Gå til innhold

Hvilke hunderaser LIKER du?


Gjest Little me

Anbefalte innlegg

Tampen brenner, den heter staffordshire bull terrier. Tenkte det er greit å ha riktig rasenavn på de hundene man har.

On topic: Storpuddel, labrador, schäferhund, malinois, rottweiler. Blir antagelig puddel først, deretter sch/mal.

sikkert riktig ,har ikke peiling på den rasen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, å den går da faktisk under Engstaff.

Har kun en Akita selv, men har flerne venner og bekjente som har å dem går under Engstaff å ikke "staff".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei Mr.Kennedy har ikke noe engstaff selv, bruk øynene å les.

My mistake, men du får prøve å slappe av. Angående rasenavnet er det fortsatt jeg som har rett. Det finnes amstaff, amerikansk staffordshire bull terrier forkortet, men dessverre ingen engstaff.

Heller ikke engelsk staffordshire bull terrier. Skal du forkorte rasenavnet, er det isåfall en staff :)

Endret av L. Kennedy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk bulldog :hjerte:

Jack russell

Husky

Mynde

Edit: glemte å fortelle hvorfor...

Liker ALT ved Fransk bulldog så... hvor skal jeg begynne :strix:

Jack russell pga. utseende, vekten, den er lett å ha med seg, trenger mye mental stimulering, veldig intelligent, sporty spretten liten sak.

Husky mest pga. det utrolig flotte utseende. Morro med trekkhund, veldig Lars Monsen hund. Her kan man gå og gå og gå, så passer fint om man er så sporty + glad i friluftsliv. Veldig stilig at den uler :)

Mynde... mest pga de er så utrolig raske, ser flotte ut. Vet ikke særlig mye om de.

Endret av **Nora**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chinese crested er på topp selvfølgelig ettersom min lille øyensten er en slik en :rødme:

andre jeg liker er :

rottweiler

amstaff

dverg pincher

egentlig liker jeg alle hunder, ELSKER hunder! men noen står mitt hjerte litt nærmere enn andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best de hunderasene jeg har blitt kjent med via familie og venner, men liker egentlig alle raser med par unntak (gneldrehunder, men det er jo ikke deres feil).

Har derfor ingen spennende raser jeg liker men de jeg kjenner OG liker:

Samojed, engelsk setter (synes de er litt pysete da men), elghund (grå og svart), husky, dachs, golden, collie (alle typer), buhund.

Vet ikke hva jeg ville valgt selv, trolig ikke en jakthund og heller ikke en gjeter som er vant til å jobbe. Ingen av rasene passer meg, men jeg liker de likevel.

Chihuahua hadde sikkert vært en rase som kunne passet meg, men jeg vet at også små hunder krever mye, og ville kanskje valgt en "setterlignende" liten rase, men kan ikke så mye om små hunder. Vet bare at de ikke er så små. En venninne har dvergpincher, og synes bare synd på de begge to på vinteren, på og av med klærne.

Kunne kanskje tenkt meg en golden retriver, men da fra en bra stamme med ok gemytt og uten sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart at det står slik i rasebøker og eierene kaller den for Engstaff selv.

Den "raseboka" skulle jeg gjerne visst navnet på :) spør på canis eller hundesonen om du ikke er overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silvermist

Favorittrasen er golden retiever :rødme:

Foreldrene mine har drevet med golden i tre ti-år, og har ca ett kull i året, så jeg har fått det inn med morsmelken.

Ellers synes jeg bl.a. dvergschnauzere og bullterriere er nydelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja! Veldig glad i chihuahua, selv om hjertet mitt blør av å se disse rottene med store rennende øyne som står alle veier på finn.no om dagene.. er også veldig glad i JRT, passe størrelse og en utrolig intelligens og evne til å "please". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv har jeg valt Dogue de bordeaux: En herlig fyr! Han er en skikkelig gentle giant. Elsker mennesker, spesielt barn og passer godt på treåringen i huset. Kosegris av dimensjoner. Mye rare lyder, og ekstrem snorking til tider men det er egentlig bare sjarmerende :D Har heldigvis fått et friskt eksemplar med flott fysikk.

Amerikansk staffordshire terrier: Flott rase! Avslappet og stødig. En hund med STOR personlighet. Smart og lærevillig. Har enda ikke møtt noen som ikke har fallt fullstendig for henne etter å ha blitt kjent med a. Supertrist at jeg ikke en gang i fremtiden kan skaffe en ny, alternativet er evt. staffordshire bullterrier men syns ikke de har den samme roen over seg.

Ellers syns jeg stort sett alle raser har sin sjarm :)

Utseendemessig holder jeg på å smelte når jeg ser en Corgie... De er nydelige de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er saa glad i shar pei

de er rolige , kosete ,lett stelt ,krever ikke mye mosjon ,fin vakthund. Har hatt rasen i 2 omganger ,og det blir neppe noen andre for meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker norsk lundehund veldig godt - fordi det er den hunden vi har selv - og fordi vi ved å skaffe oss denne klarte å kurere min hundeskrekk. Den er riktignok litt "bjeffete" - men det er nok typisk for rasen og for spisshunder generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...