Gå til innhold

Bittelilleboka

BitteLille

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke blid ennå nei. ;)

Takk, tenk, tredje trimester! Tror nokjeg ligger hvertfall en uke lenger frem ja, men det er nå ikke så farlig! Februar begynder å næreme seg faretruende! vi skal snart begynde å poppe! :overrasket:

Måtte sjekke i dag, og ja, jeg får fremdeles på meg mine vanlige jeans! De var ikke særlig behagelige da men...

Nå skal jeg til legen om en times tid og høre hvor lenge han vil sykemelde meg, det har vært utrolig god å være hjemme disse to dagene, jeg sov til klokka halv tolv i dag! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble sykemeldt ut neste uke!

Kontorsjefen (kvinne) var veldig støttende og ga meg beskjed om å holde meg hjemme og slappe av, jeg måtte jo passe på meg og den lille!

I dag ringer butikksjefen og pusher på med dårlig samvittighet for neste uke, for da skal nesten alle på kurs på tirsdag, og onsdag reiser han bort og blir borte ut uka. (Jeg som da vanligvis stepper inn og det er vanskelig å ordne noe andre). Kjenner at jeg blir en smule forbanna her, jeg er faktisk sykemeldt for en grunn, så det er da virkelig ikke mitt problem at han skal reise vekk?! Det jobber faktisk andre der og som klarer å steppe inn hvis de vil, men de er så jæ... bortskjemte med at jeg alltid stiller opp uansett, så de tar det som en selvfølge! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå får de jammen gi seg! :frustrert: Det er ikke lov å mase på folk som er sykemeldt!!

Hold deg for ørene og glem det! Be ham eventuelt ringe legen din hvis han må snakke med noen.

Nei, nå skal du slappe av og kose deg! Og de kan allerede nå begynne å planlegge (uten å blande inn deg) hvordan de skal gjøre det når du går ut i permisjon!

:sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er jeg nå? Jo, på jobb... :sprettoy: Blir jeg her lengere enn til halv ett-ett? Nei!

Huff, jeg synes gakk-gakken min begynder å nærme seg faretruende slutten på telleren min! :overrasket:

29 UKER! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dette begynder å bli skummelt! :overrasket:

Avleggeren har den siste uka begynt å øve seg på å legge seg nedover! Laaangt nedover! :overrasket:

Lørdag for en uke siden merket jeg at h*n drev å flyttet seg fra å ligge å sparke ned mot venstre, og slå opp mot høyre (tydeligvis på tvers), til å bokse til høyre og venstre nede, mdit på magen, og sparke meg opp i ribbena!

Så en kveld kjente jeg at hodet var skikkelig langt nede, og det trykket så innmari på blæren at jeg måtte på do, men fikk bare ut noen dråper, for noen trykket vist røret så sammen at det var umulig å få ut noe! (Skjønner nå hvorfor jordmødrene ofte må tømme blæren til fødende!)

Nå er h*n nede en runde nesten hver dag, og trykker skambeinet mitt uuuutover (Vondt!), og det blir en hard kant i magen over der igjen!

I dag var det så ille at jeg klarte ikke å sitte på rumpa i bilen, for da klemte jeg hodet fremover, som igjen klemte skambeinet fram.

Hi hi, ikke så lenge igjen til februar nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj... spennende! :-D

Jeg går nemlig og venter på at babyen min skal snu seg! Hun ligger med hodet på skrå opp mot de høyre ribbena mine og det er ikke noe godt! Har skikkelig vondt i ribbena på den siden om kveldene. Gleder meg derfor til hun snur seg med hodet ned, selv om jeg ser at det kan være en blandet opplevelse, det også :ler:

Det lakker og lir mot februar, ja! Tida kan veldig gjerne gå kjempefort nå, for jeg har egentlig ikke noe liv for tiden - går bare og venter ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, sikkert ikke noe godt med hodet hennes så langt opp nei, men jeg tror ikke det blir noen bedre når du får to små trommestikker som ligger og spiller på ribbena dine heller. :ler: Men det er i det minste pause innimellom fra de! ;)

Hjemme i dag, må snart få ræva i gir her og få gjort noe... Hvis jeg orker... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmor, og fikk beskjed om å sykemelde meg. Så nå er jeg sykemeldt ut desember! Blir godt!

Alt så forsåvidt bra ut, men hun var bekymret for SF-målet mitt, som nå har begynt å flate ut! :overrasket:

Dermed blir det kontroll igjen neste tirsdag og torsdagen i mellomjula. Hvis det ikke er bedring på tirsdagen, så blir det ekstra ul bare for å sjekke at alt er ok. Litt ekkelt, men hun var ikke noe bekymret ennå, det var bare for sikkerthets skyld.

Selvfølgelig blir det ikke omvisning på sykehuset før etter jul, for de tre andre som skal være med har termin etter meg, så i stede for å ta det i midt oppi jula, så ventet de til over... Håper det blir ganske raskt i løpet av januar i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med sykemelding! :Nikke: Nå må du slappe av og kose deg!

Håper og tror at det ikke er noe galt selv om SF-målet har flatet ut. Så lenge babyen sparker er vel det meste bra, men veldig godt at du får oppfølging på det!

Skal du også føde på St. Olavs Hospital? Vi var på en veldig fin omvisning der igår. Jeg gruer meg mye mindre til å føde etter å ha vært der! Men jeg håper du er klar over at det er lang ventetid på omvisningene der? Når vi var på fødselsforberedende kurs hos JM i november, var det er par der som nettopp hadde bestilt omvisning og første ledige var en av de siste dagene i januar, faktisk dagen før denne jenta hadde termin! Men det går an å ta direkte kontakt med føden og spørre om å få komme dit og se en kveld det er litt rolig også. Det tenkte vi å gjøre, siden vi var så sent ute med å bestille omvisning, men så fikk vi tilbud om omvisning fra den kommunale jordmoren, som ikke kunne tilby meg kontroller, om omvisning nå i går. Så da var vi en gruppe på omtrent 6 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg og venter på gubben skal få fri fra jobb, så vi får reist på føden! :overrasket:

SF-målene mine var ikke vokst nok, så jordmor sender oss inn på en ultralyd for å sjekke ståa i magen. Avleggeren bevegre seg, så jeg er ikke bekymret sånn sett, men de vil nå ta en sjekk for sikkerhets skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i orden! :)

Normal str. på baby, selv om den var i den nedre delen av målene, og normal mengde forstervann! Mannen hadde egentlig ingen god forklaring på hvorfor SF-målene mine var så lave, men han mente det kunne ha med at jeg bar i bredden, og ikke i "høyden". Det var en utenlandsk lege som tok undersøkelsen, så det var litt vanskelig å forstå alt han drev å forklarte.

Hadde håpet på å fått sett den i magen litt, men h*n lå strålende fornøyd oppned med ryggen til, og skjulte ansiktet, og ikke søren om h*n skulle flytte på seg!

Legen spurte om vi ville vite kjønn, og jeg svarte nei uten og tenke meg om... :sjenert:

Angrer litt på det nå, men vi får nå vite det før eller siden uansett.

Hører ikke til St.Olavs nei, sokner til Sykehuset Innherred eller hva det er de kaller det. (På Levanger.) Vi har vist blitt satt opp på omvisning der like over jul, men vi var nå å tjuvkikka litt i dag vi da. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse

HØYGRAVID! :danse::overrasket:

Vært hos jordmor i dag, og og hadde stolt gått opp to kilo og syntes jeg hadde vært flink, helt til hun sier "Hm, bare to kilo, og det selv om det har vært jul..." Så jeg får bare fortsette med å prøve å få på litt kilo, totalt opp sju til nå. Heldigvis hadde Sf-målene økt. Avleggeren hadde hjerterytme på 156 (!) men den har jo forsåvidt alltid ligget høyt. Litt eggehvite, men ellers alt fint.

Plages mer med kynnere nå, men det er sikkert vanlig ettersom det begynner å nærme seg! Prøver å jobbe 50 % til permisjon, men får se om jeg klarer det.

Ellers ligger hele svigerfamilien og gubben utslått av forrangen, men det virker neste som om jeg skal slippe unna. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...