Gjest Mayamor Skrevet 25. november 2007 #981 Skrevet 25. november 2007 Du har rette innstillingen, vennen. Jeg fikk samme beskjed fra min tidligere arbeidsgiver: 15 desember 2003 (Andreas var 4 uker gammel...); men så gikk det to dager - og vi ble fortalt at dette ikke skulle avgjøres før etter jul. Vi trengte imidlertid "ikke" la dette ødelegge julestemningen, for det ordnet seg sikkert... Jada, jada: de ville bare at de ansatte ikke skulle gi fanen og sykemelde seg i julehøytiden. For 5 januar kom samme beskjed: dere er oppsagt... Heldigvis var jeg i permisjon og de kunne ikke si meg opp, så jeg sykelemeldte meg i den 3 måneders oppsigelsestiden; for ikke pokker om jeg ville ta en liten baby inn i en barnehage for 3 måneders skyld når jeg ikke visste hvor min neste arbeidsplass var (og den jobben var jeg avhengig av å benytte bedriftsbarnehagen da arbeidstiden var fra 07.00 og ingen barnehager åpnet så tidlig...) Håper det ordner seg for deg.
Kipa Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #982 Skrevet 3. desember 2007 (endret) Lukas fikk "Supersnusernes julefilm" i adventsgave av mommo i går, han sitter oppe og ser på den. Helena trilla jeg litt ute i vogna, så hun sover på verandaen. Helena er utrolig forkjøla og siden torsdag har hun hatt noe med øyet, jeg har brukt kamille- te, men det ser ikke ut til å hjelpe, fått time til legen kvart på to. Er verre en før helgen også nå, litt usikker på om det bare er øyekatarr elle rnoe annet. Helt rødt øyet, masse puss og det renner fra det. Lille snuppa vår! :rødme: Hun har funnet ut at det er deilig å sove hele natta igjen, og etter å ha sliti med frambryting av nye tenner- som fortsatt ligger og lurer og hatt det mye vondt har det også roet seg. Tror jeg har brukt flytende paracet til og fra i to uker.. Men ikke noe nå siden fredag. Vi er godt i gang med julegaver, jeg bestilte biletter til Ingrid Bjørnov på Latter i går, det skal mannen få. Men må jo få noe mer, for den ene biletten er såklart til meg selv.. Blir nok litt klær, han ønsker seg det, og det gjør jeg også! Julekalenderen i år er små pakker. I år var det ikke så vanskelig, Lukas er str gutt og begynt å samle på sånt "tull"...som gorimitter, sånne figurer i små poser, de passer perfekt i de lommene i kalenderen. Også ble det noen pokemon figurer også..det er kult asså Noen biler, plastelina og litt annet dill. Ikke noe godterier, han føler seg snytt når det ikke er gave, merka det i fjor. Lørdagen var ikke stas..og det var jo også litt lureri fra min side..Han har en sjokolade kalender i tillegg en helt ordinær til 10 kr. Til jul skal han få sjørøverskuta til Jack sparrow, oi som han øøøønsker seg den! Helen askla få den figuren som er kåra til årets leke, husker ikke hva den heter. Julen feires i sverige hos rsvigers med blanda følelser...men sånn må det jo bli. annet hvert år, bare at i fjor kom ikke svigers hit... Jeg har kjøpt mine første julegardiner, og det er så fint!! Så nå er det bittelitt rødt, men ikke mye enda, gardiner og et kulelys og en kakeboks som var så fin at jeg måtte ha den. Det røde kommer litt etter litt ( og litt før i år siden vi reiser 19. des) Til jul i år ønsker jeg meg: - Ny jobb - tursko ( de jeg har er det hull i !!) - veske ( det får man aldri for mye av - armbånd (som jeg har pekt på i en katalog...) - men får jeg ny jobb er det mer enn nok for meg!! - og det er tilogmed sant! Endret 3. desember 2007 av Kipa
Kipa Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #983 Skrevet 3. desember 2007 Det er meg som leser for Lukas om kvelden..han har begynt å interesse seg for ordentlige bøker, så vi startet med Kardemommeby i forrige uke. Så kos, både jeg og han koser oss, jeg leser på senga siden mannen ikke kan sangene..og alltid sovner jeg etterpå. Er så godt å ligge der i mørket inntil lille gutten min og bare hvile litt...Men fy så guffen å bli vekt og stå opp. Er så trøtt nå og kvalm, våkner ikke skikkelig heller... Får ta meg en kopp grønn te..har jo litt til på "dagsplanen"..støvsuge, brette og henge opp klær..bla bla..vil legge meg jeg! :søvn: Helena er igang med øyedråper, det var ille, men legen hadde sett det verre...javel ?! Bare hun blir fin igjen, gullet mitt!
Kipa Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #984 Skrevet 4. desember 2007 sovet 3 timer i natt..skal aldri si det har blitt bedre...
Karius Skrevet 4. desember 2007 #985 Skrevet 4. desember 2007 Stakkar Helena, håper dråper hjelper raskt! Lukas-gutten din høres så herlig ut, kos dere i førjulstiden!
Kipa Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #986 Skrevet 6. desember 2007 til de som er innom! Var på en uformell samtale i bhg i nærheten av her vi bor i går. Det gikk så utrolig BRA!! Jeg skal tilbake på ordentlig intervju på onsdag ( uten Helena..) Har en god følelse, men tør jo ikke helt tro på det...
Jinx Skrevet 7. desember 2007 #987 Skrevet 7. desember 2007 Så da er formen bedre? Ønsker deg en god helg med masse førjulskos og friske barn!
Kipa Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #988 Skrevet 8. desember 2007 Jinx, gravid..WOW!! Skal opp å vekke mannen, vært oppe med Helena siden 5..begynner å bli trøtt nå ja...Fått vaska og hengt opp klær og ryddet litt overalt..kosa med Helena, åpna kalendere på mail..og oppdatert meg litt i nettverden... I går var både jeg og mannen syke..spydde om hverandre. det var en slitsom dag!! Men tydeligvis var det en 1- dags..for han ble bedre på kvelden ( begynte på natta..) og jeg føler meg mye bedre i dag, ikke kvalm, bare redusert... Nå er det vaktskifte!
Kipa Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #989 Skrevet 9. desember 2007 Helena 9 mnd! og dagen starter 5... :søvn:
Kipa Skrevet 9. desember 2007 Forfatter #990 Skrevet 9. desember 2007 40 julekort er skrevet ( for noen dager siden..) og klare til sending..og så oppdager jeg, som alle år at jeg hadde trengt no'n flere..Er jo så koselig å sende julekort! :rødme: Formen er så der..ikke mye matlyst enda, og alt som skulle vært gjort er ugjort... ja, ja.. I morgen, frisørtime- og dne er etterlengta!! Tirsdag skal jeg til N og lille T med Helena på dagen og på kvelden skravlings og god mat! Onsdag INTERVJUUUU!!! Torsdag er det jo lysfest i bhg, klokka 8...men det skal vi klare! Lukas skal på en julegård med mommo på ettermiddagen og jeg og mannen + Helen askal få unna litt julegaveshopping, som går treegt i år.. Fredag skal vi først på Big Horn med gode venner før vi skal i teateret på Julelatter. Det blir moro og koselig!! Lørdag skulle jeg bakt litt...men hva..pynte med rødt og gjøre det førjulskoselig også! Mye å glede seg til!
Kipa Skrevet 13. desember 2007 Forfatter #991 Skrevet 13. desember 2007 (endret) jeg har ny jobb! Fått akkurat der jeg ønska, jeg er så stolt over å ha blitt valgt, og jeg er så GLAD! plass til barna er det også. Endret 13. desember 2007 av Kipa
Gjest Mayamor Skrevet 13. desember 2007 #992 Skrevet 13. desember 2007 Gratulerer så masse med ny jobb, vennen.
Gjest Madden Skrevet 13. desember 2007 #993 Skrevet 13. desember 2007 Grattis med ny jobb!!!! :juhu: DET var årets julegave det!
Furstina Skrevet 14. desember 2007 #994 Skrevet 14. desember 2007 Gratulerer med nytt jobb och med plats för barnen! När kommer du att börja? Jag förstår att du vill byta efter det jag läste tidigare. Är det nära till nya jobbet? Är det som ped-leder det också?
Jinx Skrevet 23. desember 2007 #995 Skrevet 23. desember 2007 God Jul! Gratulerer så mye med jobb! Hurra!!
Kipa Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #996 Skrevet 27. desember 2007 hjemme fra svigers julefering- og gudskjelov for det!!
Kipa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #998 Skrevet 29. desember 2007 Hatt en ganske så pyton jule- ferie, mest pga svigerfar og litt pga svigermor... :gråte: MEN det orker jeg ikke tenke mer på nå som vi er hjemme..Neste år blir her i huset og det gleder jeg meg til!! Helena sier nå Ludde ( og da mener hun Lukas.. )og hadet og hei. Hun tar børsten til håret og later som hun grer seg, bare at hun snur den feil vei- men pytt pytt.. :rødme: Hun tar alt hun finner til øret ( mobilen min, brusopptrekker..etc..) og sier hadet! Verdens søteste, mye blid og mye sint... Sovet dårlig borte, men de dagene vi har hatt hjemme har hun sovet hele natten! Hun vinker og sier hadet og hun klapper masse i hendene. Fra før kan hun "give me five" og "så stor..." Synes hun er så tidlig ute, men det har vel med at hun har en ivrig storebror som elsker å lære ting til henne, og vi også da.. Han er like glad i henne fortsatt! :rødme: jeg finner ikke kameraet etter turen, og i det er jo julebildene, helt krise!!!..vet bagen vår har blitt pakkket opp i tollen, for en gave vi skulle bytte for Lukas med lego brannbil har de åpna og tilogmed gått igjennom småposene- dvs null bytting-- grr så sint jeg ble da jeg oppdaga det!! Fra sverige til norge går vi jo ikke selv gjennom tollen med det.. Må finne det kamerat, bildene av Helenas første jul er jo uersattelige og foresten alle mine barns juler er jo det!! Faen..får lete mer...
Kipa Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #999 Skrevet 29. desember 2007 Kom på plutselig på et sted kameraet kunne være..og HURRA, der lå det! Så nå skal jeg lasta med bilder!
Kipa Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #1000 Skrevet 30. desember 2007 prøver være effektiv de siste dagene jeg har igjen av permisjonen..så forrige dagen var det vaskerommet og alle dets skap som ble ryddet og i dag har jeg tatt en skikkelig rufs på Lukas sitt rom. Ble så fint der. kasta masse, særlig ting fra donald blader etc.. og kinderegg..det er ganske bra sortert fra før, men nå ble det enda bedre, fått litt ordnings på Helenas leker også som er i stua oppe. rommet hennes er ikke ferdig, må ut å finne tapet snart og få ut finger'n... Nå er det natt'a...og om litt over 1 døgn starter det nye året, det nye året 2008 med NY jobb, nye kollegaer..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå