Lucky? Skrevet 9. oktober 2007 #3641 Del Skrevet 9. oktober 2007 Så morsomt navn på dagboka di da Deilig at han har skjønt at det går ann å sove litt da, får håpe det varer en stund da, så du får slappet litt av og følt deg som noe annet enn en melkeku Snø hos dere allerede ja....snø er deilig det, men håper den drøyer noen måneder med å komme hit da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 9. oktober 2007 #3642 Del Skrevet 9. oktober 2007 Snø allerede?? :dåne: Så godt at Trollet sov en stund da, kjekt å se deg litt her igjen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 9. oktober 2007 #3643 Del Skrevet 9. oktober 2007 Impala: Håper virkelig vi har en trend på gang .Trollet er faktisk flinkere til å sove vekk fram meg på dagen enn på natta. Da må jeg nok innrømme at vi samsover. Vi driver å øver oss på å ligge i sprinkelsenga da, men det blir litt lite søvn på meg da . Jeg er faktisk ikke så veldig fornøyd med mei taien, har store planer om å kjøpe et elastisk sjal, men jeg er så veldig treg av meg. Og så lurer jeg på hvor lenge jeg kan bruke den. Hvis det bare er til rundt 8kg (mener jeg har lest det et sted) så er det liksom ikke så veldig vits siden Trollet sikkert veier 6kg snart Man kan visst bruke elastisk sjal opp til rundt 15 kg, man kjenner selv når det blir for tungt. Kommer litt an på hvordan man knyter det og. Jeg har kjøpt et Moby Wrap som jeg har tenkt å bruke til knerten min. Blir nok litt samsoving her og, tror heller ikke man kan skjemme bort spedbarnet sitt for mye De har jo tross alt ligget inni magen i 9 måneder og har behov for varme og nærhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 9. oktober 2007 #3644 Del Skrevet 9. oktober 2007 Snø Og jeg som syns det er skikkelig kaldt her om dagen... Så bra at det begynner å bli orden på soving og mating. Da kan dere bare kose dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 9. oktober 2007 #3645 Del Skrevet 9. oktober 2007 Nå må den ungen våkne snart, jeg har mjølkespreng Høres kjent ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 9. oktober 2007 #3646 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Var litt vanskelig å få forklart at jeg ikke ville ha noen prevensjon. Vi har snakka om det og vi gjør slik vi alltid har gjort....... Følte litt som om jeg gjorde noe ulovlig når jeg ikke ville ha noe , er jo jeg/vi som bestemmer det, men var faktisk ikke så lett.... Sånn hadde jeg det også!! Hadde en sjekk før 6-ukerskontrollen (akuttime pga plager), og da snakket legen om at "vi kan snakke om prevensjon neste gang, hva som paser best for deg", som om det var opplest og vedtatt at det skulle jeg ha. Så jeg grudde meg til den planlagte timen fordi jeg ikke skulle ha noe prevansjon, og hadde tenkt å ta imot resept på minipiller eller noe, bare for syns skyld.. Men det ble ikke tatt opp igjen, så jeg slapp unna det, hehe. Merkelig at man skal føle seg så skyldig for noe man faktisk vil selv!! Ellers høres det ut som dere har ganske fine dager! God klem! Endret 9. oktober 2007 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. oktober 2007 #3647 Del Skrevet 9. oktober 2007 http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #3648 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nå har Trollet vært kjempeflink til å sove. Han satte ny rekord i gårkveld. Sovna kl 23, aldri sovna så tidlig før. Han styrer så veldig på kvelden til vanlig . Hadde grua meg litt fordi sambo var på jobb og sist jeg var hjemme alene var det fullstendig kaos, men det gikk jo strålende . Nå sover han igjen i vippestolen og det uten at jeg vipper også . Etterpå skal vi ut på trilletur med ei venninne. Kommet enorme mengder med snø, så det kan bli tungt, eller sagt på en annen måte en god treningstur . Luky: Håper virkelig at han lærer seg å sove litt lengre av gangen nå. Han spiser i allefall litt mere effektivt og litt skjeldnere nå Toblerone: Veldig trivelig å ha litt tid til å være innom også . Umuriel: Det er det sjalet jeg ønsker meg. Hvilken farge har du? Vi har de helt samme tankene om nærhet. Jeg tror babyer trenger å lære å være alene, og det må gjøres gradvis og de trenger å være trygge i den prosessen. Eeyore og Impala: Epona: Det var akkurat slik jeg følte det. Har gruvd meg til å si jeg ikke ville ha noen prevansjon. Jeg vurderte også å bare ta imot en resept på mimipiller, bare for å slippe å si det . Er jo egentlig helt tullete. iss: Jeg skal til Tromsø i neste uke, så kanskje jeg må fikse meg en slik en, hvis de fortsatt har. Slitsomt å amme og skrive samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 10. oktober 2007 #3649 Del Skrevet 10. oktober 2007 Du lærer deg å multitaske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 10. oktober 2007 #3650 Del Skrevet 10. oktober 2007 Umuriel: Det er det sjalet jeg ønsker meg. Hvilken farge har du? Vi har de helt samme tankene om nærhet. Jeg tror babyer trenger å lære å være alene, og det må gjøres gradvis og de trenger å være trygge i den prosessen. Jeg kjøpte et svart sjal, det går jo til det meste, men gulp og slikt vil jo vises ganske fort på det Tenkte meg forøvrig innom idag for å høre etter den bleiebøtta, men vi har ikke fått lagt om på bilen enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 10. oktober 2007 #3651 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er i min naive tro overbevist om at så små ikke blir bortskjemte av nærkontakt, så får vi se hvem som sitter der med lang lang nese om noen uker . Men han skal ikke ligge i senga vår så veldig mye lengre . Altfor lenge siden jeg har vært her! Kjekt å lese litt om livet deres. Jeg tror også som deg at så små barn ikke kan skjemmes bort på nærkontakt. Og vår har blitt en utrolig tillitsfull liten fyr - absolutt ikke noen mamma- eller pappadalt! Vi samsov mye i starten - han lå i egen seng fra han la seg og til han våknet første gang etter at vi hadde lagt oss, da kom han over i senga vår. Både jeg og han sov rett og slett best sånn, med mer eller mindre fri tilgang til puppen. Det gikk over "av seg selv" etter hvert som vi begge sov dårligere i samme seng, og fra ca 7 mnd sov han bare i sin egen seng bortsett fra kanskje den siste morgentimen, den tar han fortsatt i senga vår. (Og det er bare fordi jeg ikke orker å stå opp så tidlig!) Det går seg helt sikkert til for dere også, samsov med god samvittighet så lenge det er det som funker best for dere. Elastisk sjal kan du nok godt bruke lenger enn til 8 kilo - men 15 kilo hørtes mye ut. Problemet blir at sjalet siger mer jo tyngre ungen er, slik at du må etterstramme mer - men jeg ville ikke nølt med å kjøpe et nå hvis han er 6 kilo. Moby Wrap er ett av de stødigste elastiske - og 400 kroner er jo ingen upris heller! Løp og kjøp, du vil få MASSE glede av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 11. oktober 2007 #3652 Del Skrevet 11. oktober 2007 Å....store mender snø faktisk!! Huff...det er temmelig surt og kaldt her..men vi har sluppet unna snø..! Koselig å lese om hverdagen din...som vanlig henter jeg litt lærdom om hva som venter meg..du har liksom vært "malen" min du..siden du har ligget litt foran meg i løypa hele veien!! Sender over en god og ønsker deg en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 11. oktober 2007 #3653 Del Skrevet 11. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 11. oktober 2007 #3654 Del Skrevet 11. oktober 2007 Må forske litt på moby wrap skjønner jeg Så koselig å lese om dagene dine med lille trollet, synes liksom ikke det er lenge siden du ble gravid jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. oktober 2007 #3655 Del Skrevet 11. oktober 2007 Når man får barn innser man at det faktisk er utrolig mye man kan klare å gjøre med bare én hånd... Skriving på tastatur er faktisk mye vanskeligere enn handling, tv-titting, rydding og matlaging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 12. oktober 2007 #3656 Del Skrevet 12. oktober 2007 Bare innom for å snoke litt og gi deg en ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3657 Del Skrevet 12. oktober 2007 Stakkars Trollet mitt har vært fryktelig tett i nesa i dag tidlig. Han fikk nesten ikke puste eller spise. Bare lå og vred seg og lå som en C. Veldig glad for at vi har investert i en nesesuger til den nette sum av 45kr... Funker kjempefint, men det blir mye hyl og skrik da. Ikke akkurat noen jobb for et blødt pappahjerte. Jeg er nok mye "tøffere" enn han på det området. (Han holdt på å knekke sammen under Føllingsprøva...). Helt utrolig hvor svære buser som får plass i den pittelille nesa. Trollet har faktisk vært litt tett i nesa siden han ble født, men har heldigvis ikke vært så ille som i dag. MM funker også fint å sprøyte inn med engangssprøyte. I går var jeg og Trollet på besøk på jobben. Veldig koselig, vi spiste kake . Merker jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen når den tid kommer. Foreløpig er jeg glad vi valgte den permisjonsfordelinga som vi gjorde . Turen var den første jeg hadde alene med Trollet i bil. Gikk kjempefint, han sov hele tida. Vi har kjøpt et sånt speil som vi har på nakkestøtta i baksete slik at jeg kan se i speilet foran på han. Veldig lettvint, men jeg må passe på å ikke se for mye på snuppen min mens jeg kjører . Merker jeg føler en helt enorm mestringsfølelse når jeg klarer slike ting på egenhånd. Nesten som et lite kick . Merker at det blir mer og mer moro å være mamma nå som jeg ikke lengre er så stressa, redd og bekymra. Jeg var helt ferdig i starten. Hadde ikke klart det hvis ikke sambo hadde vært så lenge hjemme i starten. Hadde psyka helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. oktober 2007 #3658 Del Skrevet 12. oktober 2007 Ja, det er rart hvordan små ting kan gjøre store ting med selvfølelsen Snart så er du så dreven at du raser rundt med Trollet slepende etter og håndterer alt som måtte komme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 12. oktober 2007 #3659 Del Skrevet 12. oktober 2007 Godt å høre at det går så mye bedre nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #3660 Del Skrevet 12. oktober 2007 iss: Viktig egenskap for en mamma det . Umuriel, Eeoyre, angelou, Mrs N og Kaffedama: Lavalampa: Så koselig . Fint å høre om dine erfaringer rundt samsoving. Virker som om vi tenker veldig likt rundt temaet. Jeg sover faktisk kjempegodt når han ligger i vår seng kontra i egen seng. Da blir jeg bare liggende å høre på alle lydene hans (og det er mange). Har kjøpt et moby wrap sjal for et par dager siden, så nå er det bare å vente på at det kommer. Veldig spent på om jeg synes det funker bedre for meg en MT. Tror jeg vil bli mer fornøyd når jeg kan bruke MT på ryggen. Madden: Spørs hvilken "læremester" jeg klarer å være når Trollet bare er et par uker eldre enn ditt gull . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå