Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #81 Skrevet 9. juni 2006 På kontoret mitt var det 27 grader i fjor sommer, jeg jobber i kommunen. Kan jeg også gå i bikini synes du? Jeg følte meg ganske varm. ← Kontoret i en barnehage? Nå er det jo snakk om en barnehage der de er ute i solen. Skaff deg en vifte.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #82 Skrevet 9. juni 2006 Ser ikke så mye klær når vi kommer til afrika ← Det er helt på feil. De har faktisk mer klær på seg i Afrika, spesielt i barnehager og andre jobbsituasjoner. Tror ikke du hadde sett mange afrikanske barnehageansatte i bikinioverdel! Til dere som svarer med et spørsmål om det er greit andre steder enn i barnehaVen. Overskriften dreier seg om Bikinitopp i barnehagen. ← Jeg er en av de som har trukket frem andre yrker, nemlig læreryrket. Jeg ser nemlig ikke forskjell på utedag med en førsteklasse og en dag i barnehagen. Likevel er det mange som ikke synes det passer seg for læreren å gå i bikini, mens det er greit i barnehagen. (Andre trekker frem andre yrker for å understreke at det er jobbsammenheng. Hvorfor er det "bedre" å gå lettkledd på jobb når man jobber i barnehage enn andre steder?)
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #83 Skrevet 9. juni 2006 Hvorfor er det "bedre" å gå lettkledd på jobb når man jobber i barnehage enn andre steder?) ← I afrika er solen mye sterkere enn her. De bruker klærne som vi bruker solkrem. Grunnen til at det er mere "ok" å gå i shorts og bikinioverdel i en barnehage enn i en bank er vel at i barnehagen er de ute veldig mye. I banken sitter du på en kontorstol og hjelper folk. Barnehagen er fullt i barn som leker og som ikke tar det så jækla høytidelig om tantene bruker topper. Vi voksne reagerer på en helt annen måte enn barna. I en bank hadde ikke folk taklet å se en i bikinitopp, og de hadde mest sannsynlig fått klager av gamle folk som syns det er ekkelt. Eller andre.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #84 Skrevet 9. juni 2006 Nå er jeg 18 år, men på barnehagebildene fra da jeg var liten var det en og to barnehagetanter som gikk i bikini-topp og shorts. Barn ofrer ikke avkledde barnehagetanter én eneste tanke. Jeg har aldri tenkt over det før dere nevner det. Synes det bare er fint og sommerlig. Heller fornøyde avkjølte barnehageansatte, enn sure og overhetede.
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #85 Skrevet 9. juni 2006 Nå er jeg 18 år, men på barnehagebildene fra da jeg var liten var det en og to barnehagetanter som gikk i bikini-topp og shorts. Barn ofrer ikke avkledde barnehagetanter én eneste tanke. Jeg har aldri tenkt over det før dere nevner det. Synes det bare er fint og sommerlig. Heller fornøyde avkjølte barnehageansatte, enn sure og overhetede. ← Signerer. Det er vi voksne som har et problem med nakenhet og hud. Ikke ungene.
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #86 Skrevet 9. juni 2006 Signerer. Det er vi voksne som har et problem med nakenhet og hud. Ikke ungene. ← Men skal vi ikke respektere at voksne/foreldre kan ha problemer med nakenhet og hud? Vi jobber i barnehagen for foreldrene også, ikke bare for barna.
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #87 Skrevet 9. juni 2006 Men skal vi ikke respektere at voksne/foreldre kan ha problemer med nakenhet og hud? Vi jobber i barnehagen for foreldrene også, ikke bare for barna. ← Det er ikke foreldrene de skal passe på. Om foreldrene ikke forstår at noen vil ta av seg litt i 25 grader, så er det deres problem. Pointet er om tanten eller onkelen i barnehagen er flinke å passe på barna, ikke hva de har på seg. Synes synd i unger så har foreldre som former dem til å synes at hud er ekkelt. Spesielt noe som er så uskyldig som en topp.
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #88 Skrevet 9. juni 2006 Det er ikke foreldrene de skal passe på. Om foreldrene ikke forstår at noen vil ta av seg litt i 25 grader, så er det deres problem. Pointet er om tanten eller onkelen i barnehagen er flinke å passe på barna, ikke hva de har på seg. Synes synd i unger så har foreldre som former dem til å synes at hud er ekkelt. Spesielt noe som er så uskyldig som en topp. ← Poenget mitt er at vi skal respektere at foreldrene er ulike og reagerer ulikt på nakenhet. I barnehagen hvor jeg jobber er det dessuten barn fra mange forskjellige kulturer, og av respekt for kultur og forskjellighet synes jeg det er bra at vi har en regel mot bikini i barnehagen. Det viktigste er selvsagt at vi ivaretar barnas behov og gir dem trygghet og opplevelser, men man kan fint gjøre dette uten å gå i bikinitopp. Det er jammen ikke SÅ mye varmere å ha på seg singlet og shorts. Vi er forresten ikke "tanter" og "onkler", men det er en annen diskusjon...
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #89 Skrevet 9. juni 2006 (endret) Poenget mitt er at vi skal respektere at foreldrene er ulike og reagerer ulikt på nakenhet. I barnehagen hvor jeg jobber er det dessuten barn fra mange forskjellige kulturer, og av respekt for kultur og forskjellighet synes jeg det er bra at vi har en regel mot bikini i barnehagen. Det viktigste er selvsagt at vi ivaretar barnas behov og gir dem trygghet og opplevelser, men man kan fint gjøre dette uten å gå i bikinitopp. Det er jammen ikke SÅ mye varmere å ha på seg singlet og shorts. Vi er forresten ikke "tanter" og "onkler", men det er en annen diskusjon... ← Ang tanter og onkler så sier de ihvertfall det her i Bergen. Så klart ikke overalt. Jeg sa det når jeg var liten. Og mine barn kalte damene i barnehagen for feks Tante Hilde. Hva dere sier, vet jo ikke jeg. Endret 9. juni 2006 av Trebarnsmor
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #90 Skrevet 9. juni 2006 Da er jeg glad jeg ikke jobber i Bergen
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #91 Skrevet 9. juni 2006 Da er jeg glad jeg ikke jobber i Bergen ← Ja det hadde blitt et grusomt problem.
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #92 Skrevet 9. juni 2006 Ja det hadde blitt et grusomt problem. ← Ja, tror neppe jeg hadde greid å gjøre en god nok jobb for ungene om jeg hadde blitt kalt "tante" (eller om jeg gikk med bikinitopp, for den saks skyld)
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #93 Skrevet 9. juni 2006 Ja, tror neppe jeg hadde greid å gjøre en god nok jobb for ungene om jeg hadde blitt kalt "tante" (eller om jeg gikk med bikinitopp, for den saks skyld) ← Nei nå får jeg stikke å lage noe mat her. Bikinitopper og alt det derre får være.
Gjest Fruktkake Skrevet 9. juni 2006 #94 Skrevet 9. juni 2006 Nei nå får jeg stikke å lage noe mat her. Bikinitopper og alt det derre får være. ← Joda. Det finnes tross alt viktigere ting i verden.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2006 #95 Skrevet 9. juni 2006 I afrika er solen mye sterkere enn her. De bruker klærne som vi bruker solkrem. Grunnen til at det er mere "ok" å gå i shorts og bikinioverdel i en barnehage enn i en bank er vel at i barnehagen er de ute veldig mye. I banken sitter du på en kontorstol og hjelper folk. Barnehagen er fullt i barn som leker og som ikke tar det så jækla høytidelig om tantene bruker topper. Vi voksne reagerer på en helt annen måte enn barna. I en bank hadde ikke folk taklet å se en i bikinitopp, og de hadde mest sannsynlig fått klager av gamle folk som syns det er ekkelt. Eller andre. ← Det med Afrika var et svar til en sleivete kommentar fra en annen som mener at det bare er nordmenn som går med mye klær. Hvorfor er det mer "ok" at barnehageansatte går i bikinioverdel enn en lærer som har utedag med en førsteklasse? Jeg er klar over at jeg maser om det, men det er ingen som gir meg svar! (Jeg synes det er like upassende som for en bankansatt å sitte med bikini)
Trebarnsmor Skrevet 9. juni 2006 #96 Skrevet 9. juni 2006 Hvorfor er det mer "ok" at barnehageansatte går i bikinioverdel enn en lærer som har utedag med en førsteklasse? Jeg er klar over at jeg maser om det, men det er ingen som gir meg svar! (Jeg synes det er like upassende som for en bankansatt å sitte med bikini) ← Hakk i platen. Les over.
Sun Mei Skrevet 9. juni 2006 #97 Skrevet 9. juni 2006 Jeg synes det har noe med yrkesstoltheten å gjøre og hva vi signaliserer ved å gå kledd i bikini. Hva er det vi vil signalisere? Hva er det vi vil at samfunnet skal oppfatte barnehageansatte som? Jeg synes bikini er et sol- og badeplagg og har ingenting å gjøre i en profesjonell bhg.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #98 Skrevet 10. juni 2006 Hakk i platen. Les over. ← Jeg er tydeligvis treg, men finner ikke noe svar på dette. Det eneste svaret jeg har fått er at bankfolk sitter inne og hjelper kunder, mens barnehageansatte bare har lekende barn rundt seg. Lærere i førsteklasse på utedag går mer under siste kategori, spør du meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2006 #99 Skrevet 10. juni 2006 Jeg kunne aldri tenke meg å gå på jobb i barnehagen i bikini. For det første passer det seg ikke å stille opp på jobb i bikini, uansett hva man jobber med. For det andre tror jeg det ville vært ubehagelig å forsøke snakke med fedre, hvor de er mer opptatt av å puppene til personalet enn å høre hvordan barnet deres har hatt det i løpet av dagen. ← Jeg vet ikke hvilke fedre du har møtt, men veldig mange av de er ufattelig mye mer interessert i barnet sitt enn puppene dine.
Gjest Fruktkake Skrevet 10. juni 2006 #100 Skrevet 10. juni 2006 Jeg vet ikke hvilke fedre du har møtt, men veldig mange av de er ufattelig mye mer interessert i barnet sitt enn puppene dine. ← Men menn er fremdeles noen enkle dyr, og det skal ofte ikke mer enn et sett pupper til for at de mister alt av konsentrasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå