Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Jeg vil også tippe på deg! :)

Hmmm... litt før termin tenker jeg... den 10. februar?

:klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Har ført deg opp, La Traviata.

I dag har vi vært i barnedåp. Veldig koselig, og så søt liten jente da gitt. Gleder meg til å få en sånn en selv. Så håper ikke det drøyer så fælt nå.

Det er så slitsomt å gå og vente sånn, kjenner etter tegn hele tiden. I natt sov jeg skikkelig dårlig fordi jeg hele tiden syntes at jeg kjente murringer. Men det var nok ingenting.

Er sliten i kveld. Har ikke fått noen hvil midt på dagen, i tillegg til en dårlig natt.

Så det blir senga om ikke så altfor lenge.

Stakkars Oliver hadde kastet opp på veien til kirka i dag. Vi hadde ikke merket noenting, vi så det først da vi skulle ta han ut av bilen. Han var helt full av oppkast. Fikk tørket bort det aller meste, og heldigvis luktet det ikke så ille, for vi hadde selvfølgelig ikke med skift.

Det er første gang han har kastet opp, så vi ble litt overrasket. Vet ikke om han har vært bilsyk eller om han har stukket fingeren i halsen. Han har hatt moro av å stikke fingeren i halsen og brekke seg når vi har kjørt bil før, men det har aldri kommet noe opp. Han virket ikke dårlig, så vi regner nesten med at han har fått fingeren litt for langt ned.

38+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så godt at snuppa har snudd seg, nå satser vi på at hun blir liggende!! :klappe:

Jeg vil benytte sjansen til å ønske deg lykke til, i tilfelle jeg ikke får skrevet her før det skjer.... blir utrolig gøy og spennende å høre om fødsel, og livet som tobarnsmor.

Er enda en stund til vi planlegger en til, så du er nok en meget erfaren tobarnsmor innen jeg skal forsøke meg på det samme... i mellomtiden planlegger jeg å høste så mange godet tips som overhode mulig fra deg! ;)

Håper du får en god natt!!

kos :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veronal: ja, det er litt rar form for bilunderholdning, spør du meg... :ler:

shy: :klem:

Vondt i korsryggen nå. Vet ikke helt hva det kommer av, for jeg har ikke akkurat gjort de store krumspring i dag...

Vi var inne frem til etter ettermiddagsluren. Så var vi ute en times tid. Deilig å komme seg ut, men litt håpløst å gå på blåis, og det er glatt overalt. Skikkelig skare på snøen også, så det var ikke så veldig morsomt ute i dag.

Nå har mamma kommet, hun skal bli til i morgen. Så da får jeg nok slappet av i morgen. :)

38+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Så bra at hun har snudd seg!! Ble skikkelig fornøyd på dine vegne!

Så i Aftenposten i dag at det i Kina er "gull" å bli født etter 22 feb (tror jeg det var). http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1628457.ece Så dersom du blir gående langt over kan jo frøkna glede seg over de kinesiske astrologenes fremtidsutsikter; hun vil bli lykkelig, sunn og velstående.

Kanskje en mager trøst for en utålmodig vordene mor, men dog en bitte liten trøst kanskje?

Kos deg med avlastning, og lykke til videre! Hils mannen og Oliver!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullgrisens år begynner 18. februar, Bryggejenta. Jeg så det i Aftenposten i dag. Så det kan jo være en trøst om det drøyer.

Fremdeles litt vondt i korsryggen... Men tør ikke håpe på at det er noe på gang.

Nå er det sengetid snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er i åpen barnehage med Oliver igjen, så jeg har formiddagen "fri". Har ikke gjort noe annet enn å sitte foran pc'en og ta meg en laaang dusj.

Har bestilt meg kroppsmassasjetime til etterpå, og det skal bli godt! Er skikkelig stiv i rygg og nakke i dag, og har litt vondt i hodet. Kanskje jeg skal legge meg litt snart? Deilig med late dager.

I kveld skal jeg på min tredje modingsakupunkturtime, håper behandlingene har noe effekt.

Hadde litt vondt i korsryggen i natt, men det forsvant. Har vært litt "øm" i dag også, men vet ikke om det er fødselsrelatert. Det kan like gjerne være noe annet. Det er ikke akkurat sjeldent å ha litt vondt i korsryggen på slutten. Men når man bare går og venter og venter, blir det fort til at man overtolker hver eneste lille nye ting som skjer med kroppen.

Gleder meg til å være ferdig med fødselen, kan ikke akkurat si at jeg ser frem til den... Bare det ikke tar så lang tid som sist.

39+0! Nå er det ikke lenge igjen, altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Det er ikke lenge til termin nå. Håper du slipper å gå på overtid. Gikk du forresten på overtid med Oliver? Merker du noe? Mye kynnere? Leste at du hadde vondt i korsryggen? Kanskje det er et tegn på at noe begynner å skje. ;)

Vil gjerne føde før terminen jeg også..Men kan ikke si at jeg har så stor tro på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende her inne nå...det kan jo skje når som helst!! :)

Må stikke innom oftere nå tror jeg!

Var det i dag du skulle til massasje? Hørtes deilig ut..lurer på å bestille meg en time selv jeg! Må bare finne en god massør først! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Traviata: Det håper jeg også. Det hadde vært fint å få det overstått.

marthepia: Oliver kom 8 dager etter termin, så jeg må nok belage meg på å gå tiden ut denne gangen også. Har en del kynnere, og litt vondt i korsryggen i går, men har ikke merket noe til det i dag. Så her er det stille og rolig på fødefronten... :sur: Vel, vel, jeg får vente på en gullgris... ;)

Madden: Du er velkommen til å komme innom så ofte du vil! :) Synes det er veldig spennende om dagen jeg også.

Massasjen var veldig god! Litt vondt noen ganger, men jeg føler meg som et nytt menneske. Tenker jeg tar en time neste uke også, om ikke lillejenta har kommet enda.

Akupunturen var enda vondere i dag, og det var et godt tegn mente akupuntøren. Fikk satt en ekstra nål i lilletåa i dag, den skal visst være veldig effektiv.

Neste uke skal vi prøve å få til to behandlinger, om det ikke har skjedd noe.

Selv om jeg ikke har gjort stort i dag, er jeg ganske trøtt nå, men det er vel også en effekt av massasje og akupuntur?

I morgen får vi besøk av de nye vennene våre borti veien. Det blir koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massasjen var veldig god! Litt vondt noen ganger, men jeg føler meg som et nytt menneske. Tenker jeg tar en time neste uke også, om ikke lillejenta har kommet enda.

Åh det hørtes helt fantastisk ut med massasje! Tror jeg må bestille en time til meg snart ja!

Akupunturen var enda vondere i dag, og det var et godt tegn mente akupuntøren. Fikk satt en ekstra nål i lilletåa i dag, den skal visst være veldig effektiv.

Neste uke skal vi prøve å få til to behandlinger, om det ikke har skjedd noe.

Den i lilletåa er knallvond!! akudamen min satte den og stimurerte den underveis. Jeg fikk tårer i øynene, men så gikk jo vannet samme natten.. kanskje det skjer noe ikveld??

Håper vi ikke trefffes til helgen jeg da.... så du kanskje ligger og føder... eller har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting har skjedd enda, cappocino... :sur:

Ingen murringer, ingen slimpropp, ikke noe vann. Bare en stooor sprellende mage.

Vel, vel, hun kommer vel ut til slutt.

Vi skulle egentlig ha hatt besøk i dag, men de hadde fått halsbetennelse og holdt seg hjemme. Oliver er fremdeles litt forkjølet og hostingen har tatt seg opp, så vi tar en rolig innedag i dag. Det er iskaldt ute og det snør masse.

Vi skal vel på svømmingen senere i dag, så vi får i alle fall kommet oss så vidt ut av døra.

Leste slutten av den forrige svangerskapsdagboka mi i går, og jeg har det faktisk akkurat på samme måten nå som da. Avventende utålmodig, på en måte. Går og kjenner etter tegn som ikke er der.

8 dager til termin, 11 dager til hun blir gullgris. :ler:

Siden jeg gikk 8 dager over termin sist, er det ikke umulig at jeg går 3 dager over denne gangen.

39+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Jeg kommer nok til å følge med ofte framover! Dette er jo spennende! Håper du slipper å gå over terminen. Du går til modningsakupunktur? Håper det hjelper da. Skulle ønske jeg kunne ta det jeg også, men det var litt dyrt synes jeg og det var ingen garanti for at det virket sånn som jeg forsto det. Men det er verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Jeg også, Holly Hobbie!

Modningsakupunktur skal ikke i utgangspunktet gjøre noe med når fødselen starter, men heller gjøre åpningsfasen og fødselen lettere. Og om fødselen min denne gangen kommer til å ligne bittelitt på den forrige så trenger jeg det!!

Forsøk har vist at mange har nytte av det, og det skader i alle fall ikke noenting.

Rakk ikke å hvile lenge i dag siden Oliver bare ville sove 40 minutter... Så i dag har jeg vært trøtt!! :sprettoy:

Vi droppet babysvømmingen siden Oliver har vært litt hanglete i dag. Mannen badet heller med han i badekaret i 40 minutter. Så da slapp vi å sitte med vått hår i kald bil, og Oliver er glad og fornøyd.

Nå sover han så søtt i senga si, han sovner uten å mukke klokka sju. Litt av et praktekspemplar vi har! :)

Nå blir det litt sløving før det er marsj i seng. Orker nok ikke å sitte oppe og vente på Lost i dag. Så det blir nok tatt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem La Traviata. Nydelig avatar du har fått deg!

I dag var vi en tur i åpen bhg, det var bare 3 andre barn der, så det var nokså stille. Men Oliver fikk da lekt litt.

Han sov kun 15-20 minutter på dagen i dag, men har vært ganske opplagt allikevel. Jeg også, faktisk. Selv om det ikke ble noen hvil på meg heller.

Har herjet en del med Oliver i dag, og jeg kjenner det faktisk litt i bekkenet. En ny følelse for meg som har sluppet veldig heldig unna bekkenplager (og forsåvidt alle andre plager også :) =

I dag er det en uke til termin, og jeg har ingen tegn til at det er noen fødsel på gang.

Synes lillejenta har vært rolig i magen i dag, og jeg kom plutselig på det i kveldingen og begynte å dytte på magen. Lillejenta snudde seg misfornøyd, men ellers har det vært ganske lugnt.

Skal kanskje til jormor på Ullevål i morgen, det er litt avhengig av om hun er opptatt med fødsler eller ikke. Skal ringe i morgen tidlig.

Om det blir Oslo-tur på oss har jeg tenkt å ta med Oliver på zoologisk museum på Tøyen. Det er verdens kuleste museum, og jeg tror han ville likt å se det.

Håper det blir litt bedre føre innen i morgen, men det ser ikke bra ut.

Tanten min er nå veldig syk, men jeg orker ikke å skrive så mye om det her. Men det ser dårlig ut... :tristbla:

Har forresten lagt på meg 18 kilo, og det er vel som forventet med det aktivitetsnivået og sjokoladeinntaket jeg har hatt i det siste. :sjenert: Får håpe det meste forvinner etterhvert. Jeg tar uansett sikte på et Grete Roede-kurs til våren. Og jeg må komme i gang med trening. Akkkurat nå frister det ikke i det hele tatt, jeg føler at jeg ikke har noe energi igjen, men det er vel fordi jeg er høygravid. ;) Håper jeg blir i bedre form etter fødselen.

Om ting blir sånn som sist går det seg til etter kort tid.

Er mye oppe om natta for tiden. I det siste har det vært to og tre ganger etter at jeg har lagt meg. Ikke det at det kommer så mye heller... Litt kjedelig fordi det ofte tar meg litt tid å sovne igjen.

39+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...