Gå til innhold

Starten til et nytt liv


Gjest Beckybloom

Anbefalte innlegg

Hei Beckybloom!

Koselig med noen nye prøvere sånn som meg selv. Kommer til å følge ivrig med i dagboka di tenker jeg.

Har selv også vært plaget av noe migrene (men bare en brøkdel i forhold til deg, har vært fin i over 1 1/2 år nå, bank i bordet). Ble det etter at jeg begynte på piller, så håper at jeg går en enda lysere tid i møte nå. Kan jo hende at det blir slik for deg også, når du slutter. Har også venninner som har "p-pillemigrene", så jeg krysser alle fingre for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Beckybloom

Hei Eeyore:) Så komisk, var å leste i dagboka til Yamaha, da jeg så du skrev at du er heeeelt i startfasen av prøving, så tenkte jeg at hun må jeg sjekke ut, og så hadde du skrevet her,hihi :legrine: Må sjekke ut dagboka di i et ledig øyeblikk (de har jeg plutselig mange av når det gjelder KG). Ja vi har så definitivt en spennende tid foran oss, begge to!! Eller alle 4 egentlig, det er vel 2 barnefedre med i bildet her og;)

Ja jeg har hørt at noen får migrene etter å begynne på piller, kjempetrasig :tristbla: Med meg var det motsatt, legen anbefalte p-piller for å dempe anfallene jeg fikk ifbm mensen. Da var det sånn at jeg var helt slått ut i 3 dager, besvimte,kastet opp osv. Etter jeg begynte på pillen, ble det jo en helt annen verden akkurat på dèt området. Men, kroppen kan ha forandret seg på disse årene, og det trenger ikke bli like ille lenger. Dessuten kan det jo hende at hodet blir bedre nå av å slutte på pilla. Jaja, den som venter får se :o) Krysser fingre for at du er ferdig med migrene hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Yamaha : Fin dagbok du har, la igjen en hilsen jeg :)

Ikke så dumt å skifte jobb og miljø, er ofte ikke mer som skal til

Ja for meg var det helt avgjørende å skrifte beite for å bli bedre, jeg er visst ikke noe storbyjente akkurat :sjarmor: Godt å senke skuldrene her på landet, eller hva??;) Vi driver visst med mye av de samme tingene for tiden; maling, luking osv, helt greit det!

Kakao: Takk for støtte, jeg prøver å holde på innstillingen min - selv om det av og til kommer noen små knekk,men man må vel gjennom dem også for å bli glad igjen :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Nå er jeg altså så sulten! Har hatt en veldig fin,migrenefri dag:) :klappe: Dro på besøk til min søster etter jobb, hun har nettopp fått barn nummer 2, ei lita tulle som ble født for en uke siden, gjett om de er i skyene i det huset da!! Gøy å se sånn lykke på nært hold,da får man jo ENDA mer lyst på barn selv.. Så dro jeg for første gang på treningssenteret her, veldig godt å få trent skikkelig! Har hittil kun gått turer og trent litt styrke hjemme, men det er ganske hyggelig å møte litt kjentfolk på treningssenteret:-) Så kommer poenget med hvorfor jeg er sååå sulten nå; da jeg kom hjem rundt 20-tiden,spurte min kjære om vi ikke kunne bestille Dollypizza og hente hjem, helt riktig tidspunkt å spørre meg på, rett etter trening :legrine:

I hvertfall, så ringte han mens jeg gikk i dusjen,og da jeg var ferdig sa han at det ble ikke noe av, fordi det var HELE 40 min ventetid.Jeg syntes nemlig ikke det var så lenge å vente, men men, han hadde nå tatt den avgjørelsen. Så kjørte vi til en sånn junkfood-sjappe istede for å se om det var noe som fristet, og det var det ikke for min del. Men min kjære bestillte en burgermeny. Da hadde det gått ca 25 min allerede (av de 40 min) pga påkledning,kjøring osv. Så tar det altså 40 minutter (!!) før maten hans er ferdig, fordi at de hadde glemt av bestillingen hans. Så han skjønte jo fort poenget mitt, neste gang blir det Dolly :klappe: Måtte jo mobbe ham litt for den der.

Endelig har jeg fått meg mat!! Sitter og koser meg i lenestolen med KG og mat i kosedressen, deeeeeeilig:)

Ha en fin-fin kveld dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha : Fin dagbok du har, la igjen en hilsen jeg :)

Ja, jeg så det. Det var koselig :)

Ja for meg var det helt avgjørende å skrifte beite for å bli bedre, jeg er visst ikke noe storbyjente akkurat  :sjarmor: Godt å senke skuldrene her på landet, eller hva??;) Vi driver visst med mye av de samme tingene for tiden; maling, luking osv, helt greit det!

Vi stortrives på landet vi iallefall :) Kunne ikke tenkt meg å bo i byen igjen.

Er jo ikke så fryktelig langt inn til Oslo heller, så det går fint å få med seg ting som skjer der.

Bra at du var i god form i går, håper det fortsetter idag :klem:

Ha en strålende fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Tusen takk Yamaha, og en strålende fredag til deg også :klem:

Idag våknet jeg opp, og gikk på badet. Så meg i speilet og fikk sjokk!! :sjokkbla: Jeg var på Vita her om dagen, og kjøpte ansiktsprodukter fra en ny serie de i butikken skrøt veldig av! Den heter Dr Scheller, noen som har hørt om den?Kjøpte ansiktsrens,dag-og nattkrem ettersom jeg aldri har trengt å teste ut produkter før ifht hudreaksjoner. Og hudreaksjon har jeg saktens fått nå!! :frustrert:

Er helt hoven i ansiktet, øm, rød og ekkel :grine: ÅSSÅ JEG SOM SKAL UT PÅ BYEN IKVELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tristbla::grine::tristbla::grine::tristbla::grine::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Klarer så vidt å se klart på skjermen pga hovne øyne, så jeg skal snart logge av for å dra på et apotek og høre om de har noe forslag..

Og så skal jeg til homeopat idag for migrenen, det blir spennende!!! :enig_anim: :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt hoven i ansiktet, øm, rød og ekkel :grine:  ÅSSÅ JEG SOM SKAL UT PÅ BYEN IKVELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tristbla:  :grine:  :tristbla:  :grine:  :tristbla:  :grine:  :frustrert:  :frustrert:  :frustrert:  :frustrert:

Stakkars deg. Det hørtes ikke bra ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rød og hoven, åh nei...!!!

Stakkars, og dette som så ut til å bli en strålende dag med time hos homeopaten og alt mulig :tristbla: Føler virkelig med det. Håper de har noen gode og rasktvirkende råd på apoteket.

Er sååååå spent på å høre hvordan det gikk hos homeopaten. Har lest i dagbøkene til andre her på KG som har gått hos det, og det virker jo som reneste vidunderkuren. Lykke til!

Og så må du ha en fantastisk helg, og ikke minst bytur i kveld (det er godt det finnes foundation og andre ting som dekker over rødblusset hud ;) ). SKÅL! Så lenge vi kan... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Takk Yamaha og Eyeore for oppmuntring og trøst !! :klem: Det går så myytji likar no (som DDE ville sagt), har smørt ansiktet med Aloe Vera sikkert 50 ganger, så nå begynner ansiktet å ligne normalen. Og Eyeore, du har helt rett, sminke gjør susen!! :ler: Takk gud for YSL`s Touche èclat som "tryller" bort alle rare merker i huden.

Hos homeopaten idag gikk det greit, men det var litt dumt at hun ikke hadde noe spesiell konklusjon etter jeg var ferdig, hun må sammenfatte og komme tilbake til meg på mandag med en "diagnose", for å finne riktig medisin. Hun sa det sprika i mange forskjellige retninger, og noen symptomer var også helt klare...vell...vi får se, jeg er uansett glad for at jeg har begynt med noe, og jeg fikk litt klump i halsen av takknemlighet da hun sa at vi skulle nok få meg frisk! :velkommen::lol:

Hehe ja, Eyeore. SKÅL så lenge vi kan, jeg er godt nedi hvitvinsflaska, enda vorspielet ikke har begynt enda :legrine::legrine: Tror det blir en BRA kveld ikveld, møtte MASSE gamle kjentfolk på kjøpesenteret her ista som har kommet hjem på ferie for sommeren, og alle skal ut!! :hoppe::hoppe::danse::danse:

Nå skal jeg fortelle dere hvor TEIT jeg kan være til tider... Jeg er jo i et kjempefint,godt forhold, men så er det jo dette med sånne man har svermet for tidligere da.. Idag på senteret traff jeg på en "gammel flamme", vi har alltid råååflørta ute på byen osv, så lenge vi har kjent hverandre, det er liksom en rar kjemi der, men vi har ikke gjort så veldig mye med det annet enn litt småroting for mange år siden.. Vel, han er nå altså hjemme på ferie.. Første gang jeg traff ham på senteret idag, stresset jeg på vei til homeopaten med ei skolebolle godt plassert inni munnen, med kokos sprutende ut til alle kanter - i tillegg til at jeg fortsatt hadde mitt tidligere nevnte oppblåste,hovne ansikt..Vi klemte, og jeg kjente det brant i kinnene, for jeg følte meg sååå fjortis plutselig! :rodme: Så begynte jeg å stotre frem noe om travelt, homeopat før jeg sprang videre. Etterpå traff jeg ham på nytt, og da var jeg OGSÅ stressa og sulten, så da gikk jeg og knaska på en sjokolade (jeg spiser IKKE så usunt hver dag :legrine: ) Han så bare på meg og begynte å le, og istede for å komme med alle de morsomme kommentarene jeg vanligvis har på lager, begynte jeg å unnskylde hvorfor jeg sto med den sjokoladen!!?!?! HALLO!! :klaske::murvegg: I tillegg til at jeg tar meg selv i å holde magen inn og prøve å se både fresh, slank og pen ut selv om det var det SISTE jeg ville omtalt meg selv som idag :legrine:

Jaja, bare en liten historie som forhåpentligvis i det minste muntrer opp andre litt;)

Kommer plutselig innom i dagbøkene deres jenter, nå er det FÅRSPILL-tid, JIPPI!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Eyeore og Yamaha, en RIKTIG fin kveld til dere også!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom på en liten kveldsvisitt.

Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som blir tullete av sånne møter. Min første kjærlighet jobber like i nærheten av meg, og selv om det er MANGE år siden og ikke noe mer, gjør hjertet allikevel 3 ekstra hopp og sender litt ekstra blod til kinnene når jeg treffer han...Tullete at det skal være sånn men, men

Kos deg med resten av vinflaska og håper du ikke får svi for det i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en fin kveld. Det hørtes jo ut som opptaken var bra iallefall :ler:

Litt rart det der meg gamle flammer ja. Enkelte glemmer man vel aldri helt...

Så bra at du var fornøyd etter homeopat besøket.

Ha en fortsatt strålende helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

God aften :sjarmor:

Så hyggelig med hilsener her Eyeore og Yamaha, og godt at dere kjenner dere igjen i situasjoner med gamle flammer :icon_lol:

Jeg hadde det supergøy igår,hadde bestemt meg på forhånd for å virkelig ta den helt ut, altfor lenge siden sist. Så jeg drakk følgende : 2 Smirnoff Ice, 1 flaske hvitvin, en del vodka/batteri og så klarte jeg jaggu å skylde ned en pærecider også!! :hakeslepp: Det var konsert med Postgirobygget her igår, men konserten brydde jeg meg ikke så mye om, siden det var sååååååå mange folk ute som jeg ikke har sett på lenge :sjarmor:

Min kjære måtte til stadighet gå på leting etter meg ettersom jeg var rundt overalt, ikke helt enkel å holde styr på :legrine: Da jeg våkna til morran idag, hadde jeg alle klærne på meg :legrine::legrine: Og det sto en bøtte ved siden av senga, men HELDIGVIS slapp jeg :kvalm: ! Har vært ganske uggen idag, men klarte likevel en tur til byen på kafè og litt shopping. Kjøpte den cd-en til De nye gitarkameratene, kjempebra!!

Så var det bursdag til ei tante av min kjære, med DET koldtbordet, masse god mat!! Men kakene holdt jeg meg unna :kvalm:

Imorra får jeg besøk av ei venninne fra Oslo, som er på ferie hos søsteren sin som bor et par timers kjøring herfra. Hun skal bli her til mandag, gleder meg sånn!! :hoppe:

Nå er det avslapning foran TV-en som gjelder, tenkte å se en film på TV3 som nettopp har begynt, sikkert en helt greit, hjernedød dagen-derpå-film :sjarmor: Min kjære sitter oppe i loftstua og ser på fotball, litt kjedelig å ikke ligge og kose på sofaen sammen, men sånn er det vel av og til... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når kvelden har vært så bra, er det nesten verd det å være litt dårlig dagen etter... Jeg tar helt av når jeg treffer masse kjentfolk jeg ikke har sett på lenge. Tenker jeg må ta meg noen sommerpils ute etterhvert jeg også, for nå kommer det sikket mange hjem på ferie.

Men vi håper jo egentlig at det blir noen sommercola... :legrine:

Kos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom
Når kvelden har vært så bra, er det nesten verd det å være litt dårlig dagen etter... Jeg tar helt av når jeg treffer masse kjentfolk jeg ikke har sett på lenge. Tenker jeg må ta meg noen sommerpils ute etterhvert jeg også, for nå kommer det sikket mange hjem på ferie.

Men vi håper jo egentlig at det blir noen sommercola... 

Hehe, ja jeg forsøkte å si det til meg selv hele lørdagen, at det var VERDT det, og at det sikkert forhåpentligvis ikke er så mange slike muligheter igjen :sjenert: Men gjør jo ingenting om vi får nyte litt mer kald,alkoholholdig drikke i sommer da,så kan vi heller sitte inne når høsten kommer med store mager :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Yamaha : Takk for hilsen :):klem:

Ja nå har det gått noen dager, fikk besøk av ei venninne på søndag,som bor i Oslo. Vi er like gamle, og gjett hva?!?! Hun har nettopp sluttet med prevensjon, hun og kjæresten skal prøve å bli gravide :) Da måtte jo jeg fortelle om våre planer også, og det blir godt å kunne prate med henne underveis også, siden man ikke forteller det til gud-oghvermann i starten. Blir veldig spennende å følge med!

Fikk tilbakemelding fra homeopaten på mandag, da hun hadde sett på alle "symptomene", og mange symptomer som virket motstridende, virker etterhvert å bunne ned mot èn årsak, ganske utrolig egentlig. Ble ikke veldig overrasket over det hun kunne fortelle, selv om det ikke akkurat lyser opp dagen heller. Iflg hennes "diagnose" bærer jeg på mye frustrasjon og sorg innvendig, som jeg ikke lar komme ut. Derfor er det med på å utløse bl.a hodepiner,migrene,oppblåst mage,væskeansamlinger i kroppen(vekta kan variere med 5 kilo fra dag til dag!!) og generell trøtthet/matthet. Det er mange opplevelser opp gjennom årene som har samlet seg i kroppen gitt :forvirret:

Så jeg fikk en resept på et middel hun mente skulle virke. Det er noen frø som skulle legges under tungen, og bare èn gang. Middelet skal hjelpe til å "løse opp" i kroppen, og konsekvensene kunne altså bli både ukontroller gråt og latter, fordi det er ting som skal ut. Det var ikke sikkert jeg ville merke noe første dagen, for enkelte kunne det gå uker før man merket noe.

Men et par timer etter jeg tok dette middelet på mandag, ble jeg såååååå tung i kroppen! Det var akkurat som om musklene begynte å jobbe av seg selv, kroppen jobbet og jobbet mens jeg satt helt i ro. Fikk ikke sove noe særlig natt til i går, og de gangene jeg sovnet var det bare mareritt. Var like sliten i går morges, så jeg tok meg en dag med hjemmekontor for å komme litt til hektene. h

Har i tillegg vært veldig tung til sinns, ikke irritert eller noe, men bare litt trist og mutt. Var flere ganger igår at jeg følte for å gråte, men gjorde det ikke, det gikk liksom over igjen.

Jeg ser at min kjære av og til har litt problemer med å forholde seg til "sykdommen" min, kan ikke være enkelt å vite hva man skal si eller gjøre..Så jeg vil ikke prate for mye med ham om det,men han er utrolig forståelsesfull. Igår lot han meg bare være i min egen lille verden, samtidig som han stadig ga meg en klem eller stryk :hjerter_rundt: Han tok meg til og med ut en tur på shopping, enda vi skal spare penger til ferien :ler: Vi kjøpte litt ting og tang til huset, trenger masse smarte oppbevaringsløsninger til boder,skap osv, i tillegg til at vi så etter nye gardiner i litt friske farger. Men fant ikke noe vi likte på den fronten. Vi har sett for oss èn spesiell farge, så da er det vanskelig å bli fornøyd :sjarmor:

Idag går det litt lettere, men er fortsatt veldig "fraværende"i humøret. Så jeg tror faktisk at ett eller annet er i ferd med å skje i kroppen, men gudene vet hva! :legrine:

Phu, lang historie om homeopat altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Beckybloom

Jeg er visst ganske grønn her inne enda jeg, for jeg får verken til å legge link til dagboka mi på signaturen, eller endre avatar :( Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hva sånne homeopater kan få til, jeg blir stadig like overrasket. Hva skal vi med vanlige leger...? Fikk du noen antydning til hvor lenge "behandlingen" ville vare? Litt kjedelig å være mutt, når sommeren stråler utenfor.

Trodde heller ikke jeg skulle klare å legge inn link til dagboken selv, men de har faktisk gjort det såre enkelt.

Når du står inne i dagboken din kopierer du adressen til den øverst på nettleseren, så går du inn på brukerpanelet ditt og endre signatur. Der er det en knapp hvor det står http://, klikk på denne og lim inn adressen, så går resten av seg selv :)

Avartar kan du også last opp på brukerpanelet. Den tilpasser størrelsen av seg selv, så det eneste du må passe på er at det er en .gif fil (slet litt med det selv tilå begynne med... :sjenert: )

Håper alt går strålende for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at homeopaten klarte å stille en diagnose da, og at det ser ut til å hjelpe.

Ha en fortsatt fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Takk for hilsener Eeyore og Yamaha :):klem:

Se dere, jeg KLARTE å laste inn avatar :legrine::legrine: Bildet var først for stort, men istede for å si fra om det, lot pc-en bare vær å laste det inn her på KG :frustrert: Kommunikasjon er jaggu greit :ler:

Eeyore: Nå har jeg lært å stave navnet ditt og;) Og TAKK for tips ang dagbok, nå skal jeg gjøre akkurat som du sa :enig:

Ang homeopater har jeg vært litt blanda, men etter å ha hørt hvor mange som opplever å bli friske/bedre av alt mulig rart, MÅ det jo være noe i det. Og uansett om det er psykisk ; Hva så, så lenge man blir frisk? Det viktigste er jo å prøve.

Eeyore: Hun sa ikke noe om hvor lenge dette vil vare, men jeg skulle spare halve etuiet med frø til etter oppfølgingstimen jeg har 24.juli. Så blir det spennende å se om det har skjedd noe endringer før den tid! Men hvis det først virker, er sannsynligheten stor for at man er kvitt det for en lang periode! *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...