Gå til innhold

anonymas

anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er eks ja. Men det blir så tungvint å skrive eks-gubben, eks-elskeren osv. Så inntil jeg finner noe bedre navn så får han være elskern. :tunge1:

Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for å fortjene det hue jeg sliter med for tida. :frustrert: Kombinasjon av stiv skulder og tette bihuler gir litt mer hodepine enn jeg liker. Stadig vekk. Har antakelig litt feber og nå. Ingenting biter på det heller, det verker i hele ansiktet og hodet føles som det er i en skrustikke. Om ikke det bedrer seg på etpar dager får jeg bite i det sure eplet og gå til lege. Vet ikke helt hva de kan gjøre, men noe må da gå an? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre i dag ja, men kjenner det sitter i ennå.

I dag hadde jeg arbeidsmannsbesøk på morrakvisten. :ler: De har slått ned noe puss i taket i stua mi, så jeg måtte dobbelsjekke at det bare var fordi de hadde banka i veggen. Og siden hele gjengen sto på stillaset på yttersia så var det jo ganske greit å bare klyve inn gjennom vinduet.

Merka at jeg lå litt på nåler i går kveld. Jeg har satt vitrineskapet mitt foran verandadøra og bordet foran der, så det skal ikke være mulig å komme inn, men jeg lytta litt mer etter lyder enn jeg pleier og det tok litt tid å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er overfølsom ovenfor andres reaksjoner. Husk at det skal to stykker til for å skape en konflikt. Det beste du kan gjøre med energien din er å komme i gang med fysiske aktiviteter, ellers kan du fort bli for rastløs."

Djeeez. Hvorfor føler jeg at horoskopene stemmer så godt for tida? :klø:

Jeg skal nok får brukt energien ja, brukte endel i helga da jeg flytta ting og organiserte til den store gullmedalje. Og så avtalte jeg med elskern at vi skal rive en vegg til helga, for ingen av oss hadde noe særlig andre planer. :sjarmor: Hadde egentlig tenkt å vente med den veggen, men så flytta jeg jo skapet som sto framfor den i går. Så da er den jo tilgjengelig for riving. :sjarmor: Og så fant jeg ut at døra i den veggen er akkurat like stor som den mest sjuskete døra, den til arbeidsrommet, så da kan vi bytte den i samme slengen. :sjarmor: Elskern er ganske handy så jeg tror detta blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da har jeg hull i kjøkkentaket og. :ler: Da jeg kom hjem i dag var det puss spredt pent utover bordet og kjøkkengulvet, utrolig mye det er inni et sånt hull. Lurer på hvem som skal fikse det jeg? Jeg eller dem? Venter og ser tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var man flytta igjen, :overrasket: denne gang til det kontoret jeg skal være på på orntli'. Kjennes ganske greit det. Det står fortsatt endel ting her fra hun som hadde plassen før, hun er også på konferanse og har ingen plass klar før hun kommer hjem, så sånn må det bare bli en stund.

Men nå er jeg helt tom i hodet, må få meg litt mat og får opp blodsukkeret tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, da var vi der igjen. Hadde en kjempetung time hos psyk i går, alt kom veltende ut, grein og grein. Hun kommenterte at det er noe jeg holder på å får tak i, noe som løsner. Det var på nippet til at jeg ikke gikk på koret, men etter en drøy kaffepause gikk jeg likevel. Fikk ikke så mye ut av det for jeg var litt i min egen verden. Og så kjenner jeg med en gang irritasjonsmomentene komme... Er på nippet til å ta en pause fra koret nå.

Endte med at jeg spurte elskern om jeg fikk komme dit etterpå, og det fikk jeg jo. Deilig med en armkrok og en forståelsesfull venn. Han sliter med sine ting og for tiden, så vi ble sittende og snakke lenge. Trøtt i dag ja. :Gjesp: Men du verden hvor det hjelper, nesten som terapitime nr 2 i går kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en :klem: - følger jo med deg.

Du er heldig som har elskeren på den måten - godt å ha noen som stiller opp når du trenger en armkrok.

Den flyttingen din minner om sånn det var på skolen i gamle dager - så lenge alle flytter på seg - og det alltid er noen som er i bevegelse er det plass til alle ;). Litt kjeldelig å bare bli flyttet rundt - men stort sett er vi jo rimelig tilpassningsdyktige.

Godt å se at du er struts igjen forresten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Hei du. Etter sist helg har eg bestilt time hos psyk eg og. Fekk time alt i midten av september! Har jo hatt henvisninga liggande sidan april, trudde lissom eg skulle klare dette sjølv. Men eg ser jo på det eg har skrive i det siste at eg ikkje klare det. Håpar berre ikkje dette vil ta åresvis, men er litt redd for at det vil det. Snu heile tankesettet sitt er ganske intenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu heile tankesettet sitt er ganske intenst.

Du sier ikke det vel? ;) Så fint at du har fått time så snart da, det lover jo bra. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med det jeg har oppnådd, men ser og at det åpner endel dører som ikke har vært rørt på lenge og som egentlig inneholder ganske sentrale, viktige ting. Ting som nå kommer fram i en sammenheng. Og når den sammenhengen plutselig går opp for meg... Litt der jeg er for tida skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Eg veit ikkje eigentleg om eg har lyst til å opne dei dørene, og eg veit ikkje om eg orke å grave så mykje i fortida. Men det må vel til. Eg har berre lyst til å komme meg ut av visse tankemønster som er skadelege for meg på eit vis. Og for å gjere det må eg kanskje grave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graving må nok til. :Nikke:

Jeg starta jo og hos psyk for helt andre problemstillinger, nemlig samlivsbruddet, men vi fant jo ut at mye av mine reaksjonsmønstre, tanker og handlinger, selvbilde osv kommer fra den jeg er. Ikke helt ulogisk om man tenker seg litt om. :sjenert: Og den jeg er har jo rot i det jeg har opplevd, oppvekst, hendelser som har prega osv. Akkurat det kom vi inn på i går, hvordan ting har en tendens til å gjenta seg. Og det åpner endel gamle dører kan du si... Mens hos elskern snakka vi om mer konkrete ting, hvordan dagen er akkurat nuh. Og hva jeg burde eller kan gjøre i den gitte situasjonen.

Elskern og jeg har opplevd mye av det samme i bunn og grunn, men det har vært helt forskjellige hendelser som har forma oss og det har fått ganske forskjellige uttrykk i voksen alder. Selv om vi sitter igjen med noe av de samme følelsene så håndterer vi dem vidt forskjellig og. Kanskje derfor vi forstår hverandre så godt? :klø: Men det er litt artig og, jeg gir ham råd som jeg ville fulgt, men som jeg vet at han ikke kommer til å gjøre, selv om han er enig i at det er lurt, og han gjør akkurat det samme tilbake. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut at du graver ! selv om det er krevende. Selvsagt er det det. Det er sikkert lurt i det lange løp (det er jo 50-60 år igjen av dette korte livet vårt, ikke sant) og det går jo litt opp og ned sånn jeg leser i dagboka di. Og kanskje det kan gå mer opp og litt mindre ned etterhvert?

tenker ....at det jeg kanksje ikke ville valgt "elskern" som den å snakke med, hvis du har noen andre du kan snakke med.

Du skal jo liksom være ferdig med ham. Eller ?

Eller ble det kanskje bare sånn fordi han var der, og den evt andre var litt mer tiltak...jeg ville ha satsa på en som ikke har så mye å bale med sjøl akkurat nå, sånn at det blir plass til bare deg. Mine tanker :)

Ekkelt å høre om innbruddet hos naboen, jeg ville også ha stabla det jeg kunne foran den verandadøra ja. Har hatt innbrudd sjøl to ganger, (den ene gangen var jeg hjemme) begynner å bli noen år siden, men det hender forsatt at jeg skvetter av lyder og får litt noia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike, litt sigen ja. Var i byen for å kjøpe en gave i ettermiddag, fant jo selvfølgelig ikke det vi hadde tenkt på så da måtte jeg være kreativ. :ler: Etter å ha tassa sentrum rundt. Men jeg fiksa det jeg.

Da jeg kom hjem bevilga jeg meg en liten sløve/slumrestund på sofaen, det hadde jeg sikkert godt av, men kvelden går jo fryktelig fort da.

Må finne ut hva jeg skal ha på meg i selskapet på fredag og, alltid litt vanskelig det der. Mye av penklærne mine passer best på vinteren, nå er det jo så klamt. Og så synes jeg det er så vanskelig med klær, vanskelig å finne noe som passer figuren og som jeg liker. Er håpløs sånn. :forvirret:

tenker ....at det jeg kanksje ikke ville valgt "elskern" som den å snakke med, hvis du har noen andre du kan snakke med.

Du skal jo liksom være ferdig med ham. Eller ?

Eller ble det kanskje bare sånn fordi han var der, og den evt andre var litt mer tiltak...jeg ville ha satsa på en som ikke har så mye å bale med sjøl akkurat nå, sånn at det blir plass til bare deg. Mine tanker  :)

Jeg skjønner tankegangen din. Elskern og jeg har kjent hverandre en god stund da, vi var jo venner først. Og jeg liker det at vi er der for hverandre. Her om dagen var det han som tok kontakt og spurte om jeg hadde tid til ham, i går var det meg. Vi har jo kommet hverandre veldig nærme og har delt de mest private tanker og følelser. Selv om vi ikke er elskere nå, kan vi gi hverandre nærheten og støtten vi begge trenger.

Jeg har andre ja, og jeg bruker dem og. Men kanskje på litt forskjellige måter og til forskjellige problemstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg og ja. Egentlig har jeg mange venner når jeg tenker meg om, både så nære og ikke så nære.

Nå har jeg akkurat hatt møte med sjefen. Jeg har fått etpar nye utfordringer og etpar nye arbeidsoppgaver. Egentlig greit begge deler.

Noe av det er faglig og går på at vi i følge rapporten bør ha noen nye teknikker inne. Det er spennende, men jeg ser jo at det kan ta tid fra de andre oppgavene jeg har. Vi finner sikkert en måte å integere det her på etterhvert.

I tillegg har jeg fått rollen som ordensübersjefsansvarlig, dvs ansvarlig for orden og rutiner på labben, den kan bli litt verre... :sjenert: Vi har jo noen rotehuer de luxe her og også endel inngrodde (u)vaner, og endel som har vært her lenge og har en mening om hvordan ting skal være. Det tror jeg kan bli en utfordring. Og gjør sikkert ikke underverker for populariteten hos enkelte. ;)

Følte egentlig at det var en bra samtale, fikk kommet med noen innspill selv og, tok opp ting i forhold til min nye rolle, potensielle fallgruber og ting jeg virkelig må tas tak i. Og så fikk jeg høyere lønn uten å ha bedt om det engang. Trer i kraft fra ny kontrakt ved årsskiftet. Anger bittelitt på at jeg ikke var mer offensiv og ba om ett lønnstrinn til, men ble litt overrumpla ved at hun sa det før jeg fikk tatt det opp selv som jeg hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kult!! Altid deilig å gå opp i lønn. Men det er litt dårlig at du ikke viste om det i forkant så du kunne ha planlagt strategien litt.

Siste gang jeg var i forhandlinger tok de meg litt på senga, men jeg ba om betenkningstid ut dagen og fikk ringt gubben om luftet tankene.

Utgangspunktet fra Bossen var bra men jeg tenkte at jeg burde be om litt til for "syns skyld" og vips fikk jeg 500,- ekstra pr. mnd. Det var deilig.

Må bare dele en nyhet her inne.....

Jeg skal få en hund. En jente. Verdens peneste nurk på 9 uker. Jeg er så forelska. Jeg har savnet å ha hund og nå endelig har jeg bestemt meg for at det var på tide igjen. Jeg henter henne på lørdagskvelden og jeg er helt babysjuk allerede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er alle dyr barn. Katten er kronprinsen og den kommende blir kronprinsesse.

Akvariumsfiskene er ikke verdsatt like høyt hos meg men derimot hos mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egnet til fiskepinner kanskje? :sjarmor:

Her holdes det bare hybelkaniner, som utryddes etter beste evne før de får formert seg. :ler:

Ganske fornøyd i dag egentlig, selv om jeg ikke fant noe nytt og fresht å ha på festen i morgen. Det er jo nesten bare varme høstklær i butikken nå, det kan bli litt for varmt. Rota litt i skapet og for en gangs skyld synes jeg ikke alt så helt håpløst ut på. Så da har jeg et par alternativer i morgen, får se an dagsformen. ;)

Litt fornøyd med samtalen og ny oppgave og rolle, enn så lenge. Det kommer snart til å gå opp for meg at den nye rollen kommer til å bli steintøff. Jeg vet jo masse jeg vil ta tak i, men er det i det hele tatt mulig å få til? Hvor mye pepper må jeg ta før ting får seg til? :klø: Gleder meg bittelittegran mindre nå når realiteten begynner å slå inn.:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...