Siam Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #261 Del Skrevet 30. oktober 2006 IdaH: Stokkesenga er ikke kjempebillig, men den kan til gjengjeld brukes til barnet er 6-7 år, hvis ikke lenger, og etter det kan den gjøres om til skrivepult. Så jeg synes ikke det er helt horribelt. Mannen vil ikke ha Leandervugge, men det er vel ikke han som bestemmer? Har begynt å få second thoughts ang. OTH-vogna. Det skjedde noe kluss med betalingen, så jeg kan jo drøye litt til jeg har bestemt meg. Jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig kommer til å bruke søskenvogna, på dagtid når jeg bare har lille-jenta hjemme kommer jeg jo til å bruke Emmaljunga'n, og jeg er litt i tvil om hvor mye jeg kommer til å farte rundt med begge to... Så kanskje det hadde vært like greit å heller kjøpe en billigere, Carena eller noe sånt. Den koster jo bare 2000,- Jeg får tenke litt. I dag har vi vært en tur og besøkt oldemor. Koselig det, men også veldig greit å få unnagjort. Det blir mye kjøring, og det er veldig ensformig å være der på besøk. Det går i det samme, og det samme, og det samme... Prøver å finne en arkitekt som kan tenke ut og tegne en smart løsning på påbygget vårt. Vi vil ha større kjøkken med spiseplass, spistestue, garderobe og kanskje et soverom til. Og en litt annen planløsning i første etg. Lille-jenta sparker og sparker i magen, det er ikke skikkelig kraftige spark, men det kan vel kanskje komme senere. Det er vel enda ganske god plass, og hun er jo ikke store kroppen. Jeg er ganske uthvilt etter et par dager hos mamme i forrige uke. Det hjalp skikkelig. Vi var på besøk hos et vennepar fra lørdag til søndag. De har en datter på 2 år, og en baby på 2 måneder, og det virket ganske greit. Så da la den verste angsten min seg, nå tror jeg at det ikke trenger å bli så forferdelig slitsomt. Tenker det blir fint, jeg. 24+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 30. oktober 2006 #262 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei hei Babyjungle er litt trege med å svare på mail. Men hvis det var kluss med betalingen er det sikkert samme som jeg opplevde, du fikk ikke skrevet ned det der nummeret til bank eller noe sånt? stemmer det? Jeg betalte bare med visakort jeg da. De kansellerte første bestillingen og jeg bestilte på nytt og fikk vognen etter 10 dager. Han Henning som driver det ringte meg til og med for å bekrefte bag bestillingen. Hvis du har fått bhg plass til Oliver og mannen kan levere og hente er det jo sjanse for at du ikke får brukt for søskenvognen så mye, eller hvis du kjører bil til bhg. Det ser ut som snuppa vår kommer itl å være hjemme med meg så jeg kommer til å trenge søskenvognen mye. Kommer til Moss på onsdag og kan se ann formen, kanskje vi kan treffes, med søster på slep da.. men da kan iallefall barna leke litt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 2. november 2006 Forfatter #263 Del Skrevet 2. november 2006 Hei cappocino, jeg har svart deg på PM. Babyjungle hadde visst allerede shippet vogna, og den er ankommet min familie i Nederland, så da var jo det avgjort... Det blir nok fint det, det er jo tross alt en mye finere og bedre vogn. Vi var en tur på Åpen Barnehage igjen på tirsdag, det er lenge siden sist. Oliver ble helt vill da han kjente seg igjen, men var litt sjenert i begynnelsen. Vi prøvde oss litt på å være ute, men det var så surt og kaldt at vi dro hjem ganske fort. I går var vi innom en familiebarnehage vi har fått signaler om at det kanskje blir ledig plass på etter jul. Det var en kjempefin og koselig barnehage, men plassen var allerede fylt opp av interne barn. Det hadde vært midt i blinken for Oliver å gå der, så det var kjempesynd. Men vi får fortsette å lete. På kvelden var vi på samlivskurs for førstegangsforeldre i regi av helsestasjonen. Det ble som forventet ganske mye "pjatt", men sikkert noe vi kan få bruk for en eller annen gang. Mannen og jeg har det egentlig ganske greit, det er ingen store konflikter eller uenigeheter, men det kan jo fremdeles komme noen. Vi har jo tross alt ikke vært sammen så lenge. Og da kan det være fint å ha noen redskaper på lager. Svigerforelderene mine satt barnevakt og tok kveldstellet og det hadde gått så fint. Neste kursdag er om en uke. I dag skal jeg til arkitekt og snakke om utbyggingen. Det blir spennende! Men først har vi tenkt oss en tur i åpen bhg. Oliver må bare sove litt først. Heldigvis har han sluttet med å våkne grytidlig. Nå våkner han gjerne litt før sju, og det er helt akseptabelt. Da rekker vi å spise frokost sammen med mannen før han drar på jobb, og det er veldig koselig. Masse liv i magen som begynner å bli virkelig stor nå. Leggkrampene om natten har gitt seg, så da er det ingen ting å klage på. Har lagt på meg litt mye, kanskje... +9 kilo... 25+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. november 2006 #264 Del Skrevet 3. november 2006 Ja, ja da ble det OTH alikevel da. Håper du blir fornøyd med den. Jeg er hvertfall fornøyd, selvom jeg har singelvogn. Den andre er sikkert kjempe bra den og! Så koselig med masse liv i magen. Tenker det blir spennende med en liten en til og jeg skulle ønske jeg kunne gått gravid samtidig med deg nå også.. Det går i allefall fort til lillesøster kommer! Ha en riktig fin helg, vennen! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 3. november 2006 #265 Del Skrevet 3. november 2006 Hei Siam! Virker som dere har alt under kontroll, den vognen blir sikkert bra! Hos oss har vi ikke begynt "innsankingen" av utstyr ennaa, men jeg begynner aa bli litt utaalmodig naa -og saa er det sikkert lurt aa faa det "verste" unna foer man tar fatt paa de siste (tunge?) maanedene av svangerskapet. Lykke til videre i barnehagejakten. Synd at familiebarnehagen var full, den virket jo koselig. Men snart blir det vel deres tur ogsaa! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 3. november 2006 #266 Del Skrevet 3. november 2006 Ha en fin helg,Siam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 3. november 2006 #267 Del Skrevet 3. november 2006 hei og takk for kjempekoselig "playdate". Snuppa ble skikkelig lei seg og gråt lenge etter at dere dro, gikk bort til døren og koste den (sånn som de koste putene) og gråt.. kanskje en liten forelskelse i Oliver på gang? hehe!! Håper vi kan gjenta det snart igjen. Ha en fantastisk helg! fra oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. november 2006 Forfatter #268 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) April: det blir nok så bra så, med OTH, altså. Det går nok fort frem til lillesøster kommer, jeg synes i alle fall disse 25 ukene har gått rimelig fort. Holly Hobbie: Jeg synes i alle fall det er greit å kjøpe litt av gangen, det kan bli dyrt å skaffe seg alt på en lønning. Mrs.Potter: takk i like måte! cappocino: Å, stakkars lille snuppa! Både jeg og Oliver hadde det så koselig i dag, og vi gleder oss til neste gang. I dag våknet Oliver, reiste seg opp i senga og ropte "pappa, pappa". Gjett om mannen ble sjarmert! Oliver er på god vei til å bli en skikkelig pappadalt. Det er egentlig greit at han gir litt slipp på meg, for han har vært litt klamrende noen ganger. Mannen er jo veldig flink til å leke med han, så jeg skjønner godt at han har det moro med pappa'n sin. Samtalen med arkitekten i går var ganske bra. Jeg føler at jeg må ta kontakt med et par til, bare for å sondere terrenget litt, men jeg synes han virket grei. Det hadde vært gøy om utbyggingsplanene kom et skritt videre, selv om jeg må innrømme at jeg ikke er så inmari klar for å bo på en byggeplass med to små barn... Men resultatet blir sikkert kjempefint, så det er vel verdt det. Kanskje vi kan få til at byggingen skjer i sommer så vi kan bo litt på hytta og rundt omkring. Denne helgen skal vi bare være hjemme, fikse noen småting og rett og slett kose oss. Det skal bli deilig, det! I natt våknet jeg av kynnere og spark, og jeg har vel egentlig gjort det noen netter før også, men da har jeg sovnet fort igjen. I natt ble jeg liggende en god stund i tre-tiden, så jeg er ganske trøtt i dag... Blir nok sengetid om ikke så altfor lenge. 25+1 Endret 3. november 2006 av Siam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 4. november 2006 #269 Del Skrevet 4. november 2006 Hei Tenk at du er 25 uker på vei alt, det har jammen gått fort også moro at det blir ei lita jente Godt at du er frisk og rask og at dere alle har det bra. Jeg er ferdig med permisjon og må begynne å jobbe igjen Skulle begynt på torsdag, men både jeg, J og jentene er veldig forkjøla så jeg ble hjemme, enda verre på fredag så hjemme da også. Til mandag er det imidlertid ingen bønn så da må jeg kare meg på jobben. Skal jobbe fullt t.o.m 7 des, etter det skal jeg jobbe 50%. Tror det blir bra, skal også jobbe på B annenhver helg fra des/jan. Vært moro å treffes en gang før jul, vet at J har planer med A og Ø en helg i nov, vært veldig moro hvis dere kom også. Vet ikke hvilken dato, men ikke 25 iallefall for da er det julebord. Skal gi beskjed så fort J har snakka med Ø. Bortsett fra snørr og halsvondt er det bare bra med oss, S har begynt 50% i bhg og det har vi godt av alle sammen D er fortsatt lita, men ho går og klatrer. Ho vil også være med å leke med S, og kan si hei, hei, mamma, pappa og tatt tatt. Ho er så vakkker. Begge jentene har blitt lettere å legge og sover nå fra ca 20 til 7-8. Kan ikke skryte av at de sover hele natta desverre, S våkner og skal ha hjelp til å gå på do, og D våkner og kan gråte i 1 til 2 timer hver natt. Utrolig slitsomt, tror det blir tøft og stå opp for å gå på jobb. Nå skal jeg legge meg for jeg skal jobbe på B i morra kl 10, skal ha babykurs, både gleder meg og gruer meg litt for jeg har ikke vært i vannet siden nov i fjor. Håper å se dere veldig snart, hilse masse til mannen. Klemmer fra H. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. november 2006 Forfatter #270 Del Skrevet 5. november 2006 Hei Mamma til 3. Er permisjonen over allerede?! Jeg er jammen glad jeg kan være hjemme litt til... Det er ikke såå lenge til jeg går ut i ny permisjon. Det hadde vært fint å treffe dere en helg i november. Vi kan sikkert få svigers til å passe Oliver, så kan vi overnatte der også. Jeg er jo sjåfør.... I går var vi en tur i byen og fikk handlet litt. Fikk kjøpt en del klær både til Oliver (som egentlig ikke trenger noenting) og lille-jenta. Det var åpningssalg i mange butikker i det nye senteret, så jeg synes vi gjorde noen gode dealer. Vi spiste lunch med svigers, B og halvsøsteren min med lille Lucas på 10 uker. Koselig, men ganske slitsomt å være på café med Oliver, han har ikke mye ro i rumpa. I dag tok mannen Oliver, så jeg sov til klokka 10. Etter frokost gikk vi ut og fikk ordnet en del ting, men desverre ikke alt vi hadde tenkt/lyst til. En av oss må jo være nesten 100% på Oliver, så da er det bare en som får jobbet. Selv om han var veldig flink til å "hjelpe til" med feiing på terrassen og i garasjen. Ellers har vi tatt det med ro, og kost oss med fridagen vår. Nå sover gullungen søtt i sengen sin, og vi skal slappe av med tv, pc og scrapping, tenker jeg. Synes ikke jeg har kjent så mye spark i dag, men det har vært liv, selvsagt. Men det er sikkert bare fordi jeg ikke har fått kjent så godt etter enda. 25+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 5. november 2006 #271 Del Skrevet 5. november 2006 Innom og oppdaterer meg litt. tenk at du allerede er s¨å langt på vei - jeg husker så godt hvor spennende det var å følge med deg på slutten av svangerskapet med Oliver (og at han kom mens jeg var på bryllupsreise... ) Du har ikke jobbet etter at Oliver ble født? Hvordan blir det med penger når lille-jenta kommer da? har trygdekontoret noen egne ordninger, får du bare engangsstønad, eller hva? (Hvis jeg kan spørre om det...? ) Nei, jeg er ikke gravid, altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 5. november 2006 Forfatter #272 Del Skrevet 5. november 2006 Du har ikke jobbet etter at Oliver ble født? Hvordan blir det med penger når lille-jenta kommer da? har trygdekontoret noen egne ordninger, får du bare engangsstønad, eller hva? (Hvis jeg kan spørre om det...? ) Nei, jeg er ikke gravid, altså! ← Jeg sa opp jobben min i Oslo, siden det var rimelig upraktisk å jobbe begge to på andre siden av Oslo. Ikke hadde vi barnehageplass heller. Så jeg har meldt meg arbeidsledig. Og dagpenger teller som grunnlag for barselspenger. Regner ikke med at jeg får noen jobb nå som jeg har stor mage, det er bare to-tre måneder til jeg skal gå ut i permisjon igjen... Fikk scrappet bittelitt videre på årets julegave, men det er fremdeles mye igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 5. november 2006 #273 Del Skrevet 5. november 2006 Ok, takk for svar! Var bare litt nysgjerrig, for vi lurte på å prøve på to tette, men visste ikke helt hvordan det skulle gå med økonomien... Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 6. november 2006 #274 Del Skrevet 6. november 2006 Det er godt å være hjemme med Oliver å? 1 år er da ingenting synes jeg.. Eller er det 10 mnder? Hvor lang og tung er han nå? Har dere vært på 15 mnds kontroll? Nysgjerrig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 6. november 2006 Forfatter #275 Del Skrevet 6. november 2006 marthepia: det er veldig fint å være hjemme med Oliver, men jeg tror faktisk han hadde hatt glede av å være i barnehage, i alle fall noen ganger i uken. Han blir helt vill når vi drar i åpen barnehage, og nå som vi er på barnehagerunde i området for å prøve å få oss en plass blir han skikkelig sur når vi skal dra etter et besøk. Vi skal på 15 månederskontroll i slutten av november, helsestasjonen ligger litt etter... Vi var som nevnt på besøk hos en barnehage i dag, det var som forventet ingen ledige plasser, men det er allikvel veldig fint å se barnehagene. Det var også en kjempefin barnehage, og jeg skulle ønske vi kunne få plass der. Det er en naturbarnehage og de har hest, geiter og kaniner der. Personalet virket også veldig engasjert. Styreren var ikke der i dag, så jeg får ta en tur når hun er tilbake. I mellomtiden får vi sjekke ut andre barnehager og familiebarnehager. I morgen skal jeg på jordmorkontroll på Ullevål, mamma skal passe Oliver, og vi skal spise lunch med K. Etterpå tar vi oss en tur på Ikea! I dag har det vært masse spark og sprell i magen, så lillejenta tok seg nok bare en hviledag i går. Våknet i natt med skikkelig mageknip, og har hatt litt problemer i dag også. 25+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 7. november 2006 #276 Del Skrevet 7. november 2006 Hei vennen... alt vel ser jeg! Så kos at det er mye liv fra lille snupp... blir moro å se om hun ligner på storebror.. Så synd at du ikke har fått orden på barnehageplass enda.. skjønner jo at det hadde vært deilig når snuppa melder sin ankomst. Kan sikkert være litt slitsomt å ha begge hjemme i starten... men det pleier jo alltid å ordne seg for snille piker, så da ordner det seg helt sikkert for deg også! Ha en fin fin dag! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 8. november 2006 #277 Del Skrevet 8. november 2006 Hei du, bare innom med et pittelite livstegn! Jøss, 25 uker allerede! Tiden flyr. Har du forresten fått noen kommentarer på aldersforskjellen på ungene dine? Har en venninne som venter nr 2, og det blir 1 1/2 år mellom dem. Hun sier at ALLE spør om det var planlagt, og at det nok blir veldig slitsomt. Er ikke det litt pussig? Jeg har to nieser med nesten 6 års mellomrom og DET er slitsomt det! De er jo alltid på forskjellig nivå, enten det gjelder spill, hobbyaktiviteter, sport og film. Ha forøvrig en fin en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. november 2006 Forfatter #278 Del Skrevet 9. november 2006 Næmmen shy, koselig å se deg. Jeg håper selvsagt at det ordner seg, men det er sikkert mulig å ta seg av to barn samtidig også, selv om det nok blir hakket mer slitsomt... Jeg kan jo kanskje prøve å skaffe en dagmamma også, fulltid i begynnelsen og så heller trappe ned når ting går litt mer av seg selv etter noen måneder. Imax: det er ingen som har spurt om det var planlagt, det har vi vel vært ganske åpne på at det var (sånn sirka i hvert fall), men at det blir slitsomt tror nok alle. Men som du sier tror jeg ikke det blir så fryktelig mer slitsomt enn andre aldersforskjeller. Hver alder har jo sine utfordringer, og det kan kanskje være en fordel at de er på omtrent samme nivå samtidig. Jeg er mer rolig nå i forhold til å få to tette enn i begynnelsen, jeg tror det blir ganske greit jeg. Var på kontroll hos JM på tirsdag, alt sto bra til. SF-målet ligger fremdeles øverst på det grønne feltet, og sånn var det med Oliver også. Ellers ingenting å utsette. Mamma passet på Oliver mens jeg var inne, og før vi dro til Ullevål var vi innom Rudo og kjøpte Leandervuggen. Etterpå var vi på Ikea, og fikk handlet litt småstæsj. Oliver var rimelig sliten etter shoppingdagen. I går var vi på Toys r'Us med svigermor. Oliver storkoste seg der, og løp hit og dit mellom hyllene og så på og testet alle lekene. Jeg fikk kjøpt julegaver til gutten vår, og nissedrakt til julaften. Var også innom Biltema og kjøpte nytt batteri til bilen min. Den nektet nemlig å starte da jeg skulle til Oslo på tirsdag... I morgen drar vi til Oslo og skal være der i helgen. Svigersene skal ha Oliver med seg på hytta, og vi skal ut og spise med venner, dra på Team Eckbo, sove lenge to dager i strekk, og rett og slett kose oss. Gruer meg bittelitt til å ikke se gutten min hele helgen, men det går nok bra. Det blir første gang vi er borte fra han hele helgen. 26+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 10. november 2006 #279 Del Skrevet 10. november 2006 Bare innom for å ønske god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 10. november 2006 #280 Del Skrevet 10. november 2006 Hællæ. Har blitt enige med Ø og A om at de kommer hit 2 desember, håper at det passer for dere. Heldiggriser som skal på show i morra, det hadde jeg også hatt lyst til. Dere får kose dere, selv skal jeg bære ved... Gikk helt greit å begynne å jobbe igjen, hadde glemt hvor mye morsomt som skjer på jobben og hvor gode kollegaer jeg har... Ulempen er at jeg blir ille trøtt på kvelden, så nå må jeg legge meg og stirre intenst på innsiden av øyelokka mine.. Klem fra H Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå