Gå til innhold

Hva gjør dere hvis det blir bankstreik?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg spurte om å få ta ut 500 kroner i butikken i stad, men de hadde ikke. De må jo også spare litt på kontantene tilfelle det blir noe streik /lockout.

Jeg tror konflikten blir opptrappet nå på mandag men har ingen tro på at det blir langvarig, så jeg tar det helt med ro.

Sånn, Hippopotamus, jeg slettet avsnittet om den mannen, fornøyd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sommerferie

Jeg skal reise på ferie neste fredag, og hadde tenkt å shoppe de siste nødvendige tingene neste uke (har ferie fra mandagen). Bør jeg lette på ræva å finne en minbank i kveld? Eller kan jeg satse på å få handle onsdagen hvis det blir en streik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skal reise på ferie neste fredag, og hadde tenkt å shoppe de siste nødvendige tingene neste uke (har ferie fra mandagen). Bør jeg lette på ræva å finne en minbank i kveld? Eller kan jeg satse på å få handle onsdagen hvis det blir en streik?

Jeg tror evt streik blir veldig kortvarig, men hvis det er noe veldig viktig du må til ferien som ikke kan kjøpe der du skal feriere bør du kanskje ta ut de pengene nå ja, sånn i tilfelle rottefelle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe stort problem.

Fikk lønn og feriepenger igår - og skal betale en stor regning nå, så det er gjort. Mannen har endel kontanter liggende så jeg har ikke tenkt å ta ut noe selv ... men det er kanskje for sent nå allikevel ?

Men, jeg har ikke tro på at det blir noen streik - og dersom det blir så blir den garantert ikke langvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at så mange blir hysteriske fordi bankene kanskje blir tatt ut i streik.

Greit nok å ta ut litt ekstra, slik at man har i et par-tre dager, men denne streiken kommer IKKE til å vare noe lengre.

Dersom bankene streiker vil Norge bli lammet.. Hvis denne streiken pågår et par dager, vil mest sannsynlig Børsen stenge, og VIPS.. tvungen lønnsnemd. Uten børsen stopper Norge helt opp, og det kan jo ikke de høyere herrer ha noe av.

Hva skjedde når de tok ut veterinærene i mattilsynet ut i streik? jo,,, omtrent 24 timer etter at de ble tatt ut ble det tvungen lønnsnemd. I disse dager med ecoli og alskens basselusker her og der kunne de jo ikke la mattilsynet streike.

Joda, streike kan de gjøre for min del...

Men jeg tror at trådstarter bare kan ta det helt med ro, fordi streiken kommer ikke til å vare frem til 8.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting! Blir det streik tror jeg nok streiken kun  varer i 2-4 timer.

Det blir nok tvungen lønsnemd ganske raskt dersom det skjer.

:klappe: Helt enig! Det varer sikkert kun noen timer.En bankstreik vil ikke bare gå ut over oss forbrukere men også næringslivet og det har ikke staten råd til.

Så det blir toppen noen få timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gjelder streiken også postbanken. Jeg er litt usikker om den er for seg selv eller med de andre bankene....

Det burde jeg vite

Først... streiken ble trappet opp på fredag. Som et svar på dette svarer arb.giverorg. med lockout fra mandag. Det er derfor det gjelder alle banker i Norge.

Kredittdelen av visakortet ditt mener jeg skal fungere i utlandet, men du får vel neppe tatt ut penger på det i utlandet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeg ser med glede at kommunen var tidlig ute med lønn/feriepenger, men om jeg kommer til å ta ut noen penger er en ganske annen sak. En slik konflikt blir aldri i verden langvarig. Jeg har noen kottiser og no kjøttdeig i fryserene og utover det... to halvsteke brød... noe mer kan jeg aldri tenke meg blir nødvendig.

Endret av Cherie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del folk ta ut ekstremt masse penger disse dagene, og det jeg frykter mest er egentlig masse innbruddsraid i hele helga nå.....

Hvis d blir streik så varer den maks 2 dager tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Og for noen gribbe-tendenser! Skulle bare krysse veien ved minibanken ved 7-11 og der begynner en hel gjeng og brøle og kjefte på meg. Hvorfor? DET ER LIKSOM KØ HER! STILL DEG I KØ!!! Makan! :overrasket: Jeg skulle jo bare forbi, hadde ikke noen planer om å snike, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og for noen gribbe-tendenser! Skulle bare krysse veien ved minibanken ved 7-11 og der begynner en hel gjeng og brøle og kjefte på meg. Hvorfor? DET ER LIKSOM KØ HER! STILL DEG I KØ!!! Makan! :overrasket: Jeg skulle jo bare forbi, hadde ikke noen planer om å snike, jeg.

:ler: Verste jeg har hørt! Snakk om at vi krisemaksimerer her i Gnore, selv om "alle" vet at streiken/lockouten varer veldig kort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Ja, det var en kort streik....:plystre: hva var det jeg sa (jeg tippet ihvertfall 2-4 timer, men det var enda kortere enn det, 0 timer)

Nå blir det nye køer i bankene når alle som har tømt kontoen sin må sette pengene inn igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, de som har tatt ut så mye at det er et problem, må kanajke sette dem inn igjen.

vi som nøyde oss me då ha kontanter til småhandling, buss og eventuell uforutsette problemer, vi klarer utmerket å bruke de kontantn vi har i løpet av ikke så veldig lang tid, og trenger derfor ikke tenke på å stå i kø, heldigvis :)

(for ja, jeg regna med at det ikke skulle bli streik, og OM det ble det så ville det ikke bli lenge, (jeg har pleid å si "to sekunder?) så at vi i det hele tatt har kontanter er takket være at min samboer tok ut/hadde litt. Og, hos oss er det bare snakk om LITT, så det er kke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hehe, ja, de som har tatt ut så mye at det er et problem, må kanajke sette dem inn igjen.

vi som nøyde oss me då ha kontanter til småhandling, buss og eventuell uforutsette problemer, vi klarer utmerket å bruke de kontantn vi har i løpet av ikke så veldig lang tid, og trenger derfor ikke tenke på å stå i kø, heldigvis :)

Det tenker jeg også! Jeg har ikke akkurat store problemer med å bruke kontanter i stedenfor kort i noen dager. (Det hadde vært verre å stå uten noe penger om det ble streik!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor denne krisemaksimeringa hele tida? En evt streik kommer til å vare i et par dager, maks. Irriterer meg grønn over mennesker som er så redde, og tar ut tusenvis av kroner. Ro dere ned!

Helt enig.

Men Ola og Kari har alltid vært slik.

Er det en helligdag eller to, går de berserk i matbutikken. Handler som om det ikke skulle vært mulig å få tak i mat på flere uker.

Sånt ler jeg av! Fatter ikke at det går an! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...