Gå til innhold

Mitt liv som kjæreste, student og stemor


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hilde79

I går ringte søstra mi og var lei seg, hun hadde mista jobben. Nedskjæringer.... Hun hadde visst om det en stund, men det er alltid kjipt uansett hvor forberedt man er. Ikke har hun fått funnet en ny jobb heller. Det ordner seg nok, men det er så slitsomt når det står på. Og når søstra mi er lei seg, så blir jeg lei meg, sånn er det bare. Men alt ordner seg for snille jenter! :klem:

Sitter og funderer på hva jeg skal bli når jeg blir stor. Det er noe jeg gjør hele tiden egentlig. Eller rettere sagt: hva skal jeg bruke denne obskure utdannelsen til..... jeg har planer om å ta master i teatervitenskap. Har påbegynt bachelor nå. Ser langt fremover jeg, nemlig! Men altså..... hva kan jeg gjøre om fem år liksom? Ok: Teaterkritiker, produsent, dramaturg, lærer/foreleser, noe kulturgreier i kommunen (yeah...) og en haug med andre små, smale, usynlige og rare stillinger. Jeg heller mot undervisning. Kommer nok til å ta praktisk-pedagogisk utdanning. Vil nå helst undervise på høgskole- og universitetsnivå, men kan fikse videregående til nød. Vi får se.

Men, det som kiler i magen nå, er at jeg har bestemt meg for at utvekslingsåret mitt skal foregå i Japan. (Har tenkt på det en stund, men har svinget frem og tilbake mellom forskjellige land) Der er det et universitet hvor all undervisning foregår på engelsk. Der skal jeg studere asiatisk kunst. Håper jeg. Og ta japansk kurs. Asiatisk teater er så fremmed og annerledes, så det gleder jeg til. Ett år til i Bergen og så til Japan. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

I dag møtte jeg ei venninne og sønnen hennes etter jobb. Han er søt, er vel 2 1/2 år med masse rødt hår og litt rampete... akkurat som moren ;) Vi var først på McDonalds og etterpå spiste vi is mens vi satt ved en fontene og funderte på om byduer kan svømme bare litt.... kanskje... de kan jo alt annet; kjøre trikk og buss, f.eks.

Per Kjære hentet meg på togstasjonen på motorsykkelen og jeg var eksosrype-TØS, siden jeg måtte dra skjørtet litt ekstra langt opp for å kunne sitte på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

I dag kom Marianne og Lita innom meg på jobb. Lita er ei skjønn blanding av doberman og schäfer, og hun elsker tanten sin! Jeg ble angrepet og rundslikket!! :ler:

Ellers har det vært en tung dag, veldig kjedelig og treigt. For hver dag som er slik, klarer vi å trøkke i oss mer og mer milkshake eller is eller noe, så det er best det blir noe mer på gjøre!

Men ellers!!! KJEDELIG!

Jeg tror jeg må ta opp et lån hos noen, jeg er allerede blakk........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra is-pause ble det og. Italiensk is er noe av det beste jeg vet, den skal helst hete KULINARIS. Mine favoritter er tiramisu, cookie & cream, whisky-cream (hvis det er det den heter, det er et eller annet med whisky), kinder surprise og SELVSAGT sjokolade. En klassiker.  :sikle:

Ååå, disse er jo bare så gode da. :sikle:

Så spennende med Japan da, noe sånt kunne jeg også ha tenkt meg å gjort. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79
Så spennende med Japan da, noe sånt kunne jeg også ha tenkt meg å gjort.  ;)

Ikka sant??? Verden bare ligger fremfor våre føtter egentlig. Det er helt uaktuelt for min del og gi slipp på en sånn sjanse, alt foregår i regi av universitetet, så hvorfor ikke. Jeg glede-gruer meg. Allerede... selv om det ikke er til høsten, men neste........ (Har nesten hele bachelor- og mastergraden planlagt allerede.... er en planlegger, jeg ;))

:)

Endret av Hilde79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo et land som den norske mannen i gata ikke har så masse kunnskaper om. Derfor blir det et spennende valg synes jeg. Mens andre tar kjedelige valg som f.eks. USA, England og Tyskland, land som vi vet masse og som vårt land kanskje ligner mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Det var et av mine poeng, å dra til et land som var minst mulig likt mitt eget. Selvfølgelig er de store byene sterkt preget av vesten, men alle de tradisjonene, kulturen, de sosiale kodene er jo helt ukjent for meg. Litt skummelt, men litt deilig å ikke vite hva som er i vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Hilde....

Ville bare si at jeg har fått opp en diktbok kom gjerne inn å les og inspirer meg til å skrive flere??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Lille M, yngste sønnen til min kjære, spiller World of Warcraft. Det gjør forøvrig Store S, den eldste sønnen og. Men lille M kunne fortelle meg at han hadde møtt på en dverg (!) i spillet som lignet på meg..... "Jasså, hvordan lignet den på meg da?" måtte jeg selvsagt spørre. "Jo, hun hadde langt rødt hår, piercing i nesa og... ja... generelt lik." Så.... det er en karakter i WoW som ligner på meg. :sjenert: (Også en dverg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde79

I går var jeg hos ei venninne og spiste middag. Hun er dritgod til å lage mat, og i går ble det fylte paprika. Nammenam!!!! Hun hadde i tillegg til sine to sjarmtroll (en dobermann- og schäfer-blanding og en vrengt polvott fra Grand Canaria), besøk av en tøff Groenendal (skrives det sånn...?), Loke heter han. En utrolig vakker gutt med masse sjarm!!

Etterpå kom min kjære og hentet meg på sykkelen, etter å ha tatt en kopp kaffe selvsagt. Så bar det rett hjem til Akutten og L-word. :)

I dag dro også gutta på ferie sammen med mammaen sin. De dro nordpå og besøkte familie der. Og på torsdag drar min kjære nordover for å fotografere i et bryllup, så da blir jeg alene en helg. Jeg, Fant og Tulla for oss selv. Kan bli deilig det.... :) Men det hadde vært ålreit å hatt Per her når vi for en gang skyld har huset for oss selv. Men det blir tid til det og, han skal ikke være der så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Sånn!

Nå har min kjære dratt, jeg er herved gressenke i fire dager. Det blir tomt, stille og rart. Men også litt deilig. Tror min kjære syns det er litt digg å komme seg ut en aldri så liten langhelg. Han virker litt rastløs for tiden. Det er ikke lenge til ferie og etter ferien begynner han i ny jobb.

Jeg har sørget for at Fant kommer seg ut i løpet av dagen, slik at han får tisset litt. Jeg kommer så sent hjem pga teite sommertider på toget. Mor og far slipper ham ut, snille dem. (Moren og faren til min kjære)

Ellers er jeg snart klar for nok en arbeidsdag. Varmt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Åååååååååååå, stappmett. Lagde middag, fikk besøk. Scampi med ris og grønnsaker. Besøket hadde med seg hjemmelagd brownie. Nammenammenam!!!!

Stakkars Fante-gullet mitt, han peser seg i hjel snart. For varmt for ham, stakkars.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hilde79

I dag benyttet jeg sjansen til å dra inn til byen og ta en kaffe med en kamerat. Satt på en av de utekafeene ved Klingenberg kino og så på alle rare menneskene! Han fortalte om en mann han hadde datet en halvannen ukes tid og som dumpet ham på onsdag. Kameraten min satt fremdeles å lurte på om det var helt greit eller ikke. Det hadde gått opp for ham at alt gikk for fort for ham, og at det kanskje var til det beste. Poenget hans var vel at han TRODDE han ville ha trygghet og fast forhold, men var kanskje ikke klar for det allikevel..? Det hadde daten hans oppdaget og avsluttet det hele... Det minte meg bare på meg selv for noen år siden. Og at teori og praksis kanskje kan være litt uforenlige. Han mente at han VILLE ha et fast forhold, men ikke var klar for det.... hvertfall ikke at det skulle gå så fort. Jeg husker at jeg IKKE ville ha et fast forhold, før jeg møtte min kjære og plutselig hoppet jeg i det, og var klar for det..... dette ble rart.... det hørtes så rasjonelt ut i stad da vi snakket om det..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...