Gå til innhold

Hvilken kommune har Norges verste barnevern? STEM HER!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hadde kjempehjelp med de i en tr.heim region.Bare positivt og kan nok ikke uttale meg om andre,selv om vi hører forferdelige historier.Noen ekstreme og npen veldig unødvendige.MEN vi vet jo ikke hva som ligger bak.Jeg skuler ikke til noen da jeg selv har bare posetivt fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MÅ bare kommentere saken som Lille henviser til...

For det første synes jeg det er helt bak mål å si det er politi og barnevern som har skylda i den episoden.

Her er dat bare to ansvarlige: mor og far, men først og fremst FAR. Det er far og mor som har vært oppe i en bitter skilsmisse, og måtte til slutt gå til retten for å få noen til å bestemme for de samværsretten. Dette må bare til når to voksne mennesker ikke kan oppføre seg som voksne. Regner med retten fikk lagt freem saken fra begge sider, og politi og barnevern ble vel varslet her fordi far ikke holdt seg til "dommen".

I denne saken synes jeg det har klart vært far som har vært mest vanskelig; det er jo han(!) som har oppgaven til å få gutten levert til mor, ikke sette han opp mot moren (som sååå mange gjør) og hisse gutten opp til dette basketaket det endte med. Det er han som har gått offentlig ut, brukt sønnen sin i offentligheten for å bruke det mot mor...

Jeg vet ikke hvem av de to som er gode foreldre, men slik faren har gått ut med saken, brukt sitt eget barn til det ytterste, får han ikke mye sympati fra min side.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Barnevernet har ikke hjemmel i loven til å gripe inn så lenge det ikke er fare for liv og helse! Så lenge barna ikke står i fare for å bli drept eller alvorlig skadet av forledrene sine, så kan ikke barnevernet gjøre noe som helst.

Da kan de bare gå inn med hjelpetiltak og avlastning.

Snoop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melian - Jeg er helt enig i at det ikke er rett å gi verken politi eller barnevernet skylden for en konflikt, heller ikke denne vi snakker om her. Men jeg mener også at når konflikten først er der, må ikke barnevernet stå på sidelinjen og "hisse partene opp" slik at konflikten forsterker seg og låser seg helt fast. Det var det jeg siktet til i mitt forrige innlegg. Jeg kjenner bare saken fra media, så det er kanskje farlig å si noe som helst om den, men så vidt jeg kan huske ga barnevernet bl.a. mor råd om å flytte utenlands med barnet, mot fars vilje.

Jeg unnskylder ingen som ikke kan - som du sier - oppføre seg som voksne, jeg er helt enig med deg at det er forkastelig å bruke barn mot hverandre i en konflikt mellom to voksne mennesker. Poenget mitt var, at mitt intrykk av denne saken er at barnevernet her bidro til å forsterke konflikten, noe som i sin tur førte til at barnet fikk lide.

Hvem som har vært mest vanskelig i saken er etter min mening uinteressant, jeg mener at barna ikke skal måtte ta konsekvensene av at en eller begge foreldre er vanskelige.

Hovedgrunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg syntes så mange her virker helt ukritiske til den jobben barnevernet gjør. Denne saken var et forsøk på å gi eksempel på at barnevernet ikke alltid er helt ufeilbarlige, noe som jeg mener er viktig å huske på. De har stor makt over menneskers liv, så det er viktig at samfunnet har et kritisk blikk på det de gjør.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-20 13:44, Puma wrote:

Ja, 10na, jeg VET at denne alenemoren ruser seg sammen med barna. Hvordan jeg vet dette, er ikke noe jeg har lyst til å gå nærmere inn på her. Jeg vet også at han slo henne, mens kurratoren var der. Dette fordi at han fortalte dette til meg, og hun som ble slått bekreftet dette.

Jeg vet at barnevernet ikke er en etat med eneveldende myndighet, og til tross for en god del dårlige erfaringer med barnevernet selv, ser jeg at det er stor bruk for denne etaten.

Jeg har ikke klart å holde et positivt syn på barnevernet, men jeg tør ikke tenke tanken på hvordan livet til enkelte barn ville ha vært uten dem.

En liten tanke til slutt. Barnevernets fremste oppgave er å hjelpe barnet, men de gjør det helst ved å hjelpe familien. Desverre, pga dårlig mediadekning, er ordet/navnet barnevern synonymt med negative ting. Hadde det kansje ikke vært en ide for etaten å bytte navn? Kanskje kalt seg for familievernet?  

For meg hvertall så virker ikke det like truende. For det er bare å innse at for mange mennesker rundt omkring, så er barnevernet en "farlig" etat, som dermed kan virke truende.  

Det ville kanskje også ha vært lettere om folk visste bedre hva barnevernet står for.

Dette ble en del rot, men dere forstår sikkert hva jeg vil fram til.

Er delvis enig med deg, men ikke i alt: Hvordan kan et ord som barnevern (å verne om barn) være negativt, selv om de har fått endel negativ omtale, har det vel ingen hensikt å bytte navn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Snoop:12Det er ikke riktig det du skriver om at barnevernet12bare fjerner barn ifra hjem der hvor de risikerer12å bli drept eller skadet. Barnevernet har to paragrafer som de hurtig benytter seg av nemlig 4-12 a12og 4-12 d . Disse paragrafene blir ofte misbrukt12av ansatte som ikke kan jobben sin. 4-12a går på12personlig kontakt og samspill mellom foreldre og barn.124-12d går på fremtidsperspektiv og MULIG framtidig12mishandling og omsorgsvikt. Her bruker ofte barnevernet foreldrenes oppvekst som "bevis" for at12foreldrene KAN være potensielle barnemishandlere12selv om foreldrene aldri har gjort barnet noe. 124 -12 a blir også hyppig misbrukt. Hvis foreldrene unnlater helt eller delvis og kommunisere med12barnet under barnevernets besøk av frykt for og12bli feilsitert av barnevernet ( noe som ofte skjer, snakker av egen erfaring) kan manglende samspill bli brukt som bakgrunn for omsorgsovertakelse.12Vennlig hilsen barnevernhater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg ble i tillegg falskmeldt til barnevernet.12Fikk i etterkant gyldige bevis for at meldingen12var falsk. Hadde jeg ikke klart å fremskaffe12bevisene ville det blitt omsorgsovertakelse12og fosterhjem og kanskje fratakelse av foreldreansvar og adopsjon.12Så jeg sier det for siste gang: de fleste som blir12utsatt for forfølgelse er ikke foreldre som bedriver12fysisk avstraffelse / omsorgsvikt og annet misbruk12eller som er rusmisbrukere. De fleste som blir forfulgt12er enslige forsørgere med lav utdanning og inntekt og som aldri har gjort barna sine noe.12Velkommen til den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble i tillegg falskmeldt til barnevernet.12Fikk i etterkant gyldige bevis for at meldingen12var falsk. Hadde jeg ikke klart å fremskaffe12bevisene ville det blitt omsorgsovertakelse12og fosterhjem og kanskje fratakelse av foreldreansvar og adopsjon.12Så jeg sier det for siste gang: de fleste som blir12utsatt for forfølgelse er ikke foreldre som bedriver12fysisk avstraffelse / omsorgsvikt og annet misbruk12eller som er rusmisbrukere. De fleste som blir forfulgt12er enslige forsørgere med lav utdanning og inntekt og som aldri har gjort barna sine noe.12Velkommen til den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Glemte og "signere" mitt siste innlegg som ble12skrevet den 26 .03 .2002 kl 02:38 og gjør det12derfor her: 12Vennlig hilsen barnevernhater.1212(PS: Husker dere den saken som det ble skrevet om12for cirka 10 år siden om den moren som ble fratatt12barna sine fordi hun bla annet skar for tykke 12brødskiver!!? Det husker jeg , jeg tok det med en12klype salt siden det stod i et tabloidmagasin men etter mine egne opplevelser med denne etaten12tror jeg på denne historien.12Hva faen må man gjøre for å unngå denne etaten?12Kjøpe knekkebrød??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ble i tillegg falskmeldt til barnevernet.12Fikk i etterkant gyldige bevis for at meldingen12var falsk. Hadde jeg ikke klart å fremskaffe12bevisene ville det blitt omsorgsovertakelse12og fosterhjem og kanskje fratakelse av foreldreansvar og adopsjon.12Så jeg sier det for siste gang: de fleste som blir12utsatt for forfølgelse er ikke foreldre som bedriver12fysisk avstraffelse / omsorgsvikt og annet misbruk12eller som er rusmisbrukere. De fleste som blir forfulgt12er enslige forsørgere med lav utdanning og inntekt og som aldri har gjort barna sine noe.12Velkommen til den virkelige verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange her tror at barnevernet stort sett tar omsorgen fra foreldre.

Forebyggende tiltak er en vesentlig del av barnevernet sin jobb. Avlastning for slitte foreldre, besøkshjem, støttekontakt, råd og veiledning for foreldre.

Om barnevernet mener det er nødvendig at omsorgen blir tatt fra foreldrene, så må de legge saken fram for en dommer i retten, det er også sakyndige (som ikke tilhører barnevernet) til stede. Kommunen har gjerne advokat, men det har også foreldrene. Det føres vitner både fra barnevernets side og fra foreldrenes side. Jeg har vært innkalt av mors advokat som vitne, til tross for at jeg jobber på sosialkontor. Det var riktignok barnevernet i en annen kommune som førte saken.

Etter den gamle barnevernsloven var det barnevernsnemda selv, men med dommer til stede (for å sikre at alt skjedde på rett måte) som vedtok omsorgsovertakelse.

Forå sikre at gale avgjørelser skal bli gjort, har de innført dette "nye" systemet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Ørland Kommune i Sør - Trøndelagfordi de unnlatewr og gripe inn selv om d blir meldt ifra om d syvfold ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan hende at Barnvernet gjør mye bra,men de gjør også mye feil.feil de ikke kan tilstå..du Puma vet at jeg har rett..se bare på min sak..mitt møte med barnevernet...jeg forstår de som er forbannet på barnvernet.Jeg har vært under barnevernet fra jeg var 2 til jeg var 20.Barnevernet og miljø arbeider lagde splitt og krangel mellom meg og min mann og hans familie.De førte til at jeg ble stemlet som dårlig mor...jeg har vel egentlig ikke mye godt å si om Barnevernet og enkelte lever etter sine egene regler.Du Puma sier at det er flere narkomane her på Verdal som barnvernet hjelper.Hva med den barnefamilien i gata mi der barnvernet VET at mamma er narkoman og alkoholliker og ikke gjør en dritt??Er det mange ganger det har vært politi razzia og at ungene har stått i rundkjøringa og skreket seg hes og at politiet har sagt "nå kan dere gå hjem,nå har vi ryddet oppe hjemme" Barnvernet gjør ingenting med den saken,men de vet hva som foregår,åssen ungene har det.

Jeg gjorde alt jeg kunne jeg for at min datter skulle ha ett bra hjem og en trygg oppvekst...hva ble resultatet???Dattera mi ble tatt fra meg og satt i Fosterhjem.

Ikke si da at barnevernet gjør alt bra..Jeg bør egentlig vite hva jeg snakker om,har selv vært fosterbarn,har vært med på å starte Landsforeningen For Barnevernsbarn og har sett masse feil som barnevernet har gjort.

Ett lite sitat fra boka #LøvetannBarn,De klarte seg mot alle odds"

"Kanskje har barnvernsarbeidere for mye å gjøre.Da må de si fra.Di sitter på kontorene sine og bestemmer fremtida til utsatte unger.Jeg synes ikke de setter seg inn i hvordan barn tenker.De snakker ikke med oss,hører ikke på oss.De bryr seg egentlig ikke.Det er bare en jobb for dem.Men for oss er det selve livet.Være eller ikke være.Forskjellen på himmel og helvete"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Bare et lite spørsmål -hvem kjenner barnevernet i alle landets 435 kommuner? Ikke jeg, heldigvis -og jeg håper det er få som gjør det... (reint bort i fra de som jobber med organisering av barnevernet, selvsagt!)

Å kåre det dårligste barnevernet blir helt feil for min del, men jeg har da heller aldri vært borti de privat.

Helt enig med Astra her. Tullete tråd.

Den som startet tråden har har sikkert noen uoppgjort med barnevernet - hva med å konsentrere seg om å få et bedre forhold med dem (for barnas skyld) isedet for å snakke "dritt" om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sitatet er slettet fordi den opprinnelige meldingen ble slettet

Moderator

Ja, jeg hører jo at du har peiling. Du høres jo ut som et intelligent og smart menneske. Bare så "synd" at barnevernet tross alt stort sett har rett når de griper inn. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes at du høres helt utrolig smart ut jeg Care :lol::lol::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Vennlig hilsen Barnevernhater :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg leste i avisen om barnevernets

bruk av iq tester fra 50 tallet(Svanhild saken) og barnevernets grunnløse

terrorisering av en epilepsisyk kvinne (kvinnen vant over barnevernet i retten).

Deler av innlegget er slettet. Jeg synes du skal holde deg til sak og IKKE person!

Moderator - Cassandra

Vennlig hilsen Barnevernhater :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Astra her. Tullete tråd.

Den som startet tråden har har sikkert noen uoppgjort med barnevernet - hva med å konsentrere seg om å få et bedre forhold med dem (for barnas skyld) isedet for å snakke "dritt" om dem.

Jeg synes ikke dette er en tullete tråd. Care : Avskrive tråden som tull fordi denne gjesten har andre (negative) meninger enn det du har ? Hvem som sitter på fasiten ? Sannsynligvis ingen av dere.

Dette er sannsynligvis basert på denne gjestens opplevelser med barnevernet - hva vet vi ?

Dessuten ER det ikke bare positive ting med barnevernet, ikke bare negative heller. De gjør feil som andre mennesker, men de kunne godt innrømmet det selv. Jeg har flere bekjente som har hatt særdeles ubehagelige opplevelser som har ødelagt familier :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...