Gå til innhold

Burpens nedtelling mot mars

Burpen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du får en fin dag Burpen!  :klem:

Foreløpig har jeg en ganske bra dag, takk! Kjøpte meg nye sko igår, så jeg går rundt med dem inne i leiligheten! :ler:

En mnd til UL jo... Det går kjempefort dit da... :Nikke:

Takk for masse koselige hilsner i boka mi, forresten! :kyss:

Jeg syns en måned virker som en EVIGHET, ja da... det er kanskje sånn at når man står midt oppi det, så føles det lenge, men når man ser tilbake, så har det gått ganske fort allikevel!

Ca ein mnd til UL for oss også!! Vi får glede oss og telle ned sammen vi!!! :)

Har du fått dato for ul ennå? Ja, vi får glede oss sammen, og smøre hverandre med tålmodighet... :ler:

Jeg er 15 uker idag!! Har tatt nye magebilder, og selvom de ikke er tatt med samme avstand som sist uke, så tror jeg jeg ser litt forskjell, ja!

Jeg ELSKER magen min for tida... Har alltid hata den, men nå er den liksom så spesiell :hjerter:

...jeg ser ikke ordentlig gravid ut ennå, men jeg liker den allikevel!

Våkna for tredje dagen på rad med dundrende hodepine. Har tatt e tablett nå, for andre gangen i svangerskapet... Kan si det sånn at jeg ikke liker tabletter! Vet ikke hvorfor, det er jo egentlig bare teit å gå og ha vondt når man kan slippe.

Skulle få besøk av ei venninne idag, men hun har blitt forkjøla. Hadde laget istand lunsj, som nå blir middag istedenfor! Gleder meg,- bruchetta med tomatsalat, dipdressing og kyllingfilet! Kjempegodt og kjempeenkelt! :sikle:

Tirsdag er fridag fra skolen! Deilig med en sånn dag, selvom det nettopp har vært helg. Prøver å være flink skolejente, men er er rart hvor mye mer lyst man har til å skrubbe dusjen med tannbørste enn å lese juss... :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMM... den lunsjen/middagen hørtes deilig ut... :sikle:

:hoppe: litt for 15 uker da! Det går jammen framover...

Magen din høres flott ut... Skulle vært supermedlem vet du - så kunne du vist den fram til oss.... :Nikke:

Kos deg med fridagen... ikke bare jobbing da - verken skrubb av dusj eller juss... ;)

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMMM... den lunsjen/middagen hørtes deilig ut... :sikle:

:hoppe: litt for 15 uker da! Det går jammen framover...

Magen din høres flott ut... Skulle vært supermedlem vet du - så kunne du vist den fram til oss.... :Nikke:

Kos deg med fridagen... ikke bare jobbing da - verken skrubb av dusj eller juss... ;)

Ja, den er kjempegod! Si ifra om du vil ha veiledning... Har ikke noen oppskrift!

Magen, ja... Den er ikke akkurat FLOTT, men. Jeg har tenkt til å bli supermedlem, men får bare ikke somla meg til å ordne det... :sjenert:

DET burde jo vært et fint prosjekt på en fridag som denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, den er kjempegod! Si ifra om du vil ha veiledning... Har ikke noen oppskrift!

Bruchetta har jeg laget før, men det er leeeenge siden. :roll: Tomatsalat? Er det tomater, grønn salat og løk i lag? Det er sånn jeg kjenner tomatsalat i hvertfall.. :sjenert: Men kyllingfileten da? Ja, takk! Veiledning! :sjarmor:

Magen, ja... Den er ikke akkurat FLOTT, men. Jeg har tenkt til å bli supermedlem, men får bare ikke somla meg til å ordne det...  :sjenert:

DET burde jo vært et fint prosjekt på en fridag som denne...

:hoppe::klappe::hoppe: Gleder meg til å se magen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruchetta har jeg laget før, men det er leeeenge siden. :roll: Tomatsalat? Er det tomater, grønn salat og løk i lag? Det er sånn jeg kjenner tomatsalat i hvertfall.. :sjenert: Men kyllingfileten da? Ja, takk! Veiledning!  :sjarmor:

:hoppe::klappe::hoppe: Gleder meg til å se magen din!!!

Tomatsalat er VELDIG enkelt! Jeg grovhakker så mange tomater som trengs for å mette x antall munner. Pleier å regne ca 1,5 pr person. Så finhakker jeg passe-masse hvitløk, basilikum og vårløk, og blander sammen med tomatene. Smaker til med salt, pepper (og evt basilikum på glass om man ikke har fersk). Hvis tomatene er sure, kan man slenge oppi en dæsj med sukker.

Kyllingfiléten legger jeg i marinade av hvitløk, salt, pepper og timian. (Noen mener timian og basilikum kræsjer, men jeg syns det er godt! Har prøvd å lage tomatsaletn med timian, og kyllingfilét med basilikum, men det blir ikke det samme...) Så steiker jeg i panna til det er gjennomstekt! Har jeg det travelt, skjærer jeg opp kyllingfileten i "biffstrimler".

Syns det er godt med dill-dipdressing til. Enten så bruker jeg pose fra sverige som heter dill og gressløk, ellers lager jeg selv med dill, hvitløk, salt og pepper!

Ble sulten jeg nå!! :sikle:

Har bestilt supermedlemsskap nå, men jeg er ikke sikker på om det gikk helt i orden. Bestilte for et år, og vil betale i nettbank. Jeg forstod det som at jeg skulle få en mail, men det kan like godt være at det er jeg som skal sende en mail. etter at jeg trykka der hvor det stod "Trykk her" eller noe, virka det som at noe gikk galt, men jeg vet ikke hva... Siden kom opp nesten som vanlig, med reklame over og på siden, men det var liksom bare helt hvitt i midten...

Får vente å se om noe skjer, eller så får jeg enten prøve en gang til, eller rope på en moderator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vann i munnen av maten du beskrives... :sikle:

Har spist vaniljeis jeg nå... har lyst på ALT for tiden.. :roll:

Håper det går i boks med supermedlemskapet! Gleder meg til å kikke på magen din...

Sender deg forresten en PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vann i munnen av maten du beskrives... :sikle:

Har spist vaniljeis jeg nå... har lyst på ALT for tiden.. :roll:

Håper det går i boks med supermedlemskapet! Gleder meg til å kikke på magen din...

Sender deg forresten en PM...

Spiste også vaniljeis igår! Med hjemmelaget karamellsaus,- ENDA bedre enn smørbukk!! :sikle:

Jeg har gjort min del av supermedlemsskap-greiene nå, fikk en PM av Remyline med kontonummer, så nå har jeg betalt, og bare venter på å bli oppgradert! ;)

:vinke: Håper alt er bra, schnuppa!

Alltid bra!! :) Har hatt et fag på skolen idag, som virker kjempekjekt (første forelesning idag). Oppgjør av eiendomshandel, heter det! Var nesten trist når det var slutt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Burpen, gleder meg til aa se mage (og hode? ;) )-bilder! :hoppe:

Den maten hoertes god ut. Elsker tomater, jeg - enten i salat eller i maten ellers. Eller bare paa broedskiven med litt majones...Siste dille med tomater jeg har faatt er aa smoere en skive med smoerbar chevre, toppe med noen tomatskiver, olivenolje og salt og pepper, og steker i ovnen til osten smelter. Saa heller jeg over litt balsamico-syprup, om jeg gidder aa lage....nam! :sikle:

:hoppe: for 15 uker og 1 dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Burpen, gleder meg til aa se mage (og hode?  ;) )-bilder! :hoppe:

Den maten hoertes god ut. Elsker tomater, jeg - enten i salat eller i maten ellers. Eller bare paa broedskiven med litt majones...Siste dille med tomater jeg har faatt er aa smoere en skive med smoerbar chevre, toppe med noen tomatskiver, olivenolje og salt og pepper, og steker i ovnen til osten smelter. Saa heller jeg over litt balsamico-syprup, om jeg gidder aa lage....nam!  :sikle:

:hoppe: for 15 uker og 1 dag!

Er nok mulig jeg slenger på et hode også! Jeg har jo skrivi så mye om meg selv her, så de som evt vet hvem jeg er (her inne), har nok gjenkjent meg allerede! Blir nok til stor glede for storesøsteren min også, som ENDELIG vil få det bekreftet. Jeg er neeeeeeeeeesten 100% sikker på at hun snikleser her inne... ;)

Jeg kunne levd på kun tomater!! Jeg EEEEEEEEEEEEEELSKER det... Hørtes god ut den dilla di!

Balsamico-syrup'en din,- lager du den med olje, balsamicoeddik, hvitløk, salt, pepper, paprikapulver og evt sukker?

Hvis ikke, kan jeg få oppskrift!?

Eg har ikkje fått UL-dato enno nei... Skal få det når eg skal til jordmor på tysdag. :)

Oki. Det er veldig kjekt å få en dato!! :hoppe: Da jeg fikk brev i posten, var jeg HELT i eksatse... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Det er veldig kjekt å få en dato!! :hoppe: Da jeg fikk brev i posten, var jeg HELT i eksatse... :ler:

Blir godt å få dato ja!

Reknar med det blir i veke 18 då (er vekkreist i veke 16 og 17), og det er berre 4 veker til!! :hoppe:

Håpar vi får sjå kjønnet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsamicosirupen er mye enklere enn som saa! :ler: Det er kun balsamico kokt ned til det blir karamellaktig - tar ikke lang tid! Bare pass paa aa helle i nok i gryten/pannen, for mengden blir veldig redusert. Og ikke kok for lenge, da forsvinner den og du faar et hardt belegg igjen....

Man kan kjope den ferdig paa flaske ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Balsamicosirupen er mye enklere enn som saa!  :ler: Det er kun balsamico kokt ned til det blir karamellaktig - tar ikke lang tid! Bare pass paa aa helle i nok i gryten/pannen, for mengden blir veldig redusert. Og ikke kok for lenge, da forsvinner den og du faar et hardt belegg igjen....

Man kan kjope den ferdig paa flaske ogsaa.

Åh, DET må jeg prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lurt å lese i dagboken til Burpen når man er sulten...  :ler:

Unnsull... :sjenert:

:ler:

:ler2: Helt enig... :sikle:

Og du... ser fram til hode-bilde jeg også... ;)

Har ingen magebilder med hele meg, men det finnes vel noen andre bilder jeg kan rote fram!

...og hvis det stilner helt i dagboka mi, får jeg bare ta det vekk igjen! Er ikke verdt at folk blir vettaskremt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...