Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #1 Del Skrevet 4. mai 2006 Starter en tråd slik at vi vegetarianere kan inspirere hverandre. Siden mange plante-etere (det heter vel strengt tatt ikke veggiser da) også spiser fisk, tar vi også med fiskeretter i tråden. Helt enkle retter er bra. Kjøttetere som skal ha en vegetar-rett eller fiske-rett den dagen de svarer, er selvsagt også velkomne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #2 Del Skrevet 4. mai 2006 I dag planlegger jeg fajjitas med frisk salat og stekt grønnsaksblanding i taco-pulver. (Blandingen skal bestå av bl. a. squash og gulrot. Ikke bestemt meg helt enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 4. mai 2006 #3 Del Skrevet 4. mai 2006 Tror det blir rundstykker med fyll av røde bønner, spinat, og pastasaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 4. mai 2006 #4 Del Skrevet 4. mai 2006 Stekt laks med woket brokkoli, poteter og gulrot, og hollandaisesaus. Nammenam!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #5 Del Skrevet 4. mai 2006 I dag skal jeg ha styremøte midt i middagstida, så jeg regner med det blir noe enkelt: omelett eller ostesmørbrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 4. mai 2006 #6 Del Skrevet 4. mai 2006 I dag blir det fylt squash. Tror jeg lager et fyll av couscous og sopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 4. mai 2006 #7 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) I dag blir det fylt squash. Tror jeg lager et fyll av couscous og sopp. ← Jeg klarte selvfölgelig å forandre plan i siste øyeblikk... Er ikke så flink til å planlegge, er visst litt for impulsiv av meg,,, Det ble fullkornpasta med sopp, rødløk og masse persille! Mmmm. Endret 4. mai 2006 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #8 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg spiste fersk pasta med hvitløk, stekt sopp, sukkerter og tomater i dag. Masse revet parmesan på toppen. Sommermat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #9 Del Skrevet 4. mai 2006 I dag ble det pizza mede bare ost fra Peppes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 5. mai 2006 #10 Del Skrevet 5. mai 2006 Minner meg på at jeg må få laget Ratatouille igjen. En av de rettene som nesten blir bedre av å stå i kjøleskapet noen timer synes jeg. Dersom noen lurer på hvordan det lages så er en oppskrift her: http://www.bradager.net/avm/oppskrifter/284.html Litt raskere går det om man bruker hermetiske tomater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 5. mai 2006 #11 Del Skrevet 5. mai 2006 Kokt båndspaghetti, stekte tofuterninger, squash, aubergine, løk og hvitløk. En boks hermetiserte hakkede tomater. Yoummi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sesselja Skrevet 5. mai 2006 #12 Del Skrevet 5. mai 2006 Vi har "alltid" hjemmelaget pizza på fredager, så det blir nok det i dag også. Lager deig med sammalt hvete, og bruker vanligvis tomatsaus som basis (kanskje med en dæsj curry-paste for smakens skyld) og svarte oliven og soltørket tomter. Og masser av ost. Koser meg med å lage pizza med et glass vin i hånden mens jeg gløtter på Monkey Business på Animal Planet. Da er det helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 5. mai 2006 #13 Del Skrevet 5. mai 2006 Ser ut til at det blir falafel, pommes frites og salat med tilhørende tzatziki. Så får mannen spise biffen han har liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 5. mai 2006 #14 Del Skrevet 5. mai 2006 Sellerirot i små biter stekt i stekepanna sammen med litt kikerter og noe frossen wok-blanding (en type med bla. vannkastanjer, babymais brokkoli og gulrøtter) krydret med litt salt og pepper, paprikapulver karri og korianderpulver, og litt eplecidereddik - Pleier som regel å ha i det i sånne stekepanneretter. Det setter veldig god smak, så lenge man ikke har for mye selvsagt. Også noen baby-plommetomtater sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2006 #15 Del Skrevet 6. mai 2006 I dag laget mannen middag: sløyfepasta i creme fraiche saus, med stekt paprika og frityrstekte farse-strimler. Enkelt og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. mai 2006 #16 Del Skrevet 6. mai 2006 Tagliatelle med kremet saus med hvitløk og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 7. mai 2006 #17 Del Skrevet 7. mai 2006 Ris, grønsaker, mulig noe bønner og reddiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2006 #18 Del Skrevet 7. mai 2006 I dag blir det brokkoli gratinert i ostesaus, kanskje med poteter ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 8. mai 2006 #19 Del Skrevet 8. mai 2006 Middagene siden sist: fredag: potet og sopp stekt sammen, mye persille og ostegratinert asparges lørdag: ovnstekte grønnsaker med tomatlokk og persilleris søndag: urtefoccacia og grillete grønnsaker (paprika, squash, rød løk og tomat) I dag blir det vel resten av focacciaen og foliestekte grønnsaker. Eller couscoussalat, alt etter hva de har av grønnsaker på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladebiten Skrevet 8. mai 2006 #20 Del Skrevet 8. mai 2006 I morra blir det spinatpai her=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå