Gå til innhold

Hvilke hunderaser LIKER du?


Gjest Little me

Anbefalte innlegg

Rottweiler! :hjerter:

Boxer

Grand Danois

Rhodesian Ridgeback

Weimaraner

Amstaff/Pit

Doberman

Egentlig det meste som er relativt stort og relativt korthåret. Og ikke pinglete. ;) Weimaraneren fikk være med på lista fordi den er så utrolig vakker, vet lite om den ellers. Mopsen er også helt gullig! Viktig for meg er at hunden er lugn som type, stressede bikkjer får jeg fnatt av. Men er utrolig glad i dyr, og liker nå de fleste hunder uansett da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Flatcoated retriever er den absolutte favoritten. Aktiv og glad hund som kan brukes til det meste av hundesport og være med på alt av utendørs aktiviteter.

Enig! I tillegg har jeg i 15 år hatt lyst på Chihuahua, men tror jeg venter med den rasen til populæriteten har lagt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være smart. Det blir så mye useriøsoppdrett når en rase hypes opp slik Chihuahuaene blir om dagen. Bare se op diskusjoen om GS i tråden som omhandler å hente valpen når den bare er seks uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av hunder jeg har kjennskap til sånn personlig så liker jeg veldig godt pembroke welsh corgi:

http://i7.photobucket.com/albums/y252/ufer...undene_lite.jpg

de er ganske lave, men likevel ikke for små. de er utrolig kosete, lekne og glade. litt sånn "diltehunder" da men det synes jeg er koslig:)

av hunder jeg ikke har hatt no kontakt med men lest om på nett og sånn liker jeg mops best! se på den her da...er den ikke utrolig søt?:

http://i7.photobucket.com/albums/y252/ufer...Picture_076.jpg

mopser blir visstnok også veldig glad i eieren sin, og er snille mot alle:) skal ha en sånn når jeg blir eldre og skal kjøpe hund.

pommer er også nydelige hunder, skikkelig liten pelsdott, men bjeffer kanskje mye?:

http://i7.photobucket.com/albums/y252/uferdig/2.jpg

Innlegget er endret.

Fra reglene: Hvis du ønsker å legge inn bilder i innleggene dine eller i signaturen, må du kjøpe en superbruker. Dette gjør du i profilen din. Uten å være registrert som supermedlem kan du ikke legge bilder i innlegg eller signatur.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zenta

Mine favoritter er Drewer og Golden Retriver. Drevere er noen herlige jakthunder, fin turkamerat og verdens mest kosete og sjarmerende hunder som finner på mange ablegøyer :)

Golden retriver er vidunderlig familie og kosehund, kjempe sjarmerende, skikkelig kosebamser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest sunway

Labrador er uten tvil den beste hunden :-D

Rolige, fantastiske familie hunder, aktive og kjempesøte.

Har en svart labradorvalp (3 mnd.) hjemme nå, og hun er den beste i verden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mona32_*
Cavalier king charles spaniel. Nydelig å se på, lojal og en perfekt familiehund. Passe størrelse. Mye hund i  lite format.

Cavalier her og!!! En utrolig VAKKER hund! Enig i alt det Mona27 skrev! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäfer, Bullmastiff, Boxer, Rotwilwer og Dobbermann, altså litt majestetiske hunder av en viss størelse. Hunder som kan passe på eieren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konica
Schäfer, Bullmastiff, Boxer, Rotwilwer og Dobbermann, altså litt majestetiske hunder av en viss størelse. Hunder som kan passe på eieren sin.

Da gjelder det også å kunne passe på hunden også, så det ikke blir flere forbudte raser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Akita Inu ( har en selv)

Alaska Malamute

Husky

Engstaff :)

Dem er så nydelige,bra gemytt og du får en flott hund viss du kjenner nok til rasene og forblir en leder ¨vet hvordan disse hundlene skal oppdras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Springer spaniel

- Cavalier King Charles Spaniel

- Alle typer retrievere

- St. Bernhard (selv om jeg aldri kommer til å få plass til en)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tre raser jeg elsker, egentlig er de jo omtrent samme hunden i tre størrelser.

Greyhound

Whippet

Italiensk mynde

Ingen over, ingen ved siden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Engstaff :)

Er nok ingenting som heter engstaff, sånn at du vet det hvis du snakker med noen om hva slags hunderaser du har :)

Synes du skulle hatt en bouvier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonberger

Kaukasisk ovtcharka

Pyrre (pyreneer)

skotsk hjortehund

irsk ulvehund

Liker hunder med stor kropp & mye pels

Liker ikke korthårede eller super-tynne bikkjer,dessuten er katter ikke på ønskelisten (kan brutal kommentere,så kan jeg :fnise: )

L.Kennedy; kanskje bouvier mente engelsk staffordshire bull terrier :P

Endret av Kårky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

L.Kennedy; kanskje bouvier mente engelsk staffordshire bull terrier :P

Tampen brenner, den heter staffordshire bull terrier. Tenkte det er greit å ha riktig rasenavn på de hundene man har.

On topic: Storpuddel, labrador, schäferhund, malinois, rottweiler. Blir antagelig puddel først, deretter sch/mal.

Endret av L. Kennedy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...