Gå til innhold

Mine travle dager


Skrållan

Anbefalte innlegg

Den tanna har ikke kommet enda. Nå har han enda flere på vei, og er deretter enda surere! Heldigvis sover han godt på natta, og har fine dupper på dagen, men hjelpe meg så mye hyling det er innimellom! :sjenert:

Merker at det har blitt travlere dager nå som T har blitt litt mer mobil. Han ruller hele tiden, men bare fra rygg til mage. Når han blir lei, så ligger han og kjefter og smeller helt til jeg kommer og snur han igjen! :ler:

I har blitt enda mer trassete. Huffa meg, hvor skal dette ende... Noen dager er hun såååå god og grei, og andre dager er hun så sur og tverr at jeg blir en smule gal! :filer: Men men, er vel ikke så lett å være 2,5 år og ikke bestandig få viljen sin! :ler: Har forresten søkt barnehage til henne nå, blir spennende å se hvor hun kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for lille T som er fem mnd allerede! :overrasket:

Takk for det! :) Ja, enn at han er 5 mnd allerede?! :overrasket:

************************************

Vært en rimelig tøff og hard uke. T har vært mye plaga med tenner på vei, og har vært veldig urolig på dagtid. På onsdag fikk han i tillegg vaksine, så da ble han så klart enda mer urolig. Feber fikk han og, og nekta å sove. Gosj, så slitsomt det er å være hjemme med to små når den minste er i så dårlig form! :Gjesp: Men nå er han i bedre form, smiler og ler, og soooover! :sjarmor: Akkurat nå ligger han i vogna ute, godt for a mor med litt pause.

Ellers gikk kontrollen hans veldig fint. Han er stor og fin gutt, 7,5 kg og 68 cm. Heeeelt gjennomsnittlig. Helsesøstra var veldig fornøyd med vektoppgangen hans, så jeg fikk klarsignal til å fullamme også nå den siste tiden. Om et par-tre uker MÅ vi jo begynne med grøt uansett. Han er den eneste ungen på gruppa som ruller seg og, litt moro for mammahjertet! ;) Han ruller jo begge veier nå, så han lå jo der på gulvet og omtrent rulla seg oppå de andre, for de klarte ikke å flytte seg! :ler:

I er seg selv lik, mark i bleia og rimelig hyper! :lol: Vi har kutta ut dagduppen nå, for jeg ble så lei av at hun ikke sovna før kl 22 på kvelden, og våkna kl 6 om morningen... men gjerne sov 3 timer midt på dagen! Så nå legger hun seg senest kl 20, sovner med en gang, og sover til 7-8 igjen - uten en lyd! :) Hender seg hun sovner en halvtimes tid på ettermiddagen enda, hvorsomhelst.. har funnet henne både i sofaen og midt på gulvet midt i de søteste drømmer! ;)

I dag får vi besøk av mamma, pappa, søs og lille nevø. I gleder seg masse masse, og har allerede baka kake til dem! ;) I helga blir det avslapning i heimen, bortsett fra i morgen. Da må jeg en tur på byen, bla på Panduro. Også må jeg innom noen butikker og se om jeg finner noe lekkert T kan ha på seg på navnefesten neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

T har blitt et halvt år!! :rødme: Enn at det allerde er over 6 mnd siden han ble født! Han fikk smake sin første smakebit av grøt på 6 mndsdagen sin, det var ikke mye som han fikk i munnen da! :ler: Han var veldig ivrig på skjeia, skulle bare gnafse på den! ;) Men nå er vi i gang med annen mat enn bare pupp i det minste.

Var på kontroll i dag, gutten er ca 7,9 kg og 69 cm. Helt gjennomsnittlig, og både legen og hs er veldig fornøyd med han motorisk. Han ruller som en helt begge veiene, og begynner så smått å skyve seg fremover og bakover. Er ikke lillebabyen min lengre nei... :)

Ellers så sover han fremdeles veldig bra, både på dagtid og på natta. Snille gutten min! :)

I vokser seg stor og flink hun og! :) Hun snakker så mye nå, det er så herlig å høre på alle gullkornene som kommer! Både hun og T er forkjøla nå da, så de har hatt oppmerksomhetskonkurranse i dag! :ler:

I dag kom I hjem med årets første hestehov - et sikkert vårtegn! :) Gleder meg til våren kommer for fult, til all snøen har forsvunnet og sola varmer godt i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

T har lært seg å si mamma! :hjerte: Ida går bare og gleder seg til han lærer seg å si hennes navn og, og sambo prøver febrilsk å lære han å si pappa! :ler: T er på god vei til å begynne å krype også! Han vokser så fort den gutten, han er jo allerede 7 mnd på tirsdag.

I har kommet inn i barnehage! :) Vi gleder oss masse, både jeg og hun! ;) Er en liten familiebarnehage på hjemstedet hun skal starte i fra høsten av, så vi rekker å flytte og ha litt sommerferie før alvoret starter.

Hun har også begynt dotrening for alvor. Bare de siste dagene har hun både gjort stort og smått på do, og hun er skikkelig stolt av seg selv! :) Jenta begynner å bli stor, ingen til om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Innom og leser litt hos deg. Ungene dine har jo blitt så store ;)

Skal dere flytte forresten?

Koselig at du stikker innom, særlig siden jeg ikke har gjort det selv engang! :ler: Ungene har blitt kjempestore! :)

Vi skal flytte ja. Vi har hatt planer om å flytte til hjemstedet leeeenge, og nå føler vi tiden er inne for det. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her nå, dagene går så fort at jeg rekker ingenting! Ungene vokser, vi var på kontroll med T i dag. Han veier nå 8,6 kg og er 71,5 cm. Målte I med det samme, hun er 15,6 kg og 98 cm :) T er gjennomsnittlig stor, han har nemlig blånekta å spise annen mat enn pupp i 2 mnd nå... ser endelig ut som om det har løsna, så han vil nok legge bra på seg fremover! :) Ellers er HS fornøyd med han, han åler seg frem i superfart, sitter alene på gulvet og har begynt å reise seg opp på knærne ved møbler. Travle tider ;)

Vi har slitt litt med søvnen hans i det siste da. Han fikk for seg at det fint kunne være morgen mellom 3 og 5! :sjenert: Nå de siste dagene har han drygd den til 6, men jeg er zombie enda! :ler:

Han har fått 2 tenner siden sist, og fy søren som han sleit med dem! Han ville ikke ha mat i en uke da første tanna kom, verken pupp eller grøt. Så da måtte jeg fullpumpe meg en uke, med manualpumpe. Er glad det gikk over ;)

Ellers har jeg omtrent fått en ny samboer! ;) Vi var jo hos legen med han, siden han snorka sånn. Så da viste det seg at han har 40-50 pustestopp I TIMEN om natta, og ble forferdelig uopplagt pga det. Så nå sover han med cpap, og er frisk og opplagt, og orker å gjøre mer! :) Han fikk i tillegg beskjed om å gå ned 20 kg, så her slankes det ;) Jeg kan jo ikke slanke meg siden jeg ammer, men jeg spiser sunt sammen med han, og vi begge trener endel! Deilig! Jeg har i tillegg begynt med rockering, og har allerede gått ned noen kilo og ikke minst cm! :hoppe:

Nå snart må vi begynne pakking også.. flytter til hjemstedet ca 1 juli, og det er jo ganske snart! :) Gleder meg til å komme nærmere familien, bestevenninna mi og i det hele tatt! Kommer til å savne Trondheim da, vi har jo bodd her i 5 år nå. Heldigvis er det ikke så langt mellom, så jeg kan ta meg turer til Trondheim for å besøke venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei vennen! :klem:

Old Epica her ;)

Mye action forstår jeg... Håper det bedrer seg med søvn!

Guu så trassig mi lille er for tiden :ler: Hva med Ida?

Nå sa mannen han er med på "en til" INNEN et år, desto før desto bedre ;)

Han gruer seg sier han men.. Hehe.. syns det er så greitt som det er nå, at snuppa er større og klarer seg selv.

Rart, bare min som ikke blir klar (men må pga meg hehe)

Blir ikke som en skikkelig familie før en til føler jeg, vil jo og at snuppa skal få søsken.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Åååh... her snakker vi forsømt dagbok! :ler:

MYE som har skjedd siden sist! Vi har jo flytta, og er fremdeles ikke helt i mål med utpakkinga! :ler: Men vi trives godt, deilig å bo litt nærmere alt og alle. I begynte i barnehage for et par uker siden, og det gikk kjempebra! :) Hun trengte knapt tilvenning, så det var supre saker ja. Jeg har i tillegg begynt å jobba litt igjen, på gamlejobben jeg hadde før vi flytta til Trondheim. Jobber ikke så mye enda, men det blir mere utover høsten. Litt godt å komme seg ut av huset, men godt å komme hjem igjen også! ;)

Snart er lillemann 1 år. Dette året har gått så fort, jeg blir helt matt! Han har blitt stor og flink gutt, snakker ikke så mye enda da, men det gjør ingenting. Han krabber i rekordfart, og har begynt å gå langs bord og andre møbler. I tillegg er han klatremus av en annen dimensjon, forrige uke fant sambo gutten stående OPPI do! :ler: Så jeg har nok å gjøre om dagene! ;) Ammingen har han visst gitt seg med, men han er jo såpass gammel at det ikke gjør noe.

Jeg har blitt flink og trener minst 3 ganger i uka nå. Kjempedeilig! Har som mål å gå ned 20 kg, og det skjer ikke i sofakroken... :filer:

I dag er vi hjemme alle fire med sykdom. Vet ikke helt hva som feiler oss, mulig det er svinesjuka. Kjedelig å være i så dårlig form, når jeg aller helst vil trene...

Har litt dårlig samvittighet for at jeg omtrent aldri er her lengre, særlig siden Idas første år ble så godt dokumentert... men sånn er det no bare! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så koselig å "se" deg igjen - greit med en liten oppdatering ;)

:klemmer:

Ja, jeg må virkelig skjerpe meg og oppdatere oftere! :ler:

:klemmer: tilbake, og tjohooo for at du er på føden nå! ;)

***************************************************'

Fremdeles i sjaber form, på femte dagen nå. Slitsomt! :forkjola: Ungene er i bedre form da, det er det som er viktig. Jeg har vært på jobb i dag, selv om formen ikke er på topp. Utrolig slitsomt nå etterpå, men godt å komme seg litt ut og ;) Fikk handla litt stømpebukser til minstemann i dag, og litt ull til dem begge. Greit å ha nå når høsten er på anmarsj! :)

Rolig lørdagskveld her, skal snart tusle til sengs. I morgen skal jeg være crazy, skal pakke ut litt mer flyttelass - på tide spør du meg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag skjedde det som ikke skal skje. Jeg stod og laga middag med T på hofta, som jeg ofte gjør siden han ofte er trøtt og sutrete på den tida. Så trakk jeg en kasserolle av plata, og vips! Der strakk han seg frem og tok på glovarme kokeplata! :tristbla: Heldigvis var jeg såpass kjapp at jeg fikk løfta han opp lynraskt, og løp til springen og skylte med kaldvann leeeenge. Men som han gråt! Og det skjønner jeg godt, for det er jo veldig vondt å brenne seg! Han har fått andregradsforbrenning på 3-4 fingre, store blemmer ytterst på fingrene som ikke bør sprekke... vi ringte legevakta da det skjedde, og fikk masse ros for at han var så godt avkjølt. Det var ikke mer de kunne gjøre for oss, så vi fikk bare beskjed om å bandasjere fingrene. Så nå suser gutten rundt med bandasje! Tok en dag før han klarte å venne seg til den da, første dagen satt han bare på gulvet og prøvde å riste den av - og da det ikke gikk, ble han illsint! ;) Men nå har han skjønt at den hånda ikke kan brukes til så mye, og innfinner seg etter det. Flinke gutten min! :)

Ellers er det ikke så mye nytt som skjer. I er i barnehagen nå, så jeg skulle egentlig på trening. Men sambo har rota bort treningsbuksa mi, så her sitter jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har to av de største blemmene til T sprukket. Det ser ikke ut, men han er tapper og lager knapt en lyd! :)

Ellers er han OVERALT om dagen! Han klatrer så mye at jeg blir helt svett!! Vi finner han på kjøkkenstolene, på kjøkkenbordet, oppi do, i sofa og lenestoler, i senger og i det hele tatt! Han er mye verre på dette enn storesøstra var, og jeg sliter litt med å holde tritt med han! :ler: Skal se han tar igjen for at han var sånn en snill og rolig baby nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld kl 19 er det 1 år siden den første rien kom! :overrasket: Helt ufattelig at dette året har gått enda fortere enn I sitt første år! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: TOBIAS 1 ÅR :hjerte:

Ja, da er det et helt år siden lillegutten vår ble født! :) På denne tiden lå jeg på fødestua enda (han ble født 05.53), og venta på ledig rom på hotellet. Sambo var og henta storesøster, så hun også fikk møte lille gutten. Rart å tenke på, synes ikke det virker sååå lenge siden ;)

Gratulerer med dagen gutten vår! :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Lille vennen har begynt å gå så smått! :rødme: På mandag gikk han plutselig 10 skritt helt alene, og sånn har han fortsatt hele uka. Dette kom så fort, han har jo vært litt småtreg til sånne motoriske ting, men nå har han virkelig skjønt hva beina skal brukes til! :)

Storesøstra gikk på 1-årsdagen sin, og jeg trodde han ville vente enda en 2 mnd før han gikk, men jaggu har han overraska! :)

Ellers går livet sin vante gang, I trives i bhg og T trives hjemme med mamma! :fnise: Jeg trives hjemme med han også, samt at jeg jobber litt innimellom. Deilig! :) Har kommet inn i en fin rytme med tanke på treninga også, det er i allefall herlig! :trene:

På mandag er I 3 år, det skal feires stort! :jepp: Helt uvirkelig at det er hele 3 år siden hun ble født, MYE har skjedd siden den gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så gøy det høres ut med to små ;);)

Nå prøver vi visst... :fnise: min MIKE er sånn 'litt' klar, han MÅ jo bare.... :fnise:

Tidligere epica her ;)

Så jeg har startet ny dagbok.

Gratulerer til storesøster på etterskudd!! :bursdag:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så gøy det høres ut med to små ;);)

Nå prøver vi visst... :fnise: min MIKE er sånn 'litt' klar, han MÅ jo bare.... :fnise:

Tidligere epica her ;)

Så jeg har startet ny dagbok.

Gratulerer til storesøster på etterskudd!! :bursdag:

:klemmer:

Det ER gøy, og aldri et kjedelig øyeblikk! :) kan ikke huske sist jeg bare kunne sette meg ned i sofaen og si at jeg kjeda meg! :ler:

Artig at du endelig fikk med mannen på å prøve, skal se han blir veldig engasjert når det først kommer en spire! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...