Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2003 #141 Del Skrevet 29. mai 2003 T-10 og på søndag er det nøyaktig en uke til termin. Sitter her og kokkelurer og bare venter på at noe skal skje, men jeg kjenner nå kroppen min rett og det ser ikke ut til at det er hastverk i her i gården. I går gikk jeg langtur og det var herlig og i morgen håper jeg å gjøre det samme - må bare få komme meg ut av huset. Har fått litt vann i føttene, men det kom ikke som noen overraskelse heller det da. I dag har det regnet her og jeg har laget kjøttkaker og vært på besøk og i morgen får jeg jentebesøk - det skal bli koselig det. Sitter og vurder sterkt om jeg skal prøve å bake noen boller :D Så intet nytt her fra Limbo leiren :D Tusen takk for hilsner Vera og Hilde T-10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 29. mai 2003 #142 Del Skrevet 29. mai 2003 Hei Limbo. Har lest igjennom hele dagboka di og du skriver så flott. Gratulerer masse med barnet i magen og lykke til med den kommende fødselen. Syns du har kjempefin mage. Klem fra jente 29. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2003 #143 Del Skrevet 30. mai 2003 T-9 og nå er jeg ennå nærmere fødsel. I går hadde jeg meg "JEG GRUER MEG TIL FØDSELEN DAGEN". Men i dag har jeg totalt avslappet forhold til det igjen. Visste jeg kom til å være slik for det skjer hver gang det. I dag har jeg gått en herlig tur langs kysten med moren min og den lille valpen og det var så deilig å sitte på svaberget og bare kjenne den deilige lukta av salt vann og tare og nyte solskinnet. Nå skal jeg rydde og hive ut teppene i stua og få banket dem litt. Må utnytte været nå mens vi har det. Det ser veldig lovende ut for helga så jeg krysser fingrene for at jeg skal få litt farge i ansiktet. Akkurat nå er det vel mest fregner det går i for min del. Føttene er ganske hovne av alt vannet ennå, men det hemmer meg ikke i særlig grad da jeg klarer meg fint når jeg er på tur og jeg må egentlig bare bruke litt mer behagelige sko. Har noen deilige joggesko som jeg bare kan trø rett inn i. Tusen takk for hilsen Jente29 :D Det er så koselig med alle lykkeønskninger fra folket her - det setter jeg stor pris på. Nå skal jeg først rydde litt og så skal jeg sette meg ut på terrassen og bare nyte solskinnet T-9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2003 #144 Del Skrevet 31. mai 2003 T-8 og fremdeles er det ingenting som skjer eller tyder på at noe skal skje helt ennå selv om jeg har hatt en rar følelse til tider i dag at det kan være noe på gang innen få dager. I går så vasket jeg hele huset, tok føst baderommet, så kjøkken og så alle gulvene i huset (vel mannen bidro sterkt der). Så klippet mannen gresset ute og jeg har luket i blomster bedene. Sov utrolig dårlig i natt og har så mange rare drømmer. Drømte om at jeg skulle reise til Syden i morgen selv om det kun er dager til termin. Og jeg har drømt at jeg skulle føde valper også. Jeg begynner rett og slett å bli litt skrullete tror jeg. I dag har jeg hatt siste undervisningsdag og mannen han har malt huset. Så har vi kjøpt inn toppbark som vi skal ha i blomster bedene og nå skal det bli fint. Tror ikke jeg setter det ut før i morgen da. Nå skal jeg ut igjen og nyte solskinnet. Det er deilg vær i Stavanger og så bærer det vel en tur inn for å se på Radio1 festivalen her i byen i løpet av kvelden. Men som sagt - ingenting har skjedd og lillemor holder seg i magen. En del kynnere, men ingen vonde ennå :D T-8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 1. juni 2003 #145 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei ! Det er heeeelt normalt både å drømme slik og dette med en dag å nesten bli lammet av angst for fødselen for så den neste dagen bli lykkelig over smerter som KAN være starten på fødselen. Man vet jo ikke hva man skal igejnnom utenom det man har lest og det er de ferreste som kjenner seg igjen i beskrivelser fra bøker. Det eneste riktige er at det er fantastisk å bli mor. Bortsett fra det er det deilig når ventetiden er over. Når riene kommer er man faktisk ikke engstelig lenger, kanskje det kmmer av at målet ikke er så langt borte ? *Venter spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2003 #146 Del Skrevet 1. juni 2003 T-7 i dag... :o Synes det har gått fort dette her og at det ikke er lenge siden jeg ble dagbokskriver 12.januar og at da var du hvor jeg er nå... Tid er vel relativt - nå kommer vel en lang periode for deg (kjenner jeg en utålmodig høygravid rett... ) Flott at du oppdaterer oss ofte. :kysse: Lykke til med fødselen. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2003 #147 Del Skrevet 1. juni 2003 Hei dagbok og heisann Hilde og Mayamor :D Er bare innom en kjapp tur for å si at vi er fremdeles to i samme mage her :D T-7 er vi i dag og i dag har jeg blitt "tante". Stesøstera til mannen fødte en gutt rett før klokka 14 i dag. Han ble tatt med keisersnitt da hun ikke kan føde "normalt" grunnet en rar form på livmoren. Så her er vi helt i 100. Hun hadde termin bare to dager etter meg også så nå går det opp for meg at det ikke er lenge igjen. Har sovet kjempegodt i natt og i dag har jeg vært til Messe og pateren velsignet magen min :D Det liker vi godt. Så har vi jobbet i hagen og mannen har malt hus i dag også. Vi har gått tur langs Sola stranden og så har vi sett på Kite Surfing også Nå har vi akkurat kost oss med grillmat så vi gjør det meste ut av dagene nå fremover. Er jo i ventemodus, men nå går det fort uansett og det er ikke mer enn tre uker igjen til vi sitter med en liten baby i hus. Så lenge alt går bra så er det alt som teller. Så om jeg ikke tar helt feil så titter jeg innom i morgen også. T-7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 3 Skrevet 1. juni 2003 #148 Del Skrevet 1. juni 2003 Godt å høre at du er i form, og at alt er som det skal.. Titter innom for å se hvordan det går vet du... Nei, det er ikke lenge igjen nå...om bare noen dager er du en mamma... Klem Jente 29. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2003 #149 Del Skrevet 2. juni 2003 Guess who!!!!! Joda sitter her fremdeles med stor mage :o Samt masse vann i kroppen. Veide meg og guri jeg har est ut kg messig kan man si. Totalt 17 kg er jeg nå oppe i og det er skremmende selv om jeg vet at det er på grunn av vannsamlingen i kroppen. Ble nesten litt deppa her i går når jeg ikke fikk på meg en av buksene mine som jeg har gått med hele svangerskapet så si Uansett i følge BIM så er jeg her i dag: I dag er det mandag 2. juni. Du går nå i 40. svangerskapsuke og har 6 dager (1 uker) til termin søndag 8. juni 2003. Babyen din er nå i snitt 50cm lang og veier ca 3500g. Livmoren ligger tre til fem centimeter nedenfor nedre del avbrystbenet og det er litt bedre å puste. Det at hodet enten har festet seg eller står godt nede i bekkenet gjør at de med bekkenløsning får det bedre nå fordi bekkenet stabiliseres av at hodet står som en propp der. Ellers har jeg kost meg litt i sola i dag og har til og med fått litt farge i ansiktet. Prøver å gå en del turer og endte opp på en god kveldstur i går kveld :D det var deilig. Ingen kan si at jeg bare sitter på baken hele tiden i hvertfall for det har jeg ikke gjort i dette svangerskapet. Så ble vi jo tante og onkel her i går da til en liten gutt og det var jo stort det :D ei lita jente har fått en liten bror. Jeg lurer på hvilken dag det er min tur nå :D T-6 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. juni 2003 #150 Del Skrevet 2. juni 2003 Følger med i nedtellingen din :D Håper den lille nå snart vil komme ut sånn at mamma'n dens blir ferdig med ventingen.. :D Klem fra Wit 17 +6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 2. juni 2003 #151 Del Skrevet 2. juni 2003 Heyyy Limbo Jasså - du sitter der du også...... Jeg var bombesikker på at jeg skulle være ferdig nå, med alt jeg har vært igjennom av forskjellige tegn på at fødselen er i gang....men nei da! Her er det ikke moe som bestemmer, men lille Marius. Og han har bestemt seg for at det ikke haster så veldig med å komme ut. Det er værre med mora hans nå, som begynner å bli skikkelig utålmodig, og har en dag igjen til termin..... Vel, får vel bare belage meg på å vente litt til da. Det er som JM sa til meg i dag; "Dt ser ikke ut som om du er i ferd med å gå i fødsel nå, men om noen timer kan alt være forandret." Tenk at det kan sette igang så fort!!!! Jaja, jeg følger med deg asså - og hvisomattedersomatte du plutselig fyker avgårde for å "kaste" ut leleiboeren din i magen, så får du ha lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 2. juni 2003 #152 Del Skrevet 2. juni 2003 Tusen takk for trøstende ord Limbo :D Jeg har jo noen opp dager også, men nå ser jeg bare frem til at det skal bli torsdag kl 1100 og alt er i orden. Jeg må jo også ønske deg lykke til nå da..... Det kan jo skje når som helst. Så spennende. Syns ikke det er så lenge siden du hadde en del uker igjen :D Skal skrive rapport når UL er over, men blir nok en stund etter det siden vi reiser rett på en ukes velfortjent ferie etter UL. Klem fra Wit 17+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. juni 2003 #153 Del Skrevet 2. juni 2003 Håper du finner tid til å oppdatere oss etter at vidunderet er ute også? Lykke til vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 3. juni 2003 #154 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei! Vil bare ønske dere lykke til med den kommende fødsel. Håper du får en "normal" fødsel slik at du virkelig kan få oppleve det store kicket når ungen legges opp på magen. Husker ennå den følelsen selv om det er snart 7 år siden sist. Stor til lykke klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #155 Del Skrevet 3. juni 2003 Tusen takk for hilsner Wit, Klips og Flo! T-5 i dag og her er intet tegn på at noe skjer. Mannen han ringer fra jobb han og hører hvordan det går og om noe skjer. Akkurat som om jeg ikke hadde kasta meg på telefonen. Stakkars han er jo bare så spent selv nå at han har ikke ro i bakparten lenger. Det er masse liv i magen og jeg får knær i sidene støtt og stadig. Akkurat som om hun sier "EG E HER ENNÅ"!!!!!!!!!! I natt har jeg sovet ganske så godt. Har disse mensmurringene ennå, men ikke særlig til kynnere. Torsdag skal jeg til ny legetime og jeg tror jammen meg at jeg skal melde meg på festen som skal være på tirsdag jeg. Her skal jeg leve som om jeg ikke går i ventemodus. Kanskje tiden går enda litt fortere da ???? I wish!!!! :D Så nå skal jeg hoppe i dusjen! Sov leeeeeeeeeenge i dag for jeg var oppe litt lenger i går og styrte og så skal jeg komme meg ut av huset. Ikke mye å rope hurra for på værfronten, men vi trenger nå litt regnvær til tider. Det må bare komme når lillemor er født da :D T-5 og still waiting!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 3. juni 2003 #156 Del Skrevet 3. juni 2003 Tiden går fort her inne ser jeg (kanskje ikke for deg, men...)! Synes ikke det er lenge siden du var på begynnelsen av 30-tallet i antall uker...! Lurt av deg å prøve å leve som normalt nå... Det skjer når det skjer! Fint at du er her inne så ofte for tiden, slik at vi slipper å lure så fælt! Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. juni 2003 #157 Del Skrevet 4. juni 2003 *still waiting* jeg også ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 4. juni 2003 #158 Del Skrevet 4. juni 2003 T-4 i dag... Nærmere og nærmere dag for dag. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2003 #159 Del Skrevet 4. juni 2003 T-4 :D :D :D :D :D Snille dere er Lillen, Hilde og Mayamor Må informere om at jeg fremdeles sitter her sprengt i magen :o Men ikke noe baby ennå. Kynnerne var ganske sterke i går og tidlig i morges var jeg både kvalmen og hadde menssmerter igjen. Men intet sett og intet skjedd. Uansett i går kjøpte vi splitter ny bil. Det ble en Opel Astra Stasjonsvogn Sports utgave. Den var bare såååå lekker. Selger var så sikker i sin sak at vi fikk 1 års garanti dersom noe skulle skje og bilen den er sølv metallic og kjempegod plass i bagasjerom samt i baksetene. Flott interiør og soltak har den også. Selger skulle prøve å få det til at vi får den på fredag. Hehe han sa det hastet nok litt dersom jeg har termin på søndagen Så nå ryker mannes VW Polo og min Honda den skal også vekk. Vi har bestemt oss for at en bil holder da min bil så si står i garasjen hele tiden og jeg jobber kun fem min. gange fra hvor vi bor. I dag skinner sola og jeg har vel ikke akkurat orket å sitte ute. Merker at varmen tar litt mer på nå enn før og jeg ser sånn frem til at jeg kan sitte og nyte sola til det fulle igjen. Håper det ikke går for lang tid. Nedturen i familien er at pappa har reist offshore så han blir ikke hjemme når bebis blir født. Det syntes han var kjibt, men hey that's life og work is work. Den vordende bestefar fyller forøvrig 50 år nå på søndag så det hadde vært litt kult om jeg fødte på dagen hans Men så kan man ikke planlegge og bebis kommer når det passer den. I morgen er det ny legetime og dersom jeg er heldig så blir det den siste før fødselen - I wish!!! Humøret er faktisk på topp utrolig nok ennå. Det er nå positivt det i hvertfall. Nå skal jeg komme meg fra pc'n og få laget litt middag. Kommer tilbake med ny rapport fra legekontroll i morgen :D , men man må vente til etter 14 Så atter igjen T-4 og fortsatt nedtelling med kynnere og mensmurringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viwi Skrevet 5. juni 2003 #160 Del Skrevet 5. juni 2003 Hei hei- du er der enda ser jeg Ja nå går det vel ikke så mange dager før du har den lille jenta di i armene. Var en tur på barsel igår og besøkte ei venninne som fikk en gutt den 3/6. ( Hun gikk foresten 11 dager over termindato) Kom til å tenke på deg da- om du kanskje var der, men det var du jo ikke... Guri det var mange søte små der oppe. Noen knøttsmå mens andre litt større. Men nydelige alle sammen. Kjente bare selv hvordan jeg lengter etter å få min lille skatt til verden. Nå er det bare 48 dager til termin ( 7 uker) og det skal bli så deilig. Jeg har jo så vanvittig mye energi for tida- raser rundt og styrer med alt mulig. Men jeg merker at jeg bør ta det litt mer med ro for jeg har enormt masse kynnere. Så det er vel en advarsel om å ta det litt med ro... :-? Leser at du har mye kynnere og mensmurringer- håper det er et tegn på at det snart er igang da Og forresten: gratulerer med ny bil!!!! Håper dere blir fornøyd med den!! Lykke til nå da hvis det blir fødsel de nærmeste dagene!! klem fra viwi 33+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg