Gå til innhold

Hvilken kommune har Norges verste barnevern? STEM HER!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke dette er en tullete tråd. Care : Avskrive tråden som tull fordi denne gjesten har andre (negative) meninger enn det du har ? Hvem som sitter på fasiten ? Sannsynligvis ingen av dere.

Dette er sannsynligvis basert på denne gjestens opplevelser med barnevernet - hva vet vi ?

Dessuten ER det ikke bare positive ting med barnevernet, ikke bare negative heller. De gjør feil som andre mennesker, men de kunne godt innrømmet det selv. Jeg har flere bekjente som har hatt særdeles ubehagelige opplevelser som har ødelagt familier :-(

Smarte kattepus, mener du virkelig at vi skal stemme over hvilken kommune som har værst barneværn???? For at det skulle bli en seriøs debatt om dette, må det en ny overskrift til. Hvordan skal denne målingen foregå??? De fleste av oss bor jo bare i en kommune, hvordan kan vi da vite om den kommunen vi bor i er bedre eller værre enn en annen kommune. Tullete hele greia.

Husk det kattepus, i alle barneværn saker er det TO SIDER av EN SAK. OG DEN ENE SIDEN FÅR VI IKKE HØRE OM, P.G.A TAUSHETSPLIKTEN TIL DE ANSATTE.

Jeg må bare si det enda en gang til - tullete tråd. Og på den umodene måten "barneværnshateren" reponderte på meg og mine utsagt, så skjønner jeg godt at barnevernet er inne i bildet. Dette bør ikke være reaksjoner fra et vokent menneske som har ansvar for et barn.'

Og, jeg sier det en gang til Kattepus, helt IDIOTISK TRÅD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Care, Care, Care. Jeg mente ikke at vi skulle stemme over hvilket barnevern i hvilken kommune som var verst. Beklager at jeg ordla meg så dårlig. Og ikke ta den "smarte Kattepus",- du virker rimelig ingorant hver gang du skal forsvare deg selv,- rakke ned på andre. DET er tull!

Kan ikke heller du prøve å pense debatten over på en annen side av saken da ? Hvis du synes dette er så ille ? Ja, overskriften var litt på kanten og tviler på om folk gidder å være med på den avstemningen, men folk skriver dog inn på tråden og har likevel noe å si. Jeg tror personen som startet tråden HAR DET VANSKELIG og har hatt negative erfaringer med nettopp barnevernet. Det kan du jo - hvis du gidder å følge med litt, lese selv. Da skjønner jeg hennes frustrasjon og kan være overbærende. Kan du ?

Selv om du kjenner til saker og ting, hvordan gjør det deg til orakel og kan snakke imot de som har egne erfaringer med barnevernet ? Du kjenner tross alt ikke denne personen, og du gir likevel inntrykk av at det er gjest som bare klager og baksnakker barnevernet pga bagateller....

Og jeg tror godt voksne personer med barn som kan være gode foreldre kan reagere slik som gjest! Som tidligere sagt - det vet verken du eller jeg noe om. Du kan godt kjenne til tilfeller ja, men du vet fremdeles ikke hvordan gjest sin historie EGENTLIG er.

Og ikke snakk nedlatende til meg tusen takk. Trodde DU var moden nok til å ikke bruke disse tåpelige frasene hver gang jeg er uenig med deg. Begynner å bli drittlei dine trykke-Kattepus-ned-i-søla-tendenser.

Comprende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller fortelle om et barnevern som virkelig ha stillt opp i en vanskelig situasjon. De har brukt alle sine ressurser for å hjelpe. Og det uten at det var snakk om omsorgssvikt. Her kom de inn forebyggende. I avisa leser jeg om lave budsjetter og og alvorlige kutt i tjenester. Og så opplever jeg en vilje og ønske om å hjelpe. Jeg er veldig glad for at vi har et barnevern. Noen trår feil med de konsekvenser det får, men vi må ikke glemme at de faktisk er en serviceinstans. Og dessverre så trenger vi de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare gode erfaringer med barnevernet. De kom inn i bildet da jeg var gift, fordi det var de som behandlet søknader om støtte til barnehageplass. Da jeg ble skilt holdt jeg kontakten en tid, og de var behjelpelige med rådgivning og støtte da jeg måtte sette ned foten og nekte eksen "vanlig" samvær. Det viste seg faktisk at den reelle grunnen til at vi tidligere fikk innvilget støtte til barnehage, var at de så barnet ikke burde tilbringe dagen hjemme hos far istedet. De så dengang, det jeg først så som skilt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...