Gjest imli Skrevet 9. august 2008 #1381 Del Skrevet 9. august 2008 35 uker alt jo Har du alt klart eller? Håper dere har en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 11. august 2008 Forfatter #1382 Del Skrevet 11. august 2008 35 uker alt jo Har du alt klart eller? Håper dere har en fin helg! Ja, her går det unna! Alt er klart, mangler bare lillebror nå! har ikke pakka sykehusbagen enda da, men det er jo ikke noe stress... Vi hadde en super helg, håper dere hadde det samme! ****************************************************** På lørdag var jeg på shopping, alene! :rosasmil: Gjorde unna alt jeg skulle, pluss litt til, på bare 1,5 time! Hadde jeg hatt med Ida, hadde jeg vel brukt dobbel så lang tid! Men nå har jeg i allefall en ammebh til i hus, i en cup-str større enn de gamle. Så da er jeg sikra! Kjøpte meg en kjemepfin lilla varm cardigan også, kjekt å kunne begynne å tenke litt på klær man kan ha uten magen! Resten av lørdagen ble brukt til husarbeid... På kvelden koste vi oss med grønnsaker og dipp, og film! Søndag dro vi først på sightseeing her i Trondheim () fordi vi måtte på bensinstasjon og kjøpe mer brød. Så dro vi på Pirbadet sammen med bestissen min og mannen hennes! Kjempeartig, Ida koste seg skikkelig hun og! Hun har jo helt noia mot å dusje/bade her hjemme, men i bassenget koser hun seg... Etter badinga dro vi ut for å spise, før vi dro hjem til oss for kaffe og vafler. Ble i allefall mett i går! Etter at de dro, så måtte jeg på do... og der oppdaga jeg plutselig en liten dråpe blod på papiret! Den var ganske liten da, så jeg bestemte jeg for å se det an før jeg evt ringte føden. Det kom ikke noe mer blod, men jeg hadde rimelig vondt i magen i går, helt nederst. Kjentes ut som om han festa seg, hååååper det var det han gjorde! I dag er jeg trøtt. Skikkelig trøtt. Våkna kl 5.10, og fikk ikke sove mer.. Ida er litt klengete og masete i dag og, hun vil aller helst ha en hånd i lomma mi og være med overalt. Akkurat nå tegner hun, så da ble det litt fritid på hu mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 12. august 2008 Forfatter #1383 Del Skrevet 12. august 2008 Trøtt i dag og... Ida våkna halv 7, det var litt for tidlig etter min smak.. Etter hennes og tror jeg, men hun ville ikke sove mer! Hatt en slitsom dag, Ida greide å stappe noe oppi nesa! Men jeg fikk det ut til slutt heldigvis, så vi slapp å dra til legevakta. Nå leker hun med dukka si, de har visst kjørt buss på stuegulvet her, og nå har de visst kommet frem for de sitter på gulvet og koser seg! Snart skal hun ha formiddagsduppen sin, og da skal jeg og soooove... Mye nedpress og stikninger enda, så jeg håper virkelig det er festing på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 12. august 2008 #1384 Del Skrevet 12. august 2008 Neimen..Ida da? Hva stappa hun oppi nesen? Hørtes ikke så trivelig ut nei.. Når skal du på neste kontroll? Har du hørt noe om at hodet er festet eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 13. august 2008 #1385 Del Skrevet 13. august 2008 Innom og oppdatterer meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. august 2008 Forfatter #1386 Del Skrevet 13. august 2008 Neimen..Ida da? Hva stappa hun oppi nesen? Hørtes ikke så trivelig ut nei.. Når skal du på neste kontroll? Har du hørt noe om at hodet er festet eller ikke? Det var en liten stein hun hadde fått oppi nesen... lille rare jenta. Senere på dagen prøvde hun å stappe mat oppi der og! Tydelig at det er en fascinasjon om dagen... Jeg har ikke fått time til neste kontroll, skal ringe legekontoret denne uka. Men sånn etter skjemaet, så skal jeg dit innen 2 uker. Har ikke hørt noe om hodet er festa nei, han legen jeg var til sist kjente vel egentlig ikke etter engang... Men jeg tror ikke hodet er festa, om ikke de smertene jeg har kjent de siste dagene har vært festesmerter da. Blir spennende å se! Innom og oppdatterer meg! Hyggelig at du stikker innom! Leser jevnlig i boka di og, men jeg er elendig på å etterlate spor... *skjerpe seg* ******************************************************************** I dag har jeg og Ida vært på byen med lillesøs! Har shoppa bittelitt, kun til ungene... Er jo masse fint i butikkene nå, og jeg har sååå lyst til å kjøpe meg klær til å ha etterpå... Men jeg må være fornuftig, kan være greit å vite størrelsa si før man kjøper klær! Fikk sjuuuuuukt vondt i bekkenet av å traske rundt da, nesten så jeg ikke har klart å gå nå i ettermiddag/kveld.. Håper det blir bedre til i morgen, ellers blir det en laaaang dag før sambo kommer hjem. Har hatt endel vondt helt nederst i magen i kveld og, litt i symfysen liksom. Har lyst til å legge meg allerede nå jeg.. Ida våkna kl 6 i morges, litt vel alt for tidlig for meg. Får jo ikke hvile noe på dagtid heller, så jeg er rett og slett utslitt. Merker at det er mye tyngre å være gravid denne gang, siden jeg ikke får hvile når jeg trenger det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 14. august 2008 Forfatter #1387 Del Skrevet 14. august 2008 1 MÅNED TIL TERMIN I DAG! Til den første terminen riktignok... har jo 3 å forholde meg til.. Fikk sove til 8 i dag, det trengte jeg! Tror Ida trengte det og, hehe. Bekkenet kjennes mye bedre ut i dag, så i dag skal jeg pakke sykehusbagen tror jeg. På tide å begynne så smått på den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 14. august 2008 Forfatter #1388 Del Skrevet 14. august 2008 Sitter her med litt svie-vondt i magen. Begynte på siden av magen, og har nå flytta seg til ca navlehøyde foran. Men det er ikke før det svir helt øverst i magen at jeg kaller det rier! Men det er ikke vondtvondt, jeg bare husker akkurat hvor vonde rier er når det svir som verst... Hadde sånne "rier" noen uker før Ida kom og, så jeg stresser ikke her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. august 2008 #1389 Del Skrevet 14. august 2008 for 1-måned til termin! Så gøy med litt småvondter! Høres helt merkelig ut å si det, men det er jo sant når du har kommet dit du er i sv.skapet. Må le litt når du forteller om Ida som putter ting i nesa. Har en liten gutt på snart 2 år som gjør akkurat det samme for tida. I tillegg prøver han å stappe ting inn i ørene.... De er litt rare disse ungene. Syns det er beundringsverdig at du klarer å gå hjemme med en aktiv snart-toåring når du er så gravid som du er! I morgen skal jeg ha gutten hjemme, planleggingsdag i barnehagen. Blir spennende å høre om hodet er festa når du skal på kontroll. Vet du hvor tidlig eller sent det er vanlig at det fester seg hos andregangs gravide? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. august 2008 Forfatter #1390 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) for 1-måned til termin! Så gøy med litt småvondter! Høres helt merkelig ut å si det, men det er jo sant når du har kommet dit du er i sv.skapet. Må le litt når du forteller om Ida som putter ting i nesa. Har en liten gutt på snart 2 år som gjør akkurat det samme for tida. I tillegg prøver han å stappe ting inn i ørene.... De er litt rare disse ungene. Syns det er beundringsverdig at du klarer å gå hjemme med en aktiv snart-toåring når du er så gravid som du er! I morgen skal jeg ha gutten hjemme, planleggingsdag i barnehagen. Blir spennende å høre om hodet er festa når du skal på kontroll. Vet du hvor tidlig eller sent det er vanlig at det fester seg hos andregangs gravide? Ha en fin dag! Takk for hyggelig 1 måned til termin- Ja, må være litt småvondter nå når det er så kort tid igjen! Ellers hadde jeg vel sett for meg at jeg aldri ville føde.. Så bra at det er flere unger som stapper ting i nesa! Ida er ikke så ivrig på ørene enda hun da, men det kommer vel det og! Synes faktisk jeg er flink selv jeg, som klarer å gå hjemme med Ida enda! Blir jo ikke noe avlastet, bare på ettermiddagen når sambo kommer hjem. Men da prøver vi å gjøre ting sammen som en familie, så det er egentlig ikke hvile å få før Ida legger seg kl 20. Det hadde aldri i verden gått om ikke Ida hadde vært verdens snilleste unge da.. hun er egentlig utrolig grei å ha med å gjøre, så sånn sett er det bare koselig å være hjemme med henne. Blir koselig å ha gutten hjemme i dag da! Det er vel egentlig sånn at det er ganske vanlig at hodet aldri fester seg når man er andregangs... Eller at det fester seg under fødselen. Så jeg er litt spent på neste kontroll altså! Er jo litt betryggende å vite at hodet er festa... Ha en kjempefin helg! Endret 15. august 2008 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. august 2008 Forfatter #1391 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) 36 uker på vei Da er det bare 4 uker igjen. 4 uker som bør gå fort, for jeg er leeeeeei.. Har fremdeles den svievondten, synes den kan forsvinne nå altså... Kjenner den ikke når jeg ligger, så jeg har sovet kjempegodt i natt. Men jeg kan jo ikke ligge på dagtid! Fikk pakket sykehusbagen i går da! I allefall det meste av den, noe bruker jeg jo enda. Også må jeg huske å kjøpe litt etterhvert her, som skal oppi. Fikk overraskelsesbesøk av svigers i går kveld. Så klart akkurat i leggetiden til Ida, slår aldri feil det der.. Men hun ble bare 30 min forsinka i sengs, så det kunne vært verre. Svigermor fyller 50 år i slutten av måneden og, og skal visst feire på hytta. Hun lurte på om vi turte å dra helt dit så nærme termin, og det gjør jeg egentlig ikke altså... Det blir jo da nesten 1,5 times kjøretid til nærmeste sykehus, på halvdårlige veier... Heldigvis hadde hun forståelse for at vi kanskje ikke kommer, så vi ble sånn halvveis enige om at vi heller kommer til hjemstedet dagen før og feirer der sammen istedet. Ida sov hele natta i senga si selv i natt!! Det skjer oftere og oftere for tiden, herlig! Håper denne trenden fortsetter helt til lillebror kommer, og etter det! Blir litt usnedig om store jenta skal ligge og breie seg ut mellom oss voksne når det kommer en liten en... Ingen planer i dag. Bare slappe av, så kanskje svievondten går over... Endret 15. august 2008 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 15. august 2008 #1392 Del Skrevet 15. august 2008 Vi fikk besøk av tante og onkel og svigermor i går vi også, akkurat når de skulle legge seg. Passa bra ja..not! Men det gikk bra da, så fikk ungene sove så lenge de ville idag. Så vi havna ikke i barnehagen før kl.10. Begynner du å kjenne noe altså? Det er litt spennende. Men det kan vel holde på sånn ei stund? Tror forresten ikke hodet til minstmann var festet før helt på slutten hos meg. tror det festet seg tidligere med førstemann. Er veldig dårlig til å huske slike ting.. :gjeiper: Skal du ikke ordne med ei tippeliste da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. august 2008 Forfatter #1393 Del Skrevet 15. august 2008 Vi fikk besøk av tante og onkel og svigermor i går vi også, akkurat når de skulle legge seg. Passa bra ja..not! Men det gikk bra da, så fikk ungene sove så lenge de ville idag. Så vi havna ikke i barnehagen før kl.10. Begynner du å kjenne noe altså? Det er litt spennende. Men det kan vel holde på sånn ei stund? Tror forresten ikke hodet til minstmann var festet før helt på slutten hos meg. tror det festet seg tidligere med førstemann. Er veldig dårlig til å huske slike ting.. :gjeiper: Skal du ikke ordne med ei tippeliste da? Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan tenke på at de kanskje kommer midt i sengetiden jeg... Mamma og pappa tenker bestandig på det, men svigers har aldri gjort det. Ida er sånn at om hun får en sen kveld, så sover hun aldri lenge dagen etterpå heller... hun våkner til vanlig tid, eller litt tidligere. Da er det ekstra slitsomt at folk ikke tar hensyn! Å jada, kan gå sånn leeeenge. Hadde jo magevondt og rier fra og til i et par-tre uker før Ida kom og, så jeg innstiller meg på det denne gang og. Ida sitt hode var festet på kontrollen i uke 37. Blir litt spennende å se om han her er festet! Tippeliste ja... er litt uvirkelig å tenke at det er på tide med sånne ting! Skal fikse ei jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 15. august 2008 Forfatter #1394 Del Skrevet 15. august 2008 (endret) Tippeliste: - 9.september: Skrållan (har drømt at han kom da, så jeg gjetter på det...) - 14.september: Menstermin (som jeg følger, da jeg nekter å godta at UL-termin stemmer) - 15.september: Suri - 17. september: UL 2 -termin - 21. september: UL-termin Endret 19. august 2008 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 18. august 2008 Forfatter #1395 Del Skrevet 18. august 2008 Da var nok ei helg over. Prøver å nyte dem, da det jammen ikke er mange helgene igjen der Ida er enebarn! På lørdag var jeg en smule sinna. Sendte sambo alene på malebutikken (skulle jeg aldri gjort..) fordi jeg ble så rar i kroppen og måtte legge meg ned. Han skulle kjøpe maling, så jeg kunne male en kommode. Hva kommer han hjem med? INGENTING!!! Han som jobba der hadde nemlig sagt at kommoden måtte pusses først, om den var lakkert. Og jeg har da sagt til sambo sånn omtrent 14.000 ganger at den kommoden aldri har vært lakkert, den må bare vaskes med salmiakk først.. Kjære vene, hva med å få med seg det jeg sier da! Så da ble jeg litt amper... og fant ut at den kommoden der blir kasta ut når vi flytter, og jeg kjøper heller en ny på Ikea. Den blir jo aldri malt, var liksom siste sjanse på lørdag. I går hadde vi skikkelig avslapningsdag! På kvelden bakte vi brownies, det satte Ida veldig pris på! I dag sov vi til kl 10!! Det har vel ikke skjedd etter Ida kom til verden! Men vi hadde en våkenperiode fra kl 6-7 da... Ida våkna av sambo som skulle på jobb nemlig. Og kl 6.45 hørte vi skikkelig ekle høye skrapelyder fra taket! Lurer på om det er en grevling eller noe annet stort som har kommet seg inn der, for ei lita mus kan i allefall ikke lage så mye bråk! Da skapinga gav seg, så sovna vi begge to igjen... ble litt sjokkert da jeg våkna og så at klokka var så mye. Da var det bare å slenge seg ut av senga og begynne dagen. Ble litt stressete egentlig, for vi måtte jo gjøre alt vi pleier på mye kortere tid. Ida ble ikke lagt for duppen før kl 14, hun som pleier å legge seg kl 12. Jaja, det går vel for en dag! Jeg har forresten bestemt meg for å innse at jeg kommer til å være gravid for evig og alltid! På den måten blir jeg mer overraska og glad om han faktisk bestemmer seg for å komme ut en dag, istedet for å gå her hjemme og vente på han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suri Skrevet 19. august 2008 #1396 Del Skrevet 19. august 2008 Våkner Ida til samme tid eller tidligere når du legger henne senere? Hmm.. Barna her sover lenge! legger vi de hall 8, 8 om kvelden, vekker jeg dem som regel i 9 tiden, så drar vi i barnehagen. I går la de seg hall 8. Jeg måtte vekke begge to hall 8 i mårres, så vi rakk frokosten i barnehagen. De sover godt..å det er jeg VELDIG glad for Det er forskjell på barn :gjeiper: Tippeliste ja..hm.. Tipper 15. september jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. august 2008 Forfatter #1397 Del Skrevet 19. august 2008 Våkner Ida til samme tid eller tidligere når du legger henne senere? Hmm.. Barna her sover lenge! legger vi de hall 8, 8 om kvelden, vekker jeg dem som regel i 9 tiden, så drar vi i barnehagen. I går la de seg hall 8. Jeg måtte vekke begge to hall 8 i mårres, så vi rakk frokosten i barnehagen. De sover godt..å det er jeg VELDIG glad for Det er forskjell på barn :gjeiper: Tippeliste ja..hm.. Tipper 15. september jeg Ja, det er rart med det, men hun sover aldri lengre om hun legges senere... Så her legges hun kl 20 hver kveld, tør jo ikke annet! Det eneste som skjer om hun legger seg senere, er at hun våkner kl 7-8 som vanlig, er drittrøtt og suuuuur på formiddagen, og sover lengre dupp enn hun pleier. Hun legger seg igjen etter lunsj kl 12, og da sover hun til ca kl 14. Har hun lagt seg sent dagen i forveien, sover hun lett til kl 15. Men det synes jeg blir litt for sent igjen i forhold til at hun skal legge seg om kvelden og... Høres ut som om du har flinke sovebarn da! Ida sover jo bra hun og, det er bare det at hun må ha veldig faste rutiner på sovinga si! Har ført deg opp på tippelista jeg! ************************************************** I går ble jeg litt arg på sambo. Han tenker mer på mora si enn på sin høygravide samboer, og da blir jeg suuuuur! Det er en lang historie da, så jeg orker ikke legge ut alt her nå, men resultatet av det kan faktisk bli at han går glipp av fødselen. Jeg har nemlig ikke tenkt å bøye meg i denne saken! Ellers sliter Ida "litt" med 3 hjørnetenner som kommer samtidig om dagen. Den siste har kommet igjennom for en stund siden, den merka vi ikke noe til.. men disse... fy søren, som hun bæsjer! Det blir bare verre og verre for hver dag! I dag bæsja hun ut seg selv pluss Ikea-stolen sin! Jeg er sjeleglad for at jeg ikke er nygravid nå, for da hadde jeg spydd og ikke klart å rydde opp etter henne.. Hun er varm i panna og i dag, så tannstyret er vel snart over. Håper det i allefall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 20. august 2008 Forfatter #1398 Del Skrevet 20. august 2008 Ene hjørnetanna til Ida har trengt igjennom nå, så nå håper jeg på roligere dager! Våkna halv 5 i dag (), og Ida våkna kl 6. Hun pleier å ha lyst til å ligge i senga og kose en stund før vi står opp, men halv 7 var tålmodigheten over, og vi måtte stå opp. Tror jeg aldri har stått opp så tidlig før, uten at vi har hatt en grunn til det. Men jeg fikk begynt på prosjektet mitt her hjemme da! Har rundvaska badet i dag, sammen med Ida. Det tok jo tredobbelt så lang tid i forhold til om jeg hadde gjort det alene, for hun søler jo så mye vann og er litt i veien... Men hun synes det er så morsomt å hjelpe til, så jeg kan jo ikke nekte henne heller. Etter badet rydda jeg MASSE på stua! Er fremdeles ikke helt ferdig, så resten av ryddinga skal jeg ta i morgen før jeg rundvasker stua og. Regner med å bruke hele dagen på det, får så vondt i mage, rygg og bekken av å vaske. Jaja, tror jeg skal legge meg jeg nå. Ble litt vel tidlig i morges gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 22. august 2008 #1399 Del Skrevet 22. august 2008 for 37 uker! Er formen grei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 22. august 2008 Forfatter #1400 Del Skrevet 22. august 2008 for 37 uker! Er formen grei? litt sammen med deg jeg, kanskje det fører til at magetrollet kommer ut snart? Formen er grei. Bekkenet er skikkelig vondt, og jeg er trøtt som en strømpe. Men ellers kan jeg vel ikke klage. Formen din da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå