Gå til innhold

Limbo & Knerten's Dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

:vinke: Er så spennende nå som det nærmer seg fødsel for deg!!

Må bare ønske deg all verdens lykke til, og bare si at det er en helt fantastisk opplevelse du snart skal få oppleve. :hjerter:

Jeg får helt gåshud her jeg sitter og plutselig mimrer 4 mnd tilbake.. :hjerte:

Gratulerer med ny bil også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei og hopp og tusen takk for hilsner Viwi og Vera :D

Jeg sitter her ennå ja :ler: Og i går var jeg hos legen. Startet et innlegg her og akkurat når jeg var ferdig så tok pc'n min ferie :kjempesinna: Så jeg måtte bare skru av og ta meg en pause til nå på morgentimene.

Her kommer tallene fra kontrollen min :DDato: 05-06-2003

Uke: 39+4/T-3

Vekt: + 14 kg totalt i svangerskapet

BT: 125/88 (litt høyt akkurat nå)

Ødem: +

Leie: HF (Hodet står bom fast)

FL/MIN: 142

Symfyse/Fundusmål: 35 cm

Jeg har fått ny time 17 Juni, men dersom ting går rette veien her så slipper jeg den timen der.

I natt har jeg sovet vanvittig bra faktisk,men våkna i morges med relativt kraftige kynnere så det var like greit å stå opp. Har litt blodig utflod (ikke mye) og etter å ha pratet med fødeavdeling så har jeg fått beskjed om å ta det helt piano. Det er påbegynnende rie arbeid, men jeg vet ikke når knøttet popper ut heller da så jeg får bare smøre meg med tålmodighet.

I går var vi også på barselsbesøk på sykeuset så kanskje jeg har fått noen fødevibber. Fikk ta den nye lille nevøen vår nærmere i øyensyn og guri jeg kjente nesten melkesprengen med en gang jeg så alle de små nurkene.

I dag skal vi forhåpentligvis få den nye bilen og gjett om jeg gleder meg til det :D Mannen har tatt seg fri fra jobb så det blir bare oss to hele dagen. Nå skal jeg rydde hos undulaten og gjøre det rent og pent der i heimen.

Så i dag er jeg nå T-2 og så får vi se når lillemor velger å vise seg for oss :vinke:

39+5/T-2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Fikk en helt merkelig følelse av at du blir mor den 6. juni, kanskje det går over i den 7.

Teit ? Jada, bare måtte skrive det likevel !

Lykke til, kanskje du ligger der og presser vettet av deg akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!

Ser ut til at du kanskje slipper å gå overtid!?

Blod er vel et "godt" tegn til at det ikke er så lenge til...

Og du sover godt om nettene til og med! :D

Dette blir bra! Kanskje du ligger på føden allerdede!?

Lykke til

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER LIMBO MED LILLE MADELEINE!!!!!!!

GLEDER MEG TIL Å HØRE RAPPORT OM DEN STORE BEGIVENHETEN..

MASSE LYKKEØNSKNINGER TIL DERE ALLE 3!!!!

STOR KLEM FRA VIWI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant??

Gratulerer!

:hjerte:

Har viwi snoket på en annen nett-side mon tro?

Gleder meg til oppdatering...

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Bommet jeg på mine antagelser om når hun kom ?

Søren også !

Prøver meg på dette med farger og store bokstaver ;

GRATULERER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen så moro....

GRATULERER SÅ MYE MED DEN VESLE FRØKNA.....

Masse klemmer fra jente 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Limbo du klarte dette før meg også du.

Da er du allerede både kone og mamma, mens jeg ennå bare er kone.

Håper du og tulla di har det fint, og at du kommer deg fort forran pc`n igjen så du kan fortelle meg hvordan det var.

Håper vel egentlig at jeg kanskje har født for du rekker å fortelle noe da.

Gratulerer kjempe masse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Misty liker ikke å bli slått sånn på målstreken*.......

GRATULERER SÅ MASSE LIMBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

venter i spenning på oppdatering nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei hei hei!

Tusen takk alle sammen :D Så koselig. I dag kom vi hjem fra sykehuset og jeg sitter her med verdens nydeligste datter (hvilken mor synes ikke det om sitt barn) Nå ligger hun ved siden av min mann og ser på landskampen :D Tenkte jeg skulle plotte inn en aldri så liten (lang) fødselsrapport. Tenk hun kom 1 dag før termin :wink:

Kjennes godt å være hjemme med et lite nurk og her kommer et lite referat fra fødselen til vår lille Engel Madeleine! Det var en tøff fødsel, men verdt det - har allerede glemt smertene

Riene startet 0500 fredags morgen og med påfølgende blødning da. Hadde jevnlig kontakt med SIR og fødeavdelingen der og de sa at jeg må bare komme innom når jeg føler for det uansett. Bestemte oss for å vente.

0230 natt til lørdag ble imidlertid riene kraftigere og hyppigere og vi bestemte oss for å ta en tur inn til fødeavdeling for å sjekke hvordan ting lå an. Typisk nok stoppet riene når jeg ble målt, men det ble konstatert en åpning på 2 cm. Jeg fikk tilbud om å ligge over natten, men valgte å reise hjem igjen.

Sov hele natta på sofa'n da det var mest behagelig og riene tok seg opp i løpet av natta og fra klokka 6 var det 5 min. mellom hver ri. 1015 var vi tilbake på sykehuset og det ble konstatert at jeg hadde en åpning på 5-6 cm.

Jeg ga beskjed om at jeg ville føde i vann og jeg ble klargjort og sendt inn på fødestua med en gang. Ventet litt før jeg la meg opp i bassenget (det var deiligt) og der lå jeg mens riene slet i kroppen. Fosterlyden ble jevnlig sjekket.

Jeg tok imot tilbudet om lystgass når det var gått ca 3 timer og det var himmelsk. Fikk full kontroll på pustinga og bare nøt det. Riene stoppet imidlertid opp og fostervannet måtte tas i bassenget. Da ble riene hyppigere og mer smertefulle. Når klokka var 15 hadde jeg 9 cm åpning,m en det var problemer med å få bort den siste veggen mellom 9-10 cm slik at babyen kunne passere skikkelig.

Dramatikken startet da fosterlyden sank til under 100. Da ble det bestemt at jeg måtte ut av bassenget og i en fødeseng. Var ikke så oppdatt av at jeg ikke kunne føde i vann, men ble bekymret. Legen kom inn og det ble festet en sonde på hodet til Madeleine. Riene stoppet fullstendig opp rundt klokka 1630 og jeg ble satt på drypp samt jeg fikk sukkervann for å kvikke meg opp.

Helt utslitt av fødselen ble det bestemt at siden den siste veggen ikke ville forsvinne måtte den lille tas med vakum. Jeg fikk ikke med meg at jeg ble klippet, men kjente at jeg fikk sprøyter i mellomkjøttet. Etter noen knallharde pressrier fikk vi ut lille Madeleine med vakum. Hun hadde en bulk på hodet de første timene, men den hevelsen gikk fort ned.

Hun er en nydelig baby som har masse hår og er et behagelig lite vesen. Nå slapper vi bare av og håper at jeg skal få lagt inn noen bilder nå snart da vi har tatt flere Alle smertene var verdt det, men jeg hadde en tøff fødsel iflg Jordmødre og Leger så dersom jeg klarte denne så tror jeg at jeg skal klare en til med tiden. Mistet en del blod, men ble lappet godt sammen og jeg kjenner ikke så alt for mye til stingene. De er verdt å leve med noen døgn til

Uansett så har jeg fått meg ei punktlig lita prinsesse som kom en dag før termin.

De vitale mål var:

Vekt: 3462

Lengde: 49 cm

Hode: 36 cm

Må bare legge til at vi fikk topp service fra absolutt alle på SIR så jeg er ikke avskremt. Flotte Jordmødre som var virkelig proffe og flott personell på barselsavdelingen som virkelig ytet 100% for oss. Nå er det opp til oss her jeg sitter med babygulp på buksene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til videre fra meg også!

Og så er du selvfølgelig hjertlig velkommen til å skrive her i barseltiden...

Det er fint å se at du er tilbake, og at alt er bra med dere.

Fin fødselsrapport var det også!

Jeg er masse misunnerlig! :oops:

Blir såå babysyk av slik lesing... :hjerte:

Flott at dere fikk så god behandling på avdelingen!

Kos dere!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

For en flott rapport fra deg. :kysse:

Det er noe med at en husker - men likevell "glemmer" smertene når en har babyen i hendene... :wink:

Du skrev at du fødte i vann...

Var det i badekar eller basseng?

Iallefall - gratulerer atter en gang og lykke til som nybakt mamma. :kyss:

Håper du orker å skrive litt videre her inne - for det er så koselig å følge med videre også.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så deilig det må være for deg å ha kommet hjem nå!!!! Kan tenke meg at hun er kjempenydelig!!! Likner hun på deg eller????

Er litt nyskjerrig: hvilken JM fikk du på SIR??? Iallfall godt at du har bare gode ting å si om oppholdet ditt der :D

Lykke til i den neste tida!

God klem fra viwi som enda har 6 uker igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei alle sammen!

Tusen takk for hilsen! Det blir nok litt mindre tid på nett fremover for meg, men det har vel sine åpenbare grunner. Lille Madeleine sover ikke så mye om nettene, men på dagtid derimot liker hun å sove. Elsker å kjøre bil og ligge i vogna si og kan ikke fordra den flotte voggen som olderfar har snekret.

Alt står bra til med oss alle og vi koser oss masse nå i barselstiden selv om det blir litt mindre søvn.

Legger inn en link til SM der det første bildet skal ligge. Her kan dere se at hun ligger godt på oldermors skulder og bare koser seg. Har akkurat fått seg litt melk og er i ferd med å døse av.

Klemmer fra Limbo og Madeleine som er 7 dager i dag

http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...&threadid=41133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...