Gå til innhold

Sympatias verden


Sympatia

Anbefalte innlegg

Heisann godt folk!!

Så var det min tur her inne å starte en dagbok.

Først skal du få vite litt om meg som er viktig å vite for å kjenne til meg og hva det er jeg snakker om her fremover.

Jeg er en 83 modell og neeesten ekte sunnmøring som er litt oppvokst i Trondheim (Tiller) i 3 år fra fødsel av, imens resten av oppveksten skjedde i ei sunnmørsbygd øst for Ålesund, Skodje, best kjent som "Skøye".

Ellers så studerer jeg i Volda på allmenlærerutdanninga, og har en fin vennegjeng jeg tilbringer dagene med der.

Jeg er sammen med en kjempesuper fyr og har vært sammen med han siden 17 Mars 2005. Vi har et avstandsforhold som fungerer glimmers,han er født i 1980 og bor i Lørenskog.

Så dette er det som er det som er viktigst å vite om meg, så no forstår du at om jeg snakker om nynorsk eksamen, så kan du tenke "åjaa, nynorsk eksamen, såklart hun går jo allmenlærer" eller om jeg snakker om at jeg skal til kjæresten for noen dager, så kan du tenke "ja, han bor jo i Lørenskog og hun i Volda, så koselig at de endelig får se hverandre". Som eksempel.

Så får vi no se hvordan det går med dette dagbok prosjektet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og da kommer jeg med mitt første innlegg, hehe....

Sitter no her, klokken er 00.20 og det er no to dager til nynorsk skriftlig eksamen, og hva er det jeg gjør, jeg starter en dagbok istedet for å lese, det er sååå typisk meg. Utsetter det viktige for å gjøre ting jeg syns er masse gøyere.

Og hva er det som er i hodet mitt istedet for eksamen:

Min stakkars venninne som endte på sykehus idag for at hu brakk foten og må opereres stakkar, tenker veldig på det for det er det store samtaleemnet i venneflokken, og så er det jo kjempesynd på henne.

Sydenturen til Kreta i juni med kjærestens familie, fyyyyy hvor jeg gleder meg.

Tenker mye på at jeg håper det ikke er noe obligatorisk på skolen i mars 2007 så jeg får ta 6 skoledager fri. Skal i bryllupet til "svigerinna" mi (søstra til kjæresten min) som skal ha det i Florida.

Slike ting får meg på giftetanker, så jeg tenker jo mer no enn noensinne hva jeg vil ha på meg den dagen jeg gifter meg, hvor skal det være, hvem vil jeg skal komme.

Så tenker jeg mye på hvor jeg gler meg til neste fredag den 2 juni, for da reiser jeg til Trondheim for å feire komfirmasjonen til fetteren min. Jeg gler meg for å se familie og ikke minst kjæresten min som også kommer oppover for å feire, da er det 3 uker siden sist jeg så han, det blir herlig.

Samtidig er jeg spent på å se familien til min tidl onkel (som var min favoritt onkel) og han. Rart det der da mine foreldre ikke er skilte så reagerer jeg noe "gale" på at min yndlings tante og onkel skilles. Jeg føler som han er død siden han har fått seg ny kone og vil vel ikke ha noe med min familie å gjøre lenger. Så er ganske spent på hvordan det der blir.

Ja, så gler jeg meg noe helt sykt til sommerferie, som vil bli etter muntlig matte eksamen den 14 juni. :)

Skal si det ikke er enkelt å lese til nynorsk eksamen når det er så mye rart oppi hodet mitt som jeg tenker på. :forvirret:

Jeg får enten lese litt til no, eller sove, men kjenner jeg meg selv godt så skal man ikke se bort ifra at jeg kommer til å snoke på KG. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye Mari mi! :) Så får vi se hvordan dette blir. No må vi krysse fingrene for at MA blir bra i foten snart allikavel at jeg hører rykter om gips i 6 uker stakkar. Så bor vi i øverste etasje da,stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Majva som endelig har komme se til en data her. håpe det bli trådløs å egen data imårra. Tenkte e får summere opp dem siste hendelsan her i dagboka di S... Altså va i stallen å strigla mi kjære ilappa, kort fortalt ser i taket, taket snurra rundt, hører stooor knekk. smerte! ei typisk majva hending. dett av hesten 5 gong, men brekk foten stående rett opp og ned :sjenert: bæbuuu på sykehus med redd kjæreste og tantebarn hakk i hæl. inn på røntgen kor ambulansefolka "uoffisielt" sa det va garantert brudd. trengte ikkje verra lege nei... så nå ligg e her med komplisert ankelbrudd te mandag fordi ankelen e får hoven å operere. hmmm

hehe ser e lyst på livet så e maten kjempegod, servert fire gong om dagen, å tre artige eldre dama som kan å prate tull, på samme rom :) får min dose allers og hjemmet no ja :ler:

alle her e supre å hyggelige, å e har blitt oversvømt med sympati frå mine kjære, e e heldig som har så gode venna å ta vare på me :klem: til alle lærerstudenta....lykke te på eksamen fredag!! e forvente at kvinneklubben heltne tar vare på JV for me :kose: e glad ti dokkor alle sammen!! mi sykehusdør e åpen for besøk :)

ps: min elskede beste gutt i hele verden troppa opp med røde og orange roser på sykehuset idag. :kline::blomst:

stooor klem frå MA til alle e e glad ti :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå Majva vennen! Huff, det der høres dumt ut, utrolig teit at når du faller av hesten 5 ganger så skjer det ikke stort, men når du står opp og ned så brekker du ankelen. Du er i våre tanker! Jeg lover helt klart at jeg kommer på besøk så fort eksamensstresset roer seg. Vi skal ta så godt vi kan vare på JV for deg, jeg nevnte litt noe med at no må vel han ta opprydninga i leiligheten for dere.

Ellers så har ikke denne dagen gått ut på anna enn å prøve å lese og holde tankene der, men fy hvor engasjert jeg har blitt i kg, helt hekta jo. Idag var jeg med i en samtale om det å klippe plenen å slikt bråk på hellig dager. Noe jeg syns man kan heller gjøre andre dager enn da.

No er det landskamp på TVen, kanskje en tanke å slå den av så jeg kan heller konse på lesing. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måååååååål! 1-0 hitill til Norge :)

....argh...MÅ......PRØVE.....SLÅ....AV.....TV....Huff... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei nå fant jeg deg :klem:

Jeg gleder meg også voldsomt til Kreta!! Ikke lenge igjen :)

Og Florida! Håper det ordner seg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Heihei, fin dagbok :vinke:

Jeg kommer forresten fra Saupstad, det er jo bare et (langt) steinkast fra Tiller :)

Eksamenslesning er noe herk ja, lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det er folk innom dagboka mi.

Ja, gjett om ej me gler meg til vi ska te Kreta *Emma* vi kjem til å kose oss masse! Er bare en måned i dag til vi reiser tror jeg, er ikke det 25 juni?

Jeg er flere ganger i området iløpet av et år Baglady, slik som ikke kommende lørdag, men neste lørdag er jeg i traktene, skal blant annet på City Syd! *glise*

Og ja, eksamenslesning er noe herk, er no på siste innspurt, og har sikkert lært mer idag enn jeg har gjort med "sulle" lesing de siste dagene før no.

Fy hvor jeg hater eksamensdagen, altså når vi kommer til den store gymsalen hvor alle mine hysteriske klassekamerater er. Det er koselig med alle lykkeønskninger,men jeg hater når folk går rundt å sier uææææ, jeg kommer til å stryke, og da tenker jeg, hallo du har generelt toppkarakterer, slutt å syt. Og får selv panikk. Har jeg lest nok? Så værste er når folk sier høyt noe jeg ikke kan huske jeg har lest, da får jeg iallefall panikk.

Så ofte går jeg rett på plassen der jeg skal sitte, vanligvis helt fremst så jeg har alle bak meg, og prater helst med majva sin kjæreste, for roligere kar fins det ikke. Han er slik, jaja, det går som det går. Og slike mennesker foretrekker jeg fremfor hysteriske.

Fint om dere krysser fingrene for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er 25 :hoppe: Jeg er klar som et egg. Gleder meg alltid lenge før men sambo vil helst ikke snakke om ferier før rett før...da ødelegger jeg for han om jeg "maser den istykker". Kjedelig..for jeg syns alt er moro....planlegging og pakking også..ja jeg er litt gal i hodet :ler:

Krysser fingrene ang eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Yihaaaaa..... Litt frihet... ferdig med en eksamen, en igjen....

Halloisen Skya, jeg må si jeg liker Trondheim, Volda og Lørenskog, men må legge til at ej elsker Ålesund også, peneste byen så fins. Og heim bygda mi Skøye er den peneste bygda som fins etter mi meining (men bare på fine soldager).

Og de lykkeønskningene fra #Spidergirl# og *Emma* håper jeg virka inn på karakteren, hehe... Eksamen syns jeg var litt teit fordi at vi ikke fikk spørsmål om noe som vi har jobbet med i løpet av semesteret, vi fikk bare spørsmål til en pensumartikkel som læreren så vidt har nevnt og en anna artikkel med et spørsmål om noe info som er bare 4 setninger i den artikkelen. Så var det masse om når jeg er ferdig utdanna, hvordan vil jeg jobbe med analyse av skjønnlitterære tekster... altså jeg vil si at det er min personlig mening. Så lurer på hvordan de vurderer det. :forvirret: Ellers så gikk det vel sånn passe greit, jeg lurte inn mye jeg kunne, men allikavel savnet jeg oppgaver hvor vi skulle analysere en novelle, eller en norsk andrespråkselev tekst. Så var det den nynorsken...for å si det slik, håper den ikke trekker ned oppgava, jeg gjorde mitt beste.

Rett etter eksamen var det rett på sykehuset å besøke Majva, så hun fikk den "invasjonen" av lærerstudenter som hun hadde spådd i dagboka til #Spidergirl#. Og seriøst, jeg har ikke sett Majva glise sååååå masse siden hun var nyforelska i JV og vi spurte henne om detaljer. :sjarmor:

Hun var KJEMPE glad for besøk, så vi dro ned i kantina, tok med oss dagens middag opp til stua, og spiste middag sammen med henne. Det var superkoselig.

Så jeg skal nok ta meg turen oppover til henne imorgen å, for ett penere glis har jeg aldri sett! Hehe... :)

Planene for kvelden er å stikke en tur ned på eksamensfest i Volda sentrum. Sikkert siste festen med klassen min noensinne, siden vi blir splitta etter sommeren, litt trist det da. :( Men det blir jo litt party med da! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juhuuuu!

Takk så mye *Emma*, jeg gler meg kjempemye til vi drar til Florida for å overvære ditt bryllup. Disney world og Orlando blir spes å.

Skulle tro jeg hadde DEN opptatte helgen siden jeg ikke har skrevet noe her, men det skal man tror om igjen. Grunnen til jeg ikke har skrevet noe her er fordi jeg hadde ikke noe spesielt å si. For fredag var jeg på den klassefesten,det var litt kjedelig siden det var så få iklassen der.

Jeg hadde bare en skikkelig venninne der, vi kjeda oss litt vel mye så vi sendte barnslige meldinger og mms til kjæresten hennes istedenfor å feste noe særlig. Men litt brisen ble jeg.

Lørdag gjor jeg ikke en skit, jeg skulle besøke Majva på sykehuset, men hun ble operert da, så det ble ikke noe av, så det ble storvasking av kjøkkenet, med selskap av min kjære venninne "Pledd" , "Pedd", "Hedd", "Heddapedda" (kjært barn har mange navn) og sløving foran TV.

Søndag besøkte jeg Majva på sykehuset, hun var ikke helt i storform, og kanskje litt dopa ned ennå stakkar, men det ble litt svarteper, vri åtter og idiot spilling med henne og kisen hennes da.

Idag derimot, fyyy for en dag...altså jeg har vært på min aller siste matteforelesning noensinne (tror og håper jeg). I matpausen ble jeg så nysgjerrig på om jeg kunne ta meg fri fra skolen for å dra til Florida neste år, så jeg snakket litt med praksisansvarlige på høgskolen, og fagansvarlig, det viste seg at det var ikke noe praksis den tiden og sikkert bare om så en innlevering i faget neste år.

Og attpåtil fikk jeg høre at rett før Florida turen så blir det kanskje studietur med praksis i Kenya i en måned. Jihii...jeg håper virkelig at jeg får dra på det.

Da blir januar, februar og mars 2007 tre heidundrandes måneder med to turer til to nye kontinent jeg har aldri har vært i før. :-D

Og der fikk jeg jernteppe om hva jeg hadde mer å si, var en kompis som titta innom som sa hei og slo av en liten prat...og da datt jeg ut her....

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir toppen!!! :danse:

Kenya blir sikkert også supert!!

HVis du vil lese mere om DisneyWorld og parkene, hotellene, restaurantene etc finnes det to gode sider.

Den ene her er den offesielle Disney siden. Her er det vel mest om parkene og hotellene.

LINK

Hvis du ser på map. Og velger området Downtown Disney ser du masse butikker, utesteder og restairanter etc etc. På kartet er ikke hotellet deres (og vårt etter 14.3) men det er ca 15 min gange til høyre utenfor kartet. Super avstand til hele Downtown Disney med andre ord.

Den andre har jeg ikke vært inne på siden jeg skulle hjelpe ei venninde som dro dit for 9mnd siden m noe men den har alt. Bilder fra restauranter...menyer...alt....

MenHER er link til den siden....

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steik, man får en slik magisk barnefølelse av disse Disney World hjemmesidene, som at man vil leve i en disney film (jeg drømte om det da jeg var liten, drømmen var å være Belle i Skjønnheten og Udyret.). Å se den linken får meg bare til å gle meg mer. :smile:

Er så mye jeg har å glede meg til, spesielt etter matte muntlig eksamen den 14 juni OM ej står. Da kan jeg slappe av å bare se fremover til alle turene jeg skal på. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...