Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Ett gott nytt år till dig Kipa!

Lycka till med nya jobbet och familjen in i det nya året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Godt nytt år ja!

-og snart tiden for en stor omveltning i livet vårt. Helena begynner i bhg 28. januar, Lukas bytter bhg 19. februar og jeg begynner i ny jobb i samme bhg som dem som ped. leder 25. februar...

-spent på hvordan det skal gå. Aller mest på hvordan Lukas vil takle det. Vi har så smått begynt å snakke om det, og han er veldgi positiv! han er en sosial fyr med godt utviklet språk og link til å ta kontakt til andre, så egentlig er det ikke den storebekymringen, mne likevel...jeg tneker på hvordan det skal gå. Han er jo også en spesiell liten fyr med sine særheter...

Jeg koser meg på jobb med barna igjen. rart det er for så kort tid, det tok vel to-tre..dager før jeg hadde alle barna's tillit og nå er det som om jeg har vært der lenger. En spurte tilogmed etter meg en morgen jeg ikke hadde kommet, det er koselig å høre!! Det blir trist å slutte..men jeg er også klar for det. Det er rett og slett tid for noe nytt på alle måter..

Ellers har jeg en 4- åring om en uke! Guri som tiden flyr. Helena var 10 måneder onsdag, men jeg tenker på henne som en 1- åring hun er så for seg at det er helt utrolig!

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena krabber opp trappa i full fart..jeg har gått bak henne og latt henne få lov, hun er så stolt og ler hele veien opp. Lille aktive frøkna vår! Hun bruker brio vogna mye også, går med den og setter seg oppi den, sitter både på kne og snur seg og setter seg på rompa, utrolig for seg denne lille jenta vår altså!

Lukas gleder seg Så til bursdag, gaver og selskap. -og til alle kundene kommer til han, fniis..ikke vet jeg hvorfor han sier det. Du mener gjestene.. ja kundene, og de måtte jo ikke ødelegge lekene hans, kundene hans :fnise:

Nå er det natta, har tidligvakt i morgen, drar hjemmefra kvart over seks, mannen kjører Lukas senere. Hurra for 2 biler.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Long time no see. :klemmer:

Tusen takk for koselig sms. Håper dere har hatt en fin julehøytid og at det nye året blir et godt år. Lykke til med spennende tider med barna og jobbmessig. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen til Lukas!

Hah! Så sjelden jeg er innom KG-dagbøker og skriver var det jaggu ikke så verst at jeg fikk gratulert til rett tid.. :tommelsmil:

Lykke til i ny jobb og med tilvenning i (ny) barnehage også, forresten! :kose:

Endret av Salamandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hur var bursdagen till Lukas? Nöjda kunder? :fnise:

Jag är också otroligt dålig att hålla mig uppdaterad i dagböckerna. Och så glömde jag att skapa en egen nu på nya året - det hade jag ju tänkt... nåja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen er det bhg start for Helena, men hun er syk... :gråte: Feber siden tirsdag, i går kom prikkene- så det var nok 4. barnesykd, men i går kom også verdens verste..forkjølelse, hun hpster stygt og er helt utslitt, sover og sutrer..Går mest med henne på armen, sitter med henne i fanget..Nå sover hun ute så jeg skla leke med lukas litt.

Lukas var veeeldig fornøyd med bursdagen, det var vi også. 3 fine dager med feiring ;-)

Må løpe, sorte dame venter.. :fnise:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena er mye bedre i dag, så i morgen blir det tilvenning i bhg for vår lille jente! Hun er jo ikke store jenta som skal på sin første bhg dag..ikke 11 mnd engang. Mne tøff som få og velidg glad i andre barn og nye leker, jeg har en god følelse!

Mannen følger i morgen, jeg har perm resten av uka for å være med, være tilgjengelig.

Kjenner meg sliten etter helgen, vet ikke hvorfor, noen dager er man jo mer sliten enn andre..er endel som gnager mht vår gode gutt...lurer på om ikke alt er som det skal være, enkelte ting han sier får meg til å lure og bekymre meg, akkuat som om forståelsen på visse ting ikke er tilstede. Vondt og vanskelig, siden vi er så usikre er det vanskelig å forklare det også. Men han skal ha en utvida 4 års kontroll pga kiss kidd og motorikken hans. Fysio'n han er bare SÅ dyktig og han liker henne, det er bra! Motorisk har han blitt velidg mye flinkere, tøffere og sterkere. Hun var godt fornøyd med utviklingen sist gang!

Leggetid.. har så mye oppi huet nå at jeg skal lese litt istedet ( honningfellen..), må koble ut litt- blir smårar av dette..

Men uansett hva- han er verdens beste Lukas!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena er ferdig tilvent! :overrasket:

1 time tirsdag med pappa'n, i går var jeg med, men gikk litt fra og vi var det 2 timer- i dag fikk jeg , måtte jeg..gå ut etter bare et kvarter- siden dette er min nye jobb snoka jeg litt rundt. Vips var hun satt til lunsjbordet, vips var hun lagt, sov litt over 2 timer og vips var hun tatt opp..uten at jeg fikk beskjed. Hadde igrunn regnet med å få beskjed ved både legging( der jeg er ped. leder lar vi alltid forledrene legge, for å vise hvordan rutinene er- og ikke minst for tryggheten...) og ikke minst når hun våkent..Men, men her var annerledes gitt. litt vanskelig å takle...men jeg har ikke sagt noe enda- annet en til mannen og mamma..

Det viktigste; Helena satt og lekte med noe på gulvet da jeg kom inn, fornøyd og rolig. veldig kosete med meg da hun så meg, men ikke gråt eller noe. Hun har tydeligvis hatt det bra, og er klar...- men er jeg ?! :sjenert:

I morgen er det karneval i bhg til Lukas, han skal være turtles..

Så kjører jeg Helena til sin bhg og sier vel bare hadet og så skal hun være alene, noe hun jo forsåvidt har vært i dag også... :sukk:

Nå er det i gang...14. februar slutter jeg der jeg er nå, 15 slutter Lukas, 18 begynner han på ny avdeling, 25 begynner jeg- og alle 3 i samme bhg med 5 minutters kjøring. det skla bli godt, nå er et to uker med fram og tilbake hit og dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at Helena tar det så greit, da! Flink jente! :tommelsmil:

Men det kan jo godt være at hun får en reaksjon senere, når det går opp for henne at hun skal være der hver dag, og ikke bare er på besøk..

Ha en riktig fin helg i slapset! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, tror jammen jeg har glemt å takke de som er innom her- så den er til dere.. :klemmer:

Jeg har printa ut alt som står om kiss- kidd nå på hovedsida, det er den verste og mest rotete nett- sida jeg har vært borti, og det gjør det ikke mindre frustrerende. jeg er en kontroll- freak og dette MÅ jeg ha kontroll på., Spes fordi folk sier, når vi forteller om at Lukas har dette- nei men han er det vel ingen ting feil med. JOOO tenk det er det! og jo mer jeg leser jo mer av symptomer har han. Faen, jeg er ganske streng på en del ting og nå ser det som om feks engstelsen hans som mer og mer kommer snikende er et symptom. For faen hvorfor kan ikke den terapeuten han går hos gi meg et ark der det han har står svart på hvitt. Hvorfor må jeg sitte og finne ut av det selv og hvorfor er det så få som har hørt om det..... :gråte:

Jeg blir omtrent gal av å gruble på dette, men tenkte at det beste er å finne ut, stryke under og skrive opp det som stemmer i fht til Lukas. Og den neste som sier hva er det, nei det er vel ikke noe med han gir jeg hele lista.

Mannen har vært den som har gått til manuall terapeuten med Lukas, mest fordi jeg er FEIG, men det er også tydelig at han fornekter dette, det gjør kanskje jeg også, men vi gjør det på to vidt forskjellige måter...han blir sint på meg fordi jeg vil vite mer og jeg på han fordi han ikke vil...Tror han skal få lese det jeg har skrevet ut.. Lukas har feks skikkelige probl med det å gå på do..og det er jo også et symtom...tegningene hans er fortsatt rabbel- symptom...høydeskkrekk er det og massevis av andre ting stemmer. Vi har skikkelig problemer med å få han til å sitte i ro ved matbordet- det er jo for faen et symptom det og! Jeg er for streng og må skjerpe meg!

jeg takler det her veldig dårlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt frustrert..men innimellom "glemmer" jeg det, men når jeg kommer på det og tenker på det blir jeg helt gal...

Vært på pers. møte i nye bhg, veldig ok å møte alle på en gang så ingen trenger å lure når jeg sniker rundt i gangene...

Helena koser seg i bhg, hun er orntli' bhg - jente som er fornøyd når hun blir blir levert og henta. Men om det varer vet man jo ikke..

I dag måtte jeg hente før, ble ringt etter fordi hun har fått øyekatarr, så nå er det drypping og styr. skla i bhg i morgen igjen da, med dråpene..

Jeg har fri i morgen 10 % dagen min..og i morgen skal Lukas og jeg kose oss sammen. Vi skal kjøre Helena til bhg også blir det en ren Luks og mamma dag. Gleder meg kjempe mye!! På kvelden skal han på teaeter med mommo. :)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Kipa!

Lenge sidan eg har lagt igjen spor her, men eg er innom og leser rett som det er!

Skjønnar bekymringane dine i forhold til Lukas veldig godt sidan eg og lurte på om eg hadde eit kiss-kidd barn ei stund. No fekk jo vi beskjed om at det ikkje var kiss-kidd, berre litt dårlig motorikk pga hypermobile ledd og det at ho generelt er litt forsiktig av seg og vegrar seg for å prøve nye ting. Ho har begynt på turn/gymleik no for å prøve å trene opp motorikken litt, men foreløbig går det ikkje så bra. Ho nektar å gjere øvelsane i lag med dei andre barna. Berre klenger på meg eller pappaen heile tida. Men motorikken har uansett blitt mykje bedre. Eg var ikkje hos manuell terapeut, berre fysioterapeut. Samme plassen som ho var då ho hadde tortecollis som baby. Og fysioterapeuten meinte altså at det ikkje var samanheng mellom tortecollis/favorittside som baby og dei motoriske problema ho hadde då (6 mnd sidan). Eg og finlas den nettsida du snakkar om. Det eg reagerte litt på var at omtrent alle mulige relativt vanlige spebarnsproblemer og også problemer som er vanlige blant 2-3 åringar var ramsa opp som symptom på kiss-kidd. Så kven som helst kan tru at barnet deiras har kiss-kidd dersom dei les på denne nettsida fordi dei finn 1-2 symptom som stemmer. Det eg prøver å seie er at høgdeskrekk, problemer med å gå på do eller det å ikkje kunne sitte i ro ved bordet absolutt ikkje treng å ha noko med kiss-kidd diagnosen hans å gjere. Det kan vere heilt vanlige småbarnsproblemer som går over av seg sjølv. Tvilar ikkje på at han har kiss-kidd altså, for eg reknar med at i likheit med meg så fant du MANGE symptom som stemte, ikkje berre 1-2. Men eg syns det er litt viktig å ikkje sjukeliggjere problemer som i utganspunktet er heilt vanlige for ein 3-4 åring som ikkje har kiss-kid. Du veit sikkert bedre enn meg når det er vanlig at barn begynner å tegne noko som lignar på noko, men eg trur ikkje det er unormalt å fremdeles rable når ein er 3-4 år. Nokre 4-åringar er veldig flinke mens andre berre rablar. Malin har nettopp begynt å tegne skeive rundingar med fire strekar ut. Ser ut som ei sol, men skal visst vere eit menneske. Ellers er det berre rabling. Og ho har do-vegring, så ho holder seg heilt til det nesten går gale. Eit par gangar for veka kjem ho for seint fram til doen og tissar seg ut. I tillegg slit ho med forstoppelse sidan ho holder seg for lenge. Høgdeskrekk har ho og. Trur dette er heilt normalt, eg! Og så lenge eg ser at det går sakte framover bekymrar eg meg ikkje lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for koselig og støttende hilsen, hermoine!

Lukas har fått diagnosen kiss- kidd, så det er ikke bare jeg som antar det..Det som gjør meg frustert er at jeg ikke vet hva jg skal gjøre med endel av problemene. og at jeg ikke har visst at det er endel av det før nå, siden ingen har fortalt meg det. Det var mer sånn A- ha opplevelse på en negativ måte. Jeg har jo vært så streng med han ,og det med engstelsen hans er noe vi også har vært oppgitt over..men jeg ser en mer engstelig gutt for hver dag, og det er fælt! Jeg backer opp, støtter, er der litt, trøster osv..men han er engstelig for så mye. Og nå som han blir eldre blir jo også alt mer synlig! Det er vondt å se han sammen med andre på feks lekeland. Og jeg vet jeg burde tenke annerledes for han er så god på alle måter og verdens beste gutt! Men det er søren ikke lett...jeg er redd for hvordan de i den nye bhg vil ta i mot han de som ikke har "vokst" opp med han i bhg...

...men han får som jeg kanskje har sagt en utvida 4- års kontroll. Noe hans supre fysio har ordnet! og hun skal også på banen i ny bhg! Veldig glad for det.

I dag har jeg hatt fri, og da fikk Lukas fri også. Vi har hatt Helena i bhg, skal hente henne nå straks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bara inne med en :klem:

Jag hoppas det kommer gå bra för Lukas både hos fysio, på 4 års kontroll och inte minst i den nye barnehagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Helena 11 mnd!! Lille rampejenta vår som står akkurat nå og roter i bokhylla..finner mange skatter der..blant annet Lukas samling med brosjyrer..*spennende* :rødme:

En mnd til 1- årsdag, kan vel ikke lenger si at tiden går sakte, synes de første mnd, les halve året..gikk tregt, men vi trøbla jo endel og hun skrek mye...nå bare flyr tiden... Må nyte!!

I dag er skulle det vært morfar sin bursdag, så jeg skal på graven med lys og en krans. Tenker mye på han enda jeg, selvom det er 1,5 år siden han døde..

Lukas er hos mommo der mannen hennes sitt barnebarn også er, han er 5 år og de leker fint. begge skal sove der.

Jeg skulle absolutt ha gjort litt i huset, som alltid... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena synes morsdagen kunne starte klokka to i natt...! Så nå sitter jeg her og har sovet ca en time siden det...Hun fikk litt emlk og sov fra halv seks til litt over seks og jeg duppa litt lenger mens hun tulla i senga. Ikke vanlig å gi henne nattmat altså, men i natt ble det bare sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...