Gå til innhold

Hva gjør dere hvis det blir bankstreik?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvordan har dere tenkt å ordne dere hvis det blir bankstreik?

Ta ut masse penger å ha de hjemme? det synes jeg virker så ekkelt. Ikke har jeg råd å betale reginger på forhånd, da jeg er avhengig av neste lønn for å betale de.

Skal på ferie fao.8 juli, hva skjer om streiken fortsatt pågår! Må jeg ta ut masse penger nå, som jeg i utgangspunktet ikke har, pga. jeg venter sårt på neste lønn, som jeg kanskje ikke får pga. streiken.

Skjønner ikke at de har lov, for man har jo da ikke penger til å kjøpe mat mm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan vel betale med kort i butikken selv om det er bankstreik vel. Og ta ut kontanter der.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Forstod det som at det ikke gikk. Alt skulle stoppe opp i følge en artikkel jeg leste på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

jeg synes jeg så på nyhetene at vist det blir bankstreik så kommer ikke lønna inn på kontoen.

.Men jeg kan ha hørt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

En får ikke brukt kort på butikken heller nei.

Jeg kommer nok til å ta ut litt penger til helgen slik at jeg har litt å gå på ved en evt. streik, men om det faktisk blir streik så tviler jeg sterkt på at den blir langvarig, så jeg er ikke særlig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

gjelder streiken også postbanken. Jeg er litt usikker om den er for seg selv eller med de andre bankene....

Det burde jeg vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TIl trådstarter: Jeg tror ikke du behøver å være redd for ferien din i juli. Tipper streiken er over før den tid. Som noen andre sier: Det vil lamme hele Norge på få dager, og da må de nok sette inn tvungen lønnsnemd.

Til King James: Det gjelder Postbanken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siren_*

Det blir neppe streik blant de bankansatte. Har jobbet i bank i mange år og hver gang har streiken blitt avvergret i siste øyeblikk.

Men jeg kommer til å ta ut penger før helgen for all sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å vi som er ansatt i stat og kommune får håpe på at lønna blir utbetalt fredag den 9. istedenfor den 12. som er vår lønningsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å ta ut så jeg har til mat i en ukes tid. Gjorde det sist de truet med streik, men da ble det avblåst i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har dere tenkt å ordne dere hvis det blir bankstreik?

Ta ut masse penger å ha de hjemme? det synes jeg virker så ekkelt. Ikke har jeg råd å betale reginger på forhånd, da jeg er avhengig av neste lønn for å betale de.

Skal på ferie fao.8 juli, hva skjer om streiken fortsatt pågår! Må jeg ta ut masse penger nå, som jeg i utgangspunktet ikke har, pga. jeg venter sårt på neste lønn, som jeg kanskje ikke får pga. streiken.

Skjønner ikke at de har lov, for man har jo da ikke penger til å kjøpe mat mm!

Skjønner godt din bekymring...er selv bekymra for dette,skattepenga jeg skulle ha inn på konto mens jeg er på Kypros ser jeg vel ikke til.Skal ihvertfall ta ut de 2000 jeg har inne på konto...Blir helt oppgitt av disse streikene jeg.

Ikke får man lønn eller feriepenger på konto,når dem streiker,ei heller skattepenger,hvis streiken varer. :grine: StreikeNorge bor vi i nå.Heldigvis har jeg fått betalt de regninger som hastet med...de andre får vente.Men, streiker Postbanken også,tenkte på dette med betaling av regninger og uttak i minibank der.Min bank Bien skal streike....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsekensene er selvfølgelig så store at alle ser at de styrer mot tvungen lønnsnemd. Det sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste et eller annet sted at dersom det blei streik vile også Børsen streike, og da går vel norsk økonomi på dunken. Så hvis det er tilfelle, tviler jeg på at dette vil bli langvarig.

Da blir det nok som storebror* sier; Tvungen lønnsnemd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å handle inn mat for den neste uken på lørdag, slik jeg UANSETT ville gjort, og sørge for å ha litt kontanter i beredskap. Ikke MASSE, men litt.

Regningene bekymrer jeg meg ikke for, ingen kan da gi meg skylden for at regningene som forfaller mens det er streik ikke betalesnår det er streik. De er registrert til betaling ved forfall, og betales da førstedag bankene er i aktivitet etter streiekn, og det er mer enn godt nok.

Og denne streiekn, dersom det mot forodning blir noe av, kommer ikke til å vare til juli, langt derifra, et par dager, absolutt max. Så ikke bekymre deg så mye for ferien din. Eller regningene. Bare sørg for å ha mat eller kontanter til mat for noen dager, så du slipper å sulte, det holder i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igrunnen ikke tenkt på det engang før jeg fikk beskjed om at jeg får lønna noen dager tidligere i til felle streik, men som andre sier, regner jeg med at en eventuelt blir kortvarig pga konsekvensene det vil få. Hørte på radioen i går at folk hamstere penger så minibankene må fylles mye oftere enn vanlig -alltid noen som blir hysteriske... Da det var streik for to år siden, så det ikke ble kjørt ut varer til butikkene, var det jo en del som hamstret mat og dopapir så man skulle tro de skulle bo i ødemarka i 6 måneder... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Slapp nå av folkens, denne kommer ikke til å vare særlig leng3- det sier seg selv at en bankstreik ikke vil vare lenge- folk er jo avhengig av lønn og penger!

Forrige gang ble det streik i 3 hele dager, så ble det tvungen lønnsnemd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...