Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tar opp dette her inne fordi det er nettopp her inne jeg "ser" mye av det jeg vil påpeke.

Det finnes som dere alle vet flere diskusjonsforum, men dette skiller seg ut.

Jeg har tidligere tatt opp problemene som KG har med b.l.a overvektige folk, misunnelige folk, grinete folk, alt for åpne folk (dagboksskriving) og ikke minst kosemosete folk (som egentlig ikke er så veldig kosemosete, men som kanskje later som?).

Nå har jeg et annet issue...

For... mottar mange her inne enten sosialpenger eller trygd i en eller annen form?

Det kan virke sånn etter å ha lest litt i dagbøker og innlegg hvor folk enten: syter over og ikke ha mottatt sosialstønaden sin, eller: jubler fordi trygdeslippen har kommet inn.

Spørsmålet mitt er da: Har kvinneguiden en overflod av trygde/sosialklienter?

Og hvis det er tilfellet: Hvorfor samles alle på et sted?

Når jeg tenker etter så finner jeg det litt merkelig at flere sosialklienter har tilgang på internet. Har dere råd til det?

Jeg er rimelig sikker på at trygdede mottar litt mer i penger, så at de har internet, vel den saken er grei, men at sosialklienter har internet... det er for meg et lite mysterium. Hvordan har dere råd? :forvirret:

Når dette er sagt så begynner jeg også å lure litt. En god del her tilbringer veldig mye tid her inne.

Årsakene kan være mange. Blandt annet at man har mye døtid på jobben (noe jeg har), at man er hjemmeværende (uten at jeg forstår at noen er det i år 2006) og/eller at man må ha noe å fordrive tiden sin med som f.eks sosialklienter.

Det jeg da lurer på er... du som sosialklient. Hvorfor gjør du ingenting med livssituasjonen din?

Hvorfor sitte her inne på KG og saumfare side opp og side ned?

At trygdede bedriver tiden sin her er forståelig siden en trygded som regel (ja, som regel, ikke alle) er syk. Hadde jeg vært i den situasjonen da hadde nok jeg også sittet her hele dagen, men hvis jeg prøver å se ting i fra andres ståsted: Hadde jeg vært sosialklient, da hadde jeg ikke sittet her inne i det hele tatt.

Da hadde jeg gjort alt for å forandre på livssituasjonen min, jeg hadde vært ute og løpt, jeg hadde gjort alt for å få meg en jobb for å slippe unna sosialkontorets klør. Men dette gjelder kanskje ikke i enkeltes tilfeller her inne?

Ja? Hva mener dere om saken?

Dette er da noe jeg tror og ikke noe jeg vet.

Hvis du ikke er en sosialklient eller trygded trenger du ikke å komme med forsvarsregla di her inne om hva du bedriver tiden din med siden du ikke er i blandt de jeg sikter til.

Spørsmålene i innlegget er uthevet for de som ikke fikk med seg det.

Tjo hei, jobben roper på meg. :)

Endret av Sexy C
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_starie_*
Skrevet

jeg er medlem av sosialen. ja jeg motar sosialpenger men gjør ikke d fordi jg vil.

jeg gjør det i påvente av arbeidsledighetspenger. inntil da må jeg få sosialpenger.

jg kunne ha trent men har ikke råd pga liten inntekt. beklager så mye SC for at jeg sitter her. :roll:

Skrevet

Jeg leser at en del får trygd men det er vel ikke mange her som går på sosialkontoret? Skjønner ikke at du kan mene det.

Gjest Gjest
Skrevet

alle her inne er sosialklientar. kordan ellers har dom tid tell å sitte her å gratulera kvarandre med så og så mykje med innlegg?

Skrevet

Tillater meg å svare på spørsmålet ditt om hvordan trygdede og sosialklienter har råd til internett. Vel, i en del tilfeller er det så enkelt som at bredbånd er innbakt i husleia :)

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg at fleste her inne får sosial penger og trygd!

Men er du sikker på at du ikke blander kontantstøtten og barnetrygd litt, alle som har barn har rett til barnetrygd her i Norge! :)

Skrevet (endret)

:klaske::roll: Tjo hei så heldig du er som har jobben som kaller på deg.

Ikke alle er trygdede eller sosialklienter fordi de har lyst. Hvis du ikke hadde hatt kontakt med noen andre voksne til hverdags, hadde ikke du syntes at det var o.k. å skravle litt på nettet med andre da? Istedet for bare å kanskje ha kontakt med de som jobber i matbutikken?

Dessuten har jeg absolutt ikke inntrykk av at de fleste her inne er sosialklienter eller trygdede. Og om så var - hva faen spiller det for rolle? Hvis du ikke liker deg her inne kan du jo bare skrive sure innlegg et annet sted.

Og til gjest over: er du misunnelig for at du ikke kan poste i dagbøkene og være med i en trivelig gjeng eller?

Tjo hei nå skal jeg skjemmes over å ikke duge til noe. :ironi:

Endret av loffen
Gjest Gjest
Skrevet
Tillater meg å svare på spørsmålet ditt om hvordan trygdede og sosialklienter har råd til internett. Vel, i en del tilfeller er det så enkelt som at bredbånd er innbakt i husleia  :)

det har jeg hørt om noen ganger men tror ikke det skjer ofte. ellers er jeg enig m trådstarter.

Skrevet
jeg er medlem av sosialen. ja jeg motar sosialpenger men gjør ikke d fordi jg vil.

jeg gjør det i påvente av arbeidsledighetspenger. inntil da må jeg få sosialpenger.

jg kunne ha trent men har ikke råd pga liten inntekt. beklager så mye SC for at jeg sitter her. :roll:

Hvis du kutter ut internet kan du heller bli medlem av et treningssenter. :)

Skrevet
Jeg leser at en del får trygd men det er vel ikke mange her som går på sosialkontoret? Skjønner ikke at du kan mene det.

Jeg tror det er en del.

Skrevet
alle her inne er sosialklientar. kordan ellers har dom tid tell å sitte her å gratulera kvarandre med så og så mykje med innlegg?

Alle er vel å ta i litt hardt, men det er nok en del, ja. :)

Skrevet
Jeg har ikke fått med meg at fleste her inne får sosial penger og trygd!

Men er du sikker på at du ikke blander kontantstøtten og barnetrygd litt, alle som har barn har rett til barnetrygd her i Norge! :)

Jeg formulerte meg nok litt feil da jeg skrev "de fleste". Jeg mente heller "mange", og det har jeg rettet på i hovedinnlegget nå.

Nei, jeg blander ikke.

Skrevet
Tillater meg å svare på spørsmålet ditt om hvordan trygdede og sosialklienter har råd til internett. Vel, i en del tilfeller er det så enkelt som at bredbånd er innbakt i husleia  :)

Skjer det ofte egentlig? Jeg har en venn som hadde det, men han bodde i studentbolig. Ellers har jeg og flesteparten av vennene mine betalt cash kontant for bredbånd.

Skrevet
:klaske:  :roll: Tjo hei så heldig du er som har jobben som kaller på deg.

Ikke alle er trygdede eller sosialklienter fordi de har lyst. Hvis du ikke hadde hatt kontakt med noen andre voksne til hverdags, hadde ikke du syntes at det var o.k. å skravle litt på nettet med andre da? Istedet for bare å kanskje ha kontakt med de som jobber i matbutikken?

Dessuten har jeg absolutt ikke inntrykk av at de fleste her inne er sosialklienter eller trygdede. Og om så var - hva faen spiller det for rolle? Hvis du ikke liker deg her inne kan du jo bare skrive sure innlegg et annet sted.

Og til gjest over: er du misunnelig for at du ikke kan poste i dagbøkene og være med i en trivelig gjeng eller?

Tjo hei nå skal jeg skjemmes over å ikke duge til noe.  :ironi:

Nei, jeg vet da vel at det ikke er en ideel situasjon å være sosialklient eller trygded. Eller, jo... for noen er det helt sikkert ideelt også. Det finnes nok av dem, men jeg tror ikke at overfloden av sos.klienter er glad for å være det.

Selvfølgelig er det greit å skravle litt på nettet. Jeg gjør det jo selv, men å bare sitte å skravle på nettet er jo en helt annen sak. Det er da man begynner å lure.

Og hva er surt med dette innlegget her? Utdyp! Jeg har det kjempe gøy her inne jeg. :hoppe:

Også den måten du svarer gjest på: gjeng?? Virkelig, gjeng? :hoho:

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Det jeg da lurer på er... du som sosialklient. Hvorfor gjør du ingenting med livssituasjonen din?

Jeg har vært sosialklient i flere år nå pga at uføretrygden har vært for lav til å leve av. Men jeg syns absolutt at jeg har gjort noe med situasjonen. Jeg begynte å lete etter arbeid med en gang jeg følte at jeg var frisk nok til å jobbe, og i forrige uke begynte jeg i en 75% stilling som skal økes til 100% etterhvert som jeg ser at jeg virkelig fungerer i arbeid.

Men om folk går på trygd eller sosialstønad er det ofte en grunn til det, selv om ikke du kjenner grunnen. Du ser ut til å anta at alle som ikke er i arbeid er late og arbeidssky, og det syns jeg blir helt feil.

Og hvorfor er jeg her inne på kg så mye som jeg er? Rett og slett fordi jeg ikke har tv, og derfor sitter jeg heller foran pc'en når jeg skal slappe av eller ta en pause fra hva jeg nå holder på med.

Endret av Fairy
Skrevet

Det florerer jo også av mye venstreradikalt tankegods, og det passer jo utmerket hvis man er trygdet. ;)

Gjest gjesta
Skrevet

S.C, du har glemt en stor kategori av KG medlemmer, nemlig studentene. Føler meg nærmest litt diskriminert her jeg sitter :sjenert:

Gjest splæsj
Skrevet

For de som går på sosialen eller annen trygd, og ikke har tråd til å trene, er aktiv på dagtid et kjempebra tilbud.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har tidligere tatt opp problemene som KG har med b.l.a overvektige folk, misunnelige folk, grinete folk, alt for åpne folk (dagboksskriving) og ikke minst kosemosete folk (som egentlig ikke er så veldig kosemosete, men som kanskje later som?).

Har KG et problem med dette - eller er det DU som har problemer med det??

For... mottar mange her inne enten sosialpenger eller trygd i en eller annen form?

Det kan virke sånn etter å ha lest litt i dagbøker og innlegg hvor folk enten: syter over og ikke ha mottatt sosialstønaden sin, eller: jubler fordi trygdeslippen har kommet inn.

Av alle de tusener av medlemmer KG har, hvor mange lever på trygd tror du? Hvor mange dagbøker har du lest? Er det ikke du som sier at dagbøker bare er kjedelige oppramsinger av husarbeid osv?

Når jeg tenker etter så finner jeg det litt merkelig at flere sosialklienter har tilgang på internet. Har dere råd til det?

Jeg er rimelig sikker på at trygdede mottar litt mer i penger, så at de har internet, vel den saken er grei, men at sosialklienter har internet... det er for meg et lite mysterium. Hvordan har dere råd? :forvirret:

Nå koster det ikke allverden med internett i dag, dersom man har bredbånd. Og hvis man synes det er verdt det å ofre 349 kroner i måneden som ellers kunne vært spist opp, så synes jeg ikke det er så rart. Er man arbeidsledig, så trenger man nesten internett for å søke og finne jobbene som finnes der ute. Internett i dag er som telefon for få år siden. Mange har også barn, og flere og flere skoler holder faktisk foreldrene oppdatert via e-mail og nettside.

Når dette er sagt så begynner jeg også å lure litt. En god del her tilbringer veldig mye tid her inne.

Årsakene kan være mange. Blandt annet at man har mye døtid på jobben (noe jeg harDETTE ER DINE ORD, DET VET IKKE VI NOE OM), at man er hjemmeværende (uten at jeg forstår at noen er det i år 2006) og/eller at man må ha noe å fordrive tiden sin med som f.eks sosialklienter.

1. Og hvorfor er det så utenkelig at enkelte faktisk vil ta seg av barna sine selv dersom de har anledning til det? Når man ser på antallet stressa barn i dag, så skjønner jeg ikke at ikke flere velger dette - det er ofte snakk om prioriteringer. men det er en annen diskusjon.

2. Og når man blir arbeidsledig får man et vedtak som går utfra den inntekten man hadde da man jobbet.. jo høyere inntekt dess lengre vedtak. Jeg fikk to år.

Når vedtaket går ut er det over på sosialen med mindre man har klart å skaffe seg en jobb innen den tid. Og tro det eller ei, jobber vokser ikke på trær selv om situasjonen er bedre enn den var, og mange av de som er arbeidsledige i dag er over førti og vi vet alle at veldig mange arbeidsgivere ser det som et problem å skulle ta inn voksen arbeidskraft, dels fordi de vil ha "et ungt og dynamisk miljø", delvis fordi mange har pensjonsordninger og jo eldre en arbeidstager er, desto dyrere er premien for denne personen.

Har du forresten mye dødtid på jobben, hvilket du tydeligvis har siden du rekker å både lese og skrive mye her inne, så vær på vakt. Det hadde jeg også, og plutselig fant de ut at min stilling ikke var nødvendig lenger

At trygdede bedriver tiden sin her er forståelig siden en trygded som regel (ja, som regel, ikke alle) er syk. Hadde jeg vært i den situasjonen da hadde nok jeg også sittet her hele dagen, men hvis jeg prøver å se ting i fra andres ståsted: Hadde jeg vært sosialklient, da hadde jeg ikke sittet her inne i det hele tatt.

Da hadde jeg gjort alt for å forandre på livssituasjonen min, jeg hadde vært ute og løpt, jeg hadde gjort alt for å få meg en jobb for å slippe unna sosialkontorets klør. Men dette gjelder kanskje ikke i enkeltes tilfeller her inne?

Alle mennesker er ikke ressursterke, og det er ikke alltid like lett å gjøre noe med situasjonen sin, ref. svaret mitt i forrige avsnitt. Mange blir også deprimerte når de mister jobben, og når man er deprimert er det ikke bare å ta seg selv i nakken og gjøre noe med det. Noen er selvfølgelig late og gidder simpelthen ikke, men jeg tror ikke de er i flertall for jeg kan love at man blir ikke fet av å være sosialklient. De fleste ønsker nok en bedre livsstil for seg selv enn det.

Skrevet
Men om folk går på trygd eller sosialstønad er det ofte en grunn til det, selv om ikke du kjenner grunnen. Du ser ut til å anta at alle som ikke er i arbeid er late og arbeidssky, og det syns jeg blir helt feil.

Ja, jeg sier jo at det er en grunn til at trygdede er nettopp trygdede. Hvor skriver jeg at sosialklienter eller trygdede er arbeidssky eller late? Jeg sier at sosialklientene her inne burde røre litt mer på seg. Jeg sier ikke at sos.klienter eller trygdede er arbeidssky eller late generelt sett.

I stedet for å sitte foran PCn døgnet rundt kunne de ikke vært ute og søke en jobb eller noe?

Hvis du er i blandt de som rører på deg så er ikke du i blandt de jeg sikter til heller. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...