Gå til innhold

Limbo & Knerten's Dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei snuppa! :sjarmor:

Ja livet er deilig- sola skinner og det er vår :hoho:

Formen min går opp og ned men sånn er det jo bare. Nyter de dagene som er fine jeg :D

gikk greit hos jordmor- eneste var at jeg kanskje har UVI, men vi får se når jeg har fått levert urinen til dyrkning....

TENK: bare 2 mnd igjen- sååå deilig! Nå går det fort ja. Og sikkert enda fortere når været er så deilig!!!

Det var forresten en skjønn liten hund foreldrene dine skal få seg. De er så nusselige og søte!!

Du får nyte været du når du kommer hjem fra jobb- jeg skal ut i solveggen nå jeg og kose meg med strikkinga mi. JEg strikker en kjørepose til babyen :D ... Har et håp om å bli ferdig en gang med den.. :hoho:

Ha det fint - klemmer fra viwi 25+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Limbo (og knerten)...

Takk for hilsen i min dagbok igjen.

Jo da, jeg skal vel prøve å holde ut en stund til. Må øve meg på skikkelige knipeøvelser slik at jeg kan holde Marius på plass noen uker til. Det er som JM sa i går, etter uke 34 er det ingen som vil stoppe en evnt fødsel som er i gang.

Det som er skummelt er at jeg ikke vil merke det dersom livmoren "slipper"og åpner seg. Så jeg får bare være oppmerksom på slimproppen og fostervann.

Heldigvis synes jeg ukene går fort.....og solen skinner fra blå himmel - livet er jo egentlig godt å leve :)

*optimistisk Misty*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alt skal skje på en gang her visstnok og det skjer på onsdagene. I går ble mamma innlagt på sykehuset. Så etter en natt med å være urolig ringte jeg igjen til sykehuset i morges og heldigvis så viser alt seg å være bra. Så nå puster vi alle sammen lettet ut.

Formen er her ganske bra, men har krampe i høyre fot. Fikk det sånn ca klokka 04 i morges og sparka til mannen og brølte KRAMPE!!!!!!!!!!!! stakkar han våkna groggy og masserte foten min. Ikke bare bare å ha en krevende hustru som i tillegg ikke alltid er like blid om morgenen.

Har virkelig nedtelling her til Påskeferie, men det ser ikke så lovende ut med været akkurat så det spørs om vi får leid en container og dumpet alt skrotet som ligger i garasjen :o

Nå skal jeg lage opp en liste over det vi skal ha med oss til sykehuset. Greit å være forberedt i tilfelle det blir mannen som må pakke baggen om vannet skulle gå tidligere enn forventet. Har så smått begynt å lage opp lister på hva jeg skal gjøre når permisjonen trer i kraft om noen uker også.

Ellers er det vel heller lite som skjer her akkurat nå. Ble ikke noe svømming på meg i går. Hadde først tenkt å skippe det på grunn av det flotte været, men det ble litt endriger i planene da. Får svømme igjen i morgen heller :wink:

Takk for hilsen alle sammen :hoppe:

31+4 :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, siterer igjen fra Liberos fødebok, til far:

"Ingen ting er for godt for hun som snart skal føde ditt barn"

Nemlig!

Ha en god dag, Limbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Leggkramper, ja.

Jeg fikk anbefalt magnesium og E-vitaminer.

Og helt sant: har ikke hatt dem etter det. :P

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo.

Da var det helg igjen og Marius er forsatt i magen - heldigvis :)

Skulle ønske det var litt mer sol ute, så man kunne kose seg i solveggen og varme opp den bleke vinterhuden litt.

Det er heldigvis meldt om bra påskevær, og da skal jeg bare slappe av, det kan jeg love.

Nok en uke passert og vi er enda en uke nærmere målet!!!!

God helg fra Misty og Marius 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei dagboka mi og hei hei Misty - tusen takk for hilsen i dagboka mi :wink:

Ja her har det vært action kan man vel si. Satt på jobb i går og en time før jeg skal gå hjem så ser jeg jammen masse slim når jeg går på toalettet. Ble ganske paff, men prøvde å ta det veldig med ro når jeg ikke hadde store smerter samt at det ikke var noe blod heller. Uansett just in case ringte jeg fødeavdelingen på SIR siden min lege er på ferie. Der forklarte jeg alle de "herlige" detaljene og joda det er slimproppen min som har vært ganske så tidlig ute hos meg. Men jeg hadde kontakt med dem ut over kvelden og vi ble enige om at så lenge det ikke er vannavgang, rier eller blod innvolvert skulle jeg bare ta alt helt med ro og slappe godt av. Stakkars mannen min tuslet rundt meg hele gårsdagen og pleiet meg. Fikk ikke lov til å støvsuge eller noenting.

Det kjipe nå er at jeg ikke får lov til å svømme lenger grunnet bakterieinnhold i svømmebasseng så nå får jeg finne meg en annen hobby. Har snakket masse med baby i magen og sagt at helst vil jeg at hun blir der inne til i hvertfall 19 mai om hun har planer om annet. Det er masse masse liv i magen og jeg kjenner både fot og arm som stikker ut samt en liten rumpe.

Så i dag har jeg ikke gjort annet enn å frakte mamma tilbake på sykehuset samt vi har vært å kjøpt inn gjødsel til hagen. Vi venter ennå på resultater fra moren min sine prøver på sykehuset og det ser ut til at hun blir der en stund. Det er som jeg sier; ting kommer sjeldent alene. Først dør hunden, så blir moren min innlagt på sykehuset og så går jammen meg slimproppen min. Hva blir det neste. Nei vil ikke tenke på det en gang jeg -satser på at det kun blir positive ting nå fremover.

I morgen er jeg i min 32 uker på vei og nå har jeg en herlig uke foran meg med påskeferie. Så blir det kun jobbing fra 22-30 April. Det er jamnmen ikke lenge til. Håper på å feire 27 års dagen min på Skjærtorsdag, men det spørs. Mannen skulle bake kake til meg sier han og så skulle han dra meg med i en butikk og jeg kunne velge ut det jeg vil ha. Har ikke peil på hva jeg ønsker meg og smykker og ringer blir heller lite brukt. Får se hva det blir til :wink:

Det var vel nok for nå tror jeg. Madeleine sparker villt her i magen og det er herlig å kjenne. Mannen er på byen med gutta og jeg sitter nå litt på nett og snart skal jeg opp i stua og brodere litt :D Syr babybilde til Madeleine og så fant jeg også frem Ole Brum bildet som jeg broderte for noen år siden - må få det rammet inn - det var så søtt :blunke:

31+6 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, Limbo.... Her har hvertfall ikke slimproppen gått :)

Du skal se vi blir sittende på hver vår kant med beina på bordet og kommanderer mannfolka rundt som "slaver" de siste ukene -hehe

Det er hvertfall greit når det er liv i magen, for det er jo en bekreftelse på at babyene har det bra. Marius har vært sprellemann i hele helgen, og jeg har sovet veldig lite.

I dag måtte jeg ta siste dagen på jobb, pga at regnskapet må bli ferdig. Tipper jeg blir å "jobbe" litt med det hjemme også etter at Marius blir født, da vi ikke har noen videre lyst til å ansette noen for å ta den biten. Enklere å ta det selv enn å lære opp noen nye :wink:

Senere i dag skal jeg på Trygdekontoret og levere div skjemaer til fødselspenger. Kom noe greier i posten som jeg er litt usikker på, så det er greit å fa hjelp da.

Da har jeg startet på ny uke - ha en hyggelig mandag :) ...og ta det med ROOOOOOOO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Limbo!!!

Huff ja det var mye på en gang nå. Håper inderlig at det går bra med mammaen din og at lille trulte holder seg i magen noen uker til..

Du får bare sakke ned på tempoet og ta ting helt med ro. Håper iallfall at dette går bra- og det gjør det sikkert- krysser iallfall fingre for det!!!!

Masse klemmer fra viwi som sender masse gode (((((((vibrasjoner)))))) til deg, baby og moren din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Kjære Limbo, håper at det går bra med dere begge to...

Og du ska se babyen blir igjen der en goood stund til og mammen din blir så bra så

*God klem til deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo!!!

Gratulerer med dagen din igår!!!!

Håper du fikk en fin dag- nå er det jo så utrolig fint og varmt her i byen så du har vel kanskje kost deg i sola?

Håper ellers at alt står bra til med dere alle

Fortsatt god påske!!!

klemmer fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Misty, Viwi og Perser! Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Wow nå var det lenge siden jeg har skrevet her, men visse omstendigheter har gjort at jeg ikke har prioritert det noe særlig. Takk for bursdagshilsen Viwi og for hilsen på bryllupsdagen vår :D Et år eldre og et år mer erfaren innen for ekteskapet - kan man klage nå ??? Neida tror ikke det.

Må også legge inn litt om uka jeg befinner meg i nå iflg. BIM:

I dag er det onsdag 23. april. Du går nå i 34. svangerskapsuke og har 45 dager (6 uker) til termin lørdag 7. juni 2003.

Babyen er nå rundt 42 cm lang og veier ca 1900 gram. Proporsjonene mellom babyens hode armer, ben og kropp er nå slik de skal være. Den har til og med begynt å få litt underhudsfett og det er stort sett ren modning som gjenstår frem til termin.

Uansett så har jeg vært hos legen også og her kommer en liten rapport fra min Svangerskapskontroll:

:hjerter: Uke: 33+3

:hjerter: Dato: 22.04.2003

:hjerter: Vekt: + 8 kg totalt i svangerskapet

:hjerter:Blodtrykk: 118/75

:hjerter:Urin: Negativ

:hjerter:FL/Min: 142

:hjerter:Symfyse/Fundusmål: 31 cm og akkurat på streken.

Legen var veldig fornøyd med alle tallene og hvordan den lille lå. Det blir tatt en ny RH prøve igjen om tre uker på neste kontroll og så får vi se om jeg produserer noe antistoffer her. Magen den vokser og babyen trives ganske godt ser det ut til.

Nå har det vært så mye som har skjedd i det siste at nå trenger vi alle en pause. Det ser ikke ut til at nurket har planer om å komme ut helt ennå og jeg håper at hun i hvertfall blir inne 4 uker til dersom hun skulle ha litt andre planer.

Så har vi også kjøpt oss en Nappy Wrapper. Mannen mente at dette var en prioriteringssak og at dette måtte så absolutt anskaffes - så det er nå gjort. I dag er det akkurat en uke igjen så er jeg ferdig på jobb. Neste onsdag 30.04.2003 er min siste dag :lol:

Nå skal jeg snart nyte sola og bare kose meg. I dag blir det besøk hos besteforeldre som hadde kjøpt en blomst til oss og så skal jeg besøke mamma. Må passe på mødrene våre og særlig etter den store operasjonen hun hadde for litt over en uke siden.

Jaja det var siste nytt fra Limbo og magen :D

33+4 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dag er jeg 33+4 - vet ikke hvor jeg fikk det fra i går, men er vel kanskje litt vel ivrig nå :wink:

Status rapport. Hadde store problemer med å få ned maten i går - følte at lillemor lå langt oppe i halsen og trykket på. Det medførte så at jeg ikke sov så godt i natt, men det er nå masse aktivitet der inne - hun snur på seg støtt og stadig. Jeg føler meg nå uansett ganske oppegående - kanskje det er fordi at jeg kun jobber til og med onsdag neste uke og så er jeg ferdig frem til slutten av Februar. Det er jo ganske spennende da alt som har skjedd i løpet av de siste 7 mnd og nå er det kun 44 dager igjen til termin.

Har fått luket i hagen og plantet blomster i krukkene utenfor inngangen og mannen har klippet gresset så vi er nå kommet i vårstemninga her. Ser at tulipaner og påskeliljer står i full blomst og trærne er flotte og grønne. Jepp nå er det jammen meg vår :D

Har lest en del om fødsel i det siste og fått med meg litt tips om fødestillinger samt om pusteteknikker. Men jeg skal ikke ta for gitt at jeg kommer til å bruke dette. Ting har vel en tendens til å endre seg når man virkelig er oppe i fødselsprosessen.

Lørdag 3 mai er det vår tur til å delta på svangerskapsforberedelser. Gosh må opp ganske tidlig så tidlig som åtte og det begynner klokka ni. Jeg gleder meg uansett for vi får treffe andre par i samme situasjon :blunke:

33+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

33+5 og 43 dager igjen til termin! I dag er jeg bare ultratrøtt. Mannen sov virkelig tung i natt og det med påfølgende snorking. Han snorker nesten aldri så jeg kan vel ikke klage så mye heller da, men var både trett og gretten i morges når jeg stod opp.

Formen er nå ganske fin den selv om jeg merker at trettheten har tiltatt de siste ukene igjen. Men nå som det kun er tre dager igjen med arbeid kan jeg vel ikke klage heller da. Kjenner det skal bli deilig å bli ferdig med jobben nå som det er ganske stille her for tiden.

Denne helga har vi ikke noe særlig med planer og det skal jeg nyte til det fulle. Skal ha undervisning fra 11-13 i morgen med småbarna og så blir det å hjelpe besteforeldrene mine med å sette inn en ny faks toner og så blir det hjem. Mannen skal på tippeliga kamp så jeg får anledning til å slappe litt av før han kommer hjem igjen :wink: Benytter meg av hver sjanse nå som den byr seg kan man vel si.

2,5 timer igjen av dagen og det skal bli herlig. Er litt øm i baken ellers og håper det ikke utvikler seg til noe annet :o Vel det var en liten oppdatering fra Limbo leiren og knøttet i magen.

33+5 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den lille fortsatt holder seg i magen din noen uker til :D

Ellers håper jeg det går bra med moren din også. :-? Kan av og til bli litt mye på en gang...

Lykke til de siste ukene og på det fødselsforberedende kurset ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Husker det der med at slimproppen gikk i slutten av november og gutten min er jo født 23.desember - så ikke la den "lure" deg... :wink:

Håper Madeleine holder seg inni magen noen uker til. :P

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Limbo :D

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Legetimen min endte opp i 50% sykemelding. Har fått begynnende bekkenløsning :(

Uansett, så ser jeg bare fremover..... :(

Skjønner godt at du nyter å høre hjertelyden til den lille :D

Gleder meg til jeg også får høre det.

Kos deg videre du.

Wit 13+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dag er det mandag 5. mai. Du går nå i 36. svangerskapsuke og har 34dager (5 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

Uke 36: Babyen veier nå i gjennomsnitt 2500g og er ca 45cm lang. Nå er som regel livmoren på sitt aller høyeste og det er ganske vanskelig å puste dypt ned i lungene. Trøsten er at livmoren snart synker ned i bekkenet.

Nå er det så lenge siden jeg skrev her at jeg må nesten komme med en liten oppdatering. Nå har jeg begynt min ferie/permisjon og går ikke tilbake på jobb før i slutten av februar neste år. Føles ganske rart ennå å gå hjemme, men det blir vel en vanesak med tiden. Formen er utrolig flott og fin og jeg kan så absolutt ikke klage på noe jeg.

Fredag så gjorde jeg some major shopping og fikk handlet inn følgende:

* 2 sett dyner

* 4 sett dynetrekk

* laken

* madrass til barnevogn

* litt mer babytøy

* bleier (lurt å starte opp med det nå)

* myggnett til vogn

* smekker

* smokk

Fra før av har vi kjøpt:

* Barnevogn

* Maxi Cosi bilsete

* Regntrekk til vogn

* vi har familievugga som er bare helt nydelig

* Nappy wrapper (et must mener mannen :ler:

* Madrass til vugge

* barnetøy

Det vi trenger nå er:

* tåteflasker

* brystpumpe

* flere håndklær/kluter

* stellebord kjøpes om en ukes tid (får det i gave heldiggrisene som vi er)

* krabbeteppe (kommer med tiden)

* godt teppe til bebis

* dusj, oljer, talkum og shampoo tilpasset baby

* lotion til baby

Det er vel det jeg kommer på akkurat nå, men det er alltid ting man kan plukke med seg som man vet.

Lørdag 3 mai var vi også på fødselsforberedende kurs på SIR. Var ganske interessant og vi har så absolutt ikke blitt avskremt mht fødselen. Det kommer til å gjøre vondt javisst, men det regnet jeg jo nesten med. Nå er det bare å se fremover og få dette lille nurket ut om 5-7 uker så krysser vi fingrene for at jeg ikke kommer med for stygge utbrudd til mannen heller.

Vi fikk se video, vi hadde samtaler om det å føde og perioden etter fødselen. Amming ble tatt opp og vi fikk omvisning på både barsel og føden. Fikk teste ut CTG (tror det var navnet) jeg :oops: Lill flaut var det og fødekrakken. Må jo teste ut litt ting på forhånd. Vi ble anbefalt å tenke over hvordan vi helst ville føde før vi kom inn slik at ting ble gjort klart relativt fort. Dette gjelder særlig for dem som skal ha Epidural da dette må settes av en anestesilege.

Jeg har nå tenkt over hvordan jeg helst ville føde og jeg har vel hatt den konklusjonen før:

Jeg vil føde i vannbasseng. Ble fortalt av jordmor at dersom jeg ikke føler at dette fungerer for meg så er det lov til å snu. Så foreløpig blir det vannbasseng og knestående dersom jeg må gå ut. Jeg har aldri vært fan av smertestillende, men man vet jo aldri om jeg kommer til å hyle ut "GIVE ME DRUGS"!!!!!!!!!!!!!

På SIR kan man også få akupunktur, men det er kun 10 jordmødre foreløpig som gjør dette. Ca 30 nye kommer i løpet av August/September, men det blir litt sent for meg så her gjelder det å ha sine alternativer åpne.

Vel det var siste nytt fra fronden. Nå skal jeg ut til Sandnes og Kvadrat av alle ting senere og få kjøpt inn de få siste sakene som trengs. Babyen sparker masse for tiden og nå kan jeg bare se på magen så beveger hun seg. Det er en deilig følelse og hun er så flink at hun sover om nettene :wink:

35+1 Er vi i dag og 34 dager til termin :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o bare 34 dager til termin??? :o

Oioioi dette har jo bare gått så sinsykt fort!!! jeg blir helt rar jeg.

ellers så hørtes det deilig ut å føde i basseng. lurer litt på det selv også, men heldigvis så har jeg laaang til tid å bestemme meg!

Dere får ha lykkelykke til fremover, og kos deg masse i permisjonen/ferien din da. ikke ille å ha fri så lenge før. Det må være deilig! Bare litt misunnelig her jeg sitter med tre eksamener innen en mnd... :ler: Jaja, jeg kommer vel igjennom det også tenker jeg...

mange klemmer fra Magnhild og Knerten! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi Limbo :D

Ja, det hodet er det visst ikke noe å gjøre med.... Håper bare noe sitter der på eksamen.... :oops:

Ellers vokser magen bra syns jeg, men har faktisk ikke lagt på meg et gram. Har heller gått ned flere kilo.... Mulig det er arvelig for min søster gikk ned 6 kg i starten i begge sine svangerskap.....

Misunner deg å være så langt i svangerskapet... Håper alt går fint nå den siste tiden også :D

Klem fra Wit 13+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...