med sånne teite tanker, for jenta mi ligger jo og spreller inni magen min, og hopper trampoline på blæra mi :ler: Hun skal få lov til det så masse hun vil, bare hun holder seg der inne fram til mars, og kommer ut frisk om en fisk! :hjerter:

Så det var du som tok motivasjonen,- din sniiiiiiiiiiik!! Jaja, håper du får sove godt til natta, for nå har jeg ikke tid til mer skole... Og jeg som tilbyr deg kake og greier! :fy_fy:

:ler:

Ha e fin dag med Ida og sambo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så litt av det programmet om premature barn i går jeg også... Men orket ikke å se hele. Jeg er glad mine barn har holdt seg i magen til termin, og vel så det kan man jo si... :ler: - men heller det enn den usikkerheten det er å få for tidlig fødte barn.

Da Lillegutt ble født lå vi jo på nyfødt-intensiven et par dager... og der var det barn som hadde blitt født i uke 24. Jeg snakket så litt med moren - og barnet var da ennå ikke 40 +2 uker gammelt, for å si det sånn. Ganske skremmende og fantastisk på samme tid at de overlever og at mange bli helt uten varige mèn...

(En liten avsporing: Tenk at abortgrensa i GB er 24 uker! :overrasket: )

Ellers legger jeg igjen en diger :klem:

Ja, man må jo prise seg lykkelig for hver eneste dag den lille bestemmer seg for å bli inni magen! :)

Er legene i Norge flinke med for-tidlig-fødte? Kan jo nesten virke sånn. Jeg har selv to i nær slekt som er født hhv seint i uke 23 og tidlig i uke 24. Begge er idag friske og raske. Det er helt utrolig!

...tenk for et sjokk det må være å merke at fødselen er igang så tidlig... :overrasket: Jeg hadde fått sjokk, tror jeg!

Jeg ble rett og slett uvel da de fortalte at abortgrensa i GB er 24 uker, ja... :kvalm: Det er da man lurer på hva folk tenker med...

Stooooooooooor :klem: til deg også, Cr@sh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla: Uff høres trist ut å få en prematur fødsel ja..

Men som oftest går det bra vetdu, så du skal ikke bekymre deg vennen! :klem:

Du har tenkt på fødeloftet forstod jeg?

Men er du ikke livredd for smerter??

Det er jeg! :overrasket::grine: Gruuuuuuuuer meg!!

Men får vertfall noe igjen for det! ;)

Skal jeg tipse deg om noe, er det lurt å bruke badekar tidlig, sier de da :)

KG tar ofte motivasjonen ifra deg, når det gjelder skolearbeid og andre plikter. :ler:

Som husarbeid, det har JEG merket........ :sjenert::sjarmor:

Koooselig med nieser på besøk! ;)

Savner mine to små, de bor en flytur ifra dessverre...

Men kommer neste mnd! :danse:

Uffda.. bekkenet har vert vondt? Bedre idag håper jeg! :kose:

Jeg var på journalskriving på sykehuset idag - anbefaler hotellet de har, så kan du ha mannen hos deg og babyen - og ha det mer privat :):hjerte:

Vi ble vist rundt, betryggende... istedenfor å komme dagen du skal føde og ikke ha sett noe før.

ÅÅå... mannfolka er søte når de engasjerer seg..

Elsker når mannen snakker til magen :hjerter:

Ha en SUUUPER dag, håper motivasjonen kommer tilbake for fullt! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turte ikke se dette programmet jeg Burpen... Er selv i en risikogruppe som kan risikere prematur fødsel :tristbla:

-men nå har jeg passert 26 uker og satser på at Lille mirakel er sterk nok til å greie seg!

Håper du har fått tilbake motivasjonen ...og iallefall hatt en fin kveld!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og motiverer Burpen til å lese litt mer!! Siden ikke jeg klarer, kan kanskje du lese for to?

Selvfølgelig kan jeg lese for oss begge, Xania! No problem :ler:

Uff høres trist ut å få en prematur fødsel ja..

Men som oftest går det bra vetdu, så du skal ikke bekymre deg vennen!

Du har tenkt på fødeloftet forstod jeg?

Men er du ikke livredd for smerter??

Det er jeg!  :overrasket: Gruuuuuuuuer meg!!

Men får vertfall noe igjen for det!

Skal jeg tipse deg om noe, er det lurt å bruke badekar tidlig, sier de da.

KG tar ofte motivasjonen ifra deg, når det gjelder skolearbeid og andre plikter. :ler:

Som husarbeid, det har JEG merket........  :sjenert: 

Koooselig med nieser på besøk!

Savner mine to små, de bor en flytur ifra dessverre...

Men kommer neste mnd!

Uffda.. bekkenet har vert vondt? Bedre idag håper jeg! :kose:

Jeg var på journalskriving på sykehuset idag - anbefaler hotellet de har, så kan du ha mannen hos deg og babyen - og ha det mer privat :hjerte:

Vi ble vist rundt, betryggende... istedenfor å komme dagen du skal føde og ikke ha sett noe før.

ÅÅå... mannfolka er søte når de engasjerer seg..

Elsker når mannen snakker til magen :hjerter:

Ha en SUUUPER dag, håper motivasjonen kommer tilbake for fullt! :kyss:

Nei, jeg ble så skremt av det programmet at jeg hvertfall ikke vil føde før mars! Hun har værsågod å holde seg inne fram til da...

Jepp, tenker på fødeloftet! Jeg har helt siden jeg gikk på ungdomsskolen tenkt at jeg gleder meg til å bli mamma og å føde (Tidlig ute? JEG!? :ler: ). Selvfølgelig tror jeg det er helvetes vondt, men jeg tror på en måte at det er god smerte. Og jeg tror at hvis man jobber MED smertene og ikke MOT dem, så vil alt gå mye bedre! Dessuten så blir man flytta til vanlig fødeavdeling dersom man skulle trenge noe underveis. side jeg ikke har født før, så vet jeg jo absolutt ikke åssen det er, eller hva jeg går til, men jeg føler meg på en måte forberedt allikevel!

KG er et motivasjonssluk, ja...

Har heldigvis sambos to nieser ganske nære, men min egen lille bor altfor langt vekk. Skal hjem neste uke, og det gleder jeg meg kjempemasse til! :)

Bekkenet streiker på en eller annen måte hver dag. Har gjort det i ukesvis nå, dessverre. Tidligere så streika det bare når jeg hadde vært mye i aktivitet, eller når jeg hadde stått mye. Nå kommer smertene når de vil...

:kyss:

Turte ikke se dette programmet jeg Burpen... Er selv i en risikogruppe som kan risikere prematur fødsel  :tristbla:

-men nå har jeg passert 26 uker og satser på at Lille mirakel er sterk nok til å greie seg!

Håper du har fått tilbake motivasjonen ...og iallefall hatt en fin kveld!!  :klem:

Hva er det som gjør at man er i risikogruppe for prematur fødsel? Hørtes absolutt ikke koselig ut å vite at man er det... :kose:

*Lille Mirakel,- du må bo inni magen til mamman din enda en god stund! Jeg skal si ifra når du får lov til å komme ut. Ikke prøv det på noe annet :fy_fy: *

*innom og oppdaterer meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelørdag, betyr det at det snart er helg?? :sjarmor: Er lenge siden jeg har gledet meg såååå mye til å ta helg, er sliten for tida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelørdag, betyr det at det snart er helg?? :sjarmor: Er lenge siden jeg har gledet meg såååå mye til å ta helg, er sliten for tida!

Det betyr så absolutt at det snart er helg! :hoppe::sjarmor:

Ekstra deilig med helg når man er sliten, så jeg skjønner du gleder deg! Ta det litt med ro nå fram til helga, så blir den ENDA bedre! For å få topp restitusjon etter trening, må man ha nedjogging (eller lignenede) og uttøying. Sånn er det (sikkert) med hvile og helg også... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er FLINK som tenker sånn, ang smertene ;)

*lære litt av Bupen*  :sjarmor:

Planer for helga da? :kyss:

Jeg tror at sånn "smertetenking" psyker opp, og ikke bryter ned.

Det blir på en måte som på håndball- og fotballbanen,- jeg har alltid gått 150% inn i taklinger, med at "jeg vi heller treffe dem, enn at de skal treffe meg" i tankene. Har jo blitt både brist, blått øye og (sannsynligvis) brukket kinnbein (som jeg forøvrig aldri gikk til lege med...:sjenert:), vridninger i knær, skuldre ut av ledd og slarkete ankler... Men jeg lever i beste velgående! ;)

Det er sånt som hører med moroa! :sjarmor:

Sånn er det med en fødsel også! Det er sånt som hører med moroa...

...men jeg er 100% sikker på at det var berde å få henne inn, enn det det vil bli å få henne ut :ler:

Helga...

...hmm... Jeg har endel skole å ta igjen, så jeg regner med jeg kommer til å bruke fredag og lørdag på det. Er bedt på fest både fredag og lørdag, men det er liksom ikke SÅ kjekt for tida... På søndag skal vi i bursdag til halvbroren til sambo! Blir sikkert kjekt det :)

:kyss:

Fikk sjokk da jeg gikk på vekta istad... :overrasket: Har gått opp halvannen kilo siden jeg var hos lege forrige tirsdag :sjenert: Nå er jeg én kilo over startvekta! Jaja, jeg er jo halvveis, men syns de halvannen kom fort...

...og uten å tenke over det, har jeg nettopp sitti med en toliters isboks i fanget, og spist sikkert kanskje 1/8 :sjenert: Men det er absolutt ikke ofte jeg unner meg sånt, så jeg prøver å tenke at jeg er tilgitt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Endel bedre å få henne inn enn ut ja....! :legrine:

:sjenert:

Vet hva du mener, jeg og mannen er heller hjemme eller gjør andre ting i helgene... Fest blir ikke det samme.

Noen sier: Jamen, trenger du å drikke da? Blir jo moro for det!

....Sier de mens de heller innpå med øl og vodka sjøl.. :ler:;)

Jeg var 53 før de to blå.. Nå er jeg 67!! :overrasket:

Men utrolig nok har det meste lagt seg på magen.

Er litt nervøs for at magen blir annerledes og slapsete etter fødsel.. :grine:

Ja, det er lurt å tenke sånn, oppsykende - helt sikkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...