Gå til innhold

Bikinitopp i barnehagen

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
La meg tenke.

Her er det ingen som hindrer deg.

Endret av Towelie
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde reagert på det, men jeg synes generelt det ikke passer seg. Man er på jobb, og man har jo kontakt med foreldre og andre som henter ungene. Jeg hadde sommerjobb på gravlund, hvor en av kollegene mine ikke gikk i bikinitopp, men bh (med blonder), på varme dager. Jeg synes det er upassende. Man møter både folk med en annen bakgrunn, alder og i en annen situasjon (sørgende) enn en selv.

Jeg har også jobbet utendørs i kommunen i andre sammenhenger, og da fikk mannfolka beskjed om å ha på seg t-skjorte, og kvinnene skulle ikke gå i bikini. Det er litt for å unngå klager fra folk som ikke har annet å bry seg om, men også for å "se ut som man er på jobb" og ikke hjemme i sin egen hage.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg vet ikke om jeg hadde reagert på det, men jeg synes generelt det ikke passer seg. Man er på jobb, og man har jo kontakt med foreldre og andre som henter ungene. Jeg hadde sommerjobb på gravlund, hvor en av kollegene mine ikke gikk i bikinitopp, men bh (med blonder), på varme dager. Jeg synes det er upassende. Man møter både folk med en annen bakgrunn, alder og i en annen situasjon (sørgende)  enn en selv.

Jeg har også jobbet utendørs i kommunen i andre sammenhenger, og da fikk mannfolka beskjed om å ha på seg t-skjorte, og kvinnene skulle ikke gå i bikini. Det er litt for å unngå klager fra folk som ikke har annet å bry seg om, men også for å "se ut som man er på jobb" og ikke hjemme i sin egen hage.

:klappe:

Skrevet

hm.. jeg kunne ikke tenkt meg å jobbe i bikini iallfall. Greit, man blir brun og fin, men noe så upraktisk når man jobber i en barnehage... Med mindre man går i en sånn skikkelig bestemorbikini som dekker det meste da.. Er det ikke mye tøy og bøy i en barnehage.. jeg har iallfall ingen bikinier som gjør seg som arbeidsantrekk...

Skrevet

I barnehagen hvor mine barn går er det et par som bruker bikini overdel og shorts på varme dager..

Ble nok litt overrasket første gangen jeg så det, men synes det er helt greit. Selv om det ikke er noe mindre varmt enn en topp vil de kanskje sole seg litt.. Selv om andre kanskje ikke bare kan begynne å sole seg midt i arbeidstiden..

Skrevet

Jeg synes ikke det tar seg ut. Er man på jobb, er man på jobb, sole seg får man gjøre hjemme hvor ingen bryr seg om hva man har på seg.

Er ikke prippen, men jobb er jobb.

Forøvrig har spaghettistroppene inntatt kontorlandskapene rundt omkring også,d et ser ut som om folk går i undertøy på jobb. Tar seg ikke ut det heller.

Gjest Fruktkake
Skrevet

I min kommune tror jeg det står i vedtektene at vi ikke kan stille i bikini på jobb.

Greit nok for min del. Jeg har ingen behov for å sprade rundt i bikini på jobb.

MEN - jeg er uenig med de som mener at bhg-ansatte må kle seg tekkelig og helst stygt. Jeg yter mitt beste når jeg er fornøyd med meg selv og mitt utseende, og det innebærer klær og sminke. Selv om jeg "bare" er i en barnehage.

Skrevet

De ansatte i barnehagen kan gå i akkurat det de vil for min del. Bryr meg overhode ikke, og ofrer ikke en kalori på å irritere meg over noe så tåpelig.

Skrevet

Jeg kunne aldri tenke meg å gå på jobb i barnehagen i bikini.

For det første passer det seg ikke å stille opp på jobb i bikini, uansett hva man jobber med.

For det andre tror jeg det ville vært ubehagelig å forsøke snakke med fedre, hvor de er mer opptatt av å puppene til personalet enn å høre hvordan barnet deres har hatt det i løpet av dagen.

Gjest arbeidsgiver
Skrevet
IJeg yter mitt beste når jeg er fornøyd med meg selv og mitt utseende, og det innebærer klær og sminke. Selv om jeg "bare" er i en barnehage.

Jaha, så du yter ikke ditt beste de dagene du IKKE er fornøyd med kl'r og sminke? "sorry men i dag er jeg misfornøyd med mascaraen min så derfor gidder jeg ikke gjøre jobben min så godt som jeg burde" :ironi:

Skrevet (endret)

Har jobbet i barnehage tidligere, og kom aldri på at jeg skulle ta på meg bikinitopp.... I Stavanger er det også sjelden at været tillater det da, så problemet løser seg vel selv?!:) Jeg hadde uansett ikke vært komfertabel i bikini, singlet får holde. Når det gjelder shorts så må det være greit!

Men, på den annen side så må jo barnehagepersonalet ha noen fordeler med jobben. De er jo ikke utskjemte når det gjelder f. eks lønn og andre frynsegoder.

Nå er det ofte slik i barnehager at mange foreldre leter etter ting å sette fingeren på. Så, hvis man vil unngå unødvendige diskusjoner og misbilligelse fra foreldre kan det være greit å kle seg anstendig.

Endret av Ck- one
Gjest Fruktkake
Skrevet
Jaha, så du yter ikke ditt beste de dagene du IKKE er fornøyd med kl'r og sminke? "sorry men i dag er jeg misfornøyd med mascaraen min så derfor gidder jeg ikke gjøre jobben min så godt som jeg burde"  :ironi:

Ventet igrunnen på en slik kommentar, for det var flåsete sagt av meg. :) Klart jeg kan yte mitt beste selv om jeg har en dårlig dag på utseendefronten. Men om jeg føler meg vel med meg selv, stiger humøret, og godt humør gjør noe med energien og pågangsmotet mitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot å møte en ansatt i bikini - men hvis jeg hadde vært ansatt selv, hadde jeg følt at jeg ikke var helt proff idet jeg skulle møte foreldrene, kanskje gi noen viktige beskjeder etc. De fleste yrkesgrupper kler seg for jobben for å gi et inntrykk av at de er proffe, seriøse, representative. Bikini er vel ikke med på å underbygge et seriøst inntrykk.

Gjest Gjest
Skrevet
Men, på den annen side så må jo barnehagepersonalet ha noen fordeler med jobben. De er jo ikke utskjemte når det gjelder f. eks lønn og andre frynsegoder.

Som hjelpepleier er vi heller ikke bortskjemt med frynsegoder eller høy lønn. Vi jobber også når veldig mange andre har fri, som kvelder, helger og helligdager.

Vi har også mange brukere og pårørende å ta hensyn til, å vi har uniformsplikt.

Hadde vi ikke hatt uniformsplikt så kunne det likevel ikke falt meg inn å gått i bikini på jobb. I tillegg til at jeg ville følt meg direkte dum i bikini, så er den nok hverken praktisk eller behagelig å jobbe i.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage sto det klart i vedtektene at man ikke bruker bikini på jobb, og mennene går heller ikke i bar overkropp, med mindre man er på badetur. Jobb er faktisk jobb, og det har mye å gjøre med inntrykket man gir til foreldrene. Er du på jobb for å sole deg, eller for å passe barn? Jøsses, det er da virkelig mulig å gå i korte sommerkjoler, shorts og singlet osv uten å kle seg i strandhabitt.

Gjest Gjest
Skrevet

Si meg, støter man foreldre eller bryter man kleskode når man sitter med parkdress og har blomster, gress, jord og sandt i hår, ansikt og hendene?

Det er de aller, aller fleste arbeidsplasser hvor det hadde vært ufint og svært lite passende med *diplomatisk nå* lite pene overaller og med bustete hår og litt jord og møkk på seg her og der. Men dette er noe som hører med i en hverdag i barnehagen! Man skal leke sammen med barna, være der for og med de. Synes det ikke er gode rollemodeller om voksne som arbeider der skal gå rundt å være opptatt av at om shortsen eller skjørtet er langt nok, at toppen er tildekkende nok og at snittet i klærne ikke skal være sexy. For barna sin del må del vel være helt naturlig å ha på seg bikini når man springer gjennom strålen fra hageslangen eller vannsprederen.

De fleste tar jo på seg litt mere klær når det nærmer seg norm hentetid, og da er det gjerne senere på dagen også. Men det blir teit å tvinge på de klær. Synes det er helt fortjent at de får litt sol på kroppen sin. Ute hver dag med t-skjorte og lang shorts... da blir det ganske teite skiller man har i ferien sin. ikke minst med et så utrolig viktig yrke, med så lite fordeler og så mange ulemper.

Håper mine voksne i barnehagen til mine barn føler seg frie nok til å være sammen med barna og ha det hyggelig - ikke bare på barnas premisser men også de voksnes. Godt arbeidsmiljø fører til hyggeligere og mer opplaget voksne. Dermed får barna det mye, mye finere og morsommere. Glad for at min barnehage ser ut til å ha det svært uformelt, for det virker som de har det uhyrlig morsomt. Ikke bare barna, men de voksne også. :)

Gjest gotthard
Skrevet

nei, jeg ville ikke brukt bikini på jobb! om det har noe med mit kjønn og gjøre skal vi ikke diskutere her. likestilling veit du....

men, er ikke det viktigste hvordan vi arbeider med deres barn a? har ei venninde som er utrolig flink med barna men får mye pes pga piersinger og tattoeringer, så slutt og pirk på klær og tenk heller på hva de gjør får barna deres.

og nei, jeg tillater ikke bikini topp på avdelingen min, her skal det brukes t-sjorte...

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt det selv, men de som vil får lov, så lenge ledelsen ikke sier noe på det.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes ikke vi skal kunne gå i bikinitopp, er heller ingen som gjør det der jeg jobber. Grensen går ved singlet og shorts mener jeg.

Synes heller ikke vi som jobber i bhg skal kle oss så veldig " sexy" med utringede topper og trange, korte gensere, det er jo dessuten litt unødvendig- selv om vi kan slumpe til å ha noen kjekke pappa'r i blant.. :sjarmor:

Jeg kommer ikke til å begynne å gå i stygge klær som jeg ikke trives i selv om jeg begynner å jobbe i barnehage til høsten. Trange gensere er meg, men kommer ikke til å gå i bikini. Men bryr meg ikke om andre gjør det.

Noen tror jeg reagerer mer hvis de ser en fin dame i bikini på jobb i barnehage enn hvis en av de helt normale går med det.. Samme med utringede topper.. Hvis ei med smellvakre pupper går med det, tror andre at det er for å vise seg fram og de reagerer. Men hvis en feit sugge med enorme hengepupper har uttringet topp er det liksom greit.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...