Gå til innhold

Limbo & Knerten's Dagbok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Det er vel litt opp og ned med dagsformen under de fleste svangerskap. Heldigvis husker du best de gode dagene når du tenker tilbake. :wink:

Og godt er det at vi mennesker har "sellektiv" hukommelse... :ler:

Ville bare ønske deg en riktig god helg og kos dere i morgen på fastelavenssøndag. :D

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

26+1 og i følge barn i magen er jeg her:

I dag er det mandag 3. mars. Du går nå i 27. svangerskapsuke og har 97 dager (14 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

UKE 27: Alle sanser ferdig utviklet - babyen kan reagere på lyd og lys utenfra

Babyen veier nå rundt 950 gram og er 34 cm lang. Den begynner å bli ganske frisk i frasparket, og om den har snudd seg med hodet ned kan det kjennes god oppover. Alle sansene er nå ferdig utviklet og babyen vil kunne reagere på skarpe lyder eller skarpt lys utenfra.

Det kan jeg jammen skrive under på :ler: Her i magen min har det vært liv fra morra til kveld hele helga. Det er en herlig følelse og i natt er førse gangen jeg har kjent liv hele tiden. Lå med magen mot stumpen til manne i morges og han fikk seg et kraftspark midt bak :hoppe: Det er jenta si det som vet hvor hun skal treffe.

Har hatt en fin og rolig helg med mannen min. Han har nå jobbet litt og jeg har slappet av og bare kost meg. Fredag fikk jeg kjøpt meg ny bukse samt en ny topp og jakke som går til. Herlig å kunne freshe seg litt opp i svangerskapet også. Men det blir neppe noe særlig shopping nå som jeg har tre mnd. igjen - har nok klær nå tror jeg.......

Lørdagen kikket mannen på videokamera og gjett om han har bestillt et - trodde ikke det skulle skje. Men har gitt klar beskjed om at noe fødsel skal ikke filmes....men jeg tror ikke det skal være noe stort problem uansett da jeg har en mann som ikke setter for stor pris på blod og det som følger med en fødsel.

Bakte boller på lørdagen og må faktisk si at til å være meg så ble de veldig gode. Hadde besteforeldre og foreldre over på kaffe og boller i går. Fikk også den nusseligste gule babydrakten fra kommende olderforeldre i går. Er ganske imponert over min bestemor som sliter med både grønn og gråstær at hun skal begynne å strikke babytøy til nurket. Det sier litt om hvor mye de gleder seg til å bli olderforeldre.

I dag er det ny dag og nye muligheter. Blir ikke svømming på tirsdag og får ta det på onsdagen før jeg går på Askeonsdags Messe. På onsdag er det alvor og nå skal det være faste i 40 dager. Det betyr ikke at jeg skal spise mindre, men må bare gi opp litt ting som det ikke er store behovet for.

Jaja det var ikke så mye ellers som skjer i vår verden. Lillemor sparker og spenner som bare det. Formen er utrolig bra igjen etter de to søvnløse nettene jeg hadde forrige uke - så hvem kan vel klage her da ? Ikke jeg.

26+1 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ååå glemte jo å si at babyen vår er blitt velsignet nå av pateren i menigheten vår. Joda før kommunionen ble utdelt til meg i går så ble bebisen og magen min også velsignet. Synes det er en så utrolig flott skikk, men desverre er det ikke alle som praktiserer denne iflg pateren da det har blitt tatt feil før og man har velsignet fettet til en person i stedet......... :o :ler::hoho:

26+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Hei heo Limbo-nå fikk jeg meg en god latter altså( leste siste rapporten din)

Så mye fine ting som blir gjort i kirken din- hm kanskje jeg skulle konvertere???? Hehe neida... Artig å høre om andre skikker. Kjenner nesten ikke til hva som skjer i den katolske kirken, men det høres jo veldig fint ut :D

Ellers har jeg holdt meg på bena de siste dagene.. Huff ja jeg er fæl å tryne og forstuve både det ene og andre. Men nå må jeg nok være mer forsiktig framover...

Mannen min reiste til Aberdeen idag så da har jeg huset for meg selv ikveld. Rart- lenge siden han har vært på tur nå. Men litt deilig å være alene av og til :D Da er det fram med kremer og skal skikkelig dulle med meg selv :D

DU får ha en fin dag da!- selv om snøen laver ned ute

klem fra viwi :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære dagboka mi :D

26+3 i dag 05.03.2003. I går var jeg veldig flink. Kom meg på svømming igjen. Det ser ut som jeg har funnet en god rutine der og neste gang blir på fredag igjen. Men må jo innrømme at rett fra svømming bar det avgårde til morfars 83 års dag......ble litt mye kaker kanskje, men jeg vet at jeg har en mormor som ikke blir helt fornøyd dersom man ikke smaker alle sortene hun har bakt :wink:

Er ganske fornøyd at jeg svømmer nå og det er en deilig følelse rett etterpå. Så treffer man så mange andre gravide der også. Synes at jeg har ganske stor mage nå, men hver gang jeg trør inn i svømmehallen krymper den liksom til det minimale :roll: Det skjedde her i helga også når vi trødde rundt på Tvedt sentere - da ser jeg at wow det er jenter som er myyyyye større enn meg......liker ikke det :hoho: Men vet at min tid kommer nå den helt sikkert. Det kommer nok en tid der jeg kommer til å være så møkkalei av å gå gravid og at jeg skulle ønske jeg ikke hadde mage da :roll: Vi blir aldri fornøyde vi jenter gjør vi??? :roll:

I dag er det Askeonsdag dvs fastedag, men siden jeg er gravid får jeg ha mer enn det ene måltidet man vanligvis har på denne dagen. Men nå er det faste i 40 dager og jeg har gått gjennom hva jeg skal gi opp. Vel det blir null brus, null sjokolade eller halslinser og alt som heter kjøtt kuttes ut på fredagene. Burde ha litt mer, men jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe eller te og vet lissom ikke hva mer jeg kan kutte ut. Men det blir messe i kveld så da blir det ikke trening i hvertfall. Mannen skal hente sitt nye videokamera (om han bestemmer seg for å kjøpe det da - økonomer vettu :o ) så det blir en heller sen kveld på meg.

Vel ikke så mye nytt som skjer ellers her i verden hos oss og formen er på topp - lillemor er i aktivitet og har akuratt fått frokost som består av to grove skiver med brunost - namm - har kjøpt meg noen plommer som jeg skal kose meg med i løpet av dagen jeg :wink:

Takk for hilsen i dagboka mi forresten Viwi! Måtte le når prestene fortalte meg om velsignelsen av fettet selv jeg :o Flaut!!!!!!!!! Men de er jo bare mennesker de også.

26+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har sellektiv hukommelse av heligdager/skikker:

Har fastelavensboller, men hopper over fasten... :oops:

Lo godt av at de tok feil og velsignet fete folk. :ler:

Du har en lun og fin humor.

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!

TUUUSEN takk for hilsner da! Det var kjempekoselig!

Tror ikke dette her har gått helt opp for meg enda. Skjønner ikke helt at det er noe i magen min. :ler: Men det er vel ganske vanlig!!

Så morsomt at pateren tok feil da! :hoho: Ikke bra!! Høres veldig greit ut å få velsignet magen da. Tror jeg ville likt det også!

Men dere får ha en riktig god helg!

Jippi!! Nå skal jeg kose meg med tanken og håpe at alt går bra!!

God helg klem

fra Magnhild

med knert i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

3 Trimester i dag og 27+1 :D

I dag er det mandag 10. mars. Du går nå i 28. svangerskapsuke og har 90 dager (13 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

UKE 28: Babyen veier nå en kilo

Babyen har nå blitt ca 35cm og veier ca en kilo. Kroppen er nå større enn hodet. Nå ligger livmoren fire til fem centimeter over navlen.

Jippiiiiii! I dag er jeg kommet til 3 trimester ifølge Barn i Magen siden da. Formen er ganske bra, men har nå vært skytteltrafikk mellom soverommet og toalettet i hele natt. Den lille presser ganske godt på blæra for tiden og sparker og spreller i alle retninger. Det ser ut som om vi har ei pigg lita jente der inne gitt.

Fredag: Svømte 30 lengder i svømmehallen ca en times tid. Gikk så hjem til mannen som faktisk var hjemme til klokka 16 for en gangs skyld :D og vi gikk en god og frisk tur en times tid. Så kjøpte vi reker - namm namm. Fikk lov av legen til å spise det i hvertfall og er jo kjempefornøyd.

Lørdag: Inn til byen ganske tidlig. Måtte klage på en mammabukse som jeg kjøpte sist fredag. Glidelåsen slo seg helt vrang. Fikk en unnskyldning og de spurte om jeg ønsket pengene tilbake eller en ny bukse. Penger har jeg så jeg sa ny bukse og fikk tilbake akuratt samme typen som jeg kjøpte - glidelåsen her er i hvertfall myyyye bedre.

Kjøpte kinobilletter til Catch me if you can og vi gikk på denne senere på kvelden. Syntes det var en artig og underholdende film. Anbefales på det sterkeste og jeg er ingen Leonardo De Caprio fan heller :o

Søndag: Sov ganske lenge da jeg hadde en relativt søvnløs natt. Men vi kom oss på tur med vofsen til mammen min. Fyllte forøvrig 5 år i går. Happy birthday Jamesy boy :D Så jeg fikk meg en god tur i går også. Lang og frisk.

Vi tok mine besteforeldre og mor med på resturant. Gresk i går. Bestillte bord på fredag og ba ettertrykkelig om bord i første etasje da mine besteforeldre er dårlig til beins. IDIOTER :kjempesinna: de skulle til og sette oss i andre etasje der det er vanskelig å komme seg opp :roll: Men jeg fikk nå gitt klar beskjed om hva jeg mente og at vi hadde tross alt bestillt bord på fredag og jeg sjekket det to!!!! ganger at dette var i ordne. Jamen jamen kommer de - nei ikke noe jamen her - dersom det er store problemer med reservering forventer jeg at det blir sagt når vi ringer og ikke ta imot bestillinger da. Fikk blåst ut litt damp. Men maten smakte godt - uansett så kommer vi neppe til å gå der igjen. Hadde planer om å legge tips på 2 kroner og 50 øre bare for å understreke hva jeg syntes, men fikk ikke lov av mine følgesvenner :wink:

Jaja de var vår helg dette da. Tenk 3 trimester i dag - trodde ikke jeg skulle komme så langt for 6 mnd. siden når jeg først testet to blå da :D

Tid for ny innsats på arbeidet. Nå er det kun arbeid ut April mnd. så skal jeg ha to ukers ferie før permisjonen trer i kraft. Har ikke hatt ferie siden før jul så det skal bli herlig å slappe litt av.

Takk for hilsner Maya30 og Magnhild :wink:

:hjerte: 27+1 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dag er det tirsdag så ergo blir det svømming på meg igjen. Må bare ha to faste dager der jeg svømmer hver uke ellers så ramler jeg helt av lasset. Kanskje ikke den største viljen her til lands nei :o Men jeg kommer meg nå av gårde rett etter jobb og synes jeg er ganske flink. Merker at jeg skal være glad når jeg kan trø på SATS igjen etter svangerskapet :hoppe:

Vi har som tidligere nevnt fått tildelt firmahytte til helga så da skal vi reise til Ryfylke. Gleder meg vanvittig. Vi var der for to år siden og det var bare så herlig. Det er jo egentlig flottest der om sommeren, men vinter og er også greit når man bare vil komme seg vekk for noen dager. Så jeg må omplassere Pipp hos mammsen og pappsen for helga. Det blir et greit avbrekk for undulaten da han har en venninne i min mors undulat Maureen.

Ellers hadde fruen store planer om å hvile i går, men det gikk ikke babyen med på nei. Snakk om å presse på blæra da og sparking i alle retninger :D Det viktigste er nå at alt ser bra ut uansett.

Så nå er det å komme seg gjennom tirsdagen. Kjedelig dag med styremøter her og ergo litt mindre å gjøre for meg :-? Men snart er det onsdag og lille lørdag :D

27+2 :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koz hilsen i dagboka mi :)

Nå gleder jeg meg bare til fortsettelsen.. Håper alt går bra.

Lykke til for deg også (og den velsignede maven din) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo.

Takk for hilsning i dagboka mi, ja, fødselen var tøff den, men senere skal jeg fortelle om den andre fødselen og det er som natt og dag. :wink:

Det går sikkert kjempe greit med deg. Det hjelper å tenke at dette gjør tross alt nesten halvparten av menneskenes befolkning en gang og to og tre i løpet av livet. :ler:

Jeg hadde nicket, 20April-02, inne på bryllup, jeg forandret mitt da forumet ble nytt. Vi har snart et års bryllups dag, du og jeg.

Snakkes da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Åååå nå vet jeg vet jeg April-02 var vel nicket ditt. Giftet ikke du deg i Sola Ruinkirke eller noe sånn ? Stilig - jepp om en mnd. så har vi ett års bryllupsdag - gleder vettet av meg for vi har planene om å gå ut å spise på Hummeren der vi hadde bryllupet da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Limbo!!!

Gratulerer så masse med forestående bryllupsdag! Det blir nok koselig!

Ellers så er jeg ved godt mot. Tror dette skal gå bra! Fortsatt masse mensmurringer og øm i ryggen. og gankse så sliten, men det går helt greit så lenge jeg slipper å være kvalm. Det orker jeg bare ikke!!!

Lykke til videre da!!

Klem fra

Magnhild og Knerten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Limbo, og takk for hilsen.

Virkelig artig å lese om skikkene i religionen din (og fettvelsignelsen, selvsagt :ler2: ).

Dessuten synes jeg du høres voldsomt sprek ut som både svømmer lenge av gangen og går tur i ett sett. Det får du nok mye igjen for det siste trimesteret. Som alt er begynt.

Synes ni måneder er leeenge å gå gravid jeg, husker nesten ikke hvordan det var før :ler2: Men det tar slutt dette også, og da synes man kanskje det er trist at man bare får oppleve det noen få ganger? Vi er i hvert fall heldige som får oppleve det, synes jeg.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Endelig e det fredag, fredag fredag fredag :D :D :D :D :D :D Fast Radio1 slogan her i Stavanger hver fredag og jammen har de rett i det. Fredagen er kommet endelig og her på jobb har vi EF dagen som vi kaller de EF=ENDELIG FREDAG!!!!!!!!!!

Tusen takk for hilsner Magnhild, Håper og Klips :D Formen er ennå like god den. Målte magen her og bare på noen dager så har midjen min økt omfanget med 4!!!! cm :o :o :o :o Nesten skremmende hvor fort ting skjer også da, måtte bare måle om igjen når jeg ikke fikk knappene på kåpa igjen og det er en ganske romslig kåpe også. Så nå sitter jeg her og sverger til våren slik at jeg kan få gå med jakken oppkneppet.

I dag blir det ikke svømming på meg, JEG SKAL PÅ HYTTETUR. Gleder meg kjempemasse. Vi har fått låne firmahytte fra mannen sin jobb og i kveld tar vi båten inn til Ryfylke. Hyttene ligger helt idylisk nede ved sjøen og fiskestang og masse snaxy mat blir medbrakt samtidig som mest sannsynlig videokamera slik at han kan filme litt andre ting enn magen min da :hoho:

I går var jeg ganske flink. Rett etter jobb føyk jeg inn til byen - fikk kjøpt en bursdagsgave til mormoren min som fyller 82 år i morgen. Så har jeg fått det for meg at nå skal jeg lære meg å strikke. Hentet noen enkle veilednings manualer fra internet ned i går og nå har jeg lært meg å lage masker og strikke rette linjer :sjarmor: Så har jeg kjøpt meg nytt broderi som bebisen skal få. Kommer nok godt med når jeg skal gå hjemme i Mai dette. Så tenkte jeg at jeg skulle sy litt på hytta også når mannen fisker :D Fikk også handlet inn alt som vi trenger til hytteturen og fikk kjørt Pipp ned til sin mormor og morfar der han/hun skal bo hele helga. Likte bilturen til foreldrene mine og kvitret hele veien ned.

Så nå er det 30 minutter igjen. Sniker meg av gårde fra jobben tidlig i dag - har vært tidlig på jobb og sen hjem hele uka så nå er det min tur.

Vel 86 dager igjen til termin og søndag er jeg i uke 28 :enig:

Dette var nok for nå - har litt skrivedilla nå i dag og har fått gjort riktig så mye på jobben også. Tror det har litt med det flotte nydelige vårværet vi har her i Stavanger også da. :hoppe:

27+5 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei Limbo!!!

Deilig vær vi har idag! Får bare DEN følelsen av vår da :hoppe:

Høres koselig ut å dra på hyttetur- har mast på mannen min om ikke vi og skal leie hytta til SB men det har ikke blitt tid til det enda. Vi får se utover våren hva det blir til..

Ellers har jeg vært ute idag og kosa meg masse med gode vennnner. Og så har jeg vært i byen for å prøve finne en gave til ho venninna mi som fikk ei lita jente 12 mars. Tenkte på noen klær til prinsessa men fant ikke noe. Så jeg skal ta en tur på Kvadrat og se der istedet. Vet at hun ikke akkurat er overbegeista for rosa kjoler.... :D

Ellers har jeg det veldig bra- formen er noenlunde ok og da kan jeg vel ikke klage...

Magen har spretta ut virkelig de siste dagene og nå ser selv jeg at jeg er gravid- ENDELIG!!! :briller:

Lille knøttet i magen er utrolig aktiv og det er jo litt morsomt da å kjenne alle de deilige sparkene...

Men nå er det helg jo- kose deg masse på hytta!!!!

Forresten så passer det med treff den 26 mars( ja det i mars er litt usikker på datoen...)

Klemmer fra viwi 21+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for gratulasjoner. Det var koselig gjort av deg. :kysse:

Håper du har kost deg på hytten i helgen.

Elsker hytterturer. Så koselig å bare komme seg vekk litte grann. :P

Godt å lese at formen din er bra.

Klem fra Maya30 5+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dag er det mandag 17. mars. Du går nå i 29. svangerskapsuke og har 83 dager (12 uker) til termin søndag 8. juni 2003.

UKE 29: Trekvartveis

Babyen er nå ca 36 cm lang og veier 1100 gram. Nå er du trekvartveis mot målet! Venter du tvillinger eller flere, er det vanlig å bli sykemeldt i uke 29 og ut resten av svangerskapet. Dette er fordi sjansen for å føde for tidlig er mye større når det er flere barn inni magen.

:briller: Sola skinner her i Stavanger og vi har hatt en helt ufattelig herlig helg på hytta meg og mannen. Reiste inn på fredag til Helgøysund som ligger i Ryfylke og det gikk overraskende bra med meg på båttur for vanligvis har jeg ikke de beste erfaringer med det. Det kan alle som var med til Kreta i 2001 fortelle alt om :oops:

Vi kom inn på fredagskvelden og det første som møtte oss på enga rett ved hytta var et nydelig rådyr - var helt fantastisk å se. Vi håpte at vi skulle få se like mange rådyr som sist gang siden mannen hadde med kamera, men de bestemte seg visstnok for å være sky denne gangen.

Mannen prøvde seg på fiskelykken, men den gang ei. Kan legge til at gubben har ikke fått en eneste fisk de siste fem åra heller da. Sist gang han fikk fisk var i 98 og da bestemte undertegnede at denne skulle slippes løs :rosaengel:

Vi fikk gått lange turer i skog og mark og gikk over til Helgøy som er tilknyttet Talje der hytta ligger. Deilig og jeg fikk faktisk litt farge i det ellers så bleke vinteransiktet mitt nå :lol: Satt ute på terrassen på hytta og bare nøt sola og hadde med både blader og sysaker med meg. Har fått begynt så smått på broderiet mitt, men som den trege personen jeg kan være til tider kan det nok ta litt tid før jeg blir ferdig :roll:

Sengene var knallharde og utrolig nok sover mannen godt på brisk, men jeg må ha en god myk seng jeg og slet meg litt gjennom helga, men fikk nå sovet bittelitt uansett og humøret ble ikke dårligere av den grunn heller. I går så skeiet vi litt ut og tok turen til Pizzabakeren og hadde en herlig pizza der - namm namm. Tror lillemor likte det for nå har det sparket kontinuerlig nesten i to døgn så det er en liten aktiv krabat der inne vi har fått oss. I skrivende øyeblikk er det rolig, men det tror jeg er fordi jeg har vært ute og gått. Vugges i søvn nå.

Så helga har vært vellykket og vi har kost oss sammen og laget masse god mat og bare slappet godt av sammen.

Viwi: Gleder meg til treff den 26 - det hadde vært utrolig koselig. Mine gravide venninner er desverre ikke i fysisk form til å være med på middager selv nå så det blir lissom jeg som har matlysten i orden.

Håper og Maya30: Kjempekoselig å høre fra dere og som dere ser - jeg har hatt en deilig helg på hytta. Neste tur blir til Påsken, men tror jeg må nøye meg med dagsturer da det er utedo der og jeg springer jo søren meg på do annenhver time slik som det er nå :oops: :wink:

28+1 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...