Quirky Skrevet 16. juni 2006 #41 Skrevet 16. juni 2006 Denne er litt morsom, og jeg har fått tillatelse fra hun som skrev det til å poste den her. Så ikke prøv dere, moderatorer! You know you're an insomniac.. - When you've seen all the infomercials so many times that you flip through the channels and can identify each one. "magic bullet... beach body... that ionic hair straightener..." - When you're so bored with infomercials that you actually watch a TV Mass (as in Catholic church service) - When you've read all the books in the house, and the good ones twice. - When most of the people you talk to regularly online are from the other side of the earth - When seeing the sunrise isn't uncommon for you - When the days run together so that you can't remember where "yesterday" ended and "today" started - When you say to someone, "I woke up this morning" and the person does a double-take. "wait. you WOKE UP? which means you SLEPT?" - You could draw, in detail, from memory, the ceiling above your bed. - You drift off while you're standing in line at the grocery store, while you're in class, at work, at stoplights, riding in vehicles... but when you get to your home or to your bedroom, you're totally wide awake. - You sleep for two whole hours, uninterrupted and at night, and it's enough of an event that you tell people about it. - You watch "night of the living dead" and wish everyone would quit picking on the zombies because you can relate.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juni 2006 #42 Skrevet 16. juni 2006 P.g.a mye flytting har jeg hatt en drøss med fastleger, og en av dem forklarte meg at det var fysisk umulig å holde seg oppe i mer enn et døgn.. ← Sa han det?? Det er kanskje det dummeste jeg har hørt.
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #43 Skrevet 16. juni 2006 Det er så festlig når folk prøver å være hjelpsomme og foreslår at jeg bør legge meg tidligere om kvelden. Oi, DET har ikke falt meg inn nei... ← Enda bedre er de som foreslår å innføre faste leggetider og stå-opp-tider..Been there, done that, didn't work. Og når jeg for en gangs skyld får sove en hel natt sover jeg så lenge jeg bare kan.
Hu i Svingen Skrevet 16. juni 2006 #44 Skrevet 16. juni 2006 quirky: Nå fikk du meg til å le! :kys_2:
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #45 Skrevet 16. juni 2006 Sa han det?? Det er kanskje det dummeste jeg har hørt. ← Jeg kan (nesten) le av det i dag. Dette var en middelaldrende lege med lang fartstid i yrket, som i tillegg hadde jobbet i psykiatrien. Man skulle tro at noen med erfaring fra psykiatrien kjente til tilstander som søvnpsykose, som oppstår når man ikke får nok søvn over lengre tid (faktisk kan 3-4 dager uten søvn utløse dette). Jeg tror jeg har vært nære på å bli småpsykotisk et par ganger.
Hu i Svingen Skrevet 16. juni 2006 #46 Skrevet 16. juni 2006 Man skulle tro at noen med erfaring fra psykiatrien kjente til tilstander som søvnpsykose, som oppstår når man ikke får nok søvn over lengre tid (faktisk kan 3-4 dager uten søvn utløse dette). Jeg tror jeg har vært nære på å bli småpsykotisk et par ganger. ← Sorry hvis jeg tar over tråden helt nå, men ja, dette lyder kjent. Oppfører meg omtrnet som på speednedtur etter noen våkedøgn, med synsforstyrrelser, flashes og tics. Glemmer hva jeg har tenkt kontra hva folk har sagt osv. Ikke gøy.
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #47 Skrevet 16. juni 2006 quirky: Nå fikk du meg til å le! :kys_2: ← Bra. Rekk opp hånda de som har sett på mess-tv, tv-shop og kanaler a la "God tv" i desperate søvnløse stunder? *Rekker opp hånda* Det er kanskje det første tegnet på søvnpsykose..
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #48 Skrevet 16. juni 2006 Sorry hvis jeg tar over tråden helt nå, men ja, dette lyder kjent. Oppfører meg omtrnet som på speednedtur etter noen våkedøgn, med synsforstyrrelser, flashes og tics. Glemmer hva jeg har tenkt kontra hva folk har sagt osv. Ikke gøy. ← De andre insomniacene her har tydeligvis lagt seg for kvelden (svikere ), så vi er i vår fulle rett til å ta over tråden. Jeg blir også småsprø, og har faktisk blitt mistenkt for å ha tatt speed/kokain etter noen våkendøgn. Jeg blir som regel overhyper og snakker i et sett om alt mulig. Gjerne lange tirader om alt fra innvandringspolitikk til livshistorien min. Jeg blir rett og slett litt uberegnelig..det har vært spesielt plagsomt under forelesninger, når jeg blir overengasjert og gjerne tar over hele greia. Og så får jeg sånne merkelige obsessions, må sjekke flere ganger at ikke stekovnen er på, at ytterdøra er låst og sånn..(se, nå har jeg vært våken for lenge, siden jeg innrømmer sånt).
Hu i Svingen Skrevet 16. juni 2006 #49 Skrevet 16. juni 2006 Ja, det siste der... Får verdens verste korttidshukommelse, og glemmer hva jeg sier og gjør. Ikke bra...
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #50 Skrevet 16. juni 2006 *rekker opp hånda* !! Det jeg er lei av, er alle rådene om å døgne. Eller tvinge seg til å stå opp tidlig for å få sove tidlig. Det fungerer motsatt på meg. Jo mindre søvn jeg får, desto vanskeligere blir det å sovne. Jeg sovner lettest når jeg er sånn lett trøtt. Blir jeg dårlig trøtt så er det ikke sjans. Da er kroppen stressa. Merker at kroppen blir stressa med en gang jeg kommer så langt. Da er det umulig, og da MÅ det sovepille til. Ganske rart egentlig, i og med at man tror at man hvertfall får sove når man ikke har sovet på et døgn eller mer. Men da er det umulig. Og har tanken kommet inn i hodet " nå må du få dine åtte timer" , ja , så blir det syv, så seks, så blir man desperat, så fem, enda mer desperat, så fire , tre og da er det bare å drite i det Så er man ødelagt dagen etter.
Hu i Svingen Skrevet 16. juni 2006 #51 Skrevet 16. juni 2006 *rekker opp hånda* !! Det jeg er lei av, er alle rådene om å døgne. Eller tvinge seg til å stå opp tidlig for å få sove tidlig. Det fungerer motsatt på meg. Jo mindre søvn jeg får, desto vanskeligere blir det å sovne. Jeg sovner lettest når jeg er sånn lett trøtt. Blir jeg dårlig trøtt så er det ikke sjans. Da er kroppen stressa. Merker at kroppen blir stressa med en gang jeg kommer så langt. Da er det umulig, og da MÅ det sovepille til. Ganske rart egentlig, i og med at man tror at man hvertfall får sove når man ikke har sovet på et døgn eller mer. Men da er det umulig. Og har tanken kommet inn i hodet " nå må du få dine åtte timer" , ja , så blir det syv, så seks, så blir man desperat, så fem, enda mer desperat, så fire , tre og da er det bare å drite i det Så er man ødelagt dagen etter. ← Jepp, jeg vet! Akkuraat sånn er det! Åh!
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #53 Skrevet 16. juni 2006 Nei Kanskje jeg får lage meg et kallenavn?!
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #54 Skrevet 16. juni 2006 Annet irritasjonsmoment: Dameblader, fitnessblader (jadda, jeg leser sånt,jeg er søvnløs for f...det unnskylder alt ), fremhever viktigheten av å få nok søvn. Type "sørg for at du får minst 8 timers søvn hver natt for at hjernen/fettforbrenningen/blablabla skal fungere. Kan de i de samme artiklene fortelle meg hvordan i h... jeg skal skaffe meg de 8 timene?
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #55 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg tror vi trenger en egen syte/frustrasjonstråd for søvnløse, jeg. Snille moderatorene kommer sikkert til å dele opp tråden i morgen tidlig, når de har sovet ferdig (*sjalu*). Endret 16. juni 2006 av quirky
Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 16. juni 2006 #56 Skrevet 16. juni 2006 Nå har jeg fått meg kallenvn. Angående dameblader, så er det jo det samm som står hele tiden. Har slutta å kjøpe dem. Eks, "drikk to liter vann hver dag"! De baserer seg jo veldig på sensasjonelle nyheter, forskning osv... Tror ikke de sitter med så mye kunnskap, dessverre.
Quirky Skrevet 16. juni 2006 #57 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Nå har jeg fått meg kallenvn. Angående dameblader, så er det jo det samm som står hele tiden. Har slutta å kjøpe dem. Eks, "drikk to liter vann hver dag"! De baserer seg jo veldig på sensasjonelle nyheter, forskning osv... Tror ikke de sitter med så mye kunnskap, dessverre. ← Ok, nå sporer jeg helt av, men må forsvare min yrkesgruppe litt. Journalister sitter ikke på så mye kunnskap selv (en del journalister ser ut til å mangle selv grunnleggende allmennkunnskap). Jobben vår er jo å referere andres kunnskap. Unntaket er jo når man får profesjonelle på sitt område til å skrive artikler for en avis/et blad, men det skjer jo ikke så ofte. Men den "journalistikken" som spesielt forekommer i dameblader er utrolig irriterende. Det er som regel bare oppgulp av ting som har blitt skrevet en million ganger før. Ærlig talt, er det noen i hele landet som ikke har fått med seg at man skal drikke tminst to liter vann hver dag? Og at grønnsaker er sunt? Og mosjon bra for kroppen? Endret 16. juni 2006 av quirky
Hu i Svingen Skrevet 16. juni 2006 #58 Skrevet 16. juni 2006 Jeg tror vi trenger en egen syte/frustrasjonstråd for søvnløse, jeg. Snille moderatorene kommer sikkert til å dele opp tråden i morgen tidlig, når de har sovet ferdig (*sjalu*). ← Med dette tempoet trenger vi et eget forum...
Gjest Gjest_jenny_* Skrevet 16. juni 2006 #59 Skrevet 16. juni 2006 Det er akkurat det siste du skriver, som jeg mener. Du leser det samme utallige ganger. Det virker som mye blir fyllstoff. Det er jo selvfølgelig de som er bedre enn andre.
Quirky Skrevet 17. juni 2006 #60 Skrevet 17. juni 2006 Jeg synes faktisk det er bedre å ikke sove i det hele tatt enn å få sove 1-2 timer. DA er jeg helt zombie. Forresten, er det noen her som har noe info/link med undersøkelser om hvor mye hjernekapasiteten reduseres når man får for lite søvn? Har lest noe om det engang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå