Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten så jeg har lyst å gå bort å si ifra til mødere som sitter på Oslo City, med puppen helt ute, og skal amme.

Spesielt turister og folk som sikkert ikke har sett sånn oppførsel ser forskrekket ut!

Hvor vanskelig er det, å legge det lille teppe i vognen over skulderen og det lille hodet til babyen? I den lille stunden man faktisk må amme litt?

Ta hensyn å være litt mere diskré mammaer. Rart dere ikke ser blikkene til folk, eller føler dere krenket.

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud. Tenk så heldige vi er som bor i et land hvor man faktisk kan dra frem puppen og mate barnet sitt. Jeg ser på det som et privilegium.

Gjest Gjest
Skrevet

Når en baby er sulten så betyr det at den vil ha mat der og da. Da ammer man. Har aldri verken syntes det var spesiellt rart eller unaturlig. De fleste ammer offentlig hvis de må, en cafe på et kjøpesenter er like bra som ett annet sted. Hva mener du man skal gjøre, MP? Finne et gjemmested først, eller holde seg hjemme de 6-9 mnd barn er avhengig av pupp?????

Skrevet

:overrasket::ler:

Med de musikvideoer og permiereoutfits som regjerer i dag blir jeg mer forskrekket ovet at folk ikke takler å se en ammende mamma. Pupper, rumpe og lår kan sees over alt. En ammende mamma har alltid eksistert og vil alltid eksistere (forhåpentligvis). Skulle tro ammende mødre gikk rundt naken for å være et klart matfat for babyene sine slik du uttaler deg.

Skrevet
Nesten så jeg har lyst å gå bort å si ifra til mødere som sitter på Oslo City, med puppen helt ute, og skal amme.

Spesielt turister og folk som sikkert ikke har sett sånn oppførsel ser forskrekket ut!

Hvor vanskelig er det, å legge det lille teppe i vognen over skulderen og det lille hodet til babyen? I den lille stunden man faktisk må amme litt?

Ta hensyn å være litt mere diskré mammaer. Rart dere ikke ser blikkene til folk, eller føler dere krenket.

:hakeslepp:  :hakeslepp:  :hakeslepp:

Turistene overlever sikkert. De ammer nok i andre land også... :)

Gjest gjest1
Skrevet
herregud. Tenk så heldige vi er som bor i et land hvor man faktisk kan dra frem puppen og mate barnet sitt. Jeg ser på det som et privilegium.

Enig, barna må jo ha mat, og er de sultne så er de sultne. Tåler ikke turister eller andre å se at noen ammer så får de holde seg hjemme.

begynner å lure på hva MP står for.... moralpolitiet?

Gjest gjest1
Skrevet

Ammende mødre har jo som regel en bh de kan åpne foran, så de slipper sitte helt naken på overkroppen.

Ser ikke problemet. Turister MÅ ikke stirre...

Jeg ammet offentlig, men var jeg f.eks. på besøk hos tanta og onkelen min, så fant jeg meg en egen krok eller et rom, istedet for å sitte ved kaffebordet.

Offentlig brydde jeg meg ikke. Når ungen var sulten, var det ikke noe annet å finne på enn å gi babyen mat.

Skrevet

:Nikke:

Skrevet
Når en baby er sulten så betyr det at den vil ha mat der og da. Da ammer man. Har aldri verken syntes det var spesiellt rart eller unaturlig. De fleste ammer offentlig hvis de må, en cafe på et kjøpesenter er like bra som ett annet sted. Hva mener du man skal gjøre, MP? Finne et gjemmested først, eller holde seg hjemme de 6-9 mnd barn er avhengig av pupp?????

Er det så vanskelig å tenke på andre enn seg selv å barnet sitt? Ikke gjem dere bort i noe krok, det er dine ord, bare legg lille teppet over, DISKRÉ er stilkkordet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor DISKRET når det er snakk om verdens mest naturlige og hyggelige ting? Skam på de som STIRRER istedet!

Gjest gjest1
Skrevet

Hva med alle som soler seg toppløs på stranda?

Vi skal være glad for at vi kan amme offentlig i Norge. I f.eks. Frankrike er det fy, men de har tatt en titt hit og prøver å lære. Vet ikke hvor langt de er kommet, ting tar vel tid.

I mange land brukes ikke amming, men morsmelkerstatning.

Gjest Gjest
Skrevet

:hakeslepp:  :hakeslepp:  :hakeslepp:

ja du må bare komme bort til meg der jeg sitter og ammer på oslo city. jeg skal love deg at du skal få svar på tiltale og klar beskjed om å komme deg til h...... bort fra meg. usj så sint jeg hadde blitt om du hadde vært frekk nok til å gjøre slikt!

Skrevet

Syns det er sjokkerende at folk i det hele tatt reagerer på amming. Vi lever i 2006, og det er digre plakater hengende med bikinidamer, der puppene nesten henger ut. Og så skal vi reagere på andre som mater sitt eget barn????

I UK er det ikke så vanlig å amme som her i Norge. Jeg ammet mitt barn da vi bodde der. Satt diskrè i en park med teppe rundt barnet. Skjult og alt. Likevel satt det et par som faktisk snudde seg helt rundt for å sende meg blikk. Hadde det vært i dag, så hadde jeg spurt dem om de ikke kunne snu de trynene sine vekk fra meg. Argghh.....

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig enig med M.P. Legg et lite teppe rundt. Helt greit at folk ammer i offentlighet, men ikke putt puppen rett i synet på de som sitter ved siden av eller går forbi. Om det i ammetåka føles som den mest naturlige ting i hele verden, er det ikke alle som deler det synspunktet. Vis bare pittelitt hensyn...

Gjest gjest1
Skrevet

Synes bare det er søtt å se en baby som ammer, så jeg skjønner ikke problemet.

Det er ingen menn som har svart her? Jeg tror ikke de bryr seg og jeg tror ikke de stirrer. Men skal vi ta hensyn til turister så synes jeg det blir å gå for langt.

Skrevet

Om turister tar seg nær av det, så er det deres problem. Det eneste folk kan gjøre er å snu seg vekk. Det er ikke vanskeligere enn det.

Kommer du til et annet land, så er det annen kultur. Og det er du som må ta hensyn, ikke innbyggerne.

Skrevet

Skriver under på denne. ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fosåvidt ingenting imot amming i offentlighet, men det jeg ofte har problem med å skjønne er hvorfor mange setter seg på de mest befolkede stedene og så blir dritsure noen noen stirrer!? Jeg kan ærlig talt ikke skjønne annet enn at å amme på en benk midt i en travel handlegate ikke kan være annet enn stressende for både mor og barn.

Skrevet
Jeg fosåvidt ingenting imot amming i offentlighet, men det jeg ofte har problem med å skjønne er hvorfor mange setter seg på de mest befolkede stedene og så blir dritsure noen noen stirrer!? Jeg kan ærlig talt ikke skjønne annet enn at å amme på en benk midt i en travel handlegate ikke kan være annet enn stressende for både mor og barn.

Er litt enig her. Selv dro jeg vekk og ammet. Men ang da jeg satt i parken. Så satt jeg så gjemt at, ingen hadde behøvd å se der jeg satt. Likevel var det ett par som snudde seg helt rundt og glodde. De kom etter jeg hadde satt meg ned ved en hekk på en gressplen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes aldri jeg har sett noen ammende mødre som skaper noe indre opprør i meg, tvert i mot. Kan ikke huske at jeg noensinne har latt meg forarge av en pupp. Ergo må det være øynene som ser det er noe galt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...