Siam Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #361 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Enda en helg har gått! Må si tiden går ganske fort. Hun som sa ja til å passe Oliver kunne ikke allikevel. Mannen hennes syntes ikke hun klarte å holde huset i bra nok stand allerede, så hvis hun fikk mer å gjøre ville det bli enda værre... Herregud for en mann! Men det er egentlig like greit, jeg har en aktuell dagmamma for hånden igjen, vi skal besøke henne på tirsdag og jeg håper det går i orden denne gangen. Satser på at Oliver skal være hos henne 4 dager i uken i første omgang, så kan jeg heller trappe litt ned når ting går litt mer av seg selv med lillejenta. Han har uansett godt av å få leke litt med andre barn, det er ikke så gøy å tusle hjemme med mamma hele dagen. På fredag var vi hos svigers, vi skulle egentlig på middag til et vennepar, men de ble syke igjen. Jeg tror dette er tredje gang vi har avtalt å komme til dem, hvor de har blitt syke og avlyst i siste sekund... Nesten så det er noe muffens. Vel, vel, vi tilbragte kvelden hos svigerfar og han passet Oliver på morgenen så vi fikk sovet litt. Lørdag fikk vi besøk av et vennepar og vi lagde skikkelig god middag og koste oss kostelig. De overnattet til i dag, og vi har vært en liten tur ute i vinden. Jeg har fått mer og mer vondt i håndleddene og jeg våkner om natten av at det gjør vondt. Skjønner ikke hva det kommer av. Har fått senga i hus, så nå mangler vi bare vogna. Har ikke fått sendt inn skjemaet til nav enda... Må prøve å få gjort det i løpet av uka. 35+3 Endret 14. januar 2007 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. januar 2007 #362 Del Skrevet 15. januar 2007 Det er så lenge siden jeg har surfet på KG, men jeg registrerer at jeg rekker å få med meg innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #363 Del Skrevet 15. januar 2007 Velkommen til innspurten, Veronal. Tror dere ikke jeg fikk "avbestilling" av denne dagmamma'n også! Jeg gir snart opp. Hun hadde så mye å gjøre med kveldsjobben sin at hun syntes et dagbarn til ble for mye. Ikke så mye å gjøre med, desverre, så jeg får bare fortsette å lete. Har printet ut nye lapper til å henge opp i butikker og andre egnede steder, og får ta en ny runde asap. Var nesten ferdig med skjemaet til nav da jeg fant ut at det var nytt skjema fra 0101 Så nå er jeg i gang igjen. Mannen har ikke kommet hjem enda, han har hatt sent møte i dag, men Oliver har vært en engel å være sammen med i dag. Så blid og fornøyd at det har vært en fryd. Vi har vært en tur i byen og klipt han for første gang. Det gikk så bra atte. Han fikk en pepperkake i hver hånd av frisøren og da satt han (nesten) som et lys. Han ble ikke klippet så kort, for det er ikke noe fint, men det var greit å få jevnet det ut litt. Og så var vi en tur på biblioteket, og lånte bok om sjørøver og om det å få lillesøster. I morgen kommer mamma en tur igjen, det blir nok fint. 35+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 16. januar 2007 #364 Del Skrevet 16. januar 2007 Synes det hoeres ut som du har faattCarpal Tunnel syndrom. Det gir seg nok etter foedselen, hvertfall. Kjedelig med dagmammaer som sier nei. Haaper du finner en bra kandidat snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #365 Del Skrevet 16. januar 2007 Det hørtes veldig riktig ut, Holly. Så det er nok det jeg har. Satser på at det forsvinner etter fødsel. Takk for opplysningene. I dag har mamma vært på besøk og dagen har flydd. Jeg har vært en runde og hengt opp nye dagmammalapper, og satt inn ny annonse i avisen. Egentlig har jeg gitt opp nå, men det kan jo hende at det pluselig løser seg. Jeg får bare innfinne meg med at jeg blir alene med to småttiser på dagtid, og heller prøve å gjøre det beste ut av det. Fordelen er jo at jeg får vært sammen med min lille solstråle hele dagen, og får med meg alt som skjer i utviklingen også fremover. Så får jeg håpe han ikke flyr på veggen av kjedsomhet hjemme sammen med meg og lillejenta. Vi har jo fremdeles åpen barnehage vi kan dra på et par ganger i uka. 35+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. januar 2007 #366 Del Skrevet 16. januar 2007 Innom og oppdaterer meg! Håper det ordner seg med dagmamma! Vi har jo nettopp fått en selv, og det er kjempedeilig å slippe å tenke mer på å skaffe en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. januar 2007 #367 Del Skrevet 17. januar 2007 innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. januar 2007 #368 Del Skrevet 17. januar 2007 Oj, nå er det jo klart for innspurt snart. Håper det ordner seg med dagmamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #369 Del Skrevet 19. januar 2007 Hadde en mer actionfylt kontroll hos jordmor enn jeg hadde tenkt i går... Det begynte med at også jordmor var usikker på leie, og vi gikk over til fødeavdelingen for å ta en ul. Der ble det påvist seteleie. Ble litt paff, men det er jo en stund igjen, så jeg håper på spontan snuing. Men det spørs vel siden hun sikkert har ligget med hodet opp en stund. Det jeg har trodd har vært rumpa som har buttet mot ribbeina mine har nok vært hodet. Men det er mye aktivitet i magen, så jeg vet ikke om hun driver og flytter seg rundt, men det kan nesten virke sånn noen ganger. Setefødsel utelukker abc-fødsel også denne gangen. SF-målet viste seg også og ha gått ned 2 cm, og det var mer dramatisk. Jordmor trodde at det var måleforskjell fra legen og henne og at siden hun lå i sete så kunne det også utgjøre forskjeller. Men hun sa at om man ikke reagerer på avvik er det ikke noen grunn til å måle i det hele tatt, så jeg fikk en time på poliklinikken på ettermiddagen. Heldigvis var Oliver hos K, og kunne være der mens jeg var på poliklinikken også. Mannen forlot også jobben og ble med meg. Godt å ha noen der, for jeg var ganske lei meg. Det ble litt for mye på en gang, med både seteleie, sf-mål dropp og hormoner. På poliklinikken ble det foretatt en ctg, og lillejenta har det helt supert i magen. Legen tok en ul for å sjekke størrelsen og hun er normalt stor, kanskje bittelitt liten, men det er i grunnen bare bra i tilfelle det blir setefødsel. Bekkenet gadd de ikke måle siden jeg har født en baby som sannsynligvis er større en denne uten problemer. Har lest litt om setefødsler og jeg er mye roligere nå, det virker ikke så skummelt som det høres ut som. Jeg vil i alle fall unngå ks så langt det lar seg gjøre. Har fått ny time til ul om to uker, og håper at hun har snudd seg innen da. Om hun ikke har gjort det har jeg lyst til prøve å få henne snudd. 50% lykkes jo i det, så det er jo verdt et forsøk. Var som sagt litt lei meg i går, men det går bedre i dag. Det er jo tross alt ikke så dramatisk. SF-målet de to forrige gangene er nok litt feil, så alt er bra. I dag har vi også vært og besøkt en av dagmammasøkerne. Er ikke helt overbevist, men hun virket jo ikke så altfor gal heller. Har mye erfaring fra både dagmammajobber og jobb i barnehage og park. Får møte noen av de andre før jeg bestemmer meg. 36+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 19. januar 2007 #370 Del Skrevet 19. januar 2007 For en dramatisk dag! Godt at alt ser ut til aa vaere bra, da. Faar satse paa at jenta di snur seg, ellers tror jeg setefoedsel ikke er saa ille, jeg heller. Men naa aner jeg ikke engang hvordan en "normal" foedsel er! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 19. januar 2007 #371 Del Skrevet 19. januar 2007 Åj da vennen! Litt av en dag.... Men lillejenta har fortsatt litt tid på å snu seg. Sa de hvor langt nede i bekkenet hun satt? Sitter hun bare på overflaten eller godt nede i bekkenet? Er det bare litt over 3 uker til termin? Jeg er klar Håper dere finner en dagmamma til Oliver snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. januar 2007 #372 Del Skrevet 19. januar 2007 Så godt at alt var bra med babyen!! Og velkommen i sete-klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #373 Del Skrevet 19. januar 2007 Sa de hvor langt nede i bekkenet hun satt? Sitter hun bare på overflaten eller godt nede i bekkenet? ← Hun har ikke festet seg i det hele tatt, på ultralyden i går lå hun med føttene og navlestrengen nede i bekkenet, så om fødselen begynner nå blir det keisersnitt. Så om riene begynner før jeg får tatt en ny ul om to uker må jeg forte meg til Ullevål og ta en ny ul for å fastsette leie. Men jeg satser på at det ikke skjer noe på en stund. Jeg har tenkt å gi lillejenta tid til å snu seg selv. Jeg skal på akupunktur til uka, og jeg skal høre om det er noe de kan gjøre ifb snuing og håndleddssmertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. januar 2007 #374 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Endret 19. januar 2007 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 20. januar 2007 #375 Del Skrevet 20. januar 2007 Håper mini ser lyset i enden av tunnelen og snur seg på eget initiativ. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #376 Del Skrevet 20. januar 2007 Takk for det søndagsengel? og Veronal. Har hatt besøk av lillesøsteren min siden i går og vi har fått scrappet litt. Gøy å være i gang igjen. Ble ferdig med en lo til Olivers album og begynte på en dobbel til det generelle albumet. Deilig å scrappe i 12x12 etter mange måneder med 6x6 (julegavene). Også var det veldig koselig med besøk, da! Nå er det voldsomt til romstering i magen! Kanskje hun driver og snur seg? Det er vel ønsketenkning... Men jeg kan ikke kjenne hodet under ribbeina mine lenger. Vel, vel, jeg får ikke vite noe sikkert før ul'en om to uker. I dag har det snødd! Mannen og Oliver var en tur ute, men det blåste så surt at det ble en kort tur. Resten av dagen og kvelden koste vi oss inne. 36+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 21. januar 2007 #377 Del Skrevet 21. januar 2007 En riktig god lørdagskveld i Siamheimen også ser jeg! Her har det også vært avslapping for alle penga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bryggejenta Skrevet 21. januar 2007 #378 Del Skrevet 21. januar 2007 Heisann og takk for sist! Det var jo veldig hyggelig, synes nå jeg. Har ikke vært inne her på eeeevigheter. Skjønner godt at du ble oppskaket da du var på kontroll sist. Det var jo rimelig mye på en gang. Godt at ting ser greit ut, og at frøkna har det bra. Får satse på at hun snur seg! Krysser fingrene! Vi skal på ultralyd på fredag. Gleder meg!!! Er spent på om alt er vel "der inne", og så skal det bli hyggelig å se noe konkret... Satser på at det står bra til. Du får hilse til mannen og Oliver, så snakkes vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #379 Del Skrevet 22. januar 2007 Blir spennende med ul, Bryggejenta. Gleder meg til å få rapport. Ringte jordmor på abc i dag for jeg lurte på om jeg skulle legge meg ned om vannet skulle finne på og gå, og om det var lurt å sette i gang med modningsakupunktur hvis hun lå opp ned. Jeg trengte ikke å legge meg ned, og jeg burde heller få akupuntktøren til sette "snu-nåler" istedetfor modningsnåler hvis hun lå med hodet opp enda. Jeg fikk tak i jordmor på den lokale helsestasjonen og hun kunne prøve å kjenne etter leie på ettermiddagen i dag. Hun mente faktisk at hun hadde snudd seg, og lå med hodet ned, men kunne ikke garantere det. Men hun sa at jeg uansett kunne begynne med modningsakupunktur nå, de begynte stort sett rolig. I tillegg kunne jeg få dem til å sette "hodet-ned-nåler" for sikkerhets skyld. Men hun sa at det virket som om det var en passe liten baby som hadde bra med fostervann, og at hun godt kunne holde på og turne rundt en stund til. Om jeg ville forsøke en snuing trodde hun at det ville få god effekt på meg pga god plass og nok fostervann. Så det blir spennende å se hvordan hun ligger neste torsdag. Ellers har Oliver og jeg vært en tur på HM og kjøpt nye votter til han og nye strømpebukser til lillejenta. Da tror jeg at alt skal være i boks til hun kommer. Vogna er i Norge nå, tenker jeg får hentet den på onsdag og pose fikk jeg kjøpt forrige torsdag. Det eneste jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe er en ullpysj... Får sjekke hos Nøstebarn. 36+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #380 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg vil også ha en tippeliste forresten. Så om noen vil prøve se på å gjette datoen er det bare å sette i gang. Jeg gjetter 17. februar selv... Men håper at det ikke blir så lenge til, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå