Jens Skrevet 2. juli 2006 #101 Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor jeg etterlyser litt diskresjon er fordi jeg, beklager for att jeg sier dette, synes att ett bleikfeit sprengt bryst, med såre dryppende brystvorter ser direkte uappetittelig ut, og ikke er noe jeg vil se når jeg spiser. Dere kan derfor ikke sammenligne dette med bikini reklamer. Mener fortsatt att amming offentlig er ok, men med sjal, eller lignende. Ihvertfall på steder der man spiser.
Gjest Suppadura Skrevet 2. juli 2006 #102 Skrevet 2. juli 2006 he he.. "når jeg får barn, skal jeg ikke amme offentlig" Jaja, gled dere til en lykkelig tilværelse som spedbarnsmor! Ikke kunne gå ut av huset, siden HVIS barnet blir sultent, kan jo ; å gid, en se puppen din!! Det er jo til å dø av! Da er det bedre, om du er ute, å la barnet ditt skrike og skrike, og forstyrre allerundt deg, og i tillegg plage barnet ditt, pga litt 1800-talls hysteri. å, nei, jeg finner et skjermet sted jeg! -Åja? Har du prøvd å finne en ledig benk på et skjermet sted i oslos sentrum? I såfall, vil jeg vite hvor den er! Kanskje jeg skal betale 6 kroner og sette meg på dass? Det er jo koselig¨å mate babyen sin på de 100-vis av godluktende doene i oslo..... Jeg lurer. Hva skade kan en pupp gjøre??? 'Er den ekkel? Eklere enn overfeite menn i bar overkropp? Er det fargen på vorta? Hva skjer med hodet deres når dere ser en pupp? Blir dere syke? Kvalme? Kåte? Tenker dere på hva den personen har som dere ikke har? Blir dere egentlig litt sure, siden vi ikke går med skaut, som i gamle dager? Hvorfor er det så farlig?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #103 Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor jeg etterlyser litt diskresjon er fordi jeg, beklager for att jeg sier dette, synes att ett bleikfeit sprengt bryst, med såre dryppende brystvorter ser direkte uappetittelig ut, og ikke er noe jeg vil se når jeg spiser. Dere kan derfor ikke sammenligne dette med bikini reklamer. Mener fortsatt att amming offentlig er ok, men med sjal, eller lignende. Ihvertfall på steder der man spiser. ← Gubblehu!! Da jeg ammet var det ingen som kunne se brystet mitt og heller ikke brystvorten! For at du skal kunne se en sår og dryppende brystvorte må jo moren ordentlig blotte seg da! Og det er jo ikke det man gjør når man ammer. Babyen dekker hvertfall brystvorten. Og med en amme-bh klarer man fint å dekke til brystet. Men ok, jeg hadde sikkert også mistet appetitten om en mor hadde sittet med såre pupper uten noen som helt tildekkning rett foran meg. Men det er vel ingen som blotter seg på den måten?!Det er jo ikke det som skjer!Har du virkelig opplevd det? Man mater faktisk bare babyen sin. Verre er det ikke!
Jens Skrevet 2. juli 2006 #104 Skrevet 2. juli 2006 (endret) Jeg syns att menn i bar overkropp heller ikke har noe på en restaurant å gjøre!De kan ta på en t-skjorte når de spiser. Jeg sier ikke att en pupp gjør noe skade, men att det ser litt uappetittelig ut ved ett mat bord. Jeg sier heller ikke att du må sitte på dass å amme, bare att man kan DEKKE SEG TIL LITT Endret 2. juli 2006 av Jens
Jens Skrevet 2. juli 2006 #105 Skrevet 2. juli 2006 Gubblehu!! Da jeg ammet var det ingen som kunne se brystet mitt og heller ikke brystvorten! For at du skal kunne se en sår og dryppende brystvorte må jo moren ordentlig blotte seg da! Og det er jo ikke det man gjør når man ammer. Babyen dekker hvertfall brystvorten. Og med en amme-bh klarer man fint å dekke til brystet. Men ok, jeg hadde sikkert også mistet appetitten om en mor hadde sittet med såre pupper uten noen som helt tildekkning rett foran meg. Men det er vel ingen som blotter seg på den måten?!Det er jo ikke det som skjer!Har du virkelig opplevd det? Man mater faktisk bare babyen sin. Verre er det ikke! ← Jeg satt på en cafe en gang, hvor bordene stod nesten inntill hverandre, og der fikk jeg brystet mitt i fleisen. Amme innlegget hadde hun lagt på bordet, kanskje 20 cm fra meg og min lunsj.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 2. juli 2006 #107 Skrevet 2. juli 2006 Gubblehu!! Da jeg ammet var det ingen som kunne se brystet mitt og heller ikke brystvorten! For at du skal kunne se en sår og dryppende brystvorte må jo moren ordentlig blotte seg da! Og det er jo ikke det man gjør når man ammer. Babyen dekker hvertfall brystvorten. Og med en amme-bh klarer man fint å dekke til brystet. Men ok, jeg hadde sikkert også mistet appetitten om en mor hadde sittet med såre pupper uten noen som helt tildekkning rett foran meg. Men det er vel ingen som blotter seg på den måten?!Det er jo ikke det som skjer!Har du virkelig opplevd det? Man mater faktisk bare babyen sin. Verre er det ikke! ← Det er faktisk noen som "blotter" seg på denne måten! Enkelte eksempler finner du tidligere i tråden, men jeg har også opplevd det selv. Det er de som "henter fram" puppen, tar opp babyen, legger fra seg babyen og så tilslutt dekker seg til (i nevnte rekkefølge) folk reagerer på. IKKE de som tar opp babyen, "blotter" brystet i 2 sekunder mens de legger barnet inntil, knepper igjen når barnet er ferdig, og så legger babyen ned igjen...
Ciara Skrevet 3. juli 2006 #108 Skrevet 3. juli 2006 Om en mor hadde lufttørket puppene sine hadde jeg himlet med øynene og sagt noe halvhøyt om hva jeg syntes. Slik jeg ville gjort med mye annen oppførsel som vitner om fraværende sosial intelligens. Forøvrig synes jeg de fleste mødre er veldig diskre, har aldri opplevd at noen har flashet puppen i ansiktet mitt. Derfor synes jeg også amming er helt greit i 99% av tilfellene. Selv vil jeg absolutt amme ute, men kommer nok til å være diskret. Det er ikke snakk om å skjule ammingen, men mer på grunn av min egen blygsel.
Latsabb Skrevet 3. juli 2006 #109 Skrevet 3. juli 2006 Jeg synes det er alt for lite amming på offentlige plasser. Det er forresten en uting at dere bare drar fram den ene puppen når dere ammer. Den blir jo helt dekket av babyen, så sant dere ikke har 80 D+ eller noe sånt.
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 3. juli 2006 #110 Skrevet 3. juli 2006 Det er de som "henter fram" puppen, tar opp babyen, legger fra seg babyen og så tilslutt dekker seg til (i nevnte rekkefølge) folk reagerer på. IKKE de som tar opp babyen, "blotter" brystet i 2 sekunder mens de legger barnet inntil, knepper igjen når barnet er ferdig, og så legger babyen ned igjen... ← Det at man kanskje gjør det hele i litt feil rekkefølge kan i noen tilfeller skyldes ammetåke. Det er kanskje ingen unnskyldning,men er det virkelig sjenerende??Jeg ville ha reagert på om noen satt i ti minutter etter at barnet hadde blitt ammet for å lufttørke.Det mener jeg ville ha vært å blotte seg. Jeg har aldri sett en pupp når noen har ammet. Og om man sitter på cafè kan man jo være så uheldig å se noen pille nese eller gjøre noe annet ekkelt. Poenget mitt er at uansett vil alltid noen skille seg negativt ut. Det at man en sjelden gang har sett noe ufint med amming, mener jeg ikke skal behøve å gå ut over alle andre som ammer. Og når jeg ser noen amme pleier jeg av respekt å ikke titte. Hadde noen satt seg ved siden av meg og jeg hadde mistet matlystet hadde jeg bare byttet bord.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #111 Skrevet 4. juli 2006 Det hender at jeg også kommer over damer som ammer offentlig. Jeg konstaterer amming, drar øynene tilbake igjen og fortsetter med mitt. Det tar ca ett sekund. Pupper er for ungen. At enkelte ikke klarer å se forbi det seksuelle ved en pupp mener jeg for stå for deres egen regning. Man sier at man behøver vel ikke vise så mye huuuuuud... men herremin da, man viser hud hele tiden ellers, man går i singleter og topper med bare rygger, armer og ben vises, mage vises hos mange... hud hud hud.... så ikke skyld på at dere ikke tåler å se hud, det er ikke DER problemet ligger. Jeg mener absolutt at det er den som har problemer med det naturlige ved amming som har et problem, ikke den som ammer. Det er bare tillærte greier. Og man MÅ ikke se, selv om det sitter et menneske på bordet ved siden av deg som ammer. Om du spiser sammen med noen, så kan du fortsette samtalen med ham eller henne uten å ofre den ammende så mye som et blikk. Spiser du alene er det sikkert andre mennesker du kan se på i rommet, eller ut av vinduet. Om man ikke klarer å la være å kikke så er det en selv som har problemet. Jeg ammet mine der og da når de ble sultne, men fordi jeg er sjenert så prøvde jeg selvfølig å flashe dem så lite som mulig, men jeg har ingen problemer med at andre slenger puppene sine i øst og vest. Det er rett og slett ikke interessant for meg på andre måter enn at jeg kan se på den lille babyen, konstatere at den er liten og søt, og ferdig med det.
Gjest Lovegeckos Skrevet 4. juli 2006 #112 Skrevet 4. juli 2006 Pupper er for ungen. At enkelte ikke klarer å se forbi det seksuelle ved en pupp mener jeg for stå for deres egen regning. Man sier at man behøver vel ikke vise så mye huuuuuud... men herremin da, man viser hud hele tiden ellers, man går i singleter og topper med bare rygger, armer og ben vises, mage vises hos mange... hud hud hud.... så ikke skyld på at dere ikke tåler å se hud, det er ikke DER problemet ligger. ← Det er godt å konstatere at de aller fleste av oss er enige om dette. Så til alle ammende mødre: Amme i vei dere, det er det beste for barna deres og de få sære som bryr seg behøver ikke dere å bry dere om!
Wonders Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #113 Skrevet 12. desember 2007 (endret) Full visning av puppene...Ikke små øyeblikk, men full flash... Det er like støtende som en hårete rævsprekk på en rørlegger. Noe man helst ikke vil se, men som er naturlig... Legg et pent sjal over a...Før vi mister matlysten, det er litt sjenerende med så mye pupp ved matbordet. Endret 12. desember 2007 av Wonders
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2007 #114 Skrevet 12. desember 2007 Stakkars folk som ikke tåler å se pupp. Jeg tror det er best at dere holder dere hjemme siden dere blir så forlegne. Sånn ellers: Jeg ammer hvor jeg vil og når jeg vil, og gud nåde den som hadde hatt noe å si på det. Den personen hadde fått svar på tiltale.
lolita90 Skrevet 13. desember 2007 #115 Skrevet 13. desember 2007 de som sier at ammene mødre skal dekke til puppen og babyen, burde kanskje prøve å spise selv med et teppe over huet... tenk litt på det...
Nicky B Skrevet 13. desember 2007 #116 Skrevet 13. desember 2007 Jeg synes aldri jeg har sett noen ammende mødre som skaper noe indre opprør i meg, tvert i mot. Kan ikke huske at jeg noensinne har latt meg forarge av en pupp. Ergo må det være øynene som ser det er noe galt med. Er enig i denne. Har aldri sett noe galt med de som ammer ute blant folk. Har aldri oppfattet det som noe ufint og som bør gjemmes bort. Når det er sagt, syns jeg ikke det var stas å amme ute blant folk selv- følte meg veldig klar over at mange sarte sjeler ble støtt av det. Enda jeg satte meg på steder hvor det var lite folk, på ammerom eller inne på toalettet. Nå har jeg kjøpt meg et ammesjal til bruk når nestemann kommer.
Jens Skrevet 13. desember 2007 #117 Skrevet 13. desember 2007 Stakkars folk som ikke tåler å se pupp. Jeg tror det er best at dere holder dere hjemme siden dere blir så forlegne. Sånn ellers: Jeg ammer hvor jeg vil og når jeg vil, og gud nåde den som hadde hatt noe å si på det. Den personen hadde fått svar på tiltale. Hadde blitt interessant hvis vi to møttes ja.....
Kittykat Skrevet 13. desember 2007 #118 Skrevet 13. desember 2007 (endret) Klarer ikke folk og se en mor som ammer barnet sitt, så får de vær så god snu seg og glo andre steder. Jeg mener, herregud, vi lever i norge i 2007, snart 2008, og folk skriker ut om at amming i offentlighet er nesten fy-fy. Jeg har sett flere mødre amme i offentlighet og jeg synes det er den naturligste tingen i verden. Bryst=melk og melk=mat for baby. Se så enkelt Endret 13. desember 2007 av Kittykat
estrella Skrevet 13. desember 2007 #119 Skrevet 13. desember 2007 Synst ikke det er noe unaturlig, ekkelt eller sjenerendes når noen ammer offentlig.
Ghost Skrevet 13. desember 2007 #120 Skrevet 13. desember 2007 Gud, så drit lei jeg er av denne diskusjonen som til stadighet plopper opp her inne! Vi kommer ingen steder med den... Believe me... jeg har deltatt i disse diskusjonene ofte nok til å vite det nå. Tenk bare hvor heldig vi er som får sitte ute å kose oss med en kopp te, nettopp shoppet 5-6 fulle poser med leker, klær og mat. Kan sitte på nettet når vi komme hjem og skrive om hvor fælt det var å se en pupp på kjøpesenteret. Det er ikke alle land som har det så godt som vi! Og hva kan vi klage på? jo, en pupp... En kroppsdel vi kvinner er født med! Tenk om det var mennene som ammet? tror du at mannen din kommer hjem fly forbanna og sier : Herregud, såg du han mannen på kjøpesenteret idag eller? "Han blotta jo hele brystkassa si! Hva med litt diskresjon! " Klart jeg mener det burde være folkeskikk å holde puppen kun for seg selv og barnet. Men det er ikke enkelt å holde en ustø baby på fanget, mens man skal kneppe igjen sin amme BH. Så kanskje skjer det en glipp og litt av puppen vises. Men det er en pupp! Gå inn på nærmeste Narvesen kiosk og se i bladhyllene der, hva får du se på øverste hylle? Jo...en pupp eller forhåpentligvis to pupper. Take it easy! Til dere som bli støtt, snu dere vekk! Til dere som ammer, husk at det finnes enkelte sarte sjeler, så for å unngå slike dumme debatter som dette på et forum, prøv å være litt diskre neste gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå