Gå til innhold

livet videre


Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

31 år i dag. Hatt en fin dag. Mannen kom hjem i lunsjen sin med kake og gave, jeg fikk skinnjakke! :love: og fra barna hadde han kjøpt den nyeste boka til Anne Holt. I kveld har vi vært ute og spist, Lukas har vært med. Helena har hatt mommo som barnevakt. Vi kjørte hjem Lukas og gikk på kino etterpå, så tatt av kvinnen- bra på en rar måte!

Ellers; Helena åler seg i full fart bortover gulvet, har begynt å åpne/ lukke skuffer- kjempegøy! :fnise: hun sover om natta igjen og de to tennene er framme! Endelig...

Mannen er mye bedre, begynte å jobbe igjen mandag, legen vet ikke hva det er - noe svimmel enda men håpr det går riktig vei!

Jeg fikk spinning sykkel av mamma i gave. Har begynt å gjøre en liten innsats for vekta..som viser ALT for mye! Etter to og en halv uke med null godterier og brus i ukene og bare litt i helgen og lange gåturer ser jeg resultater, som igjen motiverer til videre innsats. Men i dag har jeg bursdag så da har jeg flippa ut litt...

- så skal vi se om jeg får startet denne syklingen snaart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny inndeling..kanskje jeg ikke havner på side 2 og 3 hele tiden da...

alt bra her, ny måned- nye muligheter og Jack Sparrow på kalenderen! :fnise: Lukas har nemlig spurt å bla' om i flere dager!

Lille snupp gjesper stort, men sove- nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinkar:

och kommer med ett försenat :gratulerer: med dagen.

Sluta inte skriv.

Jag har gjort det (har bara en liten hemlig bok jag skriver i) för jag fick svårt att avgöra vad jag skulle "berätta" för världen och vad jag bara ville skriva av mig som var privat. Kände ett tag att det blev väldigt mycket om barnen, om mannen och vad vi gjorde. Varför skrev jag allt? För att skriva av mig? För att skryta om världen? För att klaga? För att gnälla? Så ville jag inte skriva för mycket om andra och kände mig nog inte helt bekväm.

Jag ska kanske börja igen? Jag gjorde ett försök med bloggen men den var bara dum. Jo. En ny bok ska det bli. Snart. En bok om tankar i livet. ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! :)

jeg holder boka åpen..noen dager er det veldig godt å ha et sted å skrive av seg, som du sier Furstina, så får jeg heller bruke den til det og skrive litt sånn dann og vann om smått og stort.

Hatt naboene på kake i dag, familien i går, det lille som er igjen av den og som ikke krangler...koselige begge dager. har som sagt fått spinningsykkel..fikk penge av svigers, penger av pappa og en genial kokebok av naboene- retter på 10, 20 og 30 minutter. Masse fristende å lage i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 7 mnd, Helena!

Har ho begynt å åle seg rundt eller krype? Her er det berre rulling. Og helst berre mot høgre. Så då rullar ho mot høgre til ho kræsjar med eit bordbein og så hyler ho fordi ho ikkje kjem vidare. :fnise: Ho skjønnar ikkje at det går an å snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena åler seg rundt dit hun vil. Her går det unna, har gjort det 2-3 uker. Hun prøver seg på krabbing også, opp på alle 4 og ne digjen og full fart som ne slange. Blitt veldig flink til å holde på nede på gulvet og ikke så sytete lenger, masse latter og glede og skikkelig rufse! :rødme:

Sove går bra, spise går bra .Ah..endelig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svigers- besøk siden onsdag, skal hjem i morgen. Gått bedre denne gangen, noen episoder er det jo. Farfar har en forkjærlighet for Helena, og hvem merker det bedre enn en liten gutt på 3 år..Det er ikke bra!! :nei: Så i går var Lukas lei seg hele dagen..men han forstår ikke at han gjør noe galt, farfar.. :kjefte:

I dag har vi vært på skogtur i 3 timer. Helena i vogn sov helt til vi var ved det stedet vi skulle spise. Vi hadde med pølser og grilla på bål, koselig! Alle koste seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-endelig er vekta under det jeg veide før jeg ble gravid. Det er motiverende! :Nikke:

- selv om det bare er såvidt! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stockholm i morgen, kjøre bil. Gleder oss ikke til bilturen..skal besøke svigerinnene mine..håpr på en gåtur til gamla stan på fredag, for da skulle de jobbe. Ellers tenkte jeg faktisk ikke å ta noen shopping- runde i byen denne gangen..penger er et stikkord her.. :sjenert:

Men man kan jo fint svi av litt i gamla stan også! Blant annet har de jo noen herlige babyklær rundt omkring og litt av hvert annet !

Skal være mest sosiale, drikke kaffe..te og prate med og være sammen med svigerfamilien.

Tenkte å ha rent hus før vi drar..og det skal jeg fikse nååå..Helena sover etter en rask trilletur, sovner stortsett til samme tid på gåtur, fint med litt rutiner!

Men først lunsj..

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for klem! :klemmer:

Litt oppdatering på to fantastiske barn som virkelig vokser fra mamma'n og pappa'n sin..

Helena åler seg rundt overalt, i dag krabbet hun også et lite stykke, men så slang hun seg ned på magen igjen og føyk avgårde! :ler: Det går jo fortere.

Hun sitter uten støtte, kan sitte å leke lenge på gulvet før hun slenger seg rundt og er på magen igjen. Men hun setter seg ikke opp selv, selv om det er ikke langt unna- derfor lar jeg henne sitte litt. Hun liker det

Hun vinker rog jeg er nesten sikker på at det er hei jeg hører..mulig det bare er i mine ører..men når hun vinker så er det altså en hei- lyd...Hun vinker altså når hun møter noen, ikke når hun går.. - litt sånn prinsesse- schwung på vinkingen.. :rødme: Hun klapper i hendene også.

Hun begynner å bli skikkelig mammadalt igjen, nærner seg jo de magiske 8 mnd der fremmede er fryktelige..og det merkes..tilogmed mommo stakkar virker femmed etter noen dager...

Hun har masser av humor, og er skikkelig tøff jente..ler veldig av Lukas når han hopper rundt og tuller og danser :rødme:

Lukas ble plutselig så stor. Vi satt i bilen i går på vei hjem fra Stockholm, etter en pause hos venner i Karlstad var det mørkt da vi tok fatt på siste rest. Han skravla så fælt og vi hadde så fin samtale vi 3- snauppeløupp sovna og rett som det var satt han igang en gjette lek. han elsker jo dyr og det var noe al'a. jeg tenker på et dyr som lever i vannet og som har skarpe tenner..og vi gjetta hans spm, og han gjetta våre. akkurat da følte jeg han var så stor. Synes det er tidlig, han er også veldig til ressonere og til å gjenfortelle. Utrolig fin gutt som passer så godt på Helena

Han har også begynt å gå på kompis- besøk..vi følger han og kommer tilbake om 1- 2 timer. Det går så fint, og han ønsker det selv.

:rødme:

Vi har hatt noen fine dager i Stockholm. Ble endel timer i Gamla Stan fredag og lørdag gikk vi også til byen og var på Wasa museumet, stor opplevelse for lukas- og meg og.. ;-)

Jeg hadde hatt lyst til å møte Furstina, men siden det var bare 2 hele dager vi hadde ble det ikke denne gangen, om du leser Furstina så håper jeg vi har bedre tid en annen gang!! Jeg valgte å ikke spørre deg engang...Men en gang!

Ble altså litt kultur, litt shopping, men for det mesate samvær med mannen sin familie. Kost oss med vin og god mat, gåturer ogs lek og kos inne!

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annan gång.

Jag har haft en hektisk vecka och en hektisk helg - och jag tror minsann att resten av november kommer fortsätta i samma tempo.

Jag såg bilderna du tagit från Stockholm. Otroligt fin stad - jag fick faktiskt lust att "turista" själv. Kanske göra det i helgen med familjen?

Kommer du en annan gång kan vi ju boka in en träff på junibacken kanske? Eller något annat ställe för barnen att upptäcka och leka på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Furstina, en annen gang må vi få det til! Stockholm er jo en fantastisk by da. spesielt gamla Stan er min favoritt, men også alle de fine butikkene på Söder! :)

Mannen har omgangsyke og feber i 39,5 på 2. dagen, ju- hu..føler meg som superKipa.. :ler: dag er Lukas i bhg, men i går..og han vil jo bare være sammen med den syke pappa'n sin, helst ligge i senga med han. Det er ikke det lureste nå, så i går måtte vi finne på mye avledende ting for å unngå det.

Vi feira Halloween! :gresskar: Er ikke kjempe begeistra for det, men når Lukas var så ivrig og ville ha et "kotyme" var det ingen tvil.. ;) Han var verdens søteste Batman og gikk på besøk til naboene, mest for å vise seg fram. og så kjørte vi til mamma og "skremte" henne :ler: Det godteriet han fikk sparer han til lørdag, smakte på en liten gresskar sjokolade og var glad og fornøyd. Fikk sabeltann blad av mamma i posen sin, og det var stas! Vi hadde kjøpt en marsipan kake og hadde med dit men det orka han ikke. Han fikk være med mommo og lukke opp døra og gi godterier til de som kom dit det var også spennende. Halloween trenger ikke bli helt kommers'...Kostyme vet jeg han kommer til å bruke mye, det var snakk om å ha det på i dag..men må vente til i ettermiddag..

Egentlig må jeg vel belage meg på at i hvertfall en av oss andre 3 blir syke også..eller alle 3, skrekk o' gru. Her må man bare håpe og tro at vi unngår det!!

Nydelig vær i dag, sol og varmt. Jeg har gått en times tid med Ludde og Helena.Men siden hun sov i bilen fra bhg så var hun overhodet ikke trøtt nå, og den siste biten var hun litt grinete..så best og vente til hun blir trøtt..

Klokke stilling er fortsatt noe herk!! Morgenen starter før 5 og om kvelden er hun stuptrøtt!!

Men nå ligger hun så blid og pludrende på gulvet, fått låne lommeboka mi, som hun biter på...alt for en stund ved pc'n.. :fnise:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...