Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #201 Skrevet 11. juli 2006 Cata, ja det har i grunnen vært nok slendrian nå, og jeg har fått sagt fra til avdelingsleder hva jeg mener om daglig leder og hans selvmotsigelser og tilbakelente holdning etter at J vant saken sin. Som om han sitter og venter på at det skal gå skikkelig galt så han kan klappe seg på magen og si at det var det han sa... Hun er enig med meg, og sier at jeg er ikke den eneste som reagerer på ham. Så han må uten tvil strammes opp, dette her er faktisk ikke holdbart. Nå er klokkan kvart over ni, og jeg har fremdeles ikke fått noe svar fra ham, så jeg ringer snart for å høre hva som skjer. Nigo-san, det er lettere å stå oppreist nå som jeg vet at hun var i farta i går og faktisk ringte kollektivet og fortalte at hun hadde det bra. Da har hun det antakelig fremdeles bra, men hun ville hatt det bedre tilbake på kollektivet. Hun blir også alltid glad når hun blir hentet fordi hun blir så sliten selv at det livet. Sist vi snakket om det sa hun at bare tanken på rus og det livet gjør henne så sliten at tanken på det til og med er en umulighet... men så var det denne impulskontrollen da... Nå skal jeg se om jeg kan få tak i ham på tlf. ----- Fikk bare svarern hans så jeg la igjen en veldig kort og konsis melding: Hei det er mysan. Jeg vil vite hva som skjer. Ring meg. I et tonefall som ikke levner tvil om mitt irritasjonsnivå. Og så er det å lene seg tilbake og vente på telefon igjen. Som kanskje kommer fra kollektivet som får beskjed om å ringe meg opp. Det skulle ikke forundre meg. Jeg har arrestert den mannen så mange ganger nå at jeg faktisk tror han begynner å bli litt redd meg, og det burde han være. Jeg kan lage helvete for ham pga udugeligheten hans. Og det koster meg ikke en drue å gjøre det heller. Jeg er snill lenge jeg, men det finnes en grense. Særlig når det gjelder ungene mine.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #202 Skrevet 11. juli 2006 Da fikk jeg en sms fra ham. Han har vært i Oslo siden klokken 17 og tar en ny tur opp til Haugerud nå. Det vil si at han har vært der, og at fuglen er fløyet. Er jeg forbannet nå? Ja, og ikke så reint lite heller.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #204 Skrevet 11. juli 2006 (endret) He is in such big shit right now!! Endret 11. juli 2006 av vimse
Gjest gjest1 Skrevet 11. juli 2006 #205 Skrevet 11. juli 2006 (endret) Nå ringte hun selv fra legevakten. Hun har vært hos politiet og gjort en anmeldelse... igjen.. stakkars unge, men når skal hun lære?? Jeg fikk ringt daglig leder nå og han reiser på legevakten omgående, og så lurer hun på om hun kan få komme hjem i stedet for å reise tilbake til kollektivet, og det tror jeg nesten hun bør få lov til, i hvert fall nå disse dagene som jeg fremdeles er hjemme. Så kan de eventuelt hente henne på fredag, i og med at jeg jobber lørdag og så begynner på jobb mandag. Jeg har ikke lyst til at hun skal sitte der nede og føle seg ensom etter en sånn opplevelse, for det knekker henne hver gang... Men nå har hun i hvert fall anmeldt da, det er da en bra ting. Det har hun ikke villet tidligere. Nå er jeg sur på Yme, jeg fortalte ham hva som har skjedd, og han blir sur på henne fordi det burde hun skjønt, fordi hun henger med pakkiser når hun ruser seg. Ellers hater hun dem... av soleklare grunner, det er jo de som gjør dette her mot henne hver jævla gang. OG DETTE HADDE FAEN IKKE SKJEDD OM DE HADDE FÅTT UT FINGEREN OG HENTET HENNE I GÅR!!! Endret 11. juli 2006 av vimse
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #207 Skrevet 12. juli 2006 Nå er hun omsider på vei hjem - og se på klokkeslettet!! Daglig leder ringte nettopp, de var bare innom Shell for å kjøpe litt mat til henne, hun har ikke spist siden torsdag sa hun til meg tidligere ikveld. Der hører jeg bilen.... Og nå er hun i hus, sliten men ganske blid.. Natta, nå skal jeg sove
Gjest Hedda Gabler Skrevet 12. juli 2006 #208 Skrevet 12. juli 2006 En god klem til deg, Mysan. Du er en tøffing.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #209 Skrevet 12. juli 2006 God morgen... det ble seks timers søvn i natt, men det er greit. Ute skinner sola, og det ser helt nydelig ut. Nå skal jeg koke noen egg så ungen kan få i seg litt mat, og så må jeg vel ut å handle da antakelig. Hun er ikke like altetende som Yme og jeg. Ha en fin dag.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #210 Skrevet 12. juli 2006 Da han kom med henne i natt etter lange timer på legevakten sier han at han snakket med politiet, og at de sier at selv om man er etterlyst og man har en oppgitt adresse så prioriteres man ikke når man er over atten. Selv om man er plassert på en barnevernsparagraf. Dette tror jeg er bullshit og enda et forsøk fra han på å sleipe seg unna sitt slette arbeid. En av de andre på kollektivet har snakket med sin advokat, som også er J sin advokat, og hun påstår noe helt annet. Det eneste som skiller tvangsparagrafen fra frivilligparagrafen er muligheten til å kunne skrive seg ut. Jeg skal be henne sjekke opp dette skikkelig, hun har boka på pulten sin, og så skal jeg se hva jeg gjør videre med det. Nå må jeg få på meg noen uteklær og komme meg i butikken. Ungen må fetes opp litt, hun er helt innhul.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #211 Skrevet 12. juli 2006 Nå er Liten tilbake på kollektivet for å pakke en bag, og så kommer hun tilbake i morgen. Jeg møter henne i byen om jeg ikke kan få dem til å kjøre henne hit litt tidligere på dagen. Ellers må vi jo traske gjennom halve byen med all bagasjen hennes, og det er nok ikke lite. det er som regel en diger bag og to-tre plastposer. Men hun skal altså i avhør eller hva det kalles i morgen i forbindelse med anmeldelsen, eller om det er selve anmeldelsen nå som alle tester og bilder er tatt på legevakten. Dit skal hun tilbake på fredag. Og fredag kveld skal vi reise på kino og se på Johnny Depp Nå har jeg hatt en lang prat med eldstemann. Han er dypt fortvilet, langt nede i kjelleren i depresjon og håpløshet, men jeg tror kanskje at jeg har klart å lysne det bitte lite grann for ham i hvert fall.Vi snakket lenge uten at det endte med at han skriker til meg og kaller meg de styggeste ordene han vet om. Jeg har ikke hjerte til å være sinna på ham nå, for han er så fortvilet. Denne gutten er en utrolig snill gutt i utgangspunktet. Men så mye har skjedd opp igjennom livet hans, at hodet hans er helt på tvers av hva som er normalt. Han står i kø til psykologihjelp nå, og jeg skal begynne å mase så fort de avslutter fellesferien (!) Er det mulig å ha fellesferie med det elendige psykiatriske tilbudet vi har her til lands i utgangspunktet? Nå har de akuttelefoner, men han orker ikke å snakke med noen sånn over telefonen... Jeg ba ham stikke hit i kveld eller i morgen tidlig, så skal jeg ringe legesenteret for ham og få en akuttime hos en lege, hans egen har ferie. Han trenger noe alvorlig sterkt beroligende så han kan gå i koma i noen uker så hodet får litt fred, ellers er jeg redd han havner foran toget en dag. Han simpelthen orker ikke mer. Men han har ikke villet godta eller ønsket hjelp, så jeg har lenge sagt at han rett og slett må gå på en smell før han vil ta skrittet og gjøre noe med situasjonen. Og nå har det egentlig smelt. Litt flink til å ta tak i seg selv er han også synes jeg. Jeg har snakket med ham tidligere i dag også, men så ringte en annen telefon her som jeg måtte ta, og da sa jeg at jeg skulle ringe opp igjen senere. Da jeg ringte fikk jeg ikke noe svar og da viste det seg at han faktisk hadde dratt på trening, og det synes jeg er positivt. Selv om han ikke vil innrømme det selv når jeg sier det.. han liker å svartmale litt også, selv om jeg vet at det er helt mørkesvart inne i hodet hans nå. Han klarer å male det enda mørkere. Dette vet jeg fordi jeg har hørt referert hvordan han videreforteller ting til andre i forhold til hva som for eksempel har blitt sagt mellom han og meg. Han liker å overdrive. Så jeg håper han overmaler det han har fortalt meg i dag også, og at det ikke er fullt så jævlig og håpløst som han påstår. Blant annet sier han at han holdt på å hoppe foran toget i dag, men at K stoppet ham, ved at hun holdt ham igjen i armen. Min tanke er: Hadde han egentlig tenkt å hoppe når hun stod rett ved siden av ham? jeg tror nok ikke det... han roper og skriker om hjelp og oppmerksomhet. Noe annet kom også frem nå som jeg ikke har vært klar over tidligere. Han oppfatter det som at han selv gir og gir og stiller opp og stiller opp for alle og enhver, uten å få noe som helst igjen noen gang.... jeg skjønner at han blir lei. Nå fikk de besøk så jeg ba ham kose seg med gjestene og prøve å la hodet få hvile en stund. Så håper jeg at det roer seg for denne gang. Nå er det film! Ha en fin kveld!
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #212 Skrevet 12. juli 2006 Jeg gråter her jeg sitter... For jeg synes så synd på deg at jeg får helt vondt. Jeg mener det. Jeg skriver det ikke bare for å gjøre det. Jeg vet faen ikke hva jeg får gjort. Det er så jævlig. (Og jeg klager over bagateller, og du har det på denne måten her.) Huff. Du er så sterk og du stiller opp for ungene dine. Du sliter og sliter og prøver og prøver. Jeg fatter ikke hvordan du får det til. Du er et godt menneske, Mysan. Jeg bare håper så veldig at dette her på en eller annen måte ordner seg. Alt sammen. Lottokupongen blir registrert igjen på lørdag vet du... Jeg vet ikke hva jeg skal si...
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #213 Skrevet 12. juli 2006 Søte Hope ikke gråt da. Jeg gråter ikke, da skal vel ikke du gjøre det? Alt ordner seg, og dette skal jeg nok få guttungen igjennom. Han har jo kommet så langt med seg selv at han klarer å se at han trenger hjelp, og han kan sette ord på hva han føler, og han kan gråte til moren sin. Det skal nok gå bra. Men han kan ikke bygges på nytt før han har revet det gamle. Det jeg har lagt merke til de siste par årene, er at så snart det blir rolig rundt ungene, så begynner jeg å kjede meg... tidligere har jeg ikke hatt evnen til å kjede meg i det hele tatt. Jeg trives med at det ikke skjer noe, sånn egentlig... så jeg er nok litt ødelagt, men ikke verre enn at det går bra. Og som jeg sa til guttungen også når han gråter og er fortvilt fordi han lager så mye kaos for meg og alle som er rundt ham, - ikke tenk på det, vennen min, jeg klarer meg, jeg overlever dette. Jeg har en egen evne til å legge ting i skuffen og la være å tenke på dem. Det er GODT å være flegmatisk og jeg unner ungene mine den egenskapen, men dessverre har de den ikke. De er altfor følsomme, og altfor snille. Men dette skal gå bra. Jeg skal nok levere lotto på lørdag igjen, og finnes det noen rettferdighet i verden så vinner jeg i hvert fall så jeg kan få oss alle på rett kjøl. Mye ville løftes vekk fra guttungens skuldre også om jeg vant så jeg kunne hjelpe ham litt nå. Han har ikke like mye gjeld som meg, men han har slemmere kreditorer.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #214 Skrevet 12. juli 2006 Jammen, du veit jo at jeg er en sippeguri! Så jeg griner så mye jeg vil, tenk! Håper du får sove i natt!
Cata Skrevet 12. juli 2006 #215 Skrevet 12. juli 2006 Jaja, så begynner du nå iallfall å få litt oversikt over situasjonen. Og litt "kontroll" på ungene, eller iallfall på hvor de er og hva de foretar seg. Håper dere får litt fredelige tider en stund nå, sånn at du får kjeda deg skikkelig.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2006 #216 Skrevet 12. juli 2006 *Løper over til Hope-ungen med en hel kartong med kleenex*.. sånn, nå kan du tute så mye du orker... Jaså Cata, så du ønsker meg litt kjedsomhet... joda, det kunne være godt det nå faktisk... fint vær, et glass hvitvin og en passe dose kjedsomhet på balkongen med bare legger og boka mi... ikke å forakte. Ved siden av meg i soafen nå har jeg en eske. Den esken er ca 40x60cm med 18cm høye kanter. Oppi der bor det tre innmari søte små puser, og akkurat nå ligger de og sover som små menneskebabyer. Med en pote under kinnet og den andre foran haka.. de tykke små magene hever og senker seg med pusten. De er bare såååååååååååå nudelige. Yme har prøvd å ta noen bilder av dem, men de er så sorte så man får liksom ikke se dem skikkelig. Moren har stukket ut på balkongen med de tre andre voksne pusene, så nå er det bare babyene og meg her. Straks skal jeg legge meg, det ble lite søvn forrige natten. Jeg håper at det er rolig rundt eldstemann også, og at han finner roen og får en grei natt, og så kommer hit i morgen så vi kan ringe legen og få litt nødhjelp så han kan gå i "dvale" litt. Får han en slitsom natt kan det hende at jeg får en telefon, og selv om jeg selvfølgelig tar i mot den, så sitter jeg jo der og dingler og skulle ønske jeg kunne slippe. Jeg vil jo egentlig bare ha fred og ro, og ønsker at alle skal ha det bra.. Kryss fingre for at det blir en grei natt da, dere
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #217 Skrevet 13. juli 2006 Søte gutten ringte mamman sin ved midnatt eller litt senere for å si at han skulle legge seg, og si god natt. I dag morges klokken halv ni ringte K som han er hos, og spurte om hun skulle ringe legen for hun skulle også ringe for seg selv, og det var greit for meg, men ikke greit for ham. Så jeg har vært på tlf med legevakten, og han kunne få time om en time, men det ble for tidlig for ham, for han har ikke sovet ett sekund i hele natt, og måtte sove først, så jeg måtte ringe henne opp igjen. Så da får han prøve å sove noen timer, og så får vi ringe igjen når han våkner igjen, for de kunne ikke låse timer så langt frem pga akuttsaker og sånt, og det skjønner jeg jo. Får han sove litt så vil han kanskje føle seg litt bedre også, det hjelper jo ikke akkurat på et slitsomt hode og aldri få sove ordentlig. Så nå er jeg oppe allerede, før ni, helt uten grunn og lurer på om jeg skal ta med kaffen ut på balkongen.
Bettie Skrevet 13. juli 2006 #218 Skrevet 13. juli 2006 Det er trist lesing, mysan. Håper at ting løser seg litt for dere. Det hadde jo vært fint om du fikk litt ro før du begynner i ny jobb.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juli 2006 #219 Skrevet 13. juli 2006 Hei Bettie, jeg tar de rolige stundene som er innimellom og lever igrunnen ganske normalt da. I dag er det stille, nå sover eldstemann antakelig der han er, Liten har kanskje stått opp der hun er, og jeg kan slappe av mentalt. I dag var jeg oppe halv ni, og det har resultert i at jeg støvsugde før elleve, og sitter nå og ser på Dr.Phil. Når det slutter om få minutter skal jeg vaske stekovnen, jeg sprayet den full av Mr.Muscle før jeg la meg i går kveld. Og så skal jeg shine kjøkkenbenken og fyke over gulvene med vann og såpe. Tenker jeg skal se om jeg får tatt stuevinduene i dag også, kattene er jo stadig der med potene sine, og de ser ikke ut. Jeg skal også rydde litt rundt omkring i hyller på stua for nå er det papirer overalt, og jeg blir gal av å se på det. Masse av det er sikkert ting som kan kastes. Jeg har også vært i kjellerboden i dag med en sekk med bøker og en koffert som har stått i skapet i gangen i evigheter. Vekk med det!! Nå tordner det, høre jeg... Og så ringte eldstemann, han kommer snart innom en tur og så får han ringe legen herfra. Men nå slutter Dr. Phil, så jeg får hive meg rundt og fortsette der jeg slapp.
Cata Skrevet 13. juli 2006 #220 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Jeg blir også gal av papir som flyter, og jeg tror det formerer seg. Det var da ikke så mye bare for noen dager siden? Tror jammen jeg må følge ditt eksempel og rydde og arkivere litt i helga. Edit: Elendig språk Endret 13. juli 2006 av Cata
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå