Gå til innhold

DESPERATE TILTAK

Wonders

Anbefalte innlegg

en venninne av meg hadde kjøpt seg en dyr og effektiv celulittkrem til rumpa og lårene. Hun var superfornøyd med kremen helt til hun bestemte seg for å bruke den i ansiktet! joda, hun syntes kinnene og dobbelthaken trengte litt oppstramming! Hun fikk utslett i form av røde prikker i hele ansikte og halsen. det svei visst noe sinnsykt. Hun bestemte seg da for å ta sol, trodde det ville hjelpe, nei! det gjorde ikke det, det ble selvfølgelig 10 ganger verre. Huff, jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte når hun fortalte meg det historien :D

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Høne Pøne

"Nappa" øyenbrynene mine for første gang da jeg var 11, med mammas barberhøvel!

Dro den nedover panna, og den kutta selvfølgelig av over halvparten av det ene øyenbrynet mitt. var bare en liten dusk igjen på yttersiden.

I all fortvilelse så måtte jeg barbere det andre brynet også, så det ble likt.

Veldig kledelig.......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Ei venninne av meg mente at fotgjengerovergangene (de hvite strekene i veien) skulle vært knallrosa slik at blinde damer kunne se dem. Jeg tror jeg lo sammenhengende en hel dag :skratte:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var lita kom jeg på den fantastiske ideen å ta litt av glitter-neglelakken i ytterkanten av øya, for fargen var jo så utrolig fin. Skal nevnes at etter den hendelsen har jeg aldri brukt blå farge bak øya, verken i form av neglelakk eller øyenskygge.

Var på et offentlig toalett ved jernbanen, og sittelokket var så utrolig vemmelig at jeg klarte ikke sette meg uten å rense litt. Papir var det bare nok av til bruk 'etter besøket', så jeg fant fram et antibakterie-olje(som kun fordamper på hud, vel og merke) fra vesken, og smurte setet rikelig inn. Jeg så ut som en tufs der jeg satt og prøvde å ikke skli frem og til tilbake på setet. Mye 'business' ble det søren meg heller ikke.

Klarte å søle masse svart kaffe over (den svarte)trøya mi ein gong, og det stinka så inn i granskauen at jeg ikke turte gå rundt i byen med den. Ikke hadde jeg parfyme heller, så et annet middel kom meg til utsetning. For å si det sånn: ungene i bygda begynte å lure hvorfor det plutselig luktet som sprayen herr Nilson brukte på toalettet i sin butikk, når jeg løp forbi dem i all hast hjemover.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker egentlig ikke å ha gjort så mye dumt, men Det dummeste (og mest helsefarlige) jeg har gjort er faktisk ikke så lenge siden :P Dette skjedde sommeren mellom VG2 og VG3 (jeg er 21 nå...ikke så lenge siden, nei) og har siden jeg var liten vært veldig selvbevisst på min superbleke hud og mørke hår. Kallenavn som Snøhvit og heks har gått hånd i hånd. Alle på skolen var skikkelig brune, og å være lys har på en måte vært tabu, og så tenkte jeg at det ville jeg også være og at jeg da sikkert ville bli superpen til skolestart. Jeg går på nett og finner ut at sololje - dét er tingen! Jeg kjøper en uten solfaktor, smører meg goooodt inn og legger meg ut på terrassen i ti-tiden om morgenen og blir liggende hele dagen. Vekslet annenhver time for å få sol over alt. Resultatet? En stykk super solbrent tomatrød person med 2. grads og 3. grads forbrenninger.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker da jeg barberte meg nedentil første gangen, og det svei noe helt grusomt. Jeg kom på at tiger balsam sikkert ville fikse det problemet! Men det svei derimot dobbelt så mye..

Drakk også såpeboblevann da jeg var liten for jeg trodde at jeg kom til å hikke opp bobler, aw.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 80-tallet var det svært populært med hjemmepermanent. Jeg gikk på ungdomsskolen og hadde langt hår. En venninne tok perm på meg, men glemte at man bør bruke større ruller i panneluggen... Jeg endte dermed opp med vakre bølger i det lange håret nedover ryggen - og en dott med saueull i pannen. Slik ser jeg ut på 9-klassebildet. Pent.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnkurs vgs. En kamerat som røyker skulle tulle med meg på fest, og skulle late som han tente lighter i ansiktet mitt. Problemet var bare at han nok var litt for full så han tente den allikevel, og *poff* så var halve øyenbrynet mitt vekke! Lukten av svidd hår... Heldigvis den ytterste halvdelen, men løsningen ble å nappe mine ganske naturlige bryn veldig tynne for å prøve å jevne ut ulikhetene, og tegne på resten. Forferdelig vakkert :fnise:

Endret av Eld
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde så lyst på platinablondt hår når jeg var i tenårene. Jeg hadde bleket klær med klor så jeg tenkte at det funket på håret også. For det første så svei det og jeg trodde jeg skulle svime av. For det andre så ble jo håret GRØNT!

Grunnen til at jeg brukte klor var fordi jeg ikke hadde penger til å farge det ordentlig.

Jeg hadde med andre ord ikke penger til å farge det tilbake til en ordentlig farge heller.

Men jeg hadde jo hørt at rødvin hadde mye rødpigmenter og kunne gjøre hår rødere. Jeg hadde ikke rødvin så jeg tenkte at ketchup sikkert også funket. Det var jo rødt.

Så da satt jeg der med ketchup i håret i mange timer da. Underlig nok så funka det, grønnfargen forsvant.

Men jeg har ikke smakt ketchup etterpå fordi det bare gjør meg kvalm. g det gjorde vondt. og håret ble helt ødelagt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært sent ute en kveld, og skulle på skolen morgenen etter. Følte meg skikkelig puffy i øynene og var ordentlig trøtt og hoven.

Løsningen ble mammas kuldekrem som hun brukte på ømme muskler, noe ala tigerbalsam. Jeg smurte dette under øynene.

Resultatet ble blodrøde, sammenklistrede øyne i 3 dager etterpå. Og jeg kom meg ikke på skolen :sjenert:

Kom på en ting til.. Jeg hadde sett tanta mi bruke hårruller, og syntes hun ble sååå fin med krøller. En kveld jeg satt foran speilet mitt på rommet fant jeg ut at jeg også ville krølle håret mitt, og rullet luggen min opp i en kam.. Den var heelt umulig å rulle ut igjen og satt dønn fast i håret helt oppe i hårfestet. Den måtte klippes ut, og luggen min var en halv cm lang etterpå.

Endret av mlody
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

dere vet de våtserviettene som følger med voksstrimler? jeg brukte den i ansiktet, tenkte den er sikkert sunn for huden siden inneholder aloe vera. måtte på legevakta for ansiktet ble til et gresskar og huden brant....

håfjerningskrem anbefales ikke som substitutt når du ikke gidder nappe bryna.

varmvoks på underlivet nekter jeg å prøve på meg selv igjen...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har farget håret mitt i x antall år, har jeg også vært igjennom det meste av hårfargetyper som finnes på markedet.

De tre verste var hennafargen som kom i blokk, kjøpt på en økologisk såpebutikk i Dublin i 2009, avfargingen jeg gjorde som nittenåring og svartfargen fra H&M i 2007.

Hennafargen skulle bli svart. Jeg måtte knuse blokken til pulver, blande pulveret sammen med vann og sitte med faenskapen i fire timer. Endte opp med sjøgrønt hår og en aversjon mot lukta av hennafargen. Herregud som den stinket :skratte:

Avfargingen ble gjort etter at jeg hadde hatt svart/mørkebrunt/mokkafarget hår en stund, jeg skulle lage meg to-tre striper og endte opp med platinablondt i etterveksten på ca ti cm, og forskjellige sjatteringer av gulrot i lengden. Lekkert.

Svartfargen fra H&M het Midnight Sky, og jeg burde luktet lunta allerede da. Men neida, her farget man i godt tro om at det skulle bli blåsvart. Enden på visa var tre timer som cosmic blue(dvs svært mørk himmelblå) og overfarging med en ren svartfarge etter at håret hadde tørket. :P

Endret av Minya
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Brun tusj for å markere øynebrynene når jeg ikke hadde noe annet. Funka dårlig, men det fungerte enda jævligere når det begynte å renne og hele tusjen rant utover trynet mitt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var fjortis og "gother", og hadde sett mange fine bilder av gother-jenter der de hadde barbert av seg øyenbrynene og tegnet på nye med eyeliner eller hva man nå bruker for å gjøre det. Jeg barberte av meg øyenbryna (!!!) og faila hardt med å tegne på nye. Alt ble skjevt og stygt. Kunne ikke sminke meg for fem falte øre i det hele tatt da :P Ble litt krise tilslutt og jeg ga vel egentlig opp... men kunne jo ikke gå rundt uten øyenbryn i det hele tatt, så fant frem sprittusjen jeg og, og tegnet noen helt merkelige øyenbryn; mange loddrette, litt på skrå streker vedsidenav hverandre bortover..... aldri igjen!!!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja.. Når jeg gikk i tiende klasse farget jeg håret kullsvart. Så forsåvidt ikke så dumt ut, men når min platinablonde ettervekst kom ut etter en stund, farget jeg like godt håret RØDT. Jeg gikk da rundt med svart hår med rødskjær og knallrød farge i bunnen. Et par uker senere klippe jeg hanekam på meg selv. Altså bare på toppen, så hadde en blond/rød/svart skeiv og jævlig hanekam og hår til skuldrene ellers. Herregud. Fikk min første kjæreste denne perioden, like greit det ble slutt, for han kan ikke ha vært helt god som faller for noe sånt.

Når jeg var sånn 10 år ca så var jeg så fascinert av disse "punkerene" som hadde kort hår som de hadde stylet som pigger.. Dette hadde jeg nemlig sett på plakatene på rommet til storebroren min. Jeg tok derfor saksen og tok ca 20 tuster frå håret som er på toppen og klipte de ca 3 cm lange. Deretter tok jeg 1 kilo dax og formet piggene. Stakkars mamma.

En gang lånte jeg barberhøvelen til min far og skulle mime at jeg barberte min fiktive bart. Kuttet meg i leppa og kom hylende med blod i hele ansiktet inn til mamma..

Skulle tynne ut håret mitt med barberhøvelen. Dette fungerte overraskende bra, men fikk ikke akkurat mindre volum når det vokste ut.

Blå mascara var populært, noe jeg ikke var i besittelse av. Tok derfor blå neglelakk. HERREGUD.

Ellers har jeg også vært borti sprittusj i hår og negler, olivenolje og øl i håret og diverse andre ting som går igjen her inne. Godt kroppen er så flink til å helbrede seg selv!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på ungdomskolen, og tenkte jeg skulle teste ut dette med selvbruningskrem. Letet i skapet til mamma, og fant en som var ekstremt mørk, men det var jo ikke så nøye. Selv er jeg veldig blek, men la på et tjukt lag i ansiktet.

Som folk lo! Med mørkebrune flekker over hele ansiktet, så det mildt sagt latterlig ut. Det gjorde det ikke bedre at det var denne perioden jeg fikk det innfallet med å farge håret gult, så kontrasten fra gult til mørkebrunt var utrolig komisk.. Fikk ikke de brune flekkene bort før et par dager heller :rodme:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eleda

- jeg var rundt 13 år og hadde fått mine første øyskygger. Grønn og lilla. Jeg tenkte at det kunne være fint med begge fargene, så jeg tok grønn på det ene øyet og lilla på det andre.

- Hadde lyst på slike rastafletter på ungdomsskolen. Jeg stod foran speilet i flere timer og flettet. Endte med masse latter på skolen dagen etterpå og jeg ble kalt cowboy-Laila.

- Jeg leste på nettet at avokado var den perfekte hårkur. kjøpte avokado, moste den med gaffel og klinte det ut i håret. Gikk noen dager før jeg fikk det ut igjen.

- jeg ville også ha pannelugg, men fikk ikke lov av mamma. Jeg tok saken i egene hender, inn på bestemors bad, tok tak i en liten tust med hår og klippet den helt inn til røttene. Lekkert med lugg, ja..

- skulle vokse bikinilinjen. Endte opp med brannsår der nede. auu

- Jeg fikk lov å få piercing i navlen, men venninnene mine fikk ikke lov, så de spurte om jeg kunne gjøre det, siden jeg hadde sett hvordan de gjør det. kjøpte nål på apoteket og stakk til. piercingen var tjukkere enn nåla, så det ble noen timer med hyl og skrik mens jeg satt og presset den forbanna piercingen igjennom det altfor lille hullet. huff

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...