Gå til innhold

Sympatias verden


Sympatia

Anbefalte innlegg

Gjest #Spidergirl#

Den feringa er eg med på! :klem:

Stakkars jenta......!!!!!!!!

Den legevakten virka litt uduglig :overrasket:

Håper dei finner meir ut mamma sjukepleier sa at sånt var veldig alvorlig. Bra at dei fant den tarmen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil berre gi det en stor :klem: , ta her bli vist den store sykehussommeren :frustrert:

men men, både e å jv tenke masse på d, å vi gleda oss te å sjå d å eivind i august. vi to sykinga får vel henge på slep tenke e, hehe

klæmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jersey
:klem: Du får oppdatere med hvordan det går :) Uff...hørtes ikke bra ut. Vet akkurat hvordan det er på både Ahus og legevakta, etter å ha vært inn og ut der de siste månedene... :( God bedring :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten stund siden jeg har skrevet sist, jeg ble skrevet ut fra sykehuset tirsdag 18 juli, helga før hadde jeg det koselig hjemme hos svigers.

Dro til svigers denne helga også, men var ikke så i form som forrige helg, for det viser seg at jeg er allergisk mot vanlig bandasjeteip, så da jeg og gutten la oss fredag hylte jeg og ville bare ha av bandasjen fordi det kjente ut som skikkelig brannsår. :grine: Da vi tok av bandasjen med den teite teipen så gjorde operasjonssåret vondt, gutten sa at noen av stiftene i såret hadde rivna litt og var nesten inni såret. Jeg ringte avdelinga mi på Akershus sykehus og fortalte, der ble jeg anbefalt å dra til legevakta i Moss siden det er der svigers bor. Så da dro vi dit, og der satt vi å venta i tre timer før vi fikk komme inn.

Der sa legen at nei, dette var da ikke noe fælt stiftene som holder såret sammen såg helt fin ut, eneste jeg fikk utav der var at de rensa såret og anbefalte silketeip siden jeg er allergisk mot de andre vanlige. De ble en smertefull natt siden såret ble verre av rensinga og de tok samme teipen på meg som før, vi tok av bandasjen da vi kom hjem, og jeg sovna i reclineren til svigers siden det gjør ikke så vondt når jeg sitter. Dagen etterpå satt ej i den stolen hele dagen, gutten sjekka såret og der såg han at no var stiften inni såret, jeg ringte avdelinga mi på ahus, og der fikk jeg beskjed at jeg kunne komme dit så sjekka de det.

Før jeg dro fikk jeg spist reker og loff som svigers hadde fiksa så snille som de var etter jeg hadde nemnt at det savna jeg å spise siden gutten ikke liker det. Så dro jeg,kom på Ahus, og der syntest sykepleieren at to av stiftene ikke såg noe bra ut så hun tok de bort. Det er ganske vondt ennå, men forhåpentligvis blir jeg i form snart igjen.

Så er det noe jeg bare MÅ si, jeg har verdens beste kjæreste og sykepleier. Han er fantastisk. :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Spidergirl#

Eg liker legevakten mindre og mindre etter det du skriver :sur: Men, men bra at det ordna seg til slutt...... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! det hørtes ikkje godt ut nei :klem: vi tenke på d :) gleda oss veldig te å komme nedover på besøk no, håpe på fine dager.

Hørte om rullestolkjøring på ikea forresten, hehe så for me full fart gjennom glassavdelinga :ler: stor klem frå ma å jv :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal innrømme at jeg var ganske så redd da vi kjørte rundt i rullestol, spesielt da gutten kjørte meg i glassavd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må ej fortelle det nye innen min "sykehistorie" det nye no er at gutten sist mandag var innom avd mi på Ahus å viste sykepleier som fjerna to stifter på meg forrige helg bilder av mitt operasjonssår og hvor det væska puss fremdeles, hun sa da at er det slik fremdeles etter to dager måtte jeg si ifra. Så 4 dager etter sa jeg da ifra, jeg fikk snakke med Dr.L som opererte meg,han ba meg komme til sykehus...

Så dro jeg da.... og Dr.L fikk et sjokk, stiftene var der fremdeles (det er no 3 uker etter operasjonen) han sa at de skulle jo fjernes to uker etter operasjon, så her har noen ikke fiksa time til meg for å fjerne de. Det hørtes ikke bra ut syns jeg...jaja...han fjerna de no da...og eneste bandasje jeg har no er der det væsker, men såret ser jo ut som et skorpehelvete. Men alt er bedre no.

No tror jeg skal lalle, er hos svigers, og he blitt servert endel rødvin,og har bittelitt hodepine,og litt surrete i hodet,hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom idag hjem til mine foreldres hus, de er på ferie ennå,men kommer hjem søndag, jeg ser kjempe frem til det. Storebroren min var hjemme da, og ca med en gang jeg og gutten min kom hit, så dro vi rett til Moa (stort kjøpesenterområde utenfor Ålesund) og spiste på MCern og dro på kino, vi så Superman Returns. No sitter guttene på stua å spiller fotball spill på playstation2 og drikker rødvin.

Det er så veldig koselig å se hvor godt de to går ihop, det hadde vært så supert om det ble en ledig jobb som gutten kunne søke på her oppe så han kunne flytte hit. Jeg tror han ville trives, han har jo alle mine venner å være sammen med, han har jo hengt sammen med flere av de uten meg, så har han bror min da.

Allikavel han viser at han liker seg her, og sier det også, så kan det jo hende det er så fordi dette er hans feriested, når han tar seg fri reiser han hit. Mon tro om han faktisk da ville trivdes her oppe med alle folkene her om han samtidig jobba her. Men det er han som bestemmer da, siden han er i et yrke som ikke fins så overalt som mitt læreryrke gjør.

Har en bekymring for tiden, økonomi.... Altså jeg får de 16 000 fra lånekassa ved skolestart no, så jeg klarer meg fint ved skolestart. Men siden jeg ble sykmeldt i sommer og har ikke rett til syketrygd så har jeg ikke så god råd som planen var med tanke på at jeg muligens skal en måned til Kenya etter jul, og skal jo i mars til Florida. Så jeg har bestemt meg at jeg nesten må ønske meg penger i julegave. Ikke en koselig julegave,men altså om det ikke skjer noe spesielt (har ingen anelse på hva det kan være) som kan regne litt penger på meg, så har jeg ikke anna valg til julen. Jeg har ikke så lyst å spørre mine foreldre etter penger heller.... Jeg bør heller ikke jobbe så mye til høsten da jeg ved siden av studiet har tenkt å forbedre to karakterer ved siden av og må lese til de fagene også.

Syte syte... Men slik er vel en students hverdag, studenter er vanligvis fattige...

Apropos student, og studier og studiested... jeg gleder meg skikkelig til å komme til Volda, gutten kommer til å være med meg der den første uka, han skal få "leke student" , dra på studentfester å slik. Det blir så kos å se alle vennene mine der også, spesielt gøy blir det å ha ene bestevenninna mi der, hun skal studere der også, det samme skal ene fetteren min. Blir rart å gå på skolen å møte folk jeg har kjent hele livet, og ha familie så nær meg. Håper skikkelig på et spennede år der, og iår får jeg prøve å være mer aktiv, og ikke bare henge i studenthjemmet sammen med vennene mine som bor der, og heller mer komme meg mer ut, gå turer, dra på studenthuset, være en ekte aktiv Voldastudent.

Jeg får ta meg en tur å se hvem som slår hvem i fotball på PS2. :)

Det glemte jeg nesten, for de som lurer på hvordan det går med meg sånn med tanke på tynntarmen, så går det fint, arret er helt grodd, det er ikke vondt der bare følsomt (det fant jeg ut ved å prøve dongribukse). Jeg må ta blodfortynnende sprøyte ennå, da de ennå ikke er sikker på om det var en blodpropp eller ei, det er litt dumt da jeg tenker at det blir litt ekstra søl no når jeg får det man får en gang i måneden, alt blir rett å slett fortynnende og mer.

Ellers er jeg fin.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive hvor koselig uke jeg har hatt da, hadde overnattingsbesøk i 3 netter av Majva og hennes elskling, 29 kvm leilighet, men sååå kos. Som min farmor sier "der det er hjerterom er det husrom".

Og beskjed til *Emma*, det gikk fint, ingen klikka, og ingen ble gretne, og ingen ble lei av å ha besøk eller besøke så trangt. Så da vet du det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

No har jeg vært i Volda i en uke, og det er så kos å være tilbake. Sist søndag dro gutten min hjem igjen. :grine: Jeg savner han sååå masse no.

Han har hatt det koselig, blitt en god del pils og kos på kveldene, han stortrives her så herlig har det vært. Skolen går det fint, skoleretta samfunnsfag er et interessant emne å studere, så allerede no har jeg lest mer enn jeg bruker i andre fag. Håper det fortsetter slik.

Forrige uke fikk jeg tlf fra en blodlege på Ahus, hun kunne fortelle at de har funnet ut at jeg har en medfødt genfeil som tilsier at blodet mitt har en tendens til å koagulere, de vet ikke sikkert om det var derfor tarmen min døde, men uansett må jeg ta visse forholdsregler når jeg blir gravid eller skal ta fly. Så blodfortynnende må jeg fortsette å ta, suuurt.

Ellers så har jeg to venninner boende hos meg midlertidig, ene bor her til huset hun skal bo i er klargjort, hun andre er her til like før hun reiser til India på praksis i tre måneder. Men sosialt og koselig har vi det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at de fant ut hva det var da...selvom det kanskje var en kjip "diagnose".

Jeg bare erta ang overnatting da vøttu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg var hos legen idag og fikk vite at jeg har en medfødt arvelig genfeil som gir økt tendens til å få blodpropp. De medfødte årsakene er APC-resistens og Leiden mutasjon. :forvirret: Pappa og min bror må imorgen inn å ta blodprøve for å se om de har det siden det er arvelig.... stakkars de da.

Om gutten min er bærer av denne mutasjonen, så kan det hende mine elskede kommende unger får det samme som jeg har. :grine:

(Stakkars dattra mi da som aldri får gå på p-piller...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er det bare 2 dager igjen til jeg skal levere geologi oppgava mi! Som vanlig er jeg en treiging og kunne gjort det sikkert MYE bedre om jeg bare hadde startet tidligere, men jeg var jo like treig på KRL oppgava mi for 2 år siden, og fikk jo B på den, så dette går nok fint tenker jeg.

På noen måter er oppgava interessant, og på noen måter ikke. Gler meg bare til jeg er ferdig med den. For på fredag da reiser jeg til gutten min!

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Oioi...lenge siden sist jeg har skrevet her no, det var jammen meg dårlig!

No begynner rushet å komme, jeg drar om 1 uke på studietur til Kenya som skal vare hele 1 måned :hoppe: jeg gler meg sykt...

Så skal jeg hjem, være hjemme en uke for så å reise til USA for 8 dager for å blant annet feire *Emma* her inne sitt bryllup, det blir kos, to uker etter det er det påske og da skal jeg flytte til Moss sånn halveis (tingene mine skal flytte).

Så kommer jeg etter i begynnelsen av juni for å bli samboer med verdens beste mann!!! :hjerter_rundt:

SÅ skal jeg til høsten studere siste året på lærerutdanningen i Halden...johoo...den lista.....

GLER MEG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...