Gå til innhold

Bikinitopp i barnehagen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde reagert negativt på det. Jeg mener bikinitopp bør være forbeholdt hage og strand.

Er også enig med annen bruker som nevnte dette med spagettistropper i kontorlandskap. Det blir litt for mye hud syns jeg, og jeg oppfatter det som useriøst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva nøyaktig er det som plager dere med å se litt hud, egentlig? Skjønner at det er i forbindelse med jobb, men spørsmålet gjelder fortsatt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva nøyaktig er det som plager dere med å se litt hud, egentlig? Skjønner at det er i forbindelse med jobb, men spørsmålet gjelder fortsatt.

For min del er det rett og slett det at jeg gjerne vil velge hvem jeg kan tenke meg å se så mye hud av. Ikke misforstå meg nå, og tro at jeg mener jeg skal kunne kreve det.

Kanskje noen vil snu min argumentasjon og si at de som vil gå med bikini må få velge å vise så mye hud til alle de har lyst til. Men jeg syns at i dette tilfellet så skal de som har lyst å gå i bikini ta hensyn til de andre. På samme måte som røykere faktisk bør ta litt hensyn til andre, eller at jeg må ta hensyn til naboen og ikke spille min favorittmusikk så det ljomer i nabolaget.

Skrevet
For min del er det rett og slett det at jeg gjerne vil velge hvem jeg kan tenke meg å se så mye hud av. Ikke misforstå meg nå, og tro at jeg mener jeg skal kunne kreve det.

Kanskje noen vil snu min argumentasjon og si at de som vil gå med bikini må få velge å vise så mye hud til alle de har lyst til. Men jeg syns at i dette tilfellet så skal de som har lyst å gå i bikini ta hensyn til de andre. På samme måte som røykere faktisk bør ta litt hensyn til andre, eller at jeg må ta hensyn til naboen og ikke spille min favorittmusikk så det ljomer i nabolaget.

Jeg hadde skjønt det om de hadde gått nakne, men jeg klarer ikke å sette meg inn i hvordan det skal være støtende/plagsomt at folk går med bikini på varme dager.

Men OK, hvis du synes det så må du jo få lov til det. :)

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Jeg har selv jobbet noen år i barnehage, og hatt en del varme sommerdager der man nesten ike har holdt ut.... Men brukte aldri biokinitopp, det slo meg liksom aldri å bruke det. Gikk i shorts/skjørt og topper, singlet. det gjorde resten av personalet også. Vi hadde ikke noe bikinidebatt der.... Jeg følte kansje selv at det ble feil å gå i bikinitopp. Fordi man vet at noen foreldre ville reagert på det og syntes det hadde vært upassende. Men vi var på stranda med barnehagen og da gikk vi jo i bikini....

Jeg ville ikke reagert på det om barnehagepersonalet gikk i bikinitopper. Og barna bryr seg jo minst om det.....

Er det varmt i sola må da de voksne også få kle av seg litt å slikke litt sol. Barnehagepersonellet gjør en storartet jobb for barna våre!!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Er det varmt i sola må da de voksne også få kle av seg litt å slikke litt sol. Barnehagepersonellet gjør en storartet jobb for barna våre!!!!

Håper ikke dette blir oppfattet som flisespikkeri. Selvfølgelig må barnehageansatte få lov til å kle seg etter været (selv om jeg mener at bikinitopp ikke passer).

Men årsaken til at de skal kle seg i passende klær bør ikke være fordi at de skal få slikke sol. Årsaken bør vel være at de ved å kle seg i passende tøy kan gjøre en betre jobb.

Skrevet
Kan skjønne at enkelte reagerer på bikinitopp.

Vi må huske at også her er det mange forskjellige menneskegrupper og religioner å ta hensyn til

Fytterakkern jeg er så lei alle de religionene vi må ta hensyn til .la religion brenne.

Over til saken; nei jeg syns ikke det GJØR noe, men samtidig syns jeg det virker litt...rart? Feks ville ikke jeg ha gått i bikini da jeg jobba i parkvesenet...

Men det er nå en gang sånn at det er flere yrker uten uniformer enn med, så folk må nok få lov til å gå med hva de vil. Mener nå jeg.

Skrevet

Hvis jeg hadde tenkt over det i det hele tatt, ville jeg ikke reagert med harme. Er vel heller tvilsomt om barna tar noen skade av å ha en barnehagetante i bikini. Ser på det som en av fordelene ved å jobbe i barnehage.

Hva folk synes er sømmelig forandrer seg over tid, selv om enkelte forandringer tar lengre tid, f.eks når selv towelie kan hisse seg opp over noe så harmløst som en fin bikini på en kvinnekropp blant småunger. Skulle tro towelie hadde litt mer innsikt når det gjaldt småunger...

Ergo: null praktiske problemer med bikini annet enn kulturelle konfrontasjoner. Dvs. for meg: helt greit, kjør på.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde det vært greit om en lærer brukte bikinioverdel på jobb? (Hvis klassen er ute, selvfølgelig.)

Skrevet

Nei, bikini hører ikke hjemme i barnehage. Minimumskrav til påkledning bør være shorts/skjørt og en singlett.

Og shortsen/skjørtet bør være lengre enn "musekort"

Gjest Gjest
Skrevet

Hm. Da må vel barnehageonkler få lov til å gå i bar overkropp da.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er vel ikke normalt å gå i bikinitopp på handlesenter eller i matbutikken heller? For meg blir det feil. Og for meg blir det feil at folk går i badetøy/bikini/undertøy når de er "public" rett og slett. Uansett om man jobber i barnehage, på et kontor eller er ute på shopping.

Gjest Espera
Skrevet

Da to sommerene jeg har jobbet i barnehage, tilbrakte vi flere dager i shorts og bikinioverdel. Dog ikke små knytebikinier - men mer "solide" overdeler som man kunne bevege seg i uten å tenke på om brystene falt ut. Det var da INGEN som reagerte på det?

Hvor går grensen? Kan man bruke topper uten arm? Topper med skulderstropper? Topper med utringning? Topper som viser maven?

Skrevet

Jeg ville aldri tatt på meg bikini på jobb i barnehagen. Det er veldig få kleskoder i en norsk barnehage, men i barnehager i mange andre land kler personalet seg ganske formelt.

Selv mener jeg at det er greit å kle seg ordentlig, jeg tar ikke på meg det mest fillete jeg kan finne bare fordi jeg risikerer å bli skitten (for det blir en ofte i en barnehage). Når vi er ute i varmen er det selvfølgelig godt å kle seg lett, men vi er ikke i barnehagen for å få mest mulig farge.

Det er også mange minoritetsbarn i barnehagen med foreldre som kanskje ville reagert mer enn norske foreldre på bikini eller miniskjørt. På et foreldremøte/samtale er det viktig at klesstilen ikke tar oppmerksomheten fra det den barnehageansatte skal formidle til foreldrene, da bør vi tenke bedre over hva vi kler på oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener det er greit at barnehageansatte har på seg bikinitopp og shorts på varme dager. Når de er ute. De bør sette på seg en t-skjorte når de er inne og når de vet at den første foreldren kommer til det er stengt.

Det samme gjelder for gartnere og anleggsarbeidere.

Skrevet

Tror ikke barna reagerer på bikinitopp. Men jeg mener (og jeg jobber i barnehage) at personalet bør ha respekt for at vi mennesker er ulike, og ikke alle foreldrene syns det er OK at personalet er halvnakent. Men jeg kan ikke skjønne at det går an å reagere på shorts da? Det må jo være lov, og en singlet til... Det har jo folk på seg overalt.

Gjest Gjest
Skrevet

Spør igjen:

Hadde det vært greit om en lærer brukte bikinioverdel på jobb? (Hvis klassen er ute, selvfølgelig.)

Gjest Espera
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på det.

Skrevet
For min del kan de ansatte gå i hva de vil så lenge de passer godt nok på barna mine :)

Tror neppe du vil finne mange ansatte som går med minimale bikinioverdeler, de jeg har sett har gått med litt større topper.

helt enig. Det dreier seg om en barnehage, ikke banken.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg mener det er greit at barnehageansatte har på seg bikinitopp og shorts på varme dager. Når de er ute. De bør sette på seg en t-skjorte når de er inne og når de vet at den første foreldren kommer til det er stengt.

Det samme gjelder for gartnere og anleggsarbeidere.

Jeg ville ikke reagert dersom dette hadde vært tilfelle i en barnehage!

Solliv og shorts må da være greit så lenge sola steiker og du har en UTEjobb!

(ute med barna i finværet)

Mener det samme som gjest over her, solliv ute i sola, T-shirt inne, og selvsagt når foreldrene kommer!

Det blir noe helt annet med bank, butikk, kontor, advokat, lærer o.l. men i utearbeid hvor det ikke er til "bry" for noen, kan jeg virkelig ikke se noen grunn til å reagere på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...