Gå til innhold

Hvilke hunderaser LIKER du?


Gjest Little me

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Schipperke! Liten hund, men tøff som en stor en! :ler: Hadde en som ble 17 år(!). Hun var med meg over alt; lange skiturer intet problem.

Skal jeg ha hund igjen, blir det nok denne rasen da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Portugisisk vannhund

Fordi de er unike, har en sterk og tydelig personlighet, er allsidige og kan brukes til ALT, er intelligente, lærevillige og lettlærte, positive og glade hunder, et tøft utseende og en passe størrelse, fordi de er allergivennlige, røytefri og ikke lukter hund, fordi de er svært hengivne, elsker sin matmor og andre mennesker og barn. og fordi de er sterke, tøffe og utholdende.

Golden Retriever

Fordi det er en behagelig type hund, et behagelig gemytt. Koselige, trivelige hunder som ikke krever all verden av aktivisering, men som elsker å være på tur. Kosehund, bamsehund, rolig og trygg. Goldenen er nyyydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden Retrievere er utrolige hunder. Veldig snille og ser jo flott ut. Men jeg vil ikke ha sånn selv fordi de røyter forferdelig mye og lukter ikke godt.

Vi har en Norfolk Terrier. Den er helt utrolig. Veldig fin, røyter ikke, flott gemytt. Er utrolig snill og passer flott i en familie med barn.

Den passer dog ikke for uvante hundefolk med små barn når den er valp. Den er så bitteliten da og bør ikke lekes med. Vi hadde små barn selv da den var valp. Men vi var veldig forsiktig. Lot ikke den minste være alene med den, fikk ikke løfte den osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er rhodesian ridgeback i lynnet???

De ser bare helt fantastiske ut!!!  :)

Du vil finne forskjeller innen alle raser, men de ridgebackene jeg kjenner er stødige, glade i barn og veldig hengiven til de de kjenner. De er lite interissert i folk de ikke kjenner, men jeg synes i grunnen dette er en veldig grei egenskap ved rasen. Den lar fremmede klappe seg og sånt og er på ingen måte arg. mot fremmede. De bare gir blaffen i dem.

For mer info se tråden om ridgeback: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...esian+ridgeback

eller du kan se på : rhodesianridgeback.no

evt kan du sende en pm til meg :)

Avataren er snuppa mi btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Liker alle hunder, men disse skiller seg ut:

Grand Danois pga at det er den vakreste hunderasen jeg vet om.

Dachs pga jeg har vokst opp med dachs, og jeg liker lynnet deres. Små, men sporty hunder.

Schipperke er tøffe. Ønsker meg en slik en.

Kinesisk nakenhund er jeg veldig fascinert av. Utrolig elegante og spesielle hunder med flott gemytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klare favoritt er fransk bulldog.

Jeg syns de er så søte at de er nesten til å spise opp.

Skal jeg ha en hund en gang, kan det ikke bli noe annet enn fransk bulldog.

Ellers, så liker jeg Schäfer, Rottweiler, Amstaff, Bulldog, Cocker spaniel, Berner Sennen, Husky etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klare favoritt er fransk bulldog.

Jeg syns de er så søte at de er nesten til å spise opp.

Skal jeg ha en hund en gang, kan det ikke bli noe annet enn fransk bulldog.

Ellers, så liker jeg Schäfer, Rottweiler, Amstaff, Bulldog, Cocker spaniel, Berner Sennen, Husky etc etc.

med de preferensene burde du sjelle Boerboel også :) Kraftig, trygg, leken, lojal, flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Den var også flott :)

Jeg glemte visst å nevne boxer.

ah, du er en sånn som liker hunder med trøkte tryner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fryktelig lyst på Irsk ulvehund, og litt lyst på Shiba. Ulvehunden er så utrolig fine, og de jeg har møtt, virker helt herlige. Noen her som har ulvehund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, du er en sånn som liker hunder med trøkte tryner :)

Jeg "er en sånn", ja. :ler:

Desto mer de ser ut som om de har løpt på en murvegg, desto mer sjarmert blir jeg. ;)

Endret av Abr@xas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Jeg "er en sånn", ja.  :ler:

Desto mer de ser ut som om de har løpt på en murvegg, desto mer sjarmert blir jeg.  ;)

Hehe selv liker jeg en mellomting. ikke trøkt, og ikke mynde-snylteskaft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mona27

Cavalier king charles spaniel. Nydelig å se på, lojal og en perfekt familiehund. Passe størrelse. Mye hund i lite format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe selv liker jeg en mellomting. ikke trøkt, og ikke mynde-snylteskaft :)

Det er utrolig mange fine raser, og det som er så fint er at siden det finnes så mange forskjellige, så er det som regel alltid en rase som faller i smak hos noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg elsker hunder generellt, men har noen favoritter.

Boerboel, ut ifra noen bilder og det jeg har lest om dem må jeg si at de virket veldig fine.

Mops- søte hunder og snille

Fransk Bulldog- å de virker så herlige.

Schaferhunder- flotte,intelligente og vakre hunder, men de røyter for mye.

Rhodesian Ridgeback- de virker så smarte og er veldig fine. Spesielt snuppa di Cherie.

Airedaleterrier ganske enkelt for de har et så merkelig utseende.

Irsk ulvehund- store og flotte

Strihårede vorsterhunder-hadde en engang som var så spesiell at jeg kan aldri glemme han. Intelligent og kjærlig og veldig merkelig hund.

Alaskan Malamute- fordi de er så vakre.

Mastiffer-de virker så snille og tøffe.

Jeg kunne fortsette i en evighet her, men må vel avslutte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ellers, så liker jeg Schäfer, Rottweiler, Amstaff, Bulldog, Cocker spaniel, Berner Sennen, Husky etc etc.

Skjønner ikke helt hvordan det går an å like SÅ forskjellige hundet! Cocker spaniel og amstaff! Og husky! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...