Gå til innhold

Mitt liv som kjæreste, student og stemor


Gjest Hilde79

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde79

Ja, da ble det dagbok på meg og! Hvorfor ikke, jeg trives jo her på KG. Og siden jeg er en litt selvsentrert person, liker jeg tanken på at andre leser mine snåle skriblerier!! ;)

Akkurat for øyeblikket er det sommerferie fra studiene i Bergen, og jeg befinner meg altså på Fjellhamar hos kjæresten min. Før jeg flytta til Bergen i fjor høst, hadde vi vært samboere i to år. Det går strålende å være avstandsforelska. Tida flyr fort og snart er det jul, lissom.... :overrasket:

Jeg er altså stemor. Eller "stemor". Har ikke gifta oss, jeg har prøveperiode ;) Enda! :sjenert: Tenåringsgutter er kjempegøy, det er to stykker her. 13 og 16 år. Og det går kjempefint.

Ellers har vi hund og katt, to raringer som gjør akkurat hva de vil (nesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde79

:vinke:

Her er det skikkelig møkkavær!! Første gang det har regna på lenge!! Og det ser ut som om det skal vare en stund... men bare det blir fint til helga så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

I dag testet jeg ut det nye trekkbeltet jeg kjøpte til Fant. Han er flink til å gå pent når han bruker halsbåndet, da får han ikke lov til å dra. Men det hører liksom bare tisse-turer til syns jeg. Oppi skauen kan han få lov til å svinse og svanse og dra litt, men da bruker vi sele. Men det er jo fremdeles tungt, så trekkbelte er helt genialt. Baggen trekkbelte, kjøpt på nettsidene til Canis. Tror det skulle fulgt med noen reimer å feste rundt låret, slik at beltet ikke glir opp mot midjen, men det gjorde det altså ikke. Sendte mail til kundeservice, men de kunne ikke svare før 26. juni, sa den automatiske svar-mailen. :frustrert:

Ellers har det vært forholdsvis stille på jobb (Jobber i veskebutikk). Det beste er når det er full fart hele tiden, da går tida mye fortere.

Jeg gleder meg til skattepengene kommer, da skal jeg klippe meg. Jeg vil ha bort alt. Jeg ser ut som en russefeiring på håret. Virkelig ille m.a.o. :overrasket:

Endret av Hilde79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

....uæææææ.... åpne sjappa i dag... håper jeg våkner etterhvert.... kaffe på 7-11... mmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde79

Regn, regn og atter regn. Hvor kommer alt fra... Trenger litt sol nå, må brune de bleke bena mine litt. Ellers fungerer selvbruningskremen til Body Shop forholdsvis godt assa, men det er litt slitsomt i lengden.

Nå håper jeg at jeg får penger snart, trenger dem sårt. Regninger ligger og venter utålmodig og jeg MÅ klippe håret, jeg ser ut som et ribba juletre. Får ikke så mye tilbake på skatten, men en frisør-tur skal jeg unne meg.

Det ligger en bok i baggen min, som jeg pakket ned da jeg kom fra Bergen. Det er en teaterhistoriebok, som jeg liksom skulle lese på i sommer for å komme litt på forskudd fra høsten av. Det er en tjukk jævel av en bok. Det er en tjukk jævel av en mann som har skrevet den. Siden eksamens-resultatene dette semesteret ikke var så mye å skryte av, så tenkte jeg at jeg skulle være litt smart. (Jeg syns en C er liksom litt for middels.... trives ikke med middels.) Og det er smart å lese pensum før det er forsent. Jeg er egentlig et siste liten menneske.... Det bør ikke være noe problem å lese den, det er gøy med historie. Problemet er at den er altfor tjukk og svær, ellers pleier jeg å lese på toget inn til byen hver dag.

Ellers denne sommeren er det bare å jobbe i vei, fra mandag til lørdag. Tjene penger til husleie resten av semesteret. Setter inn alt med en gang. Nesten alt hvertfall. Tar noe av pengene fra lånekassa i august og. Men jeg tenkte jeg skulle fornye garderoben litt i august. Jeg fortjener det. Syns nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Hei du! :vinke: (ÅÅÅÅ, jeg blir så glad når noen spør om BARNET MITT :tommelsmil: )

Fant er, (ifølge oppdretteren) en "mislykket" Alaska husky. Bestefaren er vorsteh og mamman er Border Collie. Ble avlet frem til å være lederhund (noe jeg mener er vellykket, da katten ikke under noen omstendigheter kan gå foran ham når vi er på tur. Hun er alltid med) Han ble vår siden han ikke fikk den pelsen de ville ha. Han er en pøbel. En sjarmerende sådan. ;)

Koselig at du stakk innom dagboken min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Jeg våknet opp med vondt i halsen og grønt snørr..... grrrrr... jeg blir så irritert på sykdommer.... de tar over kroppen min. Jeg velger å ignorere det! Fikk skattepenger og de skal jo brukes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

I går gikk jeg tidligere fra jobb. Ble dårligere og dårligere. Men jeg hadde planer om å bli frisk til i dag. Jeg hadde nemlig kjøpt FENU-MAX på helsekostforretning, og damen sa det var helt genialt. På boksen står det "Godt for tett nese og bihuler". Jeg fikk beskjed om å ta dobbel dose og IKKE spise melkeprodukter, bananer og peanøtter. For det er nemlig slimdannende. Så det så. Vel. Begynte allerede å ta de pillene på jobb, og jeg kjente at de begynte å jobbe med en gang. (Dessuten kjente jeg smaken av karri hver gang jeg rapa...) Men som kjent er; når kroppen jobber iherdig med å bli kvitt noen uhumskheter, så får man feber. Jeg kom hjem og var gloheit. I hele går lå jeg i sengen og i dag er feberen borte, og snørra renner og nå kommer all guffa ut. Tjohei, jeg blir nok frisk i morra, dette var bedre enn antibiotika. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Må bare få legge til at min kjære Per er kjempe flink til å pleie syke kjærester. Dog han mente at det å være Hilde-syk er verre enn å være manne-syk........ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

ÅÅÅ, min kjære har vært en tur hos naboen hvor han fikk dritgod kaffe. Så kom han inn med en kopp til meg og!!! Fordi jeg fortjener det!! Elsklingen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde79

Jeg er sær, litt utilgjengelig for enkelte. Det er rett og slett noen jeg ikke har kjemi med i det hele tatt. Jeg tror at en av kameratene til Per ikke har noe sansen for meg. Det er helt greit. Jeg merker det selv, at det ikke er noe håp for noe dypt vennskap. Og det har ikke noe å gjøre med hva jeg har sagt og gjort eller hva han har sagt og gjort. Det er rett og slett dårlig kjemi. Vi lever i to forskjellige verdener. Snodig det der egentlig.

Noen ganger høres jeg skarpere ut enn det jeg tror selv. Har kanskje fått et litt bitchy image. ;) Kjæresten min sa han måtte venne seg til meg og væremåten min. (hehe, bra han holdt ut) Det er helt ubevisst fra min side. Men noen ganger prøver jeg å moderere tonen min etter hvem jeg er sammen med. De gangene har kjæresten min reist seg og gått og småledd litt for seg selv... (har han fortalt meg) :ler: Jaja. Man kan ikke bli likt av alle, og det er jeg ikke så opptatt av.

Har fler det sånn? Noen man ikke passer sammen med i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn, en jeg jobber sammen med innimellom. Ingen kjemi i det hele tatt, men fungrer greit likevel :ler: har liksom bare ikke noe å snakke med han om.

Og hei forresten. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Hei Arwen :vinke:

Dårlig kjemi er grunnen til mange misforståelser tror jeg. I mine tilfeller er det også to vidt forskjellige syn på ting som gjør at ting kræsjer. Jeg har også hatt kollegaer som jeg ikke har fungert sammen med på personlig plan, men profesjonelt går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn er livet, man kan ikke kommer overens med alle sammen. Jeg har møtt mange der kjemien ikke stemmer. Og når jeg tenker meg om så hadde det vært kjedelig om man kom overens med alle og. :klø:

Håper iallefall du har hatt ei fin helg til tross for sykdom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Jo, takk for det! :) Har bare slappet av og det gjør underverker det! Er nok klar for jobb i morra, selv om jeg kommer til å være redusert.

Nå er kjæresten min ute med sin eldste sønn og motorsykkelen. Stille her. Jeg har vasket opp resten av det min kjære ikke vasket opp og hengt opp klær. Nå står det en kjøttdeig på benken som skal tines... lurer på hva jeg skal gjøre med den.... no godt..... får sjekke ut noen gode tips på matprat eller iform.nu

Sulten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Hilde.... Dette er Sissi :)

Jeg har ikke vært her så altfor lenge og vil gjerne bli kjent med flere....

Stikk gjerne innom boka mi en gang du får tid og lyst!

Hilsen Sissi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Hei Sissi!! Hyggelig at du stakk innom!! :)

I natt drømte jeg at det vrimlet av grizzly-bjørn utenfor huset mitt, og at det skulle sååååå lite til for å få en massiv labb i bakhodet. Jeg og Fant turte ikke å gå i skauen i dag tidlig.... ja, jeg er fjollete.... men det fristet ikke i dag. Det ble heller en runde i nabolaget.... :ler:

Ellers har det vært en grei dag i butikken, passe med kunder slik at tida flyr. Jeg trodde det var en tida-går-sakte-dag i dag, men der var jeg heldig gitt. Ekstra is-pause ble det og. Italiensk is er noe av det beste jeg vet, den skal helst hete KULINARIS. Mine favoritter er tiramisu, cookie & cream, whisky-cream (hvis det er det den heter, det er et eller annet med whisky), kinder surprise og SELVSAGT sjokolade. En klassiker. :sikle:

Et par timer til Lword nå, så er det natta etterpå!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...