Coxy Skrevet 22. august 2008 #1401 Del Skrevet 22. august 2008 Oi, oi, oi, som du står på i høygravid tilstand da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. august 2008 Forfatter #1402 Del Skrevet 22. august 2008 37 uker, og han regnes ikke lenger som prematur! Så nå kan han gjerne komme altså! Eller, han kan vente til over helga så jeg rekker å vaske ferdig alt her hjemme, men såååå kan han komme! I går rundvaska jeg og Ida stua, så nå er det rent og pent her. På ettermiddagen dro vi på Barnas hus, for å handle litt på salget. Kjøpte bare en ullbody til lillebror og en ullongs til Ida, men kjekt å titte litt likevel. Finner ikke noen løsning på dagtidsoveplass som jeg er fornøyd med, så han får vel bare sove i vogna hele tiden... I dag var planen å rundvaske soverommet, men bekkenet mitt har takka for seg.. har vel blitt for mye husarbeid i det siste. Så da måtte en fridag til. Har fremdeles vondt, men i morgen MÅ jeg rundvaske soverommet og kjøkkenet... på søndag drar jeg og Ida til hjemstedet, så det bør nesten være gjort innen vi drar. Skulle vært på byen i morgen og gjort unna noen ærender og, men det spørs om jeg rekker det. Skikkelig trøtt i dag... våkna hver gang jeg skulle snu meg i natt pga bekkenet. I tillegg begynte brannvarsleren å ule midt på natta. Heldigvis ikke sånn nå-brenner-det-uling, men sånn batteriet-er-dårlig-uling. Håper på en roligere natt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. august 2008 Forfatter #1403 Del Skrevet 22. august 2008 Dette mangler vi til lillebror kommer: - Ammepute - Brystpumpe (Medela elektrisk tenkte jeg) - Kommode til klærne hans (har tenkt på Malm fra Ikea) - Vippestol - Soveplass på dagtid (vi kan sikkert låne en kurv som Ida hadde, men jeg liker den ikke, og Ida likte den ikke... så jeg vil ha noe annet. Har fått tips om en vugge fra Barnas hus, som kan gjøres om til en benk etterpå. Me wants!) - Stor jente seng til Ida, så lillebror kan få sprinkelsenga - Søskenbrett til vogna Får kjøpe av søskenbarnet mitt om vi finner ut at vi trenger - 2 sengesett til senga, og 1 laken til senga. Alt greit til vogna Tror det er det... klær har vi nok av inntil videre, får evt kjøpe mer etter fødsel. Må også huske å kjøpe dette etterhvert: - Bringebærbladkapsler - Weleda fødselsforbredende olje - Medela eller Chicco ammeinnlegg (ull har jeg etter Ida-perioden) - Amme-bh'er? (har 4 fra sist, men vet ikke om de vil passe enda. Evt kjøpe etter fødsel) - Ny joggebukse jeg kan ha i sykehusbagen - Bag eller trillekoffert? Tror ikke jeg trenger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. august 2008 Forfatter #1404 Del Skrevet 22. august 2008 Oi, oi, oi, som du står på i høygravid tilstand da!!! Ja.. vel, man må jo det om noe skal bli gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 22. august 2008 #1405 Del Skrevet 22. august 2008 Driftig dame du som rundvasker og står på. Jeg er akkurat lik, men har heldigvis ikke de samme bekken plagene som deg. Derimot har jeg sinnsyke kynnere hver eneste kveld fra ca kl 18 til omtrent kl 03 hver eneste dag/natt. De kommer og går litt, men er jevnt over vonde/ubehagelige og konstante. Blir snart gal av det. Men det er forhåpentligvis godt for noe. Kos dere i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. august 2008 #1406 Del Skrevet 23. august 2008 Oi, 37 uker alt! Snart bebis da Har dere funnet på navn eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 24. august 2008 Forfatter #1407 Del Skrevet 24. august 2008 Driftig dame du som rundvasker og står på. Jeg er akkurat lik, men har heldigvis ikke de samme bekken plagene som deg. Derimot har jeg sinnsyke kynnere hver eneste kveld fra ca kl 18 til omtrent kl 03 hver eneste dag/natt. De kommer og går litt, men er jevnt over vonde/ubehagelige og konstante. Blir snart gal av det. Men det er forhåpentligvis godt for noe. Kos dere i helga! Må jo shine kåken litt til lillebror kommer! Kynnere ja... har begynt å kjenne mer til dem jeg og nå, men ikke så intenst som du tydeligvis. De kommer om jeg overanstrenger meg, feks med vaskinga, eller går for fort. Men som du sier, så kommer det noe godt ut av dem og! Håper dere har kosa dere i helga dere og! Oi, 37 uker alt! Snart bebis da Har dere funnet på navn eller? Ja, her går det unna! Ikke mange dagene/ukene til han kommer! Navnet har vi hatt klart siden jeg var 7 uker på vei med Ida! Da bestemte vi oss for både jente-og guttenavn, så det er bra vi får bruke guttenavnet denne gang. Det kommer en liten Tobias! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 24. august 2008 Forfatter #1408 Del Skrevet 24. august 2008 I går hadde jeg en flittig dag! Begynte med å rundvaske soverommet rett etter frokost, med god hjelp fra Ida! Vi rakk akkurat å bli ferdig der inne til hun skulle sove duppen sin kl 12! Mens hun sov, så tok jeg bussen ned til byen for å gjøre unna litt ærender. Måtte løpe til bussen da, gjett om jeg fikk knallvonde kynnere?! De gav seg ikke heller, så jeg prøvde å forte meg litt på byen. Fikk tak i alt jeg skulle, inkludert et helskjønt lilla skjerf som jeg gleder meg masse til å bruke! Nå kan høsten bare komme! Dro hjem igjen, og kosa litt med Ida. Skulle egentlig rundvaske kjøkkenet og, men bekkenet mitt var så vondt etter byturen at det måtte utgå... Sambo fikk besøk av en kamerat fra Nederland, og han og Ida lekte så bra i lag! De ble skikkelig bestevenner! Resten av kvelden ble tilbragt i sofaen, med litt godis og brus! I dag har jeg fått rundvaska kjøkkenet da. Sambo har hjulpet meg, heldigvis. Nå er jeg ferdig med min del, mens han vasker enda. Jeg har svinevondt i bekkenet nå, så jeg kulern på sofaen. Ida ligger og skal sove (les: hun ligger og synger i senga si), så jeg får slappa av litt. Etterpå må jeg pakke litt, for mamma og pappa kommer og henter meg og Ida senere i ettermiddag. Vi skal bli med til hjemstedet, siden jeg skal på legekontroll i morgen grytidlig. Orker ikke mer enn 1 natt der da, så vi skal hjem igjen i morgen ettermiddag. Jeg må huske å dra innom Princess på hjemstedet i morgen... jeg vaska nemlig sprinkelsengdyna i går, og det gikk særdeles dårlig! Så jeg må kjøpe ny gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 27. august 2008 Forfatter #1409 Del Skrevet 27. august 2008 Kontrollen gikk fint. Blodtrykk var bra, sf-målet følger sin egen kurve, og fosterlyden viste seg å være fin til slutt! Legen ble litt lang i maska da han prøvde første gang, og sa etterpå at jeg muligens måtte på sykehuset for en UL, siden fosterlyden var skyhøy. Men ved dobbelsjekking, så viste det seg bare at det var legen som hadde regna feil, og fosterlyden var perfekt! Var utslag på urinen, som vanlig. Denne gang fant de proteiner, men bare 1+. Tok nye rhesus-prøver også. Ny kontroll om 14 dager. Ida er igjen på hjemstedet, hos mamma og pappa. Hun kommer hjem i kveld, og det gleder jeg meg masse til! Er forferdelig kjedelig å være her uten henne, særlig siden sambo er på jobb om dagene. I dag skal han jobbe overtid og... Har bare glodd tv og stirra i taket mens hun har vært borte. Til helgen er det 50-årsdag på hjemstedet. Svigermor som fyller år. Opprinnelig skal hun feire på hytta langt oppå fjellet, men dit tør ikke vi å dra... enn om vannet skulle gå der? Nei, det blir ikke aktuelt! Jeg må legge meg ned om vannet går, siden hodet ikke er festa enda. Så vi holder oss langt unna hytter oppå fjellet! Så vi drar heller hjem til svigers på søndag for å spise kake. Synes egentlig det er ille nok jeg, synes det er best å holde seg hjemme nå i disse dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. september 2008 Forfatter #1410 Del Skrevet 1. september 2008 Åh, det var deilig å få hjem Ida! Hun hadde lagt til seg flere uvaner mens hun var borte da, så vi har brukt dagene på å avvenne henne dem! Som jeg skrev tidligere, så skulle vi feire svigermor i går. Men sånn ble det ikke... Det begynte med at ALLE i svigersfamilien ringte og masa skikkelig på sambo om at han måtte ta med seg Ida på hytta på lørdag, og feire da istedet. Hallo? Skal jeg liksom sitte hjemme alene jeg da, 3 timer unna, og evt føde alene? :klø: De tenker så lite logisk at jeg blir skremt... men sambo turte ikke annet da, og dro oppover.. De trua visst med at de ikke ville snakke mer med han om han ikke kom. Herregud, her snakker vi om modne mennesker altså! Ida og sambo kom ikke hjem igjen før nærmere 9 den kvelden. Ida hadde så klart blitt ganske skremt oppe på hytta da, faktisk så ille at sambo måtte ta henne med ut derifra for en stund. Igjen - svigers på sitt beste... Hun nekta faktisk å sove alene den kvelden, så redd var hun enda. Så vi måtte legge oss sammen med henne.. Søndag hadde vi en strålende dag her! Brukte dagen på å kose oss hjemme, med dartspilling ute (), en kjøretur til Jonsvatnet og litt småtterier her hjemme. Nå driver Ida og baker kake (med litt hjelp fra meg så klart), så jeg bør kanskje sjekke tilstanden på kjøkkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. september 2008 #1411 Del Skrevet 1. september 2008 Under to uker igjen til termin jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 4. september 2008 #1412 Del Skrevet 4. september 2008 Skrållis,- håwws laif!? Lenge siden du har vært på msn, nå... Du driver vel ikke og føder, vel? Diger ...sitter forresten å måper av svigerfamilien din... Er det muuuuuulig!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. september 2008 Forfatter #1413 Del Skrevet 5. september 2008 Under to uker igjen til termin jo! Ja, det er helt tullete! litt sammen med deg jeg, så kanskje fødselen starter og! Skrållis,- håwws laif!? Lenge siden du har vært på msn, nå... Du driver vel ikke og føder, vel? Diger ...sitter forresten å måper av svigerfamilien din... Er det muuuuuulig!? Hallais Burpis! Her humper det og går, bokstavelig talt! Føder du liksom... I wish... men nei, ikke enda. Jeg har visst hatt teknisk hjelp på pc'n (les: Ida), og hun har stilt meg inn som vis som frakoblet på msn! det har jo ikke jeg merka da... men nå har jeg gjort om det igjen! Ja, den svigersgjengen overrasker ikke meg lenger.. Svææææær tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. september 2008 Forfatter #1414 Del Skrevet 5. september 2008 39 uker! For en uke dette har vært... slitsomt, på mange måter. Jeg sover veldig dårlig om natta nå, våkner hver gang jeg må snu meg pga bekkenet, og snu meg må jeg ofte... i tillegg har Ida vært en prøvelse av dimensjoner. Hun spiser ikke i det hele tatt, hun sover dårlig og hun er potte sur om dagen. I går var det ekstra ille. Hun nekta å sove duppen sin, så jeg fikk ikke sove på dagen jeg heller. Det ble vi jo ikke i godt humør av! I tillegg var hun et skikkelig trasstroll, og gjorde ALT hun vet hun ikke får lov til - og mere til. På kvelden skulle hun dusje, og da ble hun skikkelig rabiat. Det endte med at jeg satt på kne inne i dusjen, og tviholdt henne, mens hun prøvde å bryte seg ut. Men siden jeg hadde hendene fulle av såpe, og illsint-Ida er styggsterk, så klarte hun så klart å rive ned den ene døra på dusjhjørnet! Heldigvis er hun i litt bedre humør i dag, om vi skal se bort fra at det er mer artig å tegne på bordet enn på arket.. i tillegg har jeg hatt diverse vondter. På onsdag trodde jeg nesten at det var i gang her. Hadde regelmessige tak i magen, på undersiden. Det varte en times tid, da fant jeg ut at jeg skulle finne frem en rieteller på nettet og ta tiden på dette. Men da gav det seg tvert! Så da dro jeg til en venninne istedet! I går og i dag har jeg noe innmari vondt i symfysen. Det stikker så innmari til noen ganger at jeg ikke klarer å gå, og må nesten holde pusten til det går over. Lurer på om han ikke ligger og trykker på en nerve eller noe sånn jeg. Nå er det snart helg igjen, heldigvis. Da blir det mer avlastning å få fra sambo, og det skal bli gooooodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 5. september 2008 #1415 Del Skrevet 5. september 2008 Håper det blir fødsel snart Tobias kan bare komme nå synes jeg, så slipper mamma og vente og ha vondt Vet det er helt J***** å ha vondt i bekkenet. Føler virkelig med deg! Men det er ikke lenge igjen... Håper du slipper å gå så lenge over termin. Husker jeg også hadde proteiner i urinen. Husker ikke hva det betydde? Hadde det noen betydning i hele tatt? Da fødselen ble satt i gang med jenta mi hadde jeg påbegynnende svangerskapsforgiftning. men det var kanskje ikke proteiner? Husker svært dårlig...hehe!! Har selv en trassig 3 åring jeg..kan være veldig frustrerede Nå begynner minstemann å bli litt trassig å..han er bare 1,5 år.. Spennende!Blir litt fortvilt noen gang, men andre ganger flirer jeg bare,, Venter spent på meldinger jeg... *spent* *spent* *spent* *spent* *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 5. september 2008 Forfatter #1416 Del Skrevet 5. september 2008 Håper det blir fødsel snart Tobias kan bare komme nå synes jeg, så slipper mamma og vente og ha vondt Vet det er helt J***** å ha vondt i bekkenet. Føler virkelig med deg! Men det er ikke lenge igjen... Håper du slipper å gå så lenge over termin. Husker jeg også hadde proteiner i urinen. Husker ikke hva det betydde? Hadde det noen betydning i hele tatt? Da fødselen ble satt i gang med jenta mi hadde jeg påbegynnende svangerskapsforgiftning. men det var kanskje ikke proteiner? Husker svært dårlig...hehe!! Har selv en trassig 3 åring jeg..kan være veldig frustrerede Nå begynner minstemann å bli litt trassig å..han er bare 1,5 år.. Spennende!Blir litt fortvilt noen gang, men andre ganger flirer jeg bare,, Venter spent på meldinger jeg... *spent* *spent* *spent* *spent* *spent* Ja, synes godt han kan komme nå jeg også altså.. skal bli så godt å få kroppen sin tilbake, uten alle vondtene! Har sånn delvis bestilt fødsel på tirsdag, så vi får bare vente og se om han hører på mora si! Jeg tror proteiner i urinen indikerer svangerskapsforgiftning... er ikke sikker da, for jeg hadde aldri utslag på urinen da jeg gikk med Ida. Men jeg trooooor at det kan være et tegn på sf altså... Skal til legen på mandag, blir spennende å se om det er proteiner der enda! Å hjelpe meg, er E allerede trassig?! Jeg hadde blitt tullete i hodet!! Hadde nok taklet trasset til Ida bedre om jeg var i bedre form, for da kunne jeg ha avleda henne litt.. men sånn som det er nå, så klarer jeg ikke å gjøre stort.. litt kjedelig. Hihi, håper jeg kan sende deg en saftig sms snart! ******************************************************** I dag har Ida vært bedre å ha i hus! Hun har spist greit til alle måltider, og hun sov dupp! Riktignok vræla hun i en halvtime i senga si før hun sovna, og så sov hun i ca 30 min før hun våkna igjen... men da tok jeg henne med meg ut på sofaen, og så la vi oss sammen der. Da sovna vi begge to, og sov i nesten 2 timer! Hun lå oppå meg da, så jeg var rimelig stiv og støl da vi omsider våkna. Hun sovna fint i kveld også. Herlig! Fint lite å finne på i kveld... sambo sitter foran pcn sin, og jeg halvtitter litt på Ekstrem oppussing. Lurer på om jeg skal finne frem en liten skål med potetgull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. september 2008 Forfatter #1417 Del Skrevet 7. september 2008 1 uke til første termin! Hatt en fin helg! Ida har vært i bedre humør, og jeg har sovet rimelig greit om natta. Bekkenet er enda vondere enn på leeeenge da, men forhåpentligvis er jeg snart ferdig nå. I morgen er det kontroll hos legen igjen, denne gang til en ny lege.. litt spent på det. Fastlegen min har tatt 1 års permisjon, så det er en kvinne som har tatt over pasientene hans imens. Når jeg tenker etter, så har jeg faktisk aldri vært hos en kvinnelig lege! Men det må da vel gå bra det og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 7. september 2008 #1418 Del Skrevet 7. september 2008 Innom og leser litt, og ser plutselig at det ikke er mer enn 1 uke igjen til termin!!! Nå må jeg virkelig stikke oftere innom, og følge med! Spennende, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 8. september 2008 #1419 Del Skrevet 8. september 2008 Kom innom dagboka di og oppdater etter legetimen da. Ikke lenge igjen nå! Har du noen følelse for når han kommer? Selv skal jeg på sykehuset for å vurdere igangsetting i dag, meget ambivalent til akkurat det men. Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 9. september 2008 #1420 Del Skrevet 9. september 2008 Skjedd noe her, eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå