Gjest cecilia Skrevet 25. juni 2006 #61 Skrevet 25. juni 2006 Babyen må da også ha mat, på lik linje med andre som spiser lunchen sin på en cafè. Dersom man er diskrè når man sitter på en spiseplass, skjønner jeg ikke helt problemet. Er likevel enige i de som sier at ammeinnlegg og ut med begge brystene ikke passer seg. Men dersom det gjøres på en diskrè måte skjønner jeg ærlig talt ikke problemet... Alle dere som er imot amming på offentlig sted, særlig trådstarter; tenk på dere andre enn dere selv. Gleder meg til dere selv skal amme en vakker dag Det er jo ikke bare å pumpe i hytt og pine...
Gjest xio Skrevet 25. juni 2006 #62 Skrevet 25. juni 2006 Hvis du gidder l e s e så bør du ha fått med seg at i n g e n her inne reagerer på det du beskriver. ← Det var jo nettopp det at man så bryst som var poenget til hovedinnlegger... Mitt poeng er at man i de fleste tilfeller kun ser babyens bakhode..... Les selv, da vel..
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #63 Skrevet 26. juni 2006 Jeg klarer ikke å bli provosert over at noen ammer sitt barn, uansett om de har dekket til barnet mye eller slenger frem puppen. De fleste ammer jo uten at puppen synes. Vi ser mye mer kropp på enhver badestrand.
Rioja Skrevet 26. juni 2006 #64 Skrevet 26. juni 2006 Jeg var på cafe/kjøpesenter nesten hver dag da jeg gikk hjemme med barnet mitt. Men jeg satte da meg aldri ned i full offentlighet for å amme? Jeg fant et sted som var litt bortgjemt, da gjerne i et hjørne av cafeen med ryggen til de andre gjestene. For meg er det og blotte puppen på offentlig sted uaktuelt, samtidig som jeg ville har fred og ro for meg og babyen når jeg ammet. Og de som sammenligner et kjøpesenter med en strand hvor folk går toppløse, jaja, jeg har aldri sett toppløse i g-string på et kjøpesenter... Ære være alle mødre som vil amme sine barn, men jeg er enig med flere her om at det går an å være diskret. Amming er da privat, og ikke noe som alle andre må se?
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #65 Skrevet 26. juni 2006 Amming er da privat, og ikke noe som alle andre må se? ← Ja, akkurat som kyssing, klemming osv...
Klips Skrevet 26. juni 2006 #66 Skrevet 26. juni 2006 Skjønner heller ikke helt at amming blir sammenlignet med å gå på do. Morsmelk er da litt annerledes enn andre kroppsvæsker..? Det er jo mat...← Sammenhengen var at begge deler er veldig naturlig. Trodde jeg skrev det ganske tydelig. Det var ment som en liten spøk.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #67 Skrevet 26. juni 2006 Bare til info for de som ikke har ammet før og som vil at alle andre skal gjøre det super-diskret; det er ikke alle barn som synes det er veldig stas å ligge under et teppe og spise maten sin (ville du syntes det?), og det er ikke alle mødre som synes det er så ok å amme på en skitten café-do eller inne i et hjørne med ryggen til. Jeg er enig i at det er fullt mulig å amme diskret, men det er ikke alle barn det er like enkelt med... Og er man på café med venninner eller familien har man neppe lyst til å bruke 1/2 time borte i et hjørne mens de andre spiser .
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #68 Skrevet 26. juni 2006 Hvorfor gidde å dra med seg flaske, finne et sted å varme den opp når puppen med verdens beste melk er tilgjengelit? Hvorfor finne på noe sånt bare slik at sånne som deg kan få fred i sjela og slippe å se litt av en pupp? Vet du hvor ofte noen babyer må ha mat? Er du like opprørt over undertøysreklamene fra HM? Når du reiser på Safari, ville du forvente at de mødrene som går toppløse kler på seg fordi du som nordmann hadde blitt støtt? ← Det er forskjell på modellbryster som er tildekket av større eller mindre bh'er og brystene til en gjennomsnittlig kvinne som nettopp har født og ammer. Om jeg drar på safari, vet jeg på forhånd at masaikvinner har en annen kultur enn oss, og blir dermed ikke støtt av det. Om jeg noensinne får barn så skal jeg aldri være så arrogant som å drive med slike ekkelheter i offentlighet. Skam dere!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #69 Skrevet 26. juni 2006 Om jeg noensinne får barn så skal jeg aldri være så arrogant som å drive med slike ekkelheter i offentlighet. Skam dere! ← Tror det er like greit at du ikke får barn. Tenk om du måtte skifte bleie? DET er ekkelt det.
Daria Skrevet 26. juni 2006 #70 Skrevet 26. juni 2006 Mange kommer med argumenter som at det er avkledde folk overalt i media osv, men det er forskjell på en supermodell i bikini og en nybakt mor som ammer et barn. ← Jepp, moren har en grunn til å ha puppene fremme... Det er forskjell på modellbryster som er tildekket av større eller mindre bh'er og brystene til en gjennomsnittlig kvinne som nettopp har født og ammer. ← Så det som plager deg er ikke puppene i seg selv, men at det ikke er "pene" pupper? Med andre ord kan supermodeller som har fått barn, godt amme offentlig? I den grad jeg i det hele tatt legger merke til at noen sitter og ammer, tenker heg stort sett bare "Ååå, søte babyen..." Hvis det er så plagsom, får man heller se en annen vei -sannsynligvis synes ikke alle ammende mødre at det er så festlig å vifte med puppene i tide og utide heller, men de har innsett at babyens behov faktisk er det viktigste.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #71 Skrevet 26. juni 2006 Må si meg enig i de som ikke skjønner hvor dere ser alle disse puppene henne??? Når man ammer (og de aller, aller fleste ammer diskrèt) legger man barnet tett til brystet, barnet skal ha mye av brystvorten og aeola (eller hva det nå heter) i munnen. Ergo er det mest barnets bakhode man ser. De fleste lirker klærne av/på brystet før og etter ammestunden, så er du så "heldig" å få et glimt av puppen/brystvorta, er jeg tilbøyelig til å tro at du er en liten kikker som tar en ekstra god titt slik at du har noe å ergre deg over den dagen også...
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2006 #72 Skrevet 26. juni 2006 Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet her er jeg da... :klø: At folk ikke vil se en pupp? :klø: Hvis jeg en sjelden gang legger merke til at noen ammer så legger jeg ikke merke til puppen, men babyen. Og jeg syns det er flott å se noen som ammer jeg da - det er jo helt naturlig. Jeg vil tro at de fleste prøver å amme så diskret som mulig, men noen er mindre sjenerte enn andre og "vifter" kanskje mer med puppen enn det som nødvendig er. Men hva er problemet med det? :klø: Er det motbydelig å se en pupp?
Hermula Skrevet 26. juni 2006 #73 Skrevet 26. juni 2006 stakkars deg. Tåler du å se en amerikansk såpe på tv???
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juni 2006 #74 Skrevet 26. juni 2006 Sammenhengen var at begge deler er veldig naturlig. Trodde jeg skrev det ganske tydelig. Det var ment som en liten spøk. ← Joda, jeg skjønte hva du mente. Var bare ikke helt enig i sammenligningen, i og med at det var snakk om mat vs. framvisning av kjønnsorganer. Selv om begge deler er aldri så naturlig, så syns jeg det er hakket mer upassende å stå og urinere offentlig. Amminga må man gjøre når barnet melder sine behov, mens å gå på do eller ha sex må man strengt tatt ikke gjøre offentlig. Skjønte at du spøkte altså, men klarte bare ikke la være å svare likevel.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. juni 2006 #75 Skrevet 26. juni 2006 Forresten, så ville jeg vel heller ikke blitt så veldig provosert om noen hadde gått på do offentlig. Ville bare ristet på hodet, og lurt på hva de hadde inntatt. Jeg liker å se på andre mennesker når jeg er ute og går, men blander meg sjelden opp i hva de måtte finne på å gjøre (og med å blande meg inn så mener jeg ikke nødvendigvis fysisk inngripen, men bare det å la seg opphisse så innmari).
Krista83 Skrevet 26. juni 2006 #76 Skrevet 26. juni 2006 Barnet må ha mat der og da, så hvorfor ikke... Jeg tenker ikke på at folk ammer rundt om kring, og de fleste dekker sek faktisk nokså godt til...
Nokia Skrevet 26. juni 2006 #77 Skrevet 26. juni 2006 Jeg klarer sjelden å ergre meg over ammende mødre, men at det er noen som mister litt gangsynet - det synes jeg. Jeg har også barn, men har aldri sittet midt på Karl Johan for å amme. For meg har det vært naturlig å trekke meg litt unna. (selv om det betyr at jeg gjerne går glipp av en god samtale på kafeen...) Og når det er sagt: jeg er ikke spesielt sjenert - men ser at det kan bry andre om jeg ammer. For ikke lenge siden så jeg en mor som ammet i kirken - og ja, jeg reagerte. Synes det var feil setting, jeg. Har også sett flere sitte midt på et handlesenter, med helt fine stellerom rett i nærheten. Dette med amming og pupper og hele pakken ER litt ømfintlig for noen, og jeg synes - om ikke annet - at vi bør respektere at andre kan bli støtt.
Gjest Lovegeckos Skrevet 26. juni 2006 #78 Skrevet 26. juni 2006 Hurra for Pupp det er best! Jeg ammer (t) mine barn i full offentlighet hvor som helst når som helst! Noen kunne jo å våget seg på å si noe på det! Da ville de ha blitt utsatt for min vrede, og det hadde ikke gått stille for seg Om noen har forsøkt seg på å gi meg blikk som sier dette er upassende har jeg bare stirret tilbake Syns det er utdannende jeg for de som ikke tåler å se en pupp i bruk til det den er ment som å brukes til!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #79 Skrevet 26. juni 2006 Jeg ser ikke problemet her. Når jeg går et sted er det ikke for å kikke på pupper. Så med mindre de overfaller deg og slenger puppene(jeg legger merke til at de tydeligvis er melkesprengte pupper, ikke pupper generelt du har et problem med) i fjeset på deg, så skjønner jeg ikke hva du klager over.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #80 Skrevet 26. juni 2006 Og jeg tror ikke mammaene tenker seksualitet når de drar frem puppen for å gi barnet sitt mat. Så hvis noen synes det er seksuelt så får det være opp til dem å tenke GRIS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå