Helene Skrevet 26. juli 2006 #81 Skrevet 26. juli 2006 Jeg mottar 125 kroner fra sosialkontoret, det var det de mente jeg manglet for å ha et minimums livsopphold. For bredbånd og IP telefon betaler jeg kroner 299 hver måned. For å dra på Aetat hver dag for å bruke internett og søke jobber koster det meg kr 200 pr måned med bil, det går ikke mange busser her. Buss tur retur hver arbeidsdag koster ca kr 600 pr måned. Jeg har råd til 1 tank bensin pr måned, den koster kr 460 etter dagens priser. Jeg har ikke råd til å dra på besøk til noen, her er 4 busser pr dag; se pris ovenfor. Jeg låner bil, har kun bensinutgifter, prioriterer mathandling og kun høyst nødvendige ærend. Det er mulig enkelte synes jeg prioriterer feil, men internett er faktisk min eneste mulighet for øyeblikket til å ha kontakt med omverdenen. Jeg klager ikke, det bare er sånn.
Snasen Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #82 Skrevet 27. juli 2006 Men jeg undrer meg over at du som er i full jobb klarer å få til flere innlegg enn meg som har vært arbeidsledig og har sittet her mer eller mindre hele min våkne tid... men nok om det. Det er jo ikke det denne tråden handler om. ← Har det noen gang falt deg inn at folk har forskjellige type jobber? Min jobb består som sagt av døtid (så og si hele tiden) uten at jeg gidder å fortelle hva jeg driver med her inne. Og som du sier... denne tråden her handler ikke om meg eller min jobb, så hvorfor brakte du det på bane da?
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #83 Skrevet 30. juli 2006 Har det noen gang falt deg inn at folk har forskjellige type jobber? Min jobb består som sagt av døtid (så og si hele tiden) uten at jeg gidder å fortelle hva jeg driver med her inne. Og som du sier... denne tråden her handler ikke om meg eller min jobb, så hvorfor brakte du det på bane da? ← Rett og slett fordi det falt meg inn. Og fordi jeg ikke gidder å starte en ny tråd for å spekulere i hvor mye dødtid du har på jobb.
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #84 Skrevet 7. august 2006 Man har vel møtt sosialklienter og trygdede som har vært mye mer nyttige og spennede samfunnsborgere enn arbeidende folk opp igjennom tidene ja... Det er ikke riktig alt som kan måles i kroner og øre her i verden. Tro hva som ville skje hvis vi sendte alle sosialklienter og uføretrygdede ut av landet? Noen tanker om det?
Snasen Skrevet 7. august 2006 Forfatter #85 Skrevet 7. august 2006 Tråden er steng pga utenomsnakk, fordi folk ikke er enige med meg og fordi den kjeder meg i hjæl. Mensen har jeg fått i dag også. Vennligst hold dere til saken. Mvh Sexy C, Wannabe moderator.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #86 Skrevet 8. august 2006 Jeg er også kjempeinteressert i hvor mange kalorier en middels sosialklient bruker hver dag og hvordan forbrenningen fungerer. Jeg lurer også litt på om det er mest vanlig med hastigheter på rundt 1500 kbs eller om hastigheten ligger noe lavere blant sosialklientene når det gjelder internett? Og hekler eller strikker en sosialklient? Hvordan er dette i forhold til dem med trygd? Er det vanlig at en trygdet jogger? Og hvilke joggesko bruker en trygdet i så fall? Hva ser sosialklienter på tv? Driver dere på med kryssord eller html-koding? Hva er det billigste man kan gjøre på fritiden, og er det trendy og sunt? Går en sosialklient oftere på toalettet enn en i arbeide, og har de flatere rumper av all stillesittingen)? Hvor mange timer sover en trygdet om natten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå