Gå til innhold

Hva gjør dere hvis det blir bankstreik?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bekymrer meg ikke. Som mange andre sier, så blir neppe denne streiken langvarig - max 2-3 dager (antagelig kortere).

Men: Jeg kommer til å ta ut litt ekstra fra minibanken i dag, rett og slett fordi alle andre gjør det og dermed er det fare for tomme minibanker i helgen. Plutselig er det behov for å ha kontanter, så da er det greit å ikke ha helt tom lommebok.

Men noen ekstra handling o.l. gidder jeg ikke bry meg med.

Har faktisk aldri tatt noen forholdsregler i forbindelse med streik, jeg....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forresten ikke snakk om noen streik. Det er lockout det er snakk om her. Det styrker min tro på at dette går mot tvungen lønnsnemd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekensene er selvfølgelig så store at alle ser at de styrer mot tvungen lønnsnemd. Det sier seg selv.

Sier seg jo selv at det ikke kan bli streik i mange dager, så dette bekymrer meg overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal

Jeg har tatt ut penger og betalt regninger i dag. Håper jeg har garderdt meg litt.

Endret av Chantal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo statsråden innkalt til møte nå kl 16. Så det er jo en mulighet at det ikke blir noen streik. Hørt mange minibanker er tomme nå. Og lang kø mange plasser. Har ikke fått tatt ut noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Det er skummelt å vente med å ta ut penger om man ikke har kontanter overhodet... minibanker begynner å bli tomme og ingen betaler med kontanter i butikken dersom det er manko på det...da vil ikke butikkene ha så mye å gi ut heller når folk tar ut på kort. jeg gjorde dette idag, men har hørt om flere om ikke fikk ta ut.

Blir vel neppe langvatig, men har man ikke penger, ikke bensin på tanken og ikke bensinkort håper jeg dere har gode venner :) Da blir det vanskelig å komme seg på jobb, skole osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bekymret meg noe jeg, handlet som vanlig til helga i dag, og da har jeg varer til noen dager ut i neste uke. Kontanter klarer jeg vel meg uten i noen dager. For jeg er ikke det minste i tvil om at dette blir kort varig. Leste en plass at sist bankene var oppe i en liknende situasjon var i 1976, og da varte konflikten i fire dager før det ble tvungen lønnsnemd. Og da var det ikke mye som foregikk over nettbank og via kort. Så jeg tror nok de fleste kan ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fire dager er ganske lenge om man ikke har noe kontanter. Som det ble nevnt så vil jo ikke bensinkort fungere heller, så tanken skal fylles opp i løpet av helgen! (Vi får besøk fra utlandet, så vi skal kjøre en god del rundt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple

Hvorfor denne krisemaksimeringa hele tida? En evt streik kommer til å vare i et par dager, maks. Irriterer meg grønn over mennesker som er så redde, og tar ut tusenvis av kroner. Ro dere ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Litt kontanter er det nok lurt å ta ut; det kan bli behov for å betale ting selv om streiken bare vil vare noen få dager. Men tusenvis av kroner er det nok de færreste som trenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg spurte om å få ta ut 500 kroner i butikken i stad, men de hadde ikke. De må jo også spare litt på kontantene tilfelle det blir noe streik /lockout.

Uff, sto bak en mann i rullestol i minibanken i stad, han tok ut på ikke mindre enn tre kort og når han var ferdig hadde han fanget fullt av kontanter. Han var jo i følge med noen da men likevel.....

Jeg tror konflikten blir opptrappet nå på mandag men har ingen tro på at det blir langvarig, så jeg tar det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Uff, sto bak en mann i rullestol i minibanken i stad, han tok ut på ikke mindre enn tre kort og når han var ferdig hadde han fanget fullt av kontanter. Han var jo i følge med noen da men likevel.....

Hva i all verden hadde rullestolen med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er folk så bekymret. 95 % utav denne situasjonen er media skapt. Hadde ikke vært for journalister som ikke gidde å gjøre noe fornuftig så hadde de ikke vært kø i banker og minibanker. De hadde heller ikke vært nesten sammenbrudd hos kortselskapene.

Hvis dette er snakk om at arbeidsgiverne vill gå til lockout så er de bare en grunn til at de gjør de. Fordi da blir Regjerningen tvunget til å beordre tvungen lønnsnemd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva i all verden hadde rullestolen med saken å gjøre?

Jeg tenkte på risikoen for at han blir ranet jeg da, er kanskje litt mer hjelpesløs i rullestol eller? Var jo også noe å henge seg oppi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Jeg tenkte på risikoen for at han blir ranet jeg da, er kanskje litt mer hjelpesløs i rullestol eller? Var jo også noe å henge seg oppi.....

Sorry, men jeg tenkte det samme om deg. "Det var jo også noe å henge seg opp i." Rullestolen, altså.

Men du har et poeng i forhold til det med ran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
gjelder streiken også postbanken. Jeg er litt usikker om den er for seg selv eller med de andre bankene....

Det burde jeg vite

Postbanken er sammenslått med DnBNor så vidt jeg vet, så det gjelder nok dem også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miloine

Ingen ting! Blir det streik tror jeg nok streiken kun varer i 2-4 timer.

Det blir nok tvungen lønsnemd ganske raskt dersom det skjer.

*tror jeg*

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Bensinkort vil vist heller ikke fungere MissEscada!

ikke om man har sånn jet-kort som man betaler i etterkant heller? jaja, har no tatt ut litt penger jeg da :)

hva gjør butikkene om man handler om de ikke har vekslepenger da? får man ikke handlet, eller blir det butikken sitt problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...