Gå til innhold

Middagstråd - vegetar!

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går hadde vi en ratatouille-inspirert grønnsaksgryte med ferskt, hjemmelaget brød til.

I dag hadde vi Piafs grønnsakssuppe med byggryn og puy-linser.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Bestemmer meg i butikken - enten blir det vegetarburger til meg og kjøttburger til mannen, ellers blir det wok med currypaste, nan og ris.

Skrevet

Pasta- og grønnsaksgrateng laget av restene fra mandagens gryte og med litt mer grønnsaker (sopp,purre og stangselleri).

Skrevet

I dag hadde vi en salat med røde linser, tomat og karse, og Arkanas hvitløksboller til. 15 hvitløksfedder i et måltid tror jeg må være ny rekord. :ler:

Skrevet

Fredag: Ris, indisk saus (fra glass) linser og grønsaker

Lørdag: Pizza med hjemmelaget, grov bunn (pluss litt soyamel i for å øke proteinmengden), med sopp, broccoli, ananas, løk, tomatsaus, tomat, ikke noe ost.

Søndag: Ertesuppe (uten kjøtt, seff)

Skrevet

I går hadde vi Piafs pai med chevre, purre og valnøtter og en salat med cherrytomater til. Fruktsalat til dessert.

I dag skal vi ha pomodori alla milanese.

Skrevet

I dag blir det nok lasagne. Det er en rett som alltid har vært favoritten min, og jeg har savnet den etter at jeg sluttet å spise kjøtt. Tidligere i uken lagde vi den med soyafarse, og det ble fantastik godt. :sikle:

Skrevet

I dag blir det riskaker med rosenkål, småpoteter og frisk salat. Til kos og dessert; hjemmelaget søtpotet- og pastinakk "potetgull"! ANBEFALES!!! :enig:

:rosasmil:

Skrevet
Tidligere i uken lagde vi den med soyafarse, og det ble fantastik godt.  :sikle:

Ja, jeg bruker mince farse og den er kjempegod. Lillebroren min som er kjøtteter, og skeptisk til veggismat, likte den også kjempegodt.

Skrevet

I går hadde vi aspargessuppe, i dag blir det kaker av paranøtter, pistasjnøtter, bokhvetekorn + artisjokk sammen med villris og basilikum/sjalottløk saus og frisk salat. Veldig spent! :-)

Skrevet

Pasta med broccoli, tomat, squash og paprika m olje og salt og pepper.

Et slags brød jeg holder på å lage nå, med hakket oliven, soltørket tomat, hvitløk og urter.

Skrevet

Pasta med grillet aubergine og paprika, cherrytomater og litt pesto rosso.

Skrevet

Søtpotetsuppe med ingefær og med ciabatta til.

Skrevet

I dag blir det risotto med grønne linser, fennikel, løk, squash & champignon + hvitløk & chili, med frisk salat til. Gleder meg :-)

Skrevet

Forandring i planene i dag, så det blir en suppe med bl.a. purre, kikerter, gulrot og (søt)potet, og ellers hva jeg finner i skapet. Grove rundstykker til.

Skrevet

Taco :rosasmil:

(vegetar selvfølgelig, men det må vel ikke presiseres?)

Gjest Deception
Skrevet

Speltasta med tomater, squash, fetaost og kapers. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...