Gå til innhold

Starten til et nytt liv


Gjest Beckybloom

Anbefalte innlegg

Gjest Beckybloom

Snart tar jeg min siste p-pille, og da er ønsket å kunne bli gravid når som helst..et barn er et sterkt ønske nå både for meg og min kjæreste, alle forutsetninger ligger til rette for en lykkelig fremtidig familie..Så nå går dagene i å forbedre helsen (plaget av migrene), slik at jeg skal få et best mulig svangerskap når den tid kommer.. Trener, prøver å spise sunt (er f** ikke lett), imorra skal jeg til homeopat for å sjekke om det er noe "vidunderkur" mot migrene, skal bestille time hos lege for å sjekke at alt er ok mht eggløsning,hormoner og alt sånn som jeg egentlig ikke kan så mye om.. Spennende epoke, men også både skremmende! Masse rare tanker som kretser i hodet på ei stakkars jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marthepia

Gratulerer med ny dagbok :klem: Ser jeg er den første til å skrive her. Skal titte innom her med jevne mellomrom. Lykke til med prøvinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Tusen takk :) Veldig gøy å være i gang her inne, både for å skrive og dele erfaringer med andre! Skal ta en titt på profilen din litt senere når jeg har bedre tid,snakkes nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Kom gjerne innom dagboka mi :)

Her sitter vi¨å venter på at mensen skal komme...eller ikke. Har valgt å ikke teste meg før 1. juli. Det er lenge til... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :) Og takk for besøk i min!

Håper det klaffer for dere fort og at du får bukt med migrenen. Kommer du til å følge med eggløsning framover, eller skal dere bare ta det som det kommer? Jeg syntes det var veldig fint med EL-tester da jeg sluttet med p-piller, for da fikk jeg liksom svar på at kroppen fungerte etter årene med p-piller.

Lykke til med prøvinga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Marthepia: Dere er i gang med å prøve på nr 2 nå skjønner jeg? Hvordan gikk det første gang da, gikk det enkelt, eller tok det lang tid? (nå har jeg fortsatt ikke hatt tid til å lese i dagboka di, kanskje det står der....). Uansett, 1.juli blir en spennende dag!!

Kakao: Takk for det :) Planen er at vi skal ta det som det kommer, men samtidig ønsker vi også at det skal klaffe med en del begivenheter fremover (feks en sydentur med masse familie i mars neste år, da kan jeg ikke være altfor langt på vei, og helst være over den verste kvalmen osv..), så det blir nok til at vi kommer til å følge med likevel:) Jeg skal til lege nå 18.juli for en undersøkelse, bare for å kontrollere at alt virker (som du sier,hehe), for dèt vil jeg isåfall vite på et tidlig tidspunkt..og så skal jeg kjøpe EL-tester ja! Men forventer ikke "mirakler" heller, så jeg er vel innstillt på at det kan ta noen måneder... :overrasket: Men fy så utålmodig man blir når man virkelig VIL dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og velkommen som prøver :)

Det er bra at du er innstilt på at det kan ta tid, det var jeg også, og nå har vi prøvd i ett år, så det er ikke alle det klaffer for med en gang. Men har ikke fått "panikk" enda da.

Men det er fint at du får sjekket at du "fungerer" nå med en gang da. Selv har jeg akkurat vært hos legen, og har blitt henvist videre til spesialist, så da får jeg se hva de sier når jeg får time der.

EL-tester er kjekt ja. Jeg har brukt både digitale fra Clearblue og strips fra billige-tester.no. Min erfaring har vært at de billige stipsene har vært vanskelige å tolke (om de har vært postitive eller ikke), mens de digitale har vært helt klare. Men vet at andre ikke har dette problemet.

Bli gøy å følge deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Hei på deg :) Så hyggelig med enda en besøker, skal ta en titt på dagboka di så snart jeg har anledning! Takk gud for at det er rolig på jobb om dagen, helt hekta jeg..... ;) Blir kjempespennende å se hva spesialisten finner ut, skal følge med jeg.. Håper dere får det til, den babyen blir nok høyt elsket og verdsatt!

Jeg er jo ganske spent på legebesøket ja, for å være ærlig, har jeg ikke vært så flink de siste årene til å ta GU, og plutselig har det blir superviktig at alt er som det skal!

Takk for tips ang EL-tester, tror de Clearblue er fine ja, selv om de koster litt mer..

Blir spennende å følge deg videre ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at det er rolig på jobb om dagen, helt hekta jeg..... ;)

Akkurat det er du ikke alene om nei. Det er mange her inne som er hekta på KG :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beckybloom

Det jeg egentlig skulle fortelle i mitt forrige innlegg, da jeg begynte å greie ut om livshistorien min, var bare om en veldig triviell og hverdagslig ting vi gjorde igår, som understreker hvor godt jeg liker meg her på landet :)

Bak huset til svigers, er det en stor skog med maaaasse trær og busker..(som jo er ganske vanlig i en skog :legrine: ).. uansett, samboer og jeg heiv oss til med kjeledresser og støvler, og sagde ned trær, kvistet dem, bar og styrte, og jeg føyk rundt med ljåen for å slå bort masse høyt ugress osv.. Det slo meg at her kunne jeg holdt på i timesvis, fy flate for en god avkobling!! Og både god trim og frisk luft i tillegg.

Når det er sagt er jeg temmelig støl baki skuldrene idag pga nevnte ljå, men pyttsann :sjarmor:

Nei gossjameg så fort tida går da, må jo ha tid til å jobbe litt også, er jo tross alt på¨... ja nettopp jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som prøver :)

.....Min erfaring har vært at de billige stipsene har vært vanskelige å tolke (om de har vært postitive eller ikke), mens de digitale har vært helt klare. Men vet at andre ikke har dette problemet.

Bli gøy å følge deg :klem:

har du hørt noe om Donna? Jeg har kjøpt Donna og skal starte med "spytting" nå hehe... Har sånn billigstrips men som du sier, den er litt snodig å lese av.... (Kanskje derfor de er billige??? :forvirret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... er jo tross alt på¨... ja nettopp jobb:)

Hehheeeee.......ja du er vel ikke den eneste som er sånn "snik-surfer-på-KG".. ;)

Men i det minste så SER vi jo effektiv ut her vi sitter og klaprer på tastasturet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt noe om Donna? Jeg har kjøpt Donna og skal starte med "spytting" nå hehe... Har sånn billigstrips men som du sier, den er litt snodig å lese av.... (Kanskje derfor de er billige??? :forvirret:)

Nei Donna har jeg ikke hørt om. Har igjen nok digitale (og strips) til neste PP hvis det ikke klaffer nå, så får vurdere det da.

Meget mulig at det er en grunn til at de er billige ja :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Vi prøver på vårt 2. barn ja. Med Emma gikk det på andre forsøk. Så det gikk vel egentlig ganske fort første gang. Synes det er merkelig rart at jeg ikke har fått mensen enda.. Kjenne ubehag i magen. Vet ikke hva det kan være? Mensen som kommer? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Beckybloom

Zenta: Tusen takk, gleder meg til å sette i gang for fullt etter siste p-pillerunde :) Skal ta en titt innom dagboka di senere!

Marthepia: Kjenner man ikke sånne murringer hvis man er gravid også? Jeg mener jeg har hørt noen si det, at det i starten kan kjennes som mensenmurringer...åååå,speeeent :):):)Må logge meg inn på lørdag den 1.juli for å sjekke status,regner med du oppdaterer dagboka di!

Igår fikk jeg en liten nedtur etter en laaaang opptur. Jeg er ganske plaget av migrene og annen hodepine, stort sett daglig. Fra januar i år og frem til april,var jeg stort sett sengeliggende, 100% sykemeldt og orket ingenting. Men så har det gradvis skjedd en del endringer, jeg har flytta til ny plass, fått mye mer ro i livet mitt pga samboerskap og etablering, bytta jobb (den forrige jobben tok alt av krefter) osv... Så nå har jeg vært i full jobb i litt over en måned, og det har gått veldig bra :hoppe: Men fortsatt tåler jeg lite ifht hvordan det har vært før, så det er enda hodepine nesten hver dag,men ikke like sterkt som før. Men når det er på det verste (som igår), blir jeg utrolig irritabel, og det går utover samboeren min såklart, og da blir jeg lei meg. Selvfølelsen på de verste dagene er under null, man føler seg totalt udugelig når man ikke engang orker å lage middag.Så da kom det noen tårer i går kveld, syns litt synd på meg selv :rodme::troest:

Men nå har jeg bare blitt enda mer bestemt på å finne ut av hvorfor det er sånn, når ikke legen gjør annet enn å skrive ut mer medisin. Så nå skal jeg til homeopat imorra, det blir spennende! Og så skal jeg bli ENDA flinkere på fysisk aktivitet, og kanskje bestille time hos kiropraktor for å få løst opp nakke/skuldre, jeg kjenner jo at mye kommer derfra.

Så må jeg jo prøve å fokusere på hvor mye bedre jeg faktisk har blitt de siste månedene, at jeg fungerer godt, og at det enda er gode forutsetninger for å bli enda bedre :) Hvis jeg blir gravid, er det veldig viktig for meg å være i best mulig form, selv om jeg har hørt at mange med migrene automatisk blir mye bedre under svangerskap.. men det vet man aldri, og jeg vil ikke gamble på det, derfor må jeg forebygge så mye som mulig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har jeg bare blitt enda mer bestemt på å finne ut av hvorfor det er sånn, når ikke legen gjør annet enn å skrive ut mer medisin. Så nå skal jeg til homeopat imorra, det blir spennende! Og så skal jeg bli ENDA flinkere på fysisk aktivitet, og kanskje bestille time hos kiropraktor for å få løst opp nakke/skuldre, jeg kjenner jo at mye kommer derfra.

:klappe::klappe::klappe:

Veldig bra innstilling du har! :klem: Viktig å prøve å gjøre noe med problemene og ikke bare kjenne at de er der. Og du har jo kommet en lang vei allerede! :)

Lykke til hos homeopaten i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da kom det noen tårer i går kveld, syns litt synd på meg selv :rodme:  :troest:

:klem:

Kan ikke være noe ålrait når du har det sånn nei. Men det er jo posititvt at du sier du har blitt bedre da :)

Ikke så dumt å skifte jobb og miljø, er ofte ikke mer som skal til.

Men håper uansett du finner ut av hva det er. Slitsomt å ikke vite hva ting skyldes :klem:

Ha en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...