Gå til innhold

mysans innholdsløse drodling

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Her ligger nok blemma hos Tønsberg Politi.

Jeg snakket med en dame som sa at det lå en obsmelding på J som var ringt inn på fredag, og at politiet i oslo får beskjed, selv om den ikke blir formelt registrert. Det blir en mer løselig greie da antar jeg, som at XX er savnet, hold øynene åpne. Men tydeligvis funker ikke dette godt nok, i og med at de som traff henne i går bare registrerte hvem hun var og lot henne være.

Jeg ringte opp til avdelingsleder igjen, og hun ble rasende, for hun hadde forsikret seg om at dette fungerte, og det er sånn de har gjort det tidligere, og politiet i både Moss og Oslo har tidligere tatt henne på bakgrunn av en sånn telefon.

Så om hun ikke dukker opp av seg selv i kveld, så reiser avdelingsleder inn i morgen og gjør det skriftlig og formelt, så de kan hente henne da. Det hadde forøvrig vært hyggelig om hun kunne dukket opp av seg selv innen den tid. Jeg er redd for at dersom hun forsvinner fra den adressen hun er på nå, ved at de er ute for å hente mobilen hennes kanskje, så kanskje hun treffer noen andre hun blir med i stedet, og da er hun vekk igjen.

Nå sa daglig leder også at dersom hun ikke dukker opp nå snart så skal han få politiet i Oslo til å ta seg en tur på oppgitt adresse. Jeg håper bare hun er der, og ikke har gått ut for så kommer de jo bare til tomt hus.

Nå må jeg lage litt mat til Yme kommer fra trening. Må jo ha mat sånn som han trener.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har bedt kollektivet om å ikke og vente for å se om hun dukker opp her, for det gjør hun ikke.

Hun er ikke dum og nå vet hun at hun ikke er etterlyst gjennom politiet, siden de traff henne igår og ikke tok henne med seg.

Det slo meg plutselig at den telefonen hun tok til kollektivet i dag for å si at hun hadde det bra og at hun skal komme hit, rett og slett var en måte og kjøpe seg mer tid. Melder hun fra at hun har det bra, så vil de vente ennå lenger med å melde henne savnet... det er i hvert fall det hun tenker, antar jeg.

Hun dukker heller ikke opp her så lenge hun ikke vet om broren hennes vet at hun er borte. Hun tror sikkert han vet, og da dukker hun ikke opp her frivillig. Garantert.

Jeg har også sagt fra at hun meget vel kan forsvinne fra den adressen hun er på dersom hun plutselig treffer noen andre venner. Og da er vi like langt, og det synes jeg ikke man skal ta sjansen på.

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Har egentlig ikke så mye annet å si enn lykke til. Jobber i feltet, og vet hvor vanskelig dette kan være, både for pårørende og personen selv. Sender deg mange varme klemmer :klem:

Skrevet

Hva du må holde ut... :klem:

Jeg fatter ikke hvor utrolig sterk du engentlig er.

Hva kan jeg si annet en at jeg føler så inderlig med deg og jeg håper hun kommer tilbake til kollektivet i dag.

Godt du har fått deg en jobb. Det fortjente du virkelig.

Når du har J foran deg igjen så må du være hard og fortelle henne at dette ikke kan godtas igjen. Pokker heller hun er jo snart voksen...

:dagens-rose: går til en tøff og tålmodig mamma som får så mange bekymringer hun ikke fortjener.

PS Håper du snart vinner i lotto. Det hadde vært på sin plass nå!

Skrevet

Godt du har fått livstegn i allfall. Så får vi bare krysse fingre for at de får tak i henne og får returnert henne til kollektivet i løpet av kvelden.

Gjest gjest1
Skrevet

Hei damene :)

Fikk telefon fra daglig leder nå, og han ringer barnevernsvakta om en halvtime når de har hatt vaktskifte for å snakke med dem. De skulle se om de kunne prioritere å reise opp til adressen å se etter henne.

Jeg ba ham presisere at hun er en fare for seg sjøl så de bare MÅ prioritere det.

Hvorfor pokker kunne han ikke bare sette igang så fort han fikk den adressen av meg tidligere i dag? Hvis hun ikke er der lenger i kveld eller i morgen når de kommer dit, så kommer jeg til å bli så rasende forbannet at det ikke finnes ord.

Jeg ba han ringe meg på nytt etter at han hadde snakket med dem, og sier han da at de ikke har tid så ringer jeg dem selv. Jeg synes bare hele greia høres helt idiotisk ut.

Forsvinner hun nå fordi de ikke fikk ut fingeren og fikk hentet henne da adressen var et faktum, så ringer jeg advokaten hennes i morgen og hører hvem jeg skal anmelde. Han som jeg snakket med hos politiet tidligere i dag trengte bare et klarsignal for å dra og hente henne faktisk, så å komme og si at de ikke har tid... den kjøper jeg ikke.

Skrevet

Ja det der høres mer enn rimelig fomlete ut, synes jeg. Litt tempo kunne de jammen hatt.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå skjønner jeg ikke noe. Jeg hadde skrevet et nytt innlegg her, og nå er det bare borte. Har jeg glemt å trykke "post innlegget" og så lukket igjen siden da? Det må jeg ha gjort..

at det går an...

Daglig leder ringte meg for en time siden, da skulle han ringe barnevernsvakta om en halvtime, etter at de hadde vaktskifte fordi de var så travle idag, og da skulle de se om de kunne prioritere å reise opp til den adressen hvor hun altså ble truffet i går.

Jeg ba ham ringe meg etter at han hadde snakket med dem og nå har det gått en time. Jeg ringer dem sjøl ganske snart og hører hva som skjer.

Hvis ingen reiser opp dit før i morgen, og hun ikke er der lenger så blir jeg jævlig forbanna. Hvorfor pokker kunne ikke saken tas tak i med en gang jeg hadde den adressen?? Forsvinner hun igjen nå på grunn av dette her, så ringer jeg advokaten hennes i morgen, og så skal vi se om det blir en anmeldelse av en eller annen. Politiet i Tønsberg som ikke har oversendt obs-meldingen til Oslo politi eller daglig leder som ikke tok tak i saken med det samme han fikk beskjed om hvor hun var.

Jeg kunne reist opp sjøl jeg, men jeg vet av erfaring at jeg måtte dratt igjen med uforettet sak, for hun blir ikke med meg hvis hun ikke vil selv. Det har jeg prøvd, og det ble mye skrik og rop og absolutt ikke noe ull. Så det er bare bortkastet tid og energi.

Nå tar jeg med telefonen på badet mens jeg gjør meg klar for natten, og ringer han ikke i løpet av den tiden jeg er der, så ringer jeg barnevernsvakten selv.

Nå må det faktisk skje noe her.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå skjønner jeg ennå mindre - plutselig var innlegget mitt der allikevel.. og ikke nok med det, det var et svar fra Cata der også... tror jeg holder på å bli tussete.

Gjest Gjesta
Skrevet

Gud, Mysan, jeg får virkelig vondt inni meg når jeg leser alt du må gjennomgå på grunn av datteren din. Jeg kan ikke si noe som ikke de over meg allerede har sagt, men du virker å være beundringsverdig sterk på alle måter. Håper virkelig ting løser seg til det beste, men det er gjerne hardt underveis.

Gjest gjest1
Skrevet

nå har jeg vært i byen og skrevet under på ansettelseskontrakten min og da jeg kom tilbake så jeg at daglig leder hadde ringt.

- Jeg fikk aldri noen tilbakemelding fra barnvernsvakten i går...

Neivel, tenkte jeg i mitt stille sinn, til meg sa du at DU skulle ringe opp igjen om en halvtime, ikke at du skulle vente på tilbakemelding.

Jeg lover, er hun ikke lenger på den adressen sånn at hun forsvinner igjen, så blir det bråk. Maken til omsorgssvikt tror jeg man skal lete lenge etter. Jeg skal også ta en prat med avdelingslederen etterpå og si at hun ikke må overlate ting til han, for han får jo ikke ut fingeren og gjør en dritt.

Nå har avdelingsleder vært hos politiet i Tønsberg og gjort den formelle biten og jeg går ut fra at hun også har klart å få dem til å skjønne at hun skal finnes omgående. Daglig leder tar selv turen innover i ettermiddag dersom de ikke har funnet henne før det. Jeg vet ikke om jeg vil at han skal kjøre alene med henne i bilen, for han er så urteit når det kommer til psykologi og han kan også finne på å stille henne ultimatumer og gi henne valg hun overhodet ikke kan ta mens hun er rusa. Mannen er komplett dust når det kommer til det der.

Jeg tok runden om Skippergata da jeg skulle hjem igjen i formiddag, men der er det ikke mange på denne tiden av døgnet. Men jeg så ei jente med så alvorlig knekk i knærne at det var så vidt hun klarte å dra seg fremover mot Karl Johan. Det er helt fryktelig det livet de lever, arme mennesker. Og jeg vil ikke ha ungen min der. Ikke pokker!

Dro innom butikken på vei hjem, så nå sitter jeg her med helt ferskt brød med baconost og hummersalat. Jeg er så matlei om dagen, og har gått ned et par kilo, så jeg må få i meg mat. Ikke at det gjør meg noe å komme ned på seksti kilo, men jeg skal nå den vekten ved hjelp av trening og økt forbrenning, ikke fordi jeg ikke spiser. Sånn er det med den saken. Forbrenningen min har gått ned igjen, og det liker jeg ikke, så her må det spises.

Ha en fin dag - jeg kommer tilbake dersom det skjer noe.

Gjest gjest1
Skrevet

Det skal være noe hele tiden. Nå fikk jeg politi med hund på besøk. De har puttet min eldste på celle og han har påstått at han bor mer her enn hjemme hos seg selv. Her har han ikke sovet en natt siden han flyttet ut for to år siden, så jeg vet ikke hva han holder på med. Antakelig har han ting hjemme hos seg selv som han trodde han skulle forhindre at de finner, ved å påstå at han aldri er der... men tror han virkelig at han kan slippe unna med det bare fordi han sier det?

Og tror han at vi skal instinktivt skjønne og godta at vi må spille med på hans uttalelser til politiet?

Nope, har han driti på leggen nå så får han stå for det sjøl. Jeg gidder ikke juge for ham så lenge han sender uniformert politi med hund på døra mi. Da det var politiet som ringte på, så trodde jo jeg at det hadde noe med J og gjøre...

Nå skal jeg ringe avdelingsleder og høre med henne hva som skjer, han daglig leder stoler jeg ikke på, så det og bare prate med ham er godt nok for meg.

Skrevet

Uff av meg da Mysan, skal det liksom aldri ta slutt for deg dette tullet da?

Også nå som du har fått deg jobb og alt (gratulere så masse forresten)

Synd hun ikke stikker av til Tønsberg da, når hun stikker. For her er alt så gjennomsiktig at hun hadde blitt funnet ganske raskt tror jeg.

Håper virkelig jentungen tar til vett igjen og kommer seg tilbake til Revetal så fort som mulig, både for din og sin egen skyld.

Uansett så fortjener du en stor :klem: for at du er den du er!!!!

Gjest gjest1
Skrevet

Hei Villemo,

jeg håper de finner henne og henter henne idag så det går an å få noe ro her. Dette begynner jo å bli helt vanvittig. Jeg lurer på hva jeg har gjort som får alt i hodet hele tiden - kan det ikke bare slutte snart??

Kanskje det er gubben min som går igjen og kaster forbannelser over meg, eller kanskje han kastet en rett før han døde. Jeg tror nemlig han var ganske sur på meg for at han var syk og ikke jeg. Jeg levde jo et normalt liv, og han klarte ikke helt det, og det endte med å koste ham livet til slutt.. jeg tror det plaget ham ganske mye, særlig fordi jeg slang det i fjeset på han stadig vekk... hmmm... det har ikke streifet meg før at det kanskje er han, kanskje det går an å få gjort noe med det også da? :ler: Jeg mener, NOE må det faktisk være, det er ikke normalt å få tingene dynget oppå hverandre sånn som dette. Det begynner rett og slett å bli litt mistenkelig.

---

Jeg har tråkket 4000 skritt, men glemte å notere kalorier. Det tok 55 minutter.

Kattepus sover så søtt i badekaret så jeg har ikke hjerte til å vekke ham, jeg får heller sitte her og stinke litt.

Nå skal jeg straks ringe kollektivet igjen og høre hva som skjer, om hun kan pushe litt på, for han andre fyren, daglig leder pusher ingen ting... det ser ut for meg som om han bare lener seg tilbake, folder hendene på sin runde mage og sier... ja, ja... vi skal nok få se hvem som hadde rett.. J er på frivillig paragraf og skulle ta ansvar selv... de skal nok få se at det går til helvete, akkurat som jeg sa...

Nå skal jeg lage en liten oversikt over mine sms til dem, og deres svar til meg, med klokkeslett for ut og inn, i tilfelle det kommer til sak og jeg kanskje kan bevise at han ikke tar tak i ting når han skal og bør. Han vil jo også kunne bevise når han selv har ringt politiet og barnevernsvakten osv, for det vil jo komme frem på samtaleoversikten på fakturaene hans.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er Oslo som har gjort en feil ved at ikke alle bilene ute har fått vite at hun er savnet. Avdelingsleder har vært hos politiet i Tønsberg i dag og fikk utskrifter av meldingene som gikk både til barnevernsvakten og politiet i Oslo, så de har sitt fullstendig på det tørre.

Nå reiser straks daglig leder innover til Oslo for å se etter henne på den adressen så nå er det bare å vente og se og håpe at hun ikke har flyttet på seg.

Jeg skal også sende ham en sms om at dersom han finner henne, så skal han oppføre seg hyggelig mot henne i bilen nedover igjen, ikke prøve å legge verken skyld eller ansvar på henne mens hun er rusa, hvis hun faktisk er det, og det tror jeg nok hun er. Hun har det jævlig nok akkurat nå antakeligvis, og fornuft kan man snakke med henne når hun har landet igjen. Man diskuterer ikke med rusa personer, gjør man vel? Det er jo like nyttig som å stange hue i veggen, er min erfaring.

Og så håper jeg hun har holdt seg unna heroinen, så hun ikke får så grusom avrusning. Det kommer muligens an på hvem hun har vært sammen med.

Vel, nå kan jeg ikke gjøre annet enn å vente og håpe. Yme steker pizza så da blir det vel mat om noen minutter. Jeg har mavesmerter om dagen fordi jeg spiser for lite. Men sånn er det bare.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er trist å lese hvordan du sliter for tiden. :troest:

Gjest gjest1
Skrevet
Det er trist å lese hvordan du sliter for tiden.  :troest:

Det kommer godt med å være flegmatisk i disse dager, det er helt sikkert.

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

flegmatisk ~a'tisk a2 rolig, upåvirkelig, kald en f- natur 

Nå må jeg snart høre noe. Klokken er straks 18.00 og det må da være to timer siden jeg hørte at daglig leder var på vei inn til Oslo. Nå vet ikke jeg hvor lang tid det tar å få politiet med seg opp dit, men en liten melding underveis om hvor i prosessen de er til en hvert tid, ville vært bra.

Men jeg hører vel noe så fort det er noe å melde...

Nå er kattepus ferdig med å sove i badekaret og jeg fryser, så nå tar jeg den dusjen og får på meg kosedress.

post-3153-1152634378_thumb.gif

Gjest gjest1
Skrevet

Klokken er nesten halv ni og jeg har ikke hørt et pip. Jeg sendte ham en melding med spørsmål om de finner henne, men har ikke fått noe svar.

Hvor lam går det an å bli?

Betyr dette at fuglen er fløyet og han kvier seg for å fortelle meg det?

Han skal få seg en skrape nå som han sent vil glemme i såfall..

Er de på vei opp dit, eller er der og ordner opp i ting, er saken en annen... men jeg synes allikevel det er greit å få beskjed om hva som skjer.

Skrevet

Jeg har da ikke hørt på maken til slendrian. Det må da være mulig for mennesket å trøkke ut av seg en eneste liten SMS med ståa???? Skulle jo nesten tro det var helsevesenet, jo....

Fyren må da begripa at du sitter og lurer på hva som foregår, for alt er jo bedre enn ikke å vite. :sur:

Nå har de jo somla i to dager, snart. Eller.....egentlig er det vel mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...