Prada Skrevet 15. juli 2006 #81 Del Skrevet 15. juli 2006 Åpen bondegård - er det slik at man kan komme og titte på dyrene og sånt på egenhånd? Eller er det sånn til fastetider med bestilling osv? Hørtes ut som et bra tiltak, må finne ut om det er åpen bondegård i nærheten av oss. Men tror vi venter med å dra dit til vi har et barn å ta med oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 16. juli 2006 #82 Del Skrevet 16. juli 2006 Tittei! Så gøy med åpen gård for liten gutt da! Syns jeg ser han klappe kanin med en finger! Håper du får en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #83 Del Skrevet 16. juli 2006 Å cappocino, det var dumt jeg ikke så meldingen din før nå, men jeg har ikke vært hjemme i helgen. Har vært på besøk hos mamma over fjorden, men si ifra neste gang!! Ja, var det ikke bondegården i Råde da, mon tro? Jo, for her var vi. Veldig koselig sted. Vi tar nok turen flere ganger, vi. Prada; ja det var koselig, og det finnes sikkert noe lignende nærmere Oslo. Er det ikke en på Lindeberg? Eller er den stengt? Missbumblebee: Han var så søt, atte! God søndag tilbake. Ja, da har vi vært hos mamma siden torsdag. Late dager i solen har vært deilig. Mamma har tatt Oliver på morgenene så vi har sovet lenge, på kvelden har vi vært ute og myst på livet og tatt noen glass øl/munkis. Nå er vi tilbake til hverdagen snart for i morgen skal mannen på jobb, og jeg skal ha barseltreff. Håper på fint vær så småtrollene kan plaske i mini-bassenget på plenen mens mammaene koser seg i sola. Sånn graviditetsmessig er det ikke så mye som skjer, gitt. Magen vokser, men det er vel i grunn det eneste jeg merker til det. Gleder meg til jeg skal til legen, om nesten to uker, da får jeg kanskje bekreftet det mer? Hvis det ikke er noe liv der så ser vel ikke hun det allikevel. Jeg får nok bare vente å se. UL er ikke før 1. september.... Jeg har tenkt mye på om det virkelig var lurt å begynne med nr. 2 så fort... Det kommer til å bli veldig hektisk etter at minstemann er født, og på slutten av svangerskapet. Oliver er allerede høyt og lavt, og han skal reise seg opp overalt. I dag ramlet han med ansiktet først og beit seg i overleppa, så han har skikkelig verandaleppe. Stakkars liten. Blødde gjorde han og. Og jeg regner ikke med at det blir siste gang han slår seg. Nei, det blir nok hektisk her et par år... Jeg får bare psyke meg opp på at det går så fint, atte. Mamma har sagt hun skal komme og hjelpe meg masse, og det kommer nok godt med. I alle fall i begynnelsen. 10+2 (Nå begynner det å ligne på noe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 16. juli 2006 #84 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei Siam! Har sniklest i dagboka di nå jeg Så koselig med Åpen Gård, det er jo alltid så koselig. Gå rundt å se på dyra og spise litt. Har vært på det flere ganger. Du har jo vært heldig så langt, og sluppet kvalme, og det skal du bare være glad for Jeg var litt kvalm i starten, men det gikk fort over, og er bare småuggen innimellom nå. Håper det holder seg! Du får vel stor mage fort nå, med nummer to, det blir nolk bare koselig, og siden dere ikke har tenkt å holde det hemmelig, så slipper du å holde deg hjemme/skjule magen heller Gleder meg over at første trimester er fullført, og føler meg tryggere nå, men venter veldig på neste JM time, da vi skal prøve å høre hjertelyd! Da tror jeg det går mer opp for både meg og sambo, at det er noe der inne Morro å lese om Oliver! Håper du får ei fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. juli 2006 #85 Del Skrevet 17. juli 2006 Skal si ifra neste gang ja Plaskebasseng er bare kjempestas snuppa fikk en basseng og tilsvarende sandkasse hos bestemor i helgen og gjett hvem som "bodde" der hele helgen... Kos deg masse med Oliver og magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. juli 2006 Forfatter #86 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei Sam! Magen er på god vei, ja. Men den er desverre ikke fast og fin enda. Rart det der at det plutselig skal komme fett ilende til og legge seg på magen. Hva er det godt for? cappocino: da gleder jeg meg til å høre fra deg. Ha en fin sommer. I dag har vi hatt barseltreff, og vi var 4 stykker. Synes det var ganske bra oppmøte i midten av juli. Vi holdt oss innendørs, for sola holdt seg bak skyene, selv om det har vært godt og varmt. Etter middag gikk jeg, Oliver og mannen en liten tur, og nå når gullungen sover har vi sett "En langvarig forlovelse" som faktisk var veldig bra. Mannen syntes det var nok med en dags jobbing og har tatt seg fri i morgen og på onsdag. 10+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 17. juli 2006 #87 Del Skrevet 17. juli 2006 Hei Siam! Takk for hilsen i dagboka mi, det var koselig! Skal bli morsomt å følge deg som har en liten en fra før. Jeg har nemlig lyst på to, jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #88 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei igjen, Xania! I dag har vi endelig fått surret oss til å ordne bestilling av pass til Oliver. Det gikk kjempebra å ta passbilde, for han er alltid bittelitt skeptisk til fremmede med en gang, og man skal gjerne se litt skeptisk ut på bildet nå for tiden. Man skal for all del ikke smile eller vise tenner, og det klarte han bra. Fotografen trengte kun å ta to bilder før den satt! Og på politistasjonen ventet vi kun 10 minutter før det var vår tur, og vi kan forvente passet i løpet av uken. Makan! Jeg er imponert, sånn hadde det ikke vært om jeg hadde vært nødt til å dra til Grønland politistasjon!! Etter en ute-lunch i byen dro vi ut til hytta hvor svigersene var. Vi badet og fikk god middag. Oliver koste seg, og det gjorde vi også. I dag har jeg vært trøttere enn trøttest. Heldigvis har mannen lovet å ta Oliver i morgen tidlig, så jeg kan sove så lenge jeg bare orker i morgen. Men jeg tror jeg skal finne senga om ikke så altfor lenge, jeg er nemlig helt svimmel av trøtthet. Oliver bestemte seg for å våkne 5 i natt, men sovnet etter en runde pupp. Men det gjorde ikke jeg. Ellers sover Oliver veldig bra! Han legges klokka sju, og sover som regel hele natten. Han våkner en gang mellom 6 og 8, som regel litt før sju, og han blir trøtt igjen etter et par timer. Da sover han gjerne en time eller to, og han gjerne en kortere lur til i løpet av dagen, men det hender også at han dropper den. Og matmessig er han en drøm, han elsker mat, og jeg har enda ikke funnet noe han ikke spiser. Jeg er aldri bekymret over at han ikke får i seg nok mat, han har næringsvett, den lille gutten min. Vil han ikke spise noe særlig et måltid er det helt greit. Da er han mett. Og han elsker frukt! Han har akkurat begynt å spise litt selv. Vi skjærer opp brødbiter som han putter i munnen/deler opp i bittesmå smuler og slipper på gulvet. Og han elsker å sitte og gnage på en skalk. Han er superflink til å pusse tenner, han gaper villig og synes tydligvis at tannkrem er godt. Det er jammen litt av en superunge vi har, jeg krysser fingre og tær for at vi skal få en like grei en neste gang. Men så heldig går det vel ikke an å være to ganger? I dag begynte han å synge på "Dyrene i Afrika". Han sang oja, oja, a-a-a, nesten helt riktig. Jeg hørte i alle fall helt tydelig at det var det han sang. Andre ville kanskje hatt litt større problemer med å høre akkurat det, kanskje... Men flink er han, vaffal. Jeg kjenner innimellom littegrann murring fremdeles, og det kan "strekke" litt i livmoren når jeg reiser meg opp. Og lett svimmel blir jeg også Så dette + at jeg er trøttere enn vanlig er de eneste tegnene ( mensen er borte da, selvfølgelig) på at jeg er gravid. 10+4 Har begynt å tenke på navn, forresten. Og det er bare guttenavn jeg vurderer... Er det enda en gutt i magen min, mon tro? Eller er jeg bare i guttemodus? Har ingen spesielle navn på blokka. Men jeg leter etter navn overalt. Mannen er negativ til alle jeg nevner. Han vil nemlig bare ha Balder. Jeg er mer skeptisk til det. Det er et litt for spesielt navn for meg, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #89 Del Skrevet 18. juli 2006 Nå har jeg gått gjennom navnelistene, og jeg har 20 guttenavn og 20 jentenavn på blokka! Guttenavn: August Adam Cornelius Carl David Edvard Hans Henrik Isak Julian Leander Leon Ludvig Lukas Oscar Samuel Theodor Waldemar Wilhelm William Jentenavn: Ella Eva Fanny Hannah Henny Jenny Julie Kaya Leah Leonora Lilly Linnea Maya Mia Mina Naomi Norah Sarah Thea Ulla Mange av navnene føltes veldig rare nå, så det blir nok luket born en hel haug snart. Men dette var dem jeg likte best ved grovgjennomgangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #90 Del Skrevet 19. juli 2006 I dag sov jeg helt til klokken 10, bare avbrutt av amming og litt leking i sengen klokka halv sju. Etter frokost dro vi ut med båten og vi tok en tur til Drøbak. Møtte svigersene med en venninne og spiste lunch med dem på Skipperstua. Tuslet en runde og spiste is. Oliver var møkka-lei av å sitte i båten halve turen hjem, så vi kommer nok ikke til å dra å så lange turer på en stund. Selv om selve båtturen bare tok rundt en halvtime. Men han var nok sulten og sliten, stakkars. Da vi kom hjem fikk han bade litt før det var tid for litt grøt før senga. Nå har han ikke tid til å sitte i badekaret sitt lenger, han skal stå! Og det gjelder vel egentlig generelt... Sitte er kjedelig, stå er gøy. Han synes til og med at vanlig krabbing er ut, nå er ofte det ene benet strakt og det andre bøyd. Han har blitt en helt annen unge de siste ukene. Hver kveld etter at jeg har lagt meg kjenner jeg på magen om jeg kan kjenne om livmoren kommer opp over skambeinet, men jeg har ikke kjent noe enda. Så da er det vel sikkert ikke tvillinger der? 10+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 19. juli 2006 #91 Del Skrevet 19. juli 2006 Hver kveld etter at jeg har lagt meg kjenner jeg på magen om jeg kan kjenne om livmoren kommer opp over skambeinet, men jeg har ikke kjent noe enda. Så da er det vel sikkert ikke tvillinger der? 10+5 ← Hehe, så da venter jeg tvillinger da kanskje? Har kjent livmoren tidlig, før uke 10, og sist jeg var hos legen min, da jeg var 10+4, så sa han at livmoren min hadde vokst mye til at jeg bare var så langt på vei. Nå er jeg over 12 uker, og kjenner livmoren godt. Men allerede da legen kjente på livmoren, tok han meg på magen, noen cm nedenfor navlen, og sa, "der" er den. Og jeg nikket, ja, det hadde jeg også funnet ut. Trodde ikke det var vanlig å kjenne den så tidlig, så jeg og andre KG'ere diagnoserte det til å være andre innvendige organer som hadde flyttet på seg, og at det var det jeg kjente Ja ikke vet jeg. Jeg har nå sagt det, at vi skal klare det om det er flere, men jeg håper på en nå første gangen, siden det er nytt og mye arbeid bare med én Oliver høres ut som en liten gullunge! Er morsomt å lese om ting han gjør Hvor gammel er han nå? Skulle dere ut å reise? Så di skrev at dere fikk ordnet pass til han. Jeg vet ikke så mye om så mange her inne, så jeg spør nå jeg Er fint å blir kjent med andre, spesielt andre gravide sjeler, som nå er et veldig aktuelt tema for meg også Ønsker deg ei god natt Siam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #92 Del Skrevet 20. juli 2006 Sam: jeg vet ikke om livmoren blir større så tidlig om man har tvillinger, jeg prøver bare å trøste meg selv... Men det er vel ikke katastrofe med tvillinger, vel? For meg hadde det ikke vært det ideelle, med 3 bleiebarn. *skrekk og gru* Oliver er 11 1/2 måned, og vi skal til Kroatia i september, derfor måtte vi ha pass til han. Det fikk vi forresten i posten i dag, det var jammen raskt ekspedert! I dag har vi bare vært hjemme og kost oss i hagen. Oliver våknet halv sju, og sovnet igjen kvart over ti, og da tok jeg meg en høneblund også. Vi våknet kvart på tolv, og da var det tid for lunch. Synes ikke jeg gjør annet enn å sove og spise, jeg. I dag har jeg vært kjempesulten igjen, jeg har tydeligvis en økedag... Om en times tid kommer pappa og B på middag, skal bare lage en enkel laks og pasta-rett. Oliver ligger og sover i vogna si under kirsebærtreet nå, så jeg benyttet anledningen til en rask KG-oppdatering. Får komme meg ut i sola igjen. 10+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 20. juli 2006 #93 Del Skrevet 20. juli 2006 Sam: jeg vet ikke om livmoren blir større så tidlig om man har tvillinger, jeg prøver bare å trøste meg selv... Men det er vel ikke katastrofe med tvillinger, vel? For meg hadde det ikke vært det ideelle, med 3 bleiebarn. *skrekk og gru* Oliver er 11 1/2 måned, og vi skal til Kroatia i september, derfor måtte vi ha pass til han. Det fikk vi forresten i posten i dag, det var jammen raskt ekspedert! ← Hehe, ja, skjønner det! Tre bleiebarn er nok en del arbeid Tvillinger er ingen katastrofe nei Jeg bare tror det er mer enn nok å henge fingrene i med en liten en Vi blir glade uansett vi! Kroatia, det hørtes deilig ut! Det blir nok en fin tur Oliver kommer sikkert til å trives med å bade. Dere får bare kjøpe god solkrem med høy faktor til ham som er lys i huden Kos deg i sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #94 Del Skrevet 20. juli 2006 Jeg bare tror det er mer enn nok å henge fingrene i med en liten en ← Jepp, det er helt sikkert. Det er greiest med en om gangen. Sånn, da har morfar og oma akkurat gått, vi spiste middag og etterpå tok vi en runde kubb. Heldigvis vant vi 5-3, men jeg synes de gjorde det bra for å være første gang de spilte. Selv om jeg ikke akkurat har blitt så mye bedre siden første gang jeg spilte... Mest flaksen som styrer. Men det er et morsomt spill, gøy å finne på noe ute, og bruke hagen. Det er "plutselig" kommet et digert vepsebol i lekestua. Jeg har ikke vært innom der i hele sommer, så de har hatt god tid til å lage et kjempebol. Mannen tapet igjen døråpningen og hullet i vinduet, så nå håper vi på at sola skal komme og grille dem inni huset. Funker ikke det blir det gift! Heldigvis har vi ikke vært plaget med vepsen, de har nok hatt mer enn nok å gjøre med byggingen, men de blir jo en pest og en plage til høsten, så det er best å bli kvitt dem med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 20. juli 2006 #95 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei Siam.. høres ut som at dere har hatt en suuper sommer så langt! Vi er hjemom en liten tur, da mannen fikk vondt i ryggen og skal til kiropraktor i morgen. Har du vært i Oslo? Eller var det neste uke? Husker plutselig ikke helt jeg.... Så kos at du har litt gravide-tegn... savner det litt jeg også, samtidig som jeg er glad jeg skal vente litt til... gleder meg til den nye jobben nå vettu! Av navnelisten din synes jeg Oscar var veldig fint... moro med to Oèr .. Oliver og Oscar.. det klinger!! Fanny var også fint.. men det var egenltig alle jente-navnene da!! Lykke til med valget i allefall.. hold oss oppdaterte! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #96 Del Skrevet 20. juli 2006 Hei shy!! Koselig å se deg igjen. Håper dere har hatt en fin ferie så langt. Kjedelig med ryggvondt, det høres så vondt ut. Du får ønske god bedring. Jeg skulle ha vært i Oslo nå, men fant ut at det var altfor fint vær til å være der nå, da har vi det nok bedre hjemme i hagen. Vi har mange sjanser senere, det var ikke noe spesielt vi skulle heller. (Bortsett fra at jeg skal innom en scrappebutikk i Strømmen, men det kan jeg gjøre en annen dag.) Hi, hi, ja du sier noe, to navn som begynner på O hadde jo vært bra. Jeg har alltid likt Oscar, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 21. juli 2006 #97 Del Skrevet 21. juli 2006 Er det når man kjenner livmoren over skambeient at urinblæra får litt plass igjen? Lurer på om jeg kommer til å klare å kjenne hva som er livmor og hva som bare er mage... Kanskje Oliver går snart! Høres jo ut som han veldig i skuddet for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 21. juli 2006 #98 Del Skrevet 21. juli 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #99 Del Skrevet 21. juli 2006 Er det når man kjenner livmoren over skambeient at urinblæra får litt plass igjen? Lurer på om jeg kommer til å klare å kjenne hva som er livmor og hva som bare er mage... Kanskje Oliver går snart! Høres jo ut som han veldig i skuddet for tiden. ← At man må masse på do nå i begynnelsen av svangerskapet, er etter hva jeg har hørt, hormonelt. Det er ingenting som fysisk trykker på blæra. Det kommer først i siste trimester... Når livmora kommer over skambenet skal du kjenne det som en "kant". Det skjer som regel rundt 12 uker. Jeg tror ikke Oliver kommer til å gå på et par måneder enda, selv om han reiser seg opp mye. Han er ganske ustø på beina, og han klarer ikke å stå uten støtte, i alle fall ikke mange sekundene. Han prøver på det stadig vekk, og ler hjertelig hver gang han faller på rumpa! Men det er vanskelig å si, det har skjedd så utrolig mye med han de siste ukene. I dag dukket det jammen opp en ny tann også. Nede denne gangen. God helg til deg også, Mrs.Potter! Mannen har hatt hjemmekontor i dag. Oliver og jeg har bare kost oss hjemme i hagen. Vi var en liten tur innom legen i dag tidlig, jeg måtte ta en oppfølgingsblodprøve ang. stoffskiftet mitt. Skal på første svangerskapskontroll på onsdag, så da vil resultatene være klare. Gleder meg til kontrollen, kanskje graviditeten blir litt mer virkelig da? Vi har vært og kjøpt sand til sandkassa til Oliver. Han prøvde den ut i stad, og det var en suksess. Han ble skikkelig møkkete, og måtte rett i badekaret. 11+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 22. juli 2006 #100 Del Skrevet 22. juli 2006 Innom for å ønske dere en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå