Gå til innhold

Siams svangerskapsdagbok 2

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm, ja de sier jo at man ikke skal løfte noe særlig over 10 kilo når man er gravid, men det kan jeg rett og slett ikke unngå. Ikke tror jeg det er så veldig farlig heller.

I dag har vi fått ordnet noen småting i huset etter en liten shoppingrunde etter ting vi trengte for å få ordnet disse tingene...

Oliver fikk nye sko i tillegg. Jeg synes det er greit at han har noe på beina når han krabber rundt ute i barnehagen, selv om han ikke kan gå (enda). Han fikk noen kule blinkesko, og han ler seg i hjel av dem.

Vi hadde svigersene på middag, de var på vei hjem etter å ha overvært flyttingen til den nye leiligheten, som forresten er dritfin. Jeg tror nok vi også kommer til å trives der når vi er på Oslobesøk. :Nikke:

I dag kjente jeg det første sparket utenpå magen!! Så da er det omtrent akkurat samtidig som forrige gang.

I morgen blir det skogstur!! Så lenge det ikke regner...

16+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver begynner virkelig å bli stor gutt nå!!! :hjerter_rundt:

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka Siam....er så godt å høre at noen skjønner situasjonen! Ikke enkelt hverken det ene eller det andre..men sånn er det nå bare!

Tenk at du har kommet så langt på vei allerede! Tiden raser avgårde! Må være herlig når du begynner å kjenne liv på utsiden også...da kan Siam-mannen også få 'være med'!! :)

Er koselig å følge med deg denne gangen også..jeg følger med vet du..selv om du ikke alltid ser at jeg har vært her! ;)

Ha en kjempefin søndagskveld gojenta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Som tiden går! Synes ikke det var lenge siden du fant ut at du var gravid igjen og nå er du 16 uker på vei. Ikke lenge til UL nå da :) Ventetiden til UlL føles som en evighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke løfte over 10 kg, jeg hørte 7 kg! Uansett, jeg løftet plenty over det, og som annengangsmor kan man jo ikke forvente annet. Men hvis du er sunn og frisk og ikke har bekkenplager osv, bør det jo gå greit å løfte Oliver. Men kanskje lurt å ta noen pauser og kanskje løfte ham litt mindre? Ta vare på deg selv i hvert fall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så koselig med så mange lange hilsner i boka mi!!

:klem: til dere!!

Det ble en fin skogstur på oss på søndag. Vi hadde en rute vi hadde tenkt å gå, men det ble jo selvfølgelig til at vi gikk et annet sted, så turen ble 1 1/2 time istedenfor 2 timer. Vi fikk inn en liten pause ved et vann, så det var vel strengt tatt ikke 1 1/2 effektive gå-timer. Men, men det viktigste var å komme seg ut, og få luftet oss. Veldig fine stier inne i skogen, det er mange å ta av, så jeg håper vi kommer oss ut dit igjen om ikke så lenge. Oliver syntes det var kjempestas, og ropte dæh, dæh og pekte som en gal på alle trærne. :ler: Han syntes det var greit å sitte i bæremeisen, og mannen syntes det var greit å bære han.

Jeg bar provianten og regntøyet, skulle tro vi skulle være borte i dagesvis...

Vi hadde ikke mer enn satt oss i bilen før det kom en skikkelig regnskur, så vi var heldige der.

På veien hjem stoppet vi innom en tyrkersjappe og kjøpte tzatziki og krydder til de greske lamme-kjøttbollene vi lagde da vi kom hjem. Nam-nam!!

Og jeg har glemt å fortelle at jeg har blitt tante!! Eller ste-tante, da. Datteren til kona til pappa fikk en sønn natt til torsdag, og hun gikk gjennom akkurat det samme som meg. Det begynte på mandag, og babyen kom seg ikke ut før torsdag. Nå måtte hun dessverre ty til keisersnitt tilslutt, men alt gikk bra.

Hun bor i Nederland, og der er det mest vanlig med hjemmefødsel, men det ble det ikke noe av. Jeg tror ikke hun har kommet hjem fra sykehuset enda, men det er vel ikke lenge til. Resultatet ble i alle fall en stor gutt som heter Lucas. I Nederland er de nødt til å gi barnet navn innen 24 timer etter fødsel (hvis man ikke føder i helgen), så de måtte ha navnet klart. Jeg vet de har slitt litt med å finne på guttenavn, men jeg synes Lucas er et kjempefint navn. Sto ikke det på lista mi da tro? Da er det bare å stryke det. 19 navn igjen... :ler:

I dag har vi vært i Fredrikstad en tur, måtte innom Babyshop og hente regntøyet vi har lagt av til Oliver. Men vi mangler støvler, så det får jeg se om jeg klarer å skaffe i morgen før vi drar i barnehagen.

Vi skal på 1-års kontroll på helsestasjonen først. Er veldig spent på vekt og lengde denne gangen. Det er så lenge siden forrige kontroll.

Jeg tror ikke han vil få vaksinen nå, han er ganske tett og snørrete, han har vært det de siste dagene.

Han våknet faktisk i natt, og det er så sjeldent han gjør at jeg tror jammen jeg må notere meg det her. Aner ikke hva det var, men han gråt og gråt, men etter en time til og fra sovnet han igjen.

Da fikk selvfølgelig ikke jeg sove, så jeg er ganske trøtt i dag.

Han våknet selvsagt ikke noe senere selv om det ble mindre søvn på han...

Også er det plutselig bare 4 dager til ul!! Jeg har skikkelig guttefølelse og må si at jeg blir veldig overrasket om det er en jente der. Men folk har vel blitt overrasket før.

16+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket::overrasket:

Er du virkelig kommet så langt?Synes ikke det er så lenge siden jeg leste at du var gravid.Ååå som jeg gleder meg til det er min tur.

Lykke til i jakten på støvler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om deg og dine. Tenk at det snart er UL da. Synes heller ikke det er lenge siden du fortalte at du var gravid igjen. Og spark fra den lille :grine2:

Oliver holder på å bli stor gutt. De er jo så skjønne i den alderen.

Så mye spennende som skjer både for barn og foreldre.

Og ikke minst: Gratulerer med tantebarn! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det går fort, i motsetning til forrige svangerskap som jeg syntes varte et halvt liv. Nå er jeg ikke mange ukene fra å være halvveis!!

Takk for hilsen nat26 og monja!

I dag var vi på helsestasjonen på 1-års kontroll og Oliver er nå 11,3 kilo og 81,5 cm lang. Han fikk vaksinen siden han er i god form. Litt snørrete er ikke bra nok unnskyldning...

Etter legesjekk dro vi på åpen barnehage. Det var stas i dag også, men det var veldig mange barn der i dag, og mange store barn så det var bråkete og hektisk der. Det var bedre da vi kom ut og fikk lekt litt i sandkassa med den nye regnbuksa på.

Han hadde ikke sovet noe før vi dro dit, og sovnet i bilen på vei hjem. De andre gangene vi har vært der har han sovet 2 timer etterpå og nå regnet jeg med at han minst ville sove like lene fordi det var første soverund og han hadde fått sprøyte i tillegg. Men dengang ei, det ble bare en time, og knapt nok det.

Han ble lagt til vanlig tid kl.19 så kanskje han sover lenge i morgen tidlig? Tja, man kan alltids håpe.

Han var litt varm i kveld, men hadde ikke mer en 37,7.

Etter middag gikk hele familien en liten tur.

Ellers er alt as usual.

16+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Stor gutt han er:)

Emma var 9740g og 76 cm på 1 årskontrollen. Hun hadde ikke lagt på seg så mye siden sist. Helsesøstra sa at det var ganske sikkert fordi hun har begynt å gå og var veldig aktiv nå. Så, jeg stoler på det :)

Kunne godt ha tenkt meg å dra på åpen barnehage med Emma. Lurer på om jeg skal ivei nå på torsdag. Er det mange som er jevngamle med Oliver i barnehagen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marthepia: Åpen barnehage er veldig fint, men det er ikke så mange barn på Olivers alder. De fleste er litt eldre. Men det går fint allikevel.

I går var det svømming igjen, Oliver var heldigvis ikke noe særlig preget av vaksinen.

Jeg drømte om at han skulle sove lenge den morgenen pga den sprøyta, men han våknet klokka 5 og nektet å sove igjen. Jeg var supertrøtt og håpet at han ville sove snart igjen, men han sovnet ikke før klokka 10, og da i fanget mitt!

Jeg hadde prøvd å legge han ut i vogna si på verandaen flere ganger, men det var håpløst. La jeg han ned fikk han helt panikk.

Men etter å ha sunget og vugget, "Ro, ro, ro din båt" x-antall ganger sovnet han.

Så jeg fikk lempet han over i senga uten at han våknet.

Uheldigvis våknet han av telefonen en halvtime senere, og ville opp.

Så i går la jeg meg litt over ni, og sov før klokka ti.

Det blir ikke sent i dag heller, for jeg har vondt i hodet i dag også, og er rimelig trøtt.

I dag har vi vært på åpen bhg igjen. Han begynner å bli husvarm der. Og trives godt. Det er et annet tilbud litt nærmere oss på mandager, så etter ferien skal vi prøve det også.

I morgen er det endelig ul! Gleder meg masse, og er skikkelig spent.

Og på søndag drar vi til Kroatia, og blir der til 21. september. :hoppe:

16+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:overrasket: Er UL allerede? Tenkt at det er så lenge siden du ble gravid alt, synes dette har gått veldig fort jeg! Så spennede det blir. Gleder meg til referat!!

Høres deilig ut med så lang tur! Håper dere får fint vær og en skikkelig koselig ferie :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte innom å se etter UL-referat...men nei ingenting ennå. *venter spent* :)

Også må dere ha en kjempefin tur og kose dere masse i Kroatia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...