Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det Missbumblebee og Prada.

Bilder ja... Hm, litt treg der kan man si... Får se hva jeg får tid til.

Vi har vært på besøk hos et vennepar fra lørdag til søndag. Og vi hadde det veldig koselig. Det ble altfor sent for meg, og Oliver våknet tidlig som vanlig, så jeg var veeeldig trøtt på søndag. Det gikk over på mystisk vi da vi kom hjem på ettermiddagen, så jeg fikk stekt opp og mørnet lapskauskjøtt og bakt muffins til vi fikk besøk av svigersene.

La meg tidlig, så i dag er jeg ganske uthvilt. Oliver sov helt til klokka 7 i dag!! :overrasket: Selv om vi la han 18 i går kveld. Han har ikke vært helt i form i det siste. Han har vært forkjølet og i går begynte han å bli i dårlig form også. Tror ikke han hadde feber, han haddei alle fall ikke det i dag tidlig. Men han er tydelig sliten, og nå sover han igjen. Denne gangen ligger han i vogna si inne på stua, skal prøve å holde han inne hele dagen og se om det kan hjelpe på hosten.

Kanskje jeg skal ta han en tur til legen i morgen bare for å sjekke. Han har hostet en ukes tid. Jeg skal uansett dit for å ta en toksoplasmose-blodprøve etter ferien.

22+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne-dagen i går gikk bra, vi gikk ikke på veggen noen av oss. Olivers farmor kom på besøk på ettermiddagen, og det var greit med litt selskap og leke-avlastning til Oliver.

Jeg klarte og lage en diger gryte lapskaus innimellom boklesing og xylofonspilling i går. Hadde det til middag i går, og det ble veldig godt! Kjekt å ha noen porsjoner i fryseren.

Jeg har bestilt legetime til Oliver senere i dag, han hoster fremdeles og i natt våknet han også et par ganger, og gråt sårt. Han har tydeligvis vondt i halsen.

Tror ikke det er noe alvorlig, men det er greit å sjekke.

Så tar jeg blodprøven min samtidig.

Vi dropper bhg i dag, men tar nok en tur ut sammen med farmor. Hun skal nemlig kjøpe ny vinterdress til go'gutten vår. Og jeg tenkte jeg skulle kjøpe vintersko til han også. Greit å være forberedt. Det kalde været kommer vel snart.

Oliver sov til klokka sju i dag også! Tenk om han hadde fortsatt med det!

Hadde ikke trodd det, for vi la han klokka seks i går kveld også. Men han er jo ikke helt i form, så det er nok det som gjør det.

22+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Håper Oliver blir frisk snart :) Ventet å se bilde av han jeg nå ;) Magebilde å kanskje? Skal ikke si noe jeg da.. er veldig treg selv :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på shopping med svigermor/farmor, og det ble en helt ny mamma-garderobe (2 bukser, 2 gensere, 1 topp og 1 jakke) på meg, ny vinterdress og vintersko til Oliver. Sistnevnte betalte jeg selv...

Det var så vidt vi rakk legetimen oppi all shoppingen.

Legen sjekket han grundig, tok blodprøver og "halsprøve", og det viste seg å være en vanlig virusinfeksjon. Jeg var ikke så redd for at det var noe alvorlig, men siden det har vart så lenge uten at han har blitt så mye bedre er det greit å få sjekket det.

Samtidig tok jeg toksoplasmosetesten. Regner med at den er grei.

Å som jeg gleder meg til jul! Jeg tenker julepresanger hele tiden, og gleder meg til å kjøpe noen fler. Kjekt å fordele utgiftene litt, så jeg ikke blir helt raka i desember.

Er i scrappemodus, og det er jo bra siden en stor del av julegavene til besteforeldrene består av nettopp dette... Har veldig lyst til å kjøpe meg et nytt alfabet, og regner med at jeg ryker på ett en av de nærmeste dagene. Må bare bestemme meg for hvilket. :sjenert:

22+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig det, Imax. :)

Da har jeg bestilt 2 QK alfabeter, Sunshine og Zoe. Gleder meg til de kommer i posten. Tenkte at jeg sikkert sparer litt penger på å få dem tilsendt i stedetfor at det havner masse annet stæsj i kurven når jeg er i butikken for å hente dem... :ler:

I dag har jeg vært så utrolig godtesyk! Har klart å dytte i meg to sjokolader. Også midt i uka!! :fy_fy: Men, men. Når lillejenta ber om sjokolade skal hun få det. :ler:

Har vært på en liten shoppingrunde i dag også... Det ble nye trådløse telefoner, men er ikke sikker på om jeg liker dem. Får prøve dem noen dager, så får jeg heller levere dem om de ikke gjør noe bedre inntrykk etterhvert.

Også har jeg hamstret lim!!

22+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mrs.Potter!

Nok en rolig innedag. Begynner å bli rimelig lei av å ikke finne på noe ute, så nå er det på tide at Oliver blir frisk. Han hoster fremdeles og nå har han blitt mer snørrete. Han har akkurat fått en ny jeksel oppe, så det kan hende at det gjør at han blir litt dårligere?`

I dag prøvde jeg å ta bilder til julekort og kalender og hentet opp noen ganske store nisser fra kjelleren. Men Oliver var livredd for dem og satte i et kjempehyl når jeg satte han i nærheten av dem, så jeg får heller ta det om en liten stund. Nå står de fremme så han blir vant til dem. Han har vært borte hos dem flere ganger allerede og plukket på øynene deres, så jeg tror den verste skrekken er borte.

Fikk tatt noen morsomme bilder, om ikke annet. ;)

I morgen drar vi på hytta på fjellet med et vennepar. Gleder meg til deg, og håper at det ikke regner konstant så vi får vært litt ute.

Oliver har blitt ganske stødig i gåingen sin, men sklir mye på det glatte gulvet. Han løper nesten mer enn han går nå, og han kan gå rundt og rundt bordet og småflire for seg selv.

Ellers er det mye skravling også, men lite ord. Det går i dæh! og et par dæh sammen med peking og ansiktsuttrykk gjør at han blir godt forstått. Av oss i alle fall.

Lillejenta spreller, sparker og hikker fælt, men det er bare koselig.

Ellers ikke så mye nytt å fortelle i forbindelse med graviditeten...

Har forresten bestilt 3d ul, har fått time 30. november. :hoppe:

23+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten begynt å tenke på babyutstyr-shopping.

- Holder på å bestille vogn. Skal ha OTH Urban Jungle Twinner i Black & White

- Har bestilt lammeskinn fra barnashage.no (mamma skal betale)

- Skal ha Leandervugge!

- Stokkeseng får vi av svigersene

- Må kjøpe Oldenwalder bamsepose i en eller annen kul farge

- Trenger vel litt klær... Har 2 antrekk nå. Kan bruke en del av Oliver sitt nøytrale

What else?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prada: OTH-vogna er så kul! Har sendt mail til babyjungle, men har ikke fått noe svar... :frustrert:

søndagsengel?: babyshopping er gøy, men er på langt nær så ivrig som forrige gang. Men det er jo 4 måneder igjen, så jeg har jo litt tid på meg. Greit å begynne nå, så blir det ikke så mye på en gang.

Nå er vi på besøk hos mamma. Mannen har en del møter så han kommer til å være litt borte, så da benyttet vi sjansen. Blir her til torsdag.

I går var vi på leketreff hos en nabo. Hun har en sønn som er født januar samme år som Oliver, så de kommer til å bli klassekamerater. Hyggelig å kjenne noen i gata også. Det var veldig koselig, så jeg håper vi får anledning til å treffes litt oftere.

Oliver ramlet og slo hodet i dørkarmen i sted. Han fikk en kul med hakk etter dørkarmen. Stakkars liten. Var litt engstelig for at han hadde fått hjernerystelse, men det var nok ikke så ille.

Han har forresten sluttet med pupp nå. Det gikk overraskende bra. Vi har selvfølgelig hatt noen små "tilbakefall", men det virker som om han mer eller mindre har glemt hele puppen.

Jeg prøver å heller få til små kosestunder med melkekoppen eller vannkoppen.

23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du har falt for OTH du og....? Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den vogna! Nå har jeg hatt den i over et år og jeg har ikke sett på andre vogner siden da :ler: Gleder meg til jeg kan bruke bag på den, men det er nå enda lenge til...

Man er sikkert ikke så ivrig på babyshoppingen andre gangen, eller jeg blir vel sikkert det. Jeg er jo shoppoholiker... :sjenert: Det er jo uansett moro å handle babyklær, de nydelig små plaggene!

Ha en riktig god helg og kos deg med magen, Oliver og mannen

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holly Hobbie: Takk for hilsen, Oliver er bra igjen nå. Heldigvis. Nå har denne forkjølelsen vart lenge nok.

April: jeg skal ha twin-vogna, og jeg har fått bestilt den nå. Så håper jeg at noen får levert den til meg før lille-jenta har kommet. Men det ordner seg sikkert.

Har begynt med litt shopping nå. Kjøpte en kjempesøt dress på Polarn O. Pyret i dag, og jeg har også hentet skinnet hennes. Tror nok ikke hun kommer til å mangle noe...

Jeg får oppdatere lista:

- Holder på å bestille vogn. Skal ha OTH Urban Jungle Twinner i Black & White Er bestilt!

- Har bestilt lammeskinn fra barnashage.no (mamma skal betale) Har fått.

- Skal ha Leandervugge!

- Stokkeseng får vi av svigersene

- Må kjøpe Oldenwalder bamsepose i en eller annen kul farge

- Trenger vel litt klær... Har 2 antrekk nå. Kan bruke en del av Oliver sitt nøytrale.

Kjøper litt etterhvert... Må få oversikt over hva vi har som kan brukes.

I dag har Oliver og jeg vært en liten tur i byen, fikk handlet gaver til besøket vi skal på i morgen, og jeg fikk shoppet et par julegaver også! :)

Etter handleturen tok vi en tur ut i hagen, for en gangs skyld regnet det ikke. Satt litt i sandkassa og ruslet en liten tur.

24+1

24 uker er en fin milepæl! Nå er det nemlig stor sjanse for at lille-jenta overlever om hun blir født. Men jeg håper ikke hun har noen umiddelbare planer om å komme ut snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Siam!

Så koselig å lese om redebyggingen din. Savner den tiden.

Nå er det jo ikke lenge til lillesøster kommer heller. Kommer til å gå kjempefort.

Håper du får en flott helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både stokkesenga og leandervugga er jo bare kjempefine.

men koster egentlig ikke den stokkesenga litt? mener jeg så en rekalame for den engang og da var det rundt 5000 kr?

men trur jeg må ha sånn seng jeg også..den gangen vi skal ha barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...