Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Limbo & Knerten's Dagbok

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Siden Mortitias Dagbok ikke klarte mer får jeg vel lage en ny en her og kopiere over de siste innleggene jeg hadde :D

--------------------------------------------------------------------------------

Skrevet: Tor Nov 28, 2002 10:21

Slik var dagen vår i går. I går på jobben var jeg på do og der oppdaget jeg brun utflod i trusa (unnskyld detaljene). Fikk helt panikk og begynte å gråte. Ringte til legen og han sa kom bare ned med en gang du så skal vi kikke på deg. Kjørte ned til legen og fikk tak i min mann som kom rett ut fra jobben sin. Der tok de en undersøkelse der det var en del vaginalt blod så de og legen mente det var av eldre dato, men jeg har ikke blødd siden slutten av september. Uansett så prøvde han også å lytte etter fosterlyden, men klarte ikke å høre noe.

Dermed ble jeg sendt rett til sentralsjukehuset der de skulle ta ny ultralyd på meg samt en undersøkelse. Må legge til at det er fantastiske mennesker jeg har hatt med å gjøre innen helsevesenet og jeg fikk mange gode klemmer selv om jeg reagerte noe særlig på dem.

Da jeg kom på sykehuset fikk vi komme inn med en gang. Der var gynekolog og hennes assistent. Det ble foretatt en ny undersøkelse der de fant det samme som legen - blodig utflod. Men livmortappen var lukket og gynekolog mente at dette var en helt normal blødning som mange gravide oppdaget.

Uansett så ville de ta en ultralyd for å se hvordan det stod til med junior. Vi turde ikke å se på skjermen og vi kikket heller på hverandre. Det tok en stund før gynekolog klarte å manøvrere seg frem til bilde, men da smilte hun og sa at her var det flott hjerteaktivitet og nydelige spontan bevegelser. Den lille tok til og med salto for vår del. Tror aldri jeg har vært så lykkelig i hele mitt liv. Var hellig overbevist om at nå var det slutt på denne herlige følelsen som vi har. Gynekolog mente at alt var helt ok.

Hun sa også at hun hadde hatt ei dame inne for noen uker siden som var i uke 15 og der hadde de heller ikke hørt fosterlyden. Det kunne være av mange årsaker. Men uansett så sa hun at blødninger er veldig vanlig i svankerskap og det kan komme av mange grunner. Det kan være morkaken som ligger å presser på eller hormonelle blødninger. Jeg skal legge til at det er rundt denne tiden jeg skulle ha hatt mensen så jeg fester lit til at dette er årsaken.

Som man kan forstå fikk vi oss en skikkelig støkk og jeg fikk meg en knekk. Tenkte at dette hadde vært så urettferdig nå når vi var kommet så langt. Det er nok veldig vondt uansett hvor langt eller kort man er kommet i et svangerskap, men jeg håper det ikke blir noe antydning til flere komplikasjoner.

Så i dag er jeg nå 12+5 i hvertfall.

--------------------------------------------------------------------------------

Skrevet: Man Des 02, 2002 10:58

Da var katta ute av sekken - nå har vi fortalt hele familien og det er ikke lenger noe hemmelighet. Har ikke hatt antydning til flere blødninger siden sist onsdag så sa får vi håpe at dette går veien. Følte formelig at magen bare vokste i natt jeg - er sikkert bare fantastien som løper løpsk her.

Formen er faktisk veldig bra. I helga har vi vært ganske så aktive og jeg er veldig fornøyd med innsatsen min nå. Lørdag var vi på Bohus og Kilden i Stavanger og det ble hamstret inn på julepynt. Så var det hjem for å vaske gulver og rydde pent til søndagen.

Lørdagskvelden så hadde vi et fantastisk godt måltid med kommende bestemor og olderforeldre på Bevare Meg Vel - nydelig mat Søndagen kom vorderende tante på besøk og kommende farfar som fikk nyheten.

Så nå skal det være klart. Vi har gitt beskjed om at alt kan skje, men at vi håper på det aller beste.

Når det gjelder symtomer så har jeg kviser så det ljomer akuratt nå. Har aldri vært plaget av det, men nå er det på både rygg og i ansikt. Ser ut som pizzatryne de-lux. Er ennå trett og hviler ofte, men brystene er ikke fullt så ømme lenger. Matlysten er også på retur.

Nå skal jeg begynne på svømming igjen til uka også - det skal bli deilig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Stoooort Gjesp: Det har denne dagen vært. Er veldig sliten og orker mye mindre enn det jeg har, men så lenge jeg har symptomene så er det greit :D

I dag er jeg 13+5 og nå beveger jeg meg inn i min fjerde mnd. av svangerskapet på lørdag. Det gleder vi oss til - nå venter vi på at magen min skal bli ennå større og krysser fingrene for det da.

Lørdag skal jeg til London JIPPIIIIII - gjett om vi gleder oss til en herlig lang week-end og så har vi jammen meg ferie ei hel uke etter der også. Da skal vi bare pleie kjærligheten og hverandre. Skal få shoppe litt julegaver og bare nyte det helt og fullkomment.

Har vært litt urolig de siste dagene da jeg mener at jeg har for få symptomer til å være gravid egentlig. Men uansett så er jeg ennå veldig trett, men jeg er ikke så kvalmen lenger. Er veldig flink med å spise masse frukt ellers. Brystene er ikke så ømme som dem var, kjenner nå at dem er der i hvertfall :hoho:

Ellers er det heller lite oppdateringer som skjer. Nå er neste lege time lille julaften så jeg håper (krysser fingrene) at vi får høre den deilige lyden av hjertet til knerten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjett om jeg har nedtelling til klokka 1600 nå. Er så dødsklar for helg og en ukes ferie at en skulle ikke tro det. Jaja i morgen ca. halv åtte er vi på vei til London og en herlig lang week-end bare meg og min mann.

Uansett i går så var jeg veldig flink. Jeg var i svømmehallen og guri land så mange gravide det var. Men uansett så tok jeg 20 lengder totalt og det var såååå deiligt etterpå. Når jeg kom hjem så var jeg så døsig at jeg sovnet på sofaen en times tid. Men siden jeg får svømme gratis via jobben så kommer jeg til å benytte meg av det tilbudet.

Lørdag 7 Desember - nå går jeg også inn i min fjerde mnd. av svangerskapet - hvor i all verden har tiden blitt av undres jeg på. Håper at resten av tiden frem til juni går like greit foruten den blødningen jeg hadde for litt over en uke siden.

Magen strekker seg nå merker jeg. Sliter litt med nattesøvnen og klarer verken å ligge på ryggen eller på høyre siden - da drar det mye. Så jeg veksler litt på magen og på venstre side som er mest behagelig for øyeblikket.

Vel nå må jeg få skrevet ned en liten juleliste før dagen min på jobb begynner :D Herliga London here I come :wink:

13+6

Gjest Anonymous
Skrevet

Au Revoir kjære dagbok for ei uke - nå er det kun 45 minutter igjen og så FERIE. Hipp Hipp Hurraaaaaaaa!

Har vært en lang og travel høst dette :D

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Da var det lenge siden jeg sist skrev her. Nå har jeg kommet tilbake fra en ukes ferie og lang week-end i London :D Har hatt det helt deilig. Uansett nå ser det ut til at den gode tiden har begynt for meg og bebisen i magen.

Jeg har følt meg skikkelig vel de to siste dagene - okay jeg har slitt med litt åndenød, men det er ikke verre enn at jeg overlever det da. I dag våknet jeg ved at magen sto rett ut og den har ikke gått inn heller :D

Så det tyder på at magen vokser og trives. Siden lørdag har jeg også kunnet kjenne godt at det er akuratt som en rund ball under navlen når jeg ligger - det skal visstnok være livmoren som kommer opp. Det liker vi.

Nå forbereder vi oss bare til jul. Har en mann som må jobbe iherdig hele jula, men vi skal bake litt kaker til helga samt jeg må gjøre de siste to gavene nå i slutten av uka - vet heldigvis hva jeg skal gi til de aktuelle personene da :wink:

Ellers er det vel ikke så mye nyheter i denne enden - i dag skal jeg kose meg med kjempegod middag som består av fiskepudding samt poteter og karrisaus - naaaaaaaaaaaaaaaaaammmmm :roll:

15+3

Skrevet

Hei hei du!!

Måtte bare innom her en tur. Ser at du er begynt på ny dagbok!!

Godt at alt ser bra ut nå da. Du er jo kommet såpass langt nå at det skal nok gå bra!!!

Så fint bilde fra ultralyden. Det er så spennende med de bildene!!

Du får ha lykke til videre og GOD JUL!!! :nisse:

klem viwi

Gjest Anonymous
Skrevet

Åååå så koselig å få besøk og hilsen i dagboka mi :D Skjer ikke så ofte det, men alltid like hyggelig.

Uansett er jeg 15+6 i dag og i morgen er jeg 16 uker på vei. Helt utrolig - synes at det var akuratt i forgårs jeg bare var 8 uker på vei jeg. Dette er veldig spennende. Jeg har det faktisk veldig bra i svangerskapet og sliter ikke nevneverdig akuratt nå med noe annet bortsett fra at jeg er trett.

Magen har sprettet ut litt til her i heimen i morgen tar vi nytt magebilde - 16 ukers bildet. Vi har kun tatt et bilde før og det var i uke 12 og vi vil gjøre det med 4 ukers mellomrom. Da bør man nok se endringene som kroppen gjør.

Nå har jeg også hatt middag hver dag hjemme siden søndag og jeg har fått meg mange gode måltider. Men merker at fiskepuddingen er det jeg har mest kjær :ler: kunne vært verre.

I går var jeg også på Kvadrat og fikk gjort shoppingen til mannen. Er så fornøyd med at jeg fant en gave jeg tror han kommer til å like ganske så godt jeg. Satser på det i hvertfall. Så nå er det kun to som gjenstår og det er en til mine besteforeldre og til en onkel. Men det bekymrer meg ikke nevneverdig da jeg vet allerede hva jeg skal gi til alle sammen.

I går hadde jeg også en annen opplevelse. Ble skjelt ut - helt utrolig hvor dustete folk kan bli. Uansett så parkerte jeg bilen rett ved inngangen til postkontoret som er oppe ved en butikk her da jeg måtte hente en ganske stor eske. Uansett det tok mindre enn et minutt og denne gubben kommer bort og sier: toppen på latskap.....jaja blir jo litt paff da, men han fyrer seg skikkelig opp. Sier pass dine egne saker og han går inn i butikken igjen. Men søren om jeg skulle gi meg med det så jeg stikker inn og går bort til ham og sier: skjerp deg du bør ikke uttale deg før du vet litt mer om saken. Ble litt paff og litt sur og gikk vekk da, men jeg følte meg innmari god. Hadde forstått problemet dersom jeg skulle ha gjort storinnkjøp i butikken eller vært der lenge, men søren om jeg drar en tung eske over en glatt parkeringsplass og særlig ikke når det gikk greit for butikken. Jaja jeg så fyren igjen i dag og hadde lyst til å kjøre over ham :-? men jeg klarte å styre meg i hvertfall. Han fikk nå passet påskrevet så jeg bør vel være fornøyd med det jeg :wink:

Jaja i kveld blir det nå uansett julefest med jobben så jeg får se hvor lenge jeg holder ut der, men jeg skal nå gå uansett og få meg noe mat.

I morgen skal jeg ta de siste gavene og hente bildene som mine foreldre og min manns far skal ha så da tror jeg alt er bankers. Så er det kun jobb på mandag og julaften og da er jeg klar for to og en halv dag fri.

GOOOOO JUL KJÆRE DAGBOK :D

15+6

Skrevet

hei , stakk innom en tur jeg for å lese dagboken din :D

kjempekoselig at alt går bra i svangerskapet.

ønsker deg en riktig god jul :D

julehilsen fra sola

Skrevet

:lol:

Ville bare stikke innom dagboken din for å ønske deg og småtten GOD JUL. Håper dere får en fin jul med masse kaker og god mat. Og ikke minst familiehygge!

Moro å høre at det går bra med deg og småtten. Er litt misunnelig, jeg er det. Gleder meg sånn til det er min tur til å sprudle over noe annet enn sommerfugler i magen... :roll:

GOD JUL i alle fall!

Juleklem fra

magnhild

Skrevet

Hei Limbo og takk for hilsen i dagboka mi!!!

Ville bare ønske deg en god jul....Håper alt står bra til med deg og den lille....

Skrevet

Hei Limbo og Knerten.

Så koselig å lese at dere trives.

Ha en deilig jul!

Klem fra Klips + småtten, 25+4

Gjest Anonymous
Skrevet

Heia dagboka mi!

Lille julaften og i flg. BIM så er jeg her:

Mandag 23. desember. Du går nå i 17. svangerskapsuke og har 166 dager (24 uker) til termin lørdag 7. juni 2003.

Lørdag kom det brev i posten om at nå har jeg fått ordinær ultralyd time på SIR (Sentralsjukehuset i Rogaland). Da blir timen 13 januar. Dette blir 4 gangen jeg har sett gullet mitt, men uansett så er vi veldig spente begge to.

I dag har jeg vært hos legen og der fikk jeg høre fosterlyden for aller første gang. Den var på 144 og det var bare så deilig å høre den. Selv om man har sett bebisen på UL så er det minst like stort å høre hjertelyden.

Vekt: 62 kg - lagt på meg det jeg mistet.

BT: 115/75

Symfyse-Fundusmål: 17 cm.

Lå veldig godt over gjennomsnittet når det gjelder magen og legen sa at jeg har et perfekt svangerskap nå og magen min var flott :D Så med andre ord så har jeg fått den beste gaven jeg kan få jeg. Folk må ha trodd at jeg var helt rusa når jeg gikk ut fra legekontoret for jeg bare gikk rundt og smilte til alle og enhver.

Neste legetime blir 30 Januar og da er jeg i 5 mnd. helt utrolig hvor fort tiden går. Nå skal vi bare glede oss til jula og nyte den sammen. Nå har jeg funnet ut at i morgen blir det fri alikevel så da har jeg tre dager å slappe av på.

I morgen blir det Midnattsmesse i den Katolske Kirken her hjemme hvor jeg hører til og da skal jeg glede meg over alt det vi har fått i året som har gått.

Må si tusen takk til alle dere som har hatt gidde til å lese gjennom dagboka mi og som har skrevet til meg også. Setter stor pris på det.

Så da ønsker jeg alle en riktig god jul og et deilig nytt år med alle de ting det måtte bringe :D

Skrevet

Ønsker dere en god jul og et riktig godt nytt år.

:nisse::nisse:

Julehilsen fra

Cobra 33+3

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Så var det tilbake til hverdagen igjen - i hvertfall for en dag :D Men guri land så dødt det er på jobben - typisk å ha vakt i dag da. Men vi klager ikke - hverken meg eller knøttet i magen. Nå har vi akuratt kost oss med to grove skiver og kaviar. Så har jeg tatt med meg 6 fiberknekkebrød med gulost samt noen pepperkaker som jeg kan kose meg med. Frukten har jeg allerede spist så jeg må vel vente til jeg kommer hjem jeg da :wink:

16+6 er jeg i dag og i morgen er jeg 17 uker - helt utrolig hvor fort tiden går synes jeg - nesten skremmende også. Nå har vi laget en liste over 10 guttenavn og 10 jentenavn som vi liker i Exel og tror man ikke at mannen min har laget en tabell over hvilke som er rangert som mest populære av oss to :D Sånn går det når man er gift med en matematikker. Vi har nå to navn vi synes er veldig flotte, men vi får se om det blir de aktuelle. Må diskutere litt videre før vi annonserer det så det blir en liten hemmelighet ennå.

I morgen skal vi se Ringenes Herre på kino - det blir koselig det også og akurat nå har jeg tatt med meg boka Hobbiten som jeg leser på. Fikk den av mannen min på julaften. Fikk også noe lekkert nattøy av ham - er så glad for det. Så jeg har fått alt det jeg ønsket meg jeg.

Hadde en herlig julefeiring og da det var første gangen jeg spiste pinnekjøtt ble det ekstra spennende. Men det var veldig godt og så fikk jeg den tradisjonelle Engelske julematen 1 juledag hos foreldrene mine, namm - det er godt med kalkun. I går var det kun avslapping samt vi gikk noen turer og fikk ryddet i stua og på kjøkken. Så litt effektive i alt etegildet har vi nå vært.

6 timer igjen av arbeidsdagen så er det helg igjen. Blir så trett når det er rolig og så lite folk :D Har søkt om litt ferie i februar og vi håper på en sydentur da - det blir vel den siste for året kan jeg tenke meg så vi må bare utnytte tiden før fødselen.

Tusen takk for julehilsnene i dagboka mi - er alltid like hyggelig å lese gjennom den når det kommer nye innlegg :blunke:

Så var det bare nyttår igjen og riktig godt nyttår :heiajente:

16+6

Skrevet

Hei hei frue!!

Ja vel overstått jul da. Ser ut som dere har hatt det fint.. JEg har tilbragt MYE tid over doskåla-- hehe men det går veldig opp og ned. En dag ok form, neste dag helt for j..... men det er vel sånt man må regne med.

Men tida går jo fort da. Er allerede 11+1 og bare nyter at dagene går og at alt virker ok.

Kan vel ikke ønske en bedre start på det nye året- det å ha en liten ny verdensborger i magen :D Det er litt lettere nå når de fleste rundt oss vet om det, så skjønner de iallfall når jeg ikke klarer være med på ting...

Jaja ville nå bare innom å ønske dere et godt nytt år!

Kanskje vi tilogmed treffes engang?

klem viwi

Gjest Anonymous
Skrevet

Juhuuuuu 17+3 er jeg i dag og nå går jeg raskt mot 20 fullgåtte uker her gitt. Tiden har gått fort også siden jeg først tok testen som viste de to herlige blå strekene. Nå er det kun to timer igjen av dagen og jeg har gjort meg ferdig med de tingene som har ventet på meg her på jobben. Er litt herlig å ta ting med ro også. Er ufattelig pigg og blid i dag. Var skikkelig sur på jobb i går, men kan ikke alltid være en solstråle. Sier så lenge det ikke går ut over andre så kan jeg sitte å være sur for meg selv.

Sist helg var vi på kino og så Ringenes Herre og søndagen avsluttet vi med et kaffebesøk hos mine besteforeldre som var ivrige etter å vise hvor flott de hadde pyntet til jul i den nye leiligheten sin.

Neste uke får vi store deler av familien på besøk fra Australia og gjett om jeg gleder meg. Den ene onkelen og fetteren min har jeg ikke sett siden jeg var 18 år så det går en stund mellom hver gang vi møtes. Så da blir det vel en del familie middager mens de er her.

I kveld skal vi ikke ta ting helt ut , men det blir en bedre middag hjemme hos oss med venner og så blir det å se på fyrverkeri. Vi har så flott utsikt at vi trenger ikke raketter selv akuratt :wink:

Viwi: Alltid like koselig å få hilsen fra deg i dagboka mi. Håper også at vi kan møtes en gang. Det skal vel ikke være så vanskelig det med tanke på hvor våre respektive jobber da :blunke: Det blir vel noen årsfester og hey kanskje et lite treff for gravide i Stavanger også da.

Så da er det bare å ønske alle et flott nyttår. 2003 kommer til å bli spennende gitt.

17+3

Gjest Anonymous
Skrevet

17+6 var jeg kommet til og i morgen er det hele 18 uker. Om mindre enn to uker skal vi til Ultralyd og gjett om vi er spente på hva som møter oss. Er samtidig litt redde og fryktsomme, men mest spente da. Magen den ser ut til at den bare vokser og vokser den. Den kommer tydligvis fram når jeg har sovet det merket jeg i går da jeg slet med å snu meg - fikk skikkelig drag i sidene, men det var ikke direkte vondt - bare litt ubehag.

Den neste uka får jeg nok å henge fingrene i. På mandag kommer tante, onkel og fettere over på besøk fra Australia. Dette blir så spennende særlig med tanke på at jeg ikke har sett onkel og fettere på ca. 8 år. Er ikke så lett når man bor på andre siden av jordkloden heller da. Så det blir vel noen samlinger regner vi med også.

Nå når jeg finner ut ultralyd terminen er det på tide at jeg legger inn søknad om svangerskaps permisjon. Skal ta mine 42 uker samt tre uker før ordinær svangerskapspermisjon. Kan like godt nyte litt av ferien min da vi kun kan flytte over 10 dager uansett. Så da jobber jeg mest sannsynlig ut April mnd. Det er alltid nok å gjøre hjemme så jeg skal neppe kjede meg noe særlig.

Humøret har steget siden sist jeg skrev innlegg - hadde en dårlig dag her i uka,men som jeg skrev at så lenge det ikke går ut over andre og at jeg sitter for meg sjøl og furter så får det gå. Ellers så var jeg bare så flink i går. Rydda ned all julepynt og tok ut juletreet. Guri som det drysset når jeg tok det ut gitt. Men fikk vaska gulver og gjorde det riktig så pent og nå er jeg fornøyd. Fikk laget middag til meg selv og mannen og tok ut alt av oppvaskmaskinen samt satte på en klesvask.

Jaja 13 Januar er dagen, er så nysgjerrig og misunnelig på dem som har sett gullet. Får liksom aldri nok av å se babyen heller da :D

Kan legge inn litt om uka jeg befinner meg i akuratt nå iflg Barn i Magen:

I dag er det fredag 3. januar. Du går nå i 18. svangerskapsuke og har 155 dager (22 uker) til termin lørdag 7. juni 2003.

Babyen din er på størrelse med en appelsin. Den veier 235 gram og er 20,5 centimeter lang.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...